Puhakalta oli hyvä ulostulo, sitä vastaan minulla ei ole kyllä yhtään mitään. Jos joku haluaa kertoa omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan julkisesti ja saa palstatilaa sille, niin antaa mennä vain. Sitä minä en kyllä ymmärrä, että miksi tämän maan lehdistö haluaa väkisin ajaa tuollaista kahtiajaottelua ja erottelua, koska se on kaikista varmin tie siihen, että tuo viimeinen lauseesi ei koskaan tule toteutumaan. Jutussa kuitenkin Puhakka itse sanoo, että kaikki pelikaverit on suhtautuneet täysin normaalisti tai jopa positiivisesti asiaan ja oikeastaan ne suurimmat pelot on olleet herran sisäisiä ristiriitoja.Eikä Puhakka itsekään väitä pukukoppia tai ilmapiiriä homofobiseksi. Kopissa läppä lentää ja hyvä niin. Kevytmielinen kettuiluhan on osa arkea ja siinähän ei ole mitään väärää. Kysenalaista hommasta tulee vasta sitten, kun oletetaan homon olevan automaattisesti jotenkin heikompi, feminiisempi ja/tai huonompi pelaaja. Tässä ei ole kyse siitä mitä sanotaan vaan miten sanotaan. Kyllä mua saa sanoa hintiksi ihan vapaasti, kunhan se tosiaan on läppää (kyllä sen huomaa milloin se on puhdasta vittuilua ja milloin ihan vaan läppää). Ja rivien välistä olin lukevinani että Puhakalla on vähän sama juttu. Ja hyvällä itsetunnolla varustettu kyllä ottaa vähän huonommatkin läpät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kaikkien kohdalla kun ei vaan ole ikävä kyllä niin.
Kuten aiemmin sanoin, ei näistä tarvitsisi edes keskustella. Siihen kun päästäisiin niin hyvä ois.
Eli onko oikeasti jossain joku "lätkän macho kulttuuri" olemassa, missä hakataan toisia ja vittu homothan ei mitään lätkää pelaa, vitun mikkihiiret tuolla pärjää? Minä uskallan heittää todella suurella varmuudella, että ei todellakaan ole. Se maailma meni jo ja nyt väkisin halutaan repiä porukkaa kahtaalle ja vääntää otsikoita ihan normaaleista asioista. Minä en vain ymmärrä. Jokainen järkevä tajuaa, että nykyajan työyhteisöissä ei vaan enää toimita tuolla tavalla ja ekana sieltä kopista lähtee se homottelija. Nykyään myös jääkiekossa töissä olevat ihmiset on kehittyneet näiden juttujen yli ja ei mikään homous ole yhtään mitään ihmeellistä. Media sen sijaan haluaa jostain syystä väittää muuta ja omalla käytöksellään luo sitä ihmisten päänsisäistä pelkoa ja se on oikeasti huolestuttava juttu.