Homous ja jääkiekko!

  • 70 534
  • 457

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
HPK:n entinen TJ Korpelahan sanoi että joukkueella pitää homot hyväksyttää. Tämä vuonna 2014

Tuossa on vain se, että hommahan ei ole pelkästään kopin hyväksynnästä. Mun on vaikea kuvitella pukukoppia Suomessa, jossa jonkun jäsenen ulostulo vuonna 2019 olisi isompi ongelma. Yksittäisille henkilöille se voi olla kopissa ongelma siinä missä jo pelkkä persoonakin voi olla, mutta se on toinen tarina. Suurempana ongelmana näen sen, millainen ympäristö on kokonaisuutena.

Isoissa massoissa on paljon väkeä, joiden tuntuu olevan mahdotonta hyväksyä homous. Voi olla melkoisen raskasta kuulla monena iltana viikossa joidenkin fabujen ulinaa katsomosta homoudesta, lukea paskajuttuja somessa ja eri palstoilla ja pienemmillä paikkakunnilla voi tulla muita ongelmia. En välttämättä itse haluaisi ottaa riskiä, jos ulostulo edes teoriassa saattaisi tarkoittaa sitä, että seuraa vaihtaessa kaupan kassalla paikalliset maalaisisännät huutelisit hesalaista homoa, kiljuskinit spreilisivat kulleja oveen ja vastaavaa. Ja onhan niitä ruplia varmasti mukavampi eläkepäiviä varten tienata tai muutoin pelireissulla Venäjällä olla, jos ei tarvitse pelätä miten homopropagandalakeja säätäneessä maassa paikalliset suhtautuvat.

Janne Puhakan case on mun mielestä loistava esimerkki siitä, että vielä on paljon tehtävää. Pariin päivään hän sai aikaan enemmän huomioda mediassa kuin koko uransa aikana. Mä voin vain kuvitella mitkä otsikot olisi ollut, jos hän olisi tullut julkisesti ulos Bluesissa pelatessaan. Ja voin loistavasti kuvitella, että harva meistä olisi valmis niin suureen mediapaineeseen, ottaa riskiä sulamisesta siinä paineessa tai riskeerata hänen asemassa ollessaan esimerkiksi sitä seuraavaa sopparia. Seurojen on kuitenkin helppo puhua tasa-arvosta, suvaitsevaisuudesta ja ties mistä, mutta jos liigaympyröihin vasta murtautuvaan pelaajaan kohdistuu tavallista kovempi paine, (u)tj:llä on varmasti vaikea paikka punnita kenelle se viimeinen soppari sorvataan.

Rehellisesti sanoen, jos mä olisin ammattikiekkoilija tai ammattilaisuuden syrjässä kiinni ja samalla homo, niin erittäin todennäköisesti pysyisin kaapissa. En sen takia, että homoudessa olisi mitään väärää. Vaan ihan suoraan siksi, että maailma ei ole vielä täysin valmis tuohon yhdistelmään ja mulla tuskin olisi munaa toimia minään pioneerina. Parasta mitä tällä saralla voisi tapahtua, olisi lajin suurnimen ulostulo uransa huippuhetkillä. Se normaloisi tilannetta kummasti, rohkaisisi monia ja rikkoisi monia "muureja".

Eikö Puhakka toivonut, että ei haluaisi puhua homoudesta jääkiekossa, mutta niin kauan, kun hiljaisuutta pidetään yllä, niin pitää puhua. Mikähän logiikka tässä nyt on?

Että homman pitäisi olla niin normi, että sillä ei olisi väliä. Vähän sama kuin ei sillä, seurusteleeko pelaaja X blondin vai bruneten kanssa, vai pitääkö hän mahdollisesti esimerkiksi pidemmistä mimmeistä lyhyempien sijaan. Mutta niin kauan kuin homous kiekkopiireissä ei ole normaali asia, on siitä syytä puhua ja normalisoida tilannetta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jatkoaika ehdottaa että Puhakka aateloidaan jääkiekkoleijonaksi. Ilmeisesti sen takia että ilmoitti olevansa homo koska jääkiekon takia häntä ei voi valita kun ansiot sillä saralla on mitä on.Itse ehdotan että postuumisti ensimmäilselle jatkosodassa kuolleelle homolle myönnetään mannerheimin risti. Ei ansioista vaan siitä että oli homo.
 

