En ainakaan minä ullattunut. Vaikka olenkin puidenhippihalailija-thunbergin-ihminen, en ikinä vähättelisi ihmisen omaa tuntemusta jos tuntee kokeneensa vääryyttä. (Rajansa toki kaikella, mutta pidättäydytään nyt hypoteettisessa hyvässä.)Monta kysymystä olen tänään laittanut. Yhtään vastusta en ole saanut. Ullatuitko? Minä en.
No miksei sitten miehet saa naisten puolen suihkutiloja siivota uimahallissa..
miksi on naisten ja miesten wc:t.
miksi miehet joutuvat tiskaan, imuroimaan muttei naisten tarvitse vaihtaa talvirenkaita.
Eikö homot voi jo hyväksyä, että heidät on jo hyväksytty?
Mikä se on sellainen epäily tai epäilys, mistä mahdollisesta homopelaajasta pitäisi tai olisi pitänyt raportoida?...Noin 30 kautta ... keskustelut muiden laji-ihmisten kanssa. Ja sieltäkään ei tullut koskaan mitään epäilyksiä homoista joukkueessa.
Kai kysymys voisi olla, pitäisikö suihkut jakaakin sekä sukupuolen että seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Tarinat kertovat naisjoukkueissa tapahtuvasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, joten tulisiko reagoida jotenkin? Mikäli homo/lesbo ja hetero voivat käydä luontevasti suihkussa treenien/pelin jälkeen, niin pitäisikö sukupuolijakoa miettiä uudestaan urheilussa? Huipputasolla naiset eivät ansioillaan paikkaa avoimista joukkueista ota, mutta juuri tuo harrastetasolla avoimet joukkueet voisivat tapahtuakin. Valmentajissa voi hyvin olla vastakkaisen sukupuolen edustajia pelaajien suhteen. Tosin naiset ovat mediassa kertoneet, miten heitä häiritsee alastonsaunoissa miesten katseet. Jatkokysymys tietysti olisi heille voinut olla häiritseekö lesbonaisen katseet yhtälailla?Ja ne suihkut on sukuPUOLEN mukaan jaettu, ei seksuaalisen suuntautumisen.
Asia on todennäköisesti juuri noin. Moni tietää ja katsoo ettei asiasta tarvitse tehdä mitään numeroa. Toinen puoli asiassa taas on se, että nämä tuurebooret ja roopesalmiset väittävät, että lajissa on massiivinen homo-ongelma, koska julkisesti homoseksuaalisuttaan esille tuovia kiekkoilijoita on liian vähän. Ja tietenkin, jos joku kertoo, ettei ole uransa aikana yhteenkään homoseksuaaliin joukkueessan törmännyt niin joutuu maalitetutksi ja naurunalaiseksi. Samaan aikaan monet kertovat kuinka ovat pitäneet koko uransa ajan salassa oman homoseksuaalisuutensa. Rehellinen avoin keskustelu on vaikeaa, koska ihmiset tuomitaan, jos kertovat rehellisesti omista havainnoistaan. Jos kysytään niin on kiellettyjä vastauksia... ei saa kertoa rehellisesti, ettei ole tavannut joukkueessan homoseksuaalia. Pitää varoa sanomisiaan ja kertoa alposuhosmaisesti, että varmasti on tavannut, mutta ei ole havainnut ja asiasta ei ole keskusteltu. Kaikki tämmöinen rajoittaa vieläkin avointa keskustelua.Mikä se on sellainen epäily tai epäilys, mistä mahdollisesta homopelaajasta pitäisi tai olisi pitänyt raportoida?
Entä jos joku toinen laji-ihminen tiesikin (tai epäili) jonkun homoudesta, mutta piti asiaa ihan normaalina ja osasi suhtautua asiaan (samoin kuin sinä kerrot kykeneväsi, jos joku homo joukkueeseesi tulisi) ja ei sen vuoksi julistanut asiaa mitenkään? Vai meinaatko, että se homopelaaja olisi niin iso juttu ja kaikki laji-ihmiset niin umpimielisiä, että homousepäilystä joukkueessa olisi käyty keskustelua laji-ihmisten kesken? Entäs jos jonkun tutka tulkitsikin sinua väärin ja luuli sinua homofoobiseksi ja sen takia ei asiasta sinun kanssa keskustellut? Minkälaista keskustelua siitä homousepäilystä olisi mielestäsi ylipäänsä pitänyt käydä?
Siis koska on homoja niin Mixun pitäisi päästä uimahallin suihkuun naisten puolelle?
Kai kysymys voisi olla, pitäisikö suihkut jakaakin sekä sukupuolen että seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Tarinat kertovat naisjoukkueissa tapahtuvasta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, joten tulisiko reagoida jotenkin? Mikäli homo/lesbo ja hetero voivat käydä luontevasti suihkussa treenien/pelin jälkeen, niin pitäisikö sukupuolijakoa miettiä uudestaan urheilussa? Huipputasolla naiset eivät ansioillaan paikkaa avoimista joukkueista ota, mutta juuri tuo harrastetasolla avoimet joukkueet voisivat tapahtuakin. Valmentajissa voi hyvin olla vastakkaisen sukupuolen edustajia pelaajien suhteen. Tosin naiset ovat mediassa kertoneet, miten heitä häiritsee alastonsaunoissa miesten katseet. Jatkokysymys tietysti olisi heille voinut olla häiritseekö lesbonaisen katseet yhtälailla?
