Re: susikoiran taklaus!
Viestin lähetti sham69
Levokarin tapauksessa pelikieltoon tuli MTV3 lisää, hockey nightin hehkuttaessa tapausta oikein kunnolla. Jos ei nähnyt tilannetta, niin MTV3:n mm. buffatessa juttua sai sellaisen käsityksen että Levokari teurasti Suutarisen.
Levokari sai rangaistuksensa ja mielestäni liigan on pidettävä kiinni linjastaan eli koska kyseessä ole selkeä vahingoittamisyritys, niin pelikieltoa pitää tulla vähintään 10 ottelua.
Kyllä minä sen käsitin. Median touhu Levokari-tapauksessa oli täysin naurettavaa ja olen itse samaa mieltä. Kuten olen täälläkin moneen kertaan todennut, uutisten tarkoitus on uutisoida tapahtunut, ei ottaa niihin kantaa. MTV3 rikkoi hyvän journalismin sääntöjä Levokari-tapauksessa ja ansaitsisi siitä huomautuksen.
Eikä tuosta saa millään 10 ottelun pelikieltoa. En ota kantaa, pitäisikö saada, mutta aiempien kieltojen perusteella ei tule välttämättä puoltakaan.
Mäkkärin reagointi kentällä on aivan normaalia tuon kaltaisessa tilanteessa. Kentällä varmasti useampi HIFK ja TPS pelaaja säikähti kunnolla, kun RPL makasi verilammikossa tajuttomana.
Jopa TPS:n molari Norrena luisteli entisen TPS-kipparin luokse katsomaan tilannetta.
En ota kantaa siihenkään, reagoiko Mäkkäri oikein vai väärin. Ymmärrän täysin Mäkkärin tempun. Kaveri makaa jäässä verisenä ja syyllinen istuu vieressä. Kyllä minullakin palaisi käämit. Liiga ei silti voi hyväksyä kostotoimenpiteitä, eikä taatusti hyväksykään.
Missäköhän pelissä TS:n aina objektiivinen toimittaja Liesmäki oli eilen ? kun puhuu törmäyksestä? Itse olin paikalla ja tuon selkeämpää vahingoittamisyritystä ei ole olemassakaan.
Suora lainaus Turun Sanomista:
"HIFK:n pitkin ottelua ärsyttämä Schaefer kolaroi päätöserän puolivälissä puolustaja Lehtosen kanssa. Lehtosen painopiste jäi törmäyksessä pään mitan Schaeferia alemmaksi. Schaeferin kyynärpää osui Lehtosen päähän ja tämä valahti hervottomana selälleen.
Liigan kurinpitopäällikkö Kai Tervonen näki Schaeferin kyynärpäätaklauksen livenä ja lupasi tutkia karonkkaa kokonaisuudessaan videolta maanantaina."
Liesmäki toimii kuten hyvän journalistin pitääkin. Hän uutisoi, mitä tapahtui. Schaeferin kyynärpää osui Lehtosen päähän ja mies kannettiin puolitajuissaan pois kentältä. Ei ole edelleenkän lehdistön asia laukoa mitään sikataklauksia tai teloituslaukauksia. Tästähän te IFK-fanit poltitte hameenne kun Erkki uutisoi Zidlickyn Nurmis-välikohtausta? Eikö tämä olisi ollut täsmälleen sama asia?
Sitten Nenä puhuu jostain pelaajan hiillostamisesta ja tämän ylireagoinnista, jos HIFK:n pelaaja olisi vastaavalla tavalla teurastanut TPS:n pelaajan, niin eiköhän Nenä olisi reagoinut toisella tavalla sekä TPS:n Tiku ja Taku eli Jortikka ja Ansas olisivat saaneet taas itkettävää seuraavaan Arvaaja-lehteen.
Ainahan lätkässä on hiillostettu ja pelimies ei sellaisesta kuumene, vaan tekevät maalin kaksi.
Ja ketkäs nyt itkevät ja valittavat? Ettei vaan IFK-fanit? Kovaa on nimittely ja rutina, eikä tällaista marinaa kuulu mistään muusta porukasta kun pelaajia telotaan. Menisitte itseenne. Sitäpaitsi Kari Jalonen puhuu täysin asiaa. Mistä tuossa sitten mielestäsi oli kyse? Syntyjään mielenvikaisen kusipään totaalisesta laukeamisesta? Herää nyt jo, aikuinen mies. Tuossa kävi juuri niin kuin Kojo sanoi. Schaeferia hiostettiin koko ilta ja hänellä paloi pinna. Nyt vaan kävi vähän pahemmin kuin normaalisti. Ei tossa ole mitään ihmeellistä, samalla tavalla Elomokin kuumennettiin Jokeri-pelissä ja tulokset muistamme. Toi on myös täyttä paskaa, että pelimies ei sellaisesta kuumene. Jos mä kävelen sun perässäsi koko päivän haukkumassa ja tökkimässä, väitätkö, ettei sulla pala pinna? Jaksatko hymyillä kauniisti ja mennä huomauttamaan poliisille? Tuskin. Veikkaan, että pinna palaa ja huitaiset jossain vaiheessa. Kyllä sen kuumentajatkin tietävät tasan tarkkaan, että tossa palaa pinna. Muutenhan se olisi helvetin tyhmää. "Hei, Teppo. Mees ärsyttämään tota jätkää, että se tekee hattutempun meitä vastaan", noinko?
Myös MTV3:n uutisointi olisi varmasti ollut toisenlaista, jos antavana osapuolena olisi ollut HIFK. Se on nähty useamman kerran aikaisemmin, viimeksi case Levokarin yhteydessä.
Ehkä. Minä en kuitenkaan ole töissä MTV3:lla, joten tuo rutina kannattaa ehkä osoittaa sinne päin?