redpecka

Jäsen
Aikanaan vasureita on pidetty kummajaisina, ja on esimerkiksi yritetty pakottaa lapset kirjoittamaan oikealla kädellä. Hassuja juttuja nämä, ei näitä järjellä voi selittää.
Niinpä. Ajattele jossain pyhäkoulussa kun joku alkaa skriivaa vasemmalla..!? Oli aikoinaan luonnollisen selvää, ettei kukaan friikkilapsi lähde tahraamaan mahdollisesti arvovaltaisenkin suvun mainetta. Kätisyys pakotettiin. (kokemusta lähipiiristä mulla) Saati että joku olisi ollut vaikka joku homo.

Ihan hyvä vertaus tuo vasenkätisyys ja homous. Viiskyt vuotta ja kukaan ei (Euroopassa) jaksa kulmiaan kohottaa moisten ulostulojen jälkeen. Tämä välivaihe on toki varmaan raskas ihan kaikille osapuolille. Ymmärrän myös niitä ihmisiä, joilla on nykynormein poikkeavat elämänopit näistä pridejutuista ja niille vain vittuillaan kun ovat ahdasmielisiä vaikka harva koko elämänsä johonkin uskonut pystyy filosofiaansa muuttamaan tosta vaan jos ja kun yhteiskunta sellaista jolloin kulloin vaatii. Siellä pidetään pirtissä isäukon tunnistuslevyn puolikasta kätösissä ja huudetaan ylös tyhjyyteen kuinka maailma on tullut hulluksi ja me ei olla enää mitään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Huh! Kylläpä moni keräilee irtopisteitä tällä asialla itselleen somessa ja kommenteissa! Luultavasti monia ei kiinnosta lopulta pätkääkään tämän kyseisen ihmisen elämä. Esimerkiksi tämä jatkoajan "toimittajan" kirjoitus on aivan kauheeta luettavaa. Homo pelasi noin 40 peliä liigaa ja lopetti. Häntä ei kiusattu ja hän vaan itse mietti mitä ongelmia homoutensa voisi aiheuttaa, missä on ne asiat jonka takia nyt sanotaan että jääkiekkoyhteisön tulisi jotenkin "herätä nykyaikaan"???
Olen ollut jääkiekon kanssa tekemisissä eri rooleissa noin 30 vuotta. Homoihin en ole törmännyt ja en edes kuullut huhuja. Jääkiekko "kenttä" ei ole se missä homoista kannattaa sen enempää jauhaa. Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen. On paljon lajeja joissa homoja sitten on taas enemmänkin. (ja älkää tätä nyt alkako kääntämään mustasta valkoiseksi jotka ette edes lajin parissa ole toimineet)
Jos halutaan palkita joitain lajin parista niin palkitkaa niitä vapaaehtoisia jotka painaa kymmeniä vuosia tuolla pikkuhalleissa joka vitun ilta toppapuku päällä mahdollistaen että tulee uusia kunnon kansalaisia ja jokunen ammattipelaaja. Se että löytyy yksi homo ja ehkä vielä 5 vuoden sisään toinenkin ei ole mikään palkitsemisen aihe sinällään. Ja todetaan nyt vielä että mikäli tätä pelaajaa olisi kiusattu/vainottu niin olisin toki sitä mieltä että todella typerää käytöstä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eikö Puhakka toivonut, että ei haluaisi puhua homoudesta jääkiekossa, mutta niin kauan, kun hiljaisuutta pidetään yllä, niin pitää puhua. Mikähän logiikka tässä nyt on?
Onhan tuo nyt loogisesti miettimällä ihan selvää, että esim. kannattamasi seuran liigassa (=lue KHL:ssä) on varmasti vanhoja jääriä joissain sarjan joukkueiden johtoportaissa jotka eivät missään nimessä ottaisi julkihomoa pelaajaa joukkueeseensa, jos kahdesta melkein tasavahvasta pelaajasta pitäisi valita jompikumpi.

Ja tuo on aivan helvetin väärin.