Seuraava askel tälle lajille on se, että nimekkäämpi jo melkein koko uransa tehnyt kiekkoilija tulee kaapista ulos.
Vaihdetaanko teillä talvirenkaat autoon joka päivä? Kannattaa varmaan hankkia kestävämmät renkaat.miksi miehet joutuvat tiskaan, imuroimaan muttei naisten tarvitse vaihtaa talvirenkaita.
No, jos unisex-wc keskustelussa naisten kokema ikävä tunne on hyväksyttävä perustelu miettiä eroteltuja vessoja, niin miksi heteromiehen kokema ikävä tunne on nyt naurettava näkökulma? Onko tämä sitä toksista maskuliinisuutta, että heteromiehen tulee vain kestää kuin mies eikä missään nimessä puhua tunteistaan?Minä en vain oikein ymmärrä tämän suihku esimerkin pointtia. Harva kai sinne suihkuun lähtee ketään kyttäämään? Erikseen tietysti kaikki häiritsevä toiminta, mutta tämän nyt pitäisi olla itsestäänselvä asia suuntauksesta tai sukupuolesta riippumatta.
Haluaisin kuulla ihan oikeasti yhden hyvän perusteen sille, miksi homojen kanssa suihkussa käyminen voisi olla heterolle ongelma?
No, jos unisex-wc keskustelussa naisten kokema ikävä tunne on hyväksyttävä perustelu miettiä eroteltuja vessoja, niin miksi heteromiehen kokema ikävä tunne on nyt naurettava näkökulma? Onko tämä sitä toksista maskuliinisuutta, että heteromiehen tulee vain kestää kuin mies eikä missään nimessä puhua tunteistaan?
Tuo kolumnihan oli loistava esimerkki Raimo Summasen mainitsemista hyvesignaloijista jotka syöksyvät haaskalle. Summasen kannanotto asiaan Puhakan ulostulon tiimoilta Ilta-Sanomissa oli muutenkin mielestäni asiallinen ja lukemisen arvoinen.Ehkä eniten koko aiheessa ärsyttää, on tuo jalustalle nostaminen. Rohkea teko toki, mutta jatkoajassakin oli kolumni miten Puhakka pitäisi aateloida Selänteen yms. seuraan...
Tuo kolumnihan oli loistava esimerkki Raimo Summasen mainitsemista hyvesignaloijista jotka syöksyvät haaskalle. Summasen kannanotto asiaan Puhakan ulostulon tiimoilta Ilta-Sanomissa oli muutenkin mielestäni asiallinen ja lukemisen arvoinen.
Minä heitän sinulle vastakysymyksen. Mitä tekemistä sukupuolen mukaan jaetuilla tai ei-jaetuilla wc- tai suihkutiloilla on jääkiekkoilevien homojen kanssa? Jos ei mitään, niin miksi noista asioista pitäisi kenenkään vastailla sinulle tässä ketjussa?Monta kysymystä olen tänään laittanut. Yhtään vastusta en ole saanut. Ullatuitko? Minä en.
Ei vahingoittaisi mitenkään. Minulle ei jatkoajan kolumnista valitettavasti ensimmäisenä noussut mieleen aito aatelointi vaan kirjoittajan kiireellä suorittama oman hännän nosto. Tätä tarkoitin. Minusta Puhakan ulostuloa voisi pitää yhtenä vuoden merkittävimmistä urheiluteoista, kenties jopa palkita sellaisena.Mitenkähän tämän alt right -termin logiikan mukaan muuten Puhakan muistaminen/aatelointi vahingoittaisi jääkiekkoa? Että ihan Anssi Kukkosen ja Harry Harkimon rinnalle vaikuttajana harkittaisiin ihmistä, joka tekee vielä tämän jälkeenkin mahdollisesti merkittäviä asioita jääkiekon tasa-arvon eteen?
Nyt joudun vähän kummastelemaan tätä kommenttia. Ari-Pekka Liukkonen sentään olympiatason uimari. Kun hän tuli kaapista ei oltu täällä huutamassa merkittävää urheilutekoa. Sitten kun yksi lähinnä junnuissa pelannut tulee ulos kaapista julkisesti niin aateloitavaksi vaan ja jalustalle nostamaan, pränikkää rintaan ja mitalia kaulaan.Ei vahingoittaisi mitenkään. Minulle ei jatkoajan kolumnista valitettavasti ensimmäisenä noussut mieleen aito aatelointi vaan kirjoittajan kiireellä suorittama oman hännän nosto. Tätä tarkoitin. Minusta Puhakan ulostuloa voisi pitää yhtenä vuoden merkittävimmistä urheiluteoista, kenties jopa palkita sellaisena.
Ei vahingoittaisi mitenkään. Minulle ei jatkoajan kolumnista valitettavasti ensimmäisenä noussut mieleen aito aatelointi vaan kirjoittajan kiireellä suorittama oman hännän nosto.
Minä heitän sinulle vastakysymyksen. Mitä tekemistä sukupuolen mukaan jaetuilla tai ei-jaetuilla wc- tai suihkutiloilla on jääkiekkoilevien homojen kanssa? Jos ei mitään, niin miksi noista asioista pitäisi kenenkään vastailla sinulle tässä ketjussa?