@koukku
Joku voi olla eri mieltä, mutta kyllä lopputalven vaihtelevasti lumiset lenkit toki on hankalia perinteisen voitelun, miksei karvasuksienkin, kannalta. Itse ainakin olen onnistunut liisterit jäädyttämään useaan kertaan. Toki mitä olen seurannut, niin aika monella näyttää karvat yllättävän hyvin toimivan, kunhan vaan on jäänestot kunnossa ja suksen jäykkyys sopiva. Kahdeksan kilon pudotus on aika reilu kyllä perinteisen suksien toimivuutta ajatellen - oli painoalue miten tahansa ilmoitettu.
Hiihtokautta minun ei ole vielä tarkoitus lopettaa, mutta sitten viime keskiviikon en ole pystynyt hiihtämään. Syynä tähän on oikean olkavarren/olkapään kiertäjäkalvosin-oireyhtymä, joka on lopputalvesta vihoitellut pariin kertaan - viime viikon puolivälistä alkaen enemmän kuin koskaan. Kyllä kouraisi syvältä lukea lauantaina FB:n Latutilanne-ryhmästä hehkutuksia Petikko-Serena-välin hyvästä kunnosta, kun itsellä ei ollut mitään asiaa ladulle (hymiö/surullinen hymiö).
Vähän vaikuttaa siltä, että lopputalvesta enemmän käyttämäni vapaa hiihtotapa ei varsinaisesti ole auttanut tähän kiertäjäkalvosinongelmaan. No, nyt on aika fyssarille varattuna. Lääkärille totesin, että kun mulla on tätä vaivaa ollut jo huomattavasti keskimääräistä varhemmin, niin olen tullut siihen tulokseen, ettei eutanasia ole ollenkaan huonompi asia.
No joo. Reilut 500 km takana, vaikka kaikesta hehkutuksestani täällä voisi varmaan päätellä, että mulla olisi enemmänkin kilsoja. Voisi hyvin ollakin, mutta hieman turhan paljon on aikataulupaineita kotoa päin. Jos pelkästään minun halustani olisi kiinni, en hiihtämisen lisäksi talvella juuri muuta tekisi. Mutta, täytyy toivoa että pääsen pääsiäiseksi takaisin kuntoon ja ladulle!