Sekä tuo on aivan todellinen skenaario nykypäivän jääkiekkoskenessä, toki toivottavasti muualla kuin Suomessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jatkoaika ehdottaa että Puhakka aateloidaan jääkiekkoleijonaksi. Ilmeisesti sen takia että ilmoitti olevansa homo koska jääkiekon takia häntä ei voi valita kun ansiot sillä saralla on mitä on.Itse ehdotan että postuumisti ensimmäilselle jatkosodassa kuolleelle homolle myönnetään mannerheimin risti. Ei ansioista vaan siitä että oli homo.

Tämä hassuttelukolumni on varmaan aika yksiselitteisesti teilattu mielipiteeseen katsomatta. Voi siis jättää olkiukot rakentamatta.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olen ollut jääkiekon kanssa tekemisissä eri rooleissa noin 30 vuotta. Homoihin en ole törmännyt ja en edes kuullut huhuja. Jääkiekko "kenttä" ei ole se missä homoista kannattaa sen enempää jauhaa. Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen. On paljon lajeja joissa homoja sitten on taas enemmänkin. (ja älkää tätä nyt alkako kääntämään mustasta valkoiseksi jotka ette edes lajin parissa ole toimineet)

Meikä lähtee tästä muuten banaanisaarille hetkeksi, mutta nyt on vittu suoraan kuin Aurinkokuninkaan kynästä tämä teksti.

Voisitko kertoa että mikä on tämä mystinen lajin luonne, jonka takia homot eivät lajin pariin eksy?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen ollut jääkiekon kanssa tekemisissä eri rooleissa noin 30 vuotta. Homoihin en ole törmännyt ja en edes kuullut huhuja. Jääkiekko "kenttä" ei ole se missä homoista kannattaa sen enempää jauhaa. Jokainen lajia tunteva tietää että lajin pareihin ei eksy kovin helpolla heitä, lajin luonteesta johtuen.

Viesti, joka selittää itse itsensä. Lähinnä mikkihiiret jäi mainitsematta.

Ja sinä olet sitä mieltä, että homoseksuaali kiekkoilija on tervetullut sinun seuraasi, sinun joukkueeseesi?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Homous on niin normi asia, että ei tarvitsisi puhua. Jääkiekossakin minusta.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hohhoijaa....

Veikkaan, että ylivoimaiselle enemmistölle on ihan sama onko joku pelikaveri homo vai ei. Nyt joku muutamia liigapelejä pelannut ja uransa lopettanut neverhööd on kertonut olevansa homo.

Vähän tuntuu sille, että lähes kaikille tuo on ok, ainut mikä ärsyttää on se, että asiaa pitää valtavasti paisutella ja rummuttaa. Heteroille asia tuntuu olevan ok, vaan sateenkaariväki haluaa jotenkin välillä oikein hakea ja hakea vastakkainasettelua.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Viesti, joka selittää itse itsensä. Lähinnä mikkihiiret jäi mainitsematta.

Ja sinä olet sitä mieltä, että homoseksuaali kiekkoilija on tervetullut sinun seuraasi, sinun joukkueeseesi?
Mikä on se kohta jossa kerron että he eivät voisi tulla minun joukkueseen jos olisin valmentajana? Tässä kiteytyy aika hienosti miten nykypäivänä sairaalla tavalla asiat käännetään. Eli minun todellinen aito pitkä kokemus jääkiekon parista on todiste siitä että en pidä homoista?
 

F#21

Jäsen
Voisitko kertoa että mikä on tämä mystinen lajin luonne, jonka takia homot eivät lajin pariin eksy?
Lajin yksinkertaisuus ja olisko keskimääräisesti tyhmempiä ihmisiä seuraamassa?

No leikit ja trollailut sikseen. Kyllähän oman kiekkohistorian aikana on kaikennäköisiä ihmisiä ollut mukana. Ikävää on vain, että tämä uutinen ansaitsee vielä tänä vuonnakin näin paljon huomiota. Noh, toivottavasti tämä auttaisi normalisoimaan asiaa tulevaisuutta varten.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Meikä lähtee tästä muuten banaanisaarille hetkeksi, mutta nyt on vittu suoraan kuin Aurinkokuninkaan kynästä tämä teksti.

Voisitko kertoa että mikä on tämä mystinen lajin luonne, jonka takia homot eivät lajin pariin eksy?
Ethän sä voi tuosta banaanisaarille lähteä, koska puhut tekstistä - et henkilöstä.

En tiedä kuinka laput silmillä tuo kyseinen kirjoittaja on ollut koko 30 vuotta, koska on aivan satavarmaa, että hän on homoja, lesboja tai biseksuaaleja kohdannut lajin parissa, mutta ei ole osannut heitä vain tunnistaa. Ja tämä johtuu siitä, että ei niitä homoja, lesboja tai biseksuaaleja voi tunnistaa juuri mitenkään, jos he eivät sitä itse kerro.

Vaikka tuolla tavalla kirjoittava varmasti luulee kaikkien olevan jotain koppalakkihomoja tai neitimäisiä homoja, niin näin ei todellakaan ole. Parikymppisenä yksi pelikaverini paljasti osalle joukkuekavereista ensin olevansa biseksuaali ja se ei vaikuttanut mitenkään suhtautumisessa häneen. Sitten noin puolta vuotta myöhemmin hän kertoi olevansa homo, mutta ei halunnut sitä kertoa heti, kun ei ollut varma meidän suhtautumisestamme. Ilman tuota hänen omaa paljastustaan emme olisi tuota asiaa mitenkään arvanneet aiemmin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
Suosikkijoukkue
Ässät
Meikä lähtee tästä muuten banaanisaarille hetkeksi, mutta nyt on vittu suoraan kuin Aurinkokuninkaan kynästä tämä teksti.

Voisitko kertoa että mikä on tämä mystinen lajin luonne, jonka takia homot eivät lajin pariin eksy?
Kuten sanoin niin älä väännä ja käännä mustaa valkoiseksi. Homot on mulle ihan siinä missä muutkin ihmiset mutta heitä ei ole tämän lajin parissa. Kuten sanoin yksi löyty ja tämä on varmasti onnen päivä tietylle porukalle jotka saa nyt agendaansa rummuttaa. Uskon ettet ole jääkiekossa toiminut itse kuin fanina? Jos olet niin kerro montako homoa oli?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Korostan heti alkuun, että kannatan suvaitsevaisuutta ja yhdenvertaisuutta. En pelkää homoja, homot saa tulla mun kanssa samaan suihkuun ja toivoisin näkeväni vielä maailman missä nämä käsitellyt asiat olisivat niin itsestäänselvyyksiä ettei niistä tarvitsisi edes jutella.

Silti @mixu :lla on oma pointtinsa tuossa, mutta se tässä nykymeiningissä vähän hautautuu sen vitsin taakse, että valkoiset heterot alkavat olla syrjityimpiä tässä yhteiskunnassa. Sukupuolet ja seksuaalisuus ovat kuitenkin yhteydessä toisiinsa. Se, miksi eri sukupuolille on omia suihkutilojaan yms muodostunut liittyy osittain seksuaalisuuteen. Jos häpeää itseään ja omaa kehoaan, niin ei yhteisiin suihkutiloihin meneminen ole helppoa kenenkään muunkaan kanssa. Ihmisellä on ihan perusteltu oikeus ahdistua siitä, että häntä tirkistellään alasti ollessaan seksuaalisessa mielessä. Samaa sukupuolta olevien heteroiden kesken seksuaalista latausta ei ole ja tilanne on erilainen. Homon kanssa samassa suihkutilassa olemisesta ei ole seurannut mulle ongelmia. Tuskin seuraisi myöskään naisille siitä, että miehet kävisivät samoissa suihkutiloissa. Paitsi henkisiä ongelmia ja niihin liittyy miehen ja naisen välillä yleensä oleva seksuaalinen jännite. Näitä henkisiä ongelmia ollaan kieltämässä ja vähättelemässä niiden heteromiesten osalta, jotka eivät halua suihkussa kokea seksuaalista jännitettä ja ajatella että heitä katsotaan seksuaalisessa mielessä. Näin ajattelevilla miehillä ei nyky-yhteiskunnan ilmapiirissä ole oikeutta olla oma itsensä.

AWen mukaan noilla suihku- ja pukeutumisratkaisuilla ei ole mitään yhteyttä siihen miten jääkiekkojoukkueen jäsenet käyvät suihkussa. Silti esim. näillä Mestiksen naiskiekkoilijoilla on ollut omat tilansa. Heille kyllä suodaan oikeus olla olematta alasti heitä kohtaan luontaisesti seksuaalista vetovoimaa tuntevien edessä. Sitä oikeutta ei ilmeisesti ole niillä miehillä, jotka haluavat suihkutella ilman seksuaalista latausta. Sama koskee naisten urheilujoukkueita ja heidän kanssaan työskenteleviä miehiä. Mieskoutseilla kopissa liikkuminen on säännösteltyä ja naisten ei tarvitse siinäkään ilmapiirissä olla alasti sellasten henkilöiden edessä, joilla voisi tilanteessa syntyä seksuaalista jännitettä.

Kyse ei ole kaikille sukupuolista vaan seksuaalisuudesta. Joku näsäviisas voisi ehdottaa, että laitetaan ne homomiehiä pelkäävät omaan koppiinsa suihkuun. Ei siinä mitään, ihan looginen ehdotus kun niitä varmasti on vähemmän. Mutta mistä tässä nykyilmapiirissä löytyy enää ymmärrystä noille ihmisille? Eikä tämä koske tietenkään vaan heteromiehiä, vaan myös heteronaisia tilanteissa missä lesboja on samoissa peseytymistilassa. Joku sanoi, ettei naisten urheiluseuroissa olevalla seksuaalisella väkivallalla ole mitään tekemistä tuon asian kanssa. Miksei sillä voisi olla? Kyllä mäkin kiihotun monesti jos näen naisia alasti. Kiihottuminen johtaa monilla ihmisillä itsekontrollin heikkenemiseen ja ihan samalla tavalla ne alasti toisten näkemiset voivat olla osittain laukaiseva tekijä noissa naisten sarjojen ahdistelukokonaisuuksissa.

Nämä seksuaaliset jännitteet yms ja niiden kokeminen syntyvät ihmisille ihan luontaisesti yhteiskunnassa kasvaessaan. Ne jännitteet on lapsillemme opetettu. Ei aikoinaan miehillä ja naisilla ollut mitään ongelmia olla alasti toistensa edessä. Ihan yhtä lailla toivon, että myös noita turhia jännityksiä ja omaan kehoon liittyviä ahdistuksia saadaan poistettua tästä maailmasta. Mun kanssa saa tosiaan tulla suihkuun kuka vaan sukupuolesta, ihonväristä, uskonnosta jne. riippumatta kuka vaan. En ahdistu. Jotkut voivat ahdistua tilanteista missä heitä katsellaan mahdollisesti ja ihmismielen tuntien todennäköisestikin seksuaalisessa mielessä. Voitaisiinko suoda heillekin oikeus siihen? Siitä huolimatta että on muodikasta seistä pelkästään vähemmistöjen takana. Vaikka vähemmistö varmasti hekin ovat, suurin osa miehistä tuskin ahdistuu vaikka tietäisivät homon olevan samassa suihkutilassa.

Mahtavaa touhua tämä, että kun vihdoin saadaan ensimmäinen homoseksuaali puhumaan peloistaan, tulee ahdasmielinen hetero, nappaa mikrofonin ja vaatii kuinka hänenKIN tunteita pitää kuunnella ja ymmärtää.

Maailmassa ei ole muuta n. ikuisuuden ajan tehtykään.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kuten sanoin niin älä väännä ja käännä mustaa valkoiseksi. Homot on mulle ihan siinä missä muutkin ihmiset mutta heitä ei ole tämän lajin parissa. Kuten sanoin yksi löyty ja tämä on varmasti onnen päivä tietylle porukalle jotka saa nyt agendaansa rummuttaa. Uskon ettet ole jääkiekossa toiminut itse kuin fanina? Jos olet niin kerro montako homoa oli?

Siis mitä sinä nyt selität? Tää on niin typerää tekstiä ettei todeksi usko. Niitä homoja on ihan varmasti enemmän kuin se yksi. Ehkä tämän ulostulon myötä näemme lisää, kun ovi on niin sanotusti avattu.

Ja mitä vitun väliä missä roolissa minä olen lätkän parissa toiminut. Mulla ei ollut yläasteella muuten yhtään homoa luokkakaverina, tarkoittaako tämä ettei yläasteella ole homoja?

Kaikkea paskaa sitä saa lukea.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ethän sä voi tuosta banaanisaarille lähteä, koska puhut tekstistä - et henkilöstä.

En tiedä kuinka laput silmillä tuo kyseinen kirjoittaja on ollut koko 30 vuotta, koska on aivan satavarmaa, että hän on homoja, lesboja tai biseksuaaleja kohdannut lajin parissa, mutta ei ole osannut heitä vain tunnistaa. Ja tämä johtuu siitä, että ei niitä homoja, lesboja tai biseksuaaleja voi tunnistaa juuri mitenkään, jos he eivät sitä itse kerro.

Vaikka tuolla tavalla kirjoittava varmasti luulee kaikkien olevan jotain koppalakkihomoja tai neitimäisiä homoja, niin näin ei todellakaan ole. Parikymppisenä yksi pelikaverini paljasti osalle joukkuekavereista ensin olevansa biseksuaali ja se ei vaikuttanut mitenkään suhtautumisessa häneen. Sitten noin puolta vuotta myöhemmin hän kertoi olevansa homo, mutta ei halunnut sitä kertoa heti, kun ei ollut varma meidän suhtautumisestamme. Ilman tuota hänen omaa paljastustaan emme olisi tuota asiaa mitenkään arvanneet aiemmin.
Anteeksi. Unohtui sanoa että puhun miesjääkiekosta. Eli naiskiekossa olen todellakin tavannut lesboja ja monta. Ja ymmärrän että homoja on erilailla käyttäytyviä/pukeutuvia/puhuvia ym ym. Sateenkariporukka ja muu suvaitsevaisuusporukka tätä tuntuu rummuttavan tosiaan ja perus hetero lätkää pelaaville/valmentaville asia on ihan ok alusta asti.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Anteeksi. Unohtui sanoa että puhun miesjääkiekosta. Eli naiskiekossa olen todellakin tavannut lesboja ja monta. Ja ymmärrän että homoja on erilailla käyttäytyviä/pukeutuvia/puhuvia ym ym. Sateenkariporukka ja muu suvaitsevaisuusporukka tätä tuntuu rummuttavan tosiaan ja perus hetero lätkää pelaaville/valmentaville asia on ihan ok alusta asti.

Ymmärrätkö sinä edes kuinka typerältä nämä jutut näyttävät? Että naiskiekossa on lesboja, ja vielä oikein monta, mutta mieskiekossa on joku mystinen LUONNE jonka takia homoja siellä ei ole? Perus hetero lätkää..
 

theZ

Jäsen
Mahtavaa touhua tämä, että kun vihdoin saadaan ensimmäinen homoseksuaali puhumaan peloistaan, tulee ahdasmielinen hetero, nappaa mikrofonin ja vaatii kuinka hänenKIN tunteita pitää kuunnella ja ymmärtää.

Maailmassa ei ole muuta ikuisuuden ajan tehtykään.
Mistä tuli ahdasmielinen hetero nappaamaan mikrofonia? Ei ainakaan täältä näppäimistön takaa. Ne mun kuvailemat ihmiset ovat siellä "kaapissaan" missä homotkin kun eivät enää nykyilmapiirissä uskalla tulla esiin. Ei siinä mitään, kai tuo on sitä parempaa suvaitsevaisuutta. Samassa kategoriassa aletaan olla niiden feministien kanssa, jotka kovaan ääneen kuuluttaa naisen oikeutta omaan kehoonsa. Kunhan eivät vaan myy sitä setämiehille vaikka haluaisivat ja olisivat sen kanssa sinut. Se kun ei taas näiden maailmankatsomukseen sovi. Tosi söpöähän toi on kumartaa toisille ja pyllistää samalla toisille.

Ja joo, sitä ahdasmielistä heteroakin pitäisi kuunnella. Oikeaa suvaitsevaisuutta olisi ottaa kaikki huomioon.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta, avaatko hieman tätä?
Eiköhän anneta jo olla. Uskon että tästä saataisiin varmaan 50 viestin vääntö mutta en nyt jaksa. Pidetään mielipiteemme. Sinusta lätkä lajina kiehtoo juuri homoja ja minä en siihen usko. Perustan mielipiteeni omaan pitkään kokemukseen missä toiminut satojen pelaajien kanssa itse ja tuntenut toisia toimijoita jotka olleet "kentällä" kymmeniä vuosia, eli otos on aika iso.. Tiedän että oikein hakemalla haet sitä että kommentoisin jotain lajin fyysisyyttä/äijämäisyyttä ym ja saisit sitten räksyttää siitä mutta kuten sanoin annetaan olla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis mitä sinä nyt selität? Tää on niin typerää tekstiä ettei todeksi usko. Niitä homoja on ihan varmasti enemmän kuin se yksi. Ehkä tämän ulostulon myötä näemme lisää, kun ovi on niin sanotusti avattu.

Ja mitä vitun väliä missä roolissa minä olen lätkän parissa toiminut. Mulla ei ollut yläasteella muuten yhtään homoa luokkakaverina, tarkoittaako tämä ettei yläasteella ole homoja?

Kaikkea paskaa sitä saa lukea.
Sinä se tunnut olevan varsinainen idiootti. Sinun mielipide perustuu "musta tuntuu" ajatteluun ja minun kokemukseen. Kuten sanoin tunnen valtavan määrän ihmisiä lajin parista, joten yläaste vertauskin ontuu.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Anteeksi. Unohtui sanoa että puhun miesjääkiekosta. Eli naiskiekossa olen todellakin tavannut lesboja ja monta. Ja ymmärrän että homoja on erilailla käyttäytyviä/pukeutuvia/puhuvia ym ym. Sateenkariporukka ja muu suvaitsevaisuusporukka tätä tuntuu rummuttavan tosiaan ja perus hetero lätkää pelaaville/valmentaville asia on ihan ok alusta asti.
Sanoisin, että olet aivan varmasti täysin väärässä ja tämän tietää jopa Raimo Summanen. Kannattaisi ymmärtää, että et voi tunnistaa suurinta osaa homoista tai lesboista mitenkään.

Summanen Iltasanomissa:

Summanen valmensi Puhakkaa kahteen otteeseen: ensin tämän ollessa 15-vuotias juniori ja toisen kerran Puhakan toiseksi viimeisellä kaudella 2016–17 Espoo Unitedin valmennustiimin jäsenenä.

– Koko valmennus tiesi Puhakan seksuaali-identiteetin ja uskoakseni suurin osa pelaajistakin. Asia oli arkipäiväinen. Puhakasta juteltiin valmennuksessa pelaajana samoin kuin muistakin. Jos joukkueeseen, yleisellä tasolla, on osunut vaikka lääke-, huume- alkoholi- tai uhkapeliongelmaisia nuoria, tai vaikka rikollisia, niin se on hiukkasen isompi juttu kuin jonkun arkipäiväinen seksuaali-identiteetti.

Summanen korostaa arvostavansa suuresti Puhakkaa ja tämän rohkeutta asiassaan.

Summanen sanoo pitävänsä ”äärimmäisen todennäköisenä”, että on valmentanut useita muitakin homoseksuaalisia pelaajia kuin Janne Puhakkaa – ja uskoo pelanneensakin useiden kanssa peräti 16 aktiivikautensa aikana.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voisiko tämän jatkuvan sateenkaariporukan keskinäisen selkääntaputtelun jo lopettaa? Se on niiin last season. Olkaa, mitä olette, mutta älkää joka helvetin mediassa tunkeko itseänne jatkuvasti esiin juuri tästä näkökulmasta ja odottako pelkkää suurta innostusta ja ylistystä.

Seuraavaksi voidaan valita estradille vaikka hoplotit, joiden oikeudesta omiin vessoihin, identiteettiin, julkisuuteen, ammattiin ja median hymistelyyn olen kovin huolestunut. Kukaan ei puolusta heitä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sinä se tunnut olevan varsinainen idiootti. Sinun mielipide perustuu "musta tuntuu" ajatteluun ja minun kokemukseen. Kuten sanoin tunnen valtavan määrän ihmisiä lajin parista, joten yläaste vertauskin ontuu.

Tunne on sitten molemminpuolinen.

Sen yläaste vertauksen pointti olikin olla täysin typerä. Et sinä voi oman kokemuksien perusteella lähteä sanomaan ettei homoja lajissa ole.

Ja kertovatko nämä ihmiset lajin parista aina erikseen olevansa heteroita, vai mistä sinä heidän suuntautumisen tiedät?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös