Hifk-Tps 8.12.2001

  • 25 991
  • 621

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihanneskaappi:

Ihanaa
Luulin, että tps mittarini olisi jo täynnä,mutta ei tuli tämä ämmä, joksi ki, joku kutsuu jenkkii apua jostain.Jo toisen erän aikana kävi selväksi, että juntti on ihan nippu.Mäkkäri kouli poikaa aiheesta
eikä vieläkään mennyr perille.Sitten tämä ottelun helmi.VAUHTIA N5-6 METRIÄ,HYPPÄYS,OSUU NISKAAN.Tietysti vahinko??????????????
Eikö vittu,vielä perään toinen karkea karvainen ämmä, eli nurminen kovana poikana taklaa ifk:veskarin.
Käy sääliksi tps:ää. Seura,joka mainostaa itseään hissukkana ja laitoja pitkin hiipivänä, ryhtyy todella hatunnoston arvoiseen taklaus peliin. Jos, edes oikeus käy toteen, mitä pelkään, ei tota apinaa näy
todella pitkään aikaa.
Olen todella tps kiekon vihaaja, ja tästä eteen päin, sitä vielä enemmän. Jos täällä,joku tps apina puolustelee tekoa,olen valmis haastamaan hänet kisahallissa, joka perjantai, jos tarvis vaatii.
Mutta, jos esitykset ovat, kuin apinalla jäällä, ei liene pelkoa.
Toivottavasti kahden tuomarin systeemi ei poistu, koska
saattaa jäädä näkemättä,kyseiset tilanteet(VITUN PITKÄNAURU)
Olen todellakin hyvilläni,että Mäkkäri kouli kuoripoikaa.
Onhan sentään NHL apu junteille.
Jos vertaa tapausta levokariin,olisi sanktio,jossain 15-loppukauden kieppeillä.
Odotan todella seuraavaa ottelua stadissa.
Itse aion haastaa,jonkun tps fanin, tästä en tingi.



Tämä on helmi vai onko...ollakko vaiko ei...äiti vai tytär...kalja vai viina...vihanneskaappi vai kaapin kokoinen vihannes...

Elämä on täynnä suuria kysymyksiä, joihin ei aina tiedä vastausta...

No joo, asiaan taas kerran. 8 ottelun pelikielto ja Jortikan uikutukset. Täällä pohjantähden alla ei ole tapahtunut oikeastaan mitään uutta, taaskaan. Oli tainnut päättäjille jäädä leimasimeen tuo numero kahdeksan, ja kun sihteerikin perkele oli poissa niin eihän sitä kukaan osannut vaihtaa. Rangaistukseksi tuli siis sama kuin Levokarilla, kun itse teko taas oli aika paljon pahempi. Ihmetyttää kyllä täälläkin olevat kirjoitukset tekojen samanarvoisuudesta.

Levokarin tapauksessa koko rangaistus tuli vain ja ainoastaan pelaajan pahan loukkaantumisen takia. Itse teostahan ei todennäköisesti olisi tullut rangaistusta ollenkaan vaikkakin se rangaistava olikin. Kuunnelkaapas ns. ammattilaisten otteluselostuksia, joiden mielestä peliin kuuluu 'putsata' oman maalin edusta vastustajan pelaajista, myös vihellyksen jälkeen. Vastaavanlainen tilanne tapahtuu jokaisessa pelissä useita kertoja ja yleensä hyökkääjä nousee ylös, menee vaihtoon ja se siitä. Nyt tapahtunut oli todellakin se 1/1000:sta, kenties harvemmastakin, jolloin sattui, ikävä kyllä. Mutta, rangaistus tuli kokonaisuudessaan jälkiseuraamuksesta, ei itse tönäisystä. Muutenhan rangaistuksia saisi jakaa jokaisen maalinedustahässäkän jälkeen eikä vasta loukkaantumisen tapahduttua, enkä usko kenenkään teistä edes haluavan sitä, kolme kolmea vastaan peli on nimittäin tylsää koko ajan pelattuna.

Tässä tuoreemmassa tapauksessa rangaistus olisi tullut varmasti ilman loukkaantumistakin, oli äijällä sen verran kova vauhti päällä. Lisäksi taklaus suuntautui suoraan päähän kyynärpää edellä. Epäilisin, ja myös toivonkin, aika monen teistä haluavan tuollaiset taklaukset pois jolloin rangaistuksena on pelkän seuraamuksen lisäksi myös itse teko.

Ero saattaa tuntua pieneltä, mutta se on käsittämättömän suuri. Lisätään tähän vielä seuraavat tosiasiat, mitkä jokainen pelaaja tietää:

Levokarin tönäisyissä loukkaantuminen todella harvinaista, vaatii oikeastaan huonoa tuuria loukkaantua.

Shaeferin tapauksessa loukkantuminen todennäköistä, vaatii hyvää tuuria olla loukkantumatta.

Näiden johdosta on Shaeferin saama rangaistus mielestäni liian pieni verrattuna Levokarin vastaavaan, koska pelaajan on täytynyt olla itse tietoinen vaarasta. Mutta onhan vastaavia tapauksia tältä kaudelta jo aikaisemminkin. Elomon saamat kolme peliä oli liian pieni, verrattuna muihin kolmen pelin rangaistuksiin.

Jos joku ei usko että loukkaantuminen Shaeferin taklauksessa on todennäköisempää kuin Levokarin, kannattaa tehdä seuraava testi.

Vuokraa kahden kaverisi, mielellään 90-kiloinen hyvin luisteleva sälli ja 110-kiloinen veikko. Pyydä 110-kiloista tönäisemään sinut, huom. tönäisemään, maalia päin 1000 kertaa. Pyydä toista laskemaan kertojen lukumäärä jolloin hampaita tippuu. Aseta sen jälkeen pääsi laidan viereen, muista laittaa kypärän remmi tiukalle ettei se tipu pois päästä, näin vältät loukkaantumisen. Pyydä tätä kevyempää sälliä luistelemaan täysillä kyynärpää edellä sinun päätäsi kohti 1000 kertaa. Laskekaa aivotärähdykset ja muistakaa hankkia monta kypärää, ne saattavat mennä rikki.

En viitsi itse tehdä testiä, koska tiedän tuloksen jo etukäteen. Mutta ne jotka epäilevät, olkaa hyvä vain. Itse tulen paikalle, mielelläni, kun Jortikka ja Jalonen toimivat testikaniineina.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti matti&teppo
Vihanneskaappi:

Ihanaa
Luulin, että tps mittarini olisi jo täynnä,mutta ei tuli tämä ämmä, joksi ki, joku kutsuu jenkkii apua jostain.Jo toisen erän aikana kävi selväksi, että juntti on ihan nippu.Mäkkäri kouli poikaa aiheesta
eikä vieläkään mennyr perille.Sitten tämä ottelun helmi.VAUHTIA N5-6 METRIÄ,HYPPÄYS,OSUU NISKAAN.Tietysti vahinko??????????????
Eikö vittu,vielä perään toinen karkea karvainen ämmä, eli nurminen kovana poikana taklaa ifk:veskarin.
Käy sääliksi tps:ää. Seura,joka mainostaa itseään hissukkana ja laitoja pitkin hiipivänä, ryhtyy todella hatunnoston arvoiseen taklaus peliin. Jos, edes oikeus käy toteen, mitä pelkään, ei tota apinaa näy
todella pitkään aikaa.
Olen todella tps kiekon vihaaja, ja tästä eteen päin, sitä vielä enemmän. Jos täällä,joku tps apina puolustelee tekoa,olen valmis haastamaan hänet kisahallissa, joka perjantai, jos tarvis vaatii.
Mutta, jos esitykset ovat, kuin apinalla jäällä, ei liene pelkoa.
Toivottavasti kahden tuomarin systeemi ei poistu, koska
saattaa jäädä näkemättä,kyseiset tilanteet(VITUN PITKÄNAURU)
Olen todellakin hyvilläni,että Mäkkäri kouli kuoripoikaa.
Onhan sentään NHL apu junteille.
Jos vertaa tapausta levokariin,olisi sanktio,jossain 15-loppukauden kieppeillä.
Odotan todella seuraavaa ottelua stadissa.
Itse aion haastaa,jonkun tps fanin, tästä en tingi.



Tämä on helmi vai onko...ollakko vaiko ei...äiti vai tytär...kalja vai viina...vihanneskaappi vai kaapin kokoinen vihannes...

Elämä on täynnä suuria kysymyksiä, joihin ei aina tiedä vastausta...

No joo, asiaan taas kerran. 8 ottelun pelikielto ja Jortikan uikutukset. Täällä pohjantähden alla ei ole tapahtunut oikeastaan mitään uutta, taaskaan. Oli tainnut päättäjille jäädä leimasimeen tuo numero kahdeksan, ja kun sihteerikin perkele oli poissa niin eihän sitä kukaan osannut vaihtaa. Rangaistukseksi tuli siis sama kuin Levokarilla, kun itse teko taas oli aika paljon pahempi. Ihmetyttää kyllä täälläkin olevat kirjoitukset tekojen samanarvoisuudesta.

Levokarin tapauksessa koko rangaistus tuli vain ja ainoastaan pelaajan pahan loukkaantumisen takia. Itse teostahan ei todennäköisesti olisi tullut rangaistusta ollenkaan vaikkakin se rangaistava olikin. Kuunnelkaapas ns. ammattilaisten otteluselostuksia, joiden mielestä peliin kuuluu 'putsata' oman maalin edusta vastustajan pelaajista, myös vihellyksen jälkeen. Vastaavanlainen tilanne tapahtuu jokaisessa pelissä useita kertoja ja yleensä hyökkääjä nousee ylös, menee vaihtoon ja se siitä. Nyt tapahtunut oli todellakin se 1/1000:sta, kenties harvemmastakin, jolloin sattui, ikävä kyllä. Mutta, rangaistus tuli kokonaisuudessaan jälkiseuraamuksesta, ei itse tönäisystä. Muutenhan rangaistuksia saisi jakaa jokaisen maalinedustahässäkän jälkeen eikä vasta loukkaantumisen tapahduttua, enkä usko kenenkään teistä edes haluavan sitä, kolme kolmea vastaan peli on nimittäin tylsää koko ajan pelattuna.

Tässä tuoreemmassa tapauksessa rangaistus olisi tullut varmasti ilman loukkaantumistakin, oli äijällä sen verran kova vauhti päällä. Lisäksi taklaus suuntautui suoraan päähän kyynärpää edellä. Epäilisin, ja myös toivonkin, aika monen teistä haluavan tuollaiset taklaukset pois jolloin rangaistuksena on pelkän seuraamuksen lisäksi myös itse teko.

Ero saattaa tuntua pieneltä, mutta se on käsittämättömän suuri. Lisätään tähän vielä seuraavat tosiasiat, mitkä jokainen pelaaja tietää:

Levokarin tönäisyissä loukkaantuminen todella harvinaista, vaatii oikeastaan huonoa tuuria loukkaantua.

Shaeferin tapauksessa loukkantuminen todennäköistä, vaatii hyvää tuuria olla loukkantumatta.

Näiden johdosta on Shaeferin saama rangaistus mielestäni liian pieni verrattuna Levokarin vastaavaan, koska pelaajan on täytynyt olla itse tietoinen vaarasta. Mutta onhan vastaavia tapauksia tältä kaudelta jo aikaisemminkin. Elomon saamat kolme peliä oli liian pieni, verrattuna muihin kolmen pelin rangaistuksiin.

Jos joku ei usko että loukkaantuminen Shaeferin taklauksessa on todennäköisempää kuin Levokarin, kannattaa tehdä seuraava testi.

Vuokraa kahden kaverisi, mielellään 90-kiloinen hyvin luisteleva sälli ja 110-kiloinen veikko. Pyydä 110-kiloista tönäisemään sinut, huom. tönäisemään, maalia päin 1000 kertaa. Pyydä toista laskemaan kertojen lukumäärä jolloin hampaita tippuu. Aseta sen jälkeen pääsi laidan viereen, muista laittaa kypärän remmi tiukalle ettei se tipu pois päästä, näin vältät loukkaantumisen. Pyydä tätä kevyempää sälliä luistelemaan täysillä kyynärpää edellä sinun päätäsi kohti 1000 kertaa. Laskekaa aivotärähdykset ja muistakaa hankkia monta kypärää, ne saattavat mennä rikki.

En viitsi itse tehdä testiä, koska tiedän tuloksen jo etukäteen. Mutta ne jotka epäilevät, olkaa hyvä vain. Itse tulen paikalle, mielelläni, kun Jortikka ja Jalonen toimivat testikaniineina.

Aijai kun sai naureskella vedet silmissä, täytyisi lähettää tämä testitoivomus Tekniikan Maailmaan, jossa testataan parhaat kypärät aina tuolta ekan maailmansodan saksa-mallista (se missä se pistin törröttää keskellä päätä) viimeisimpään Jofaan, tai vaikka Pahkasikaan (R.I.P) siellähän oli hyviä testejä vähän väliä.:D :D :D
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo

Vuokraa kahden kaverisi, mielellään 90-kiloinen hyvin luisteleva sälli ja 110-kiloinen veikko. Pyydä 110-kiloista tönäisemään sinut, huom. tönäisemään, maalia päin 1000 kertaa. Pyydä toista laskemaan kertojen lukumäärä jolloin hampaita tippuu. Aseta sen jälkeen pääsi laidan viereen, muista laittaa kypärän remmi tiukalle ettei se tipu pois päästä, näin vältät loukkaantumisen. Pyydä tätä kevyempää sälliä luistelemaan täysillä kyynärpää edellä sinun päätäsi kohti 1000 kertaa. Laskekaa aivotärähdykset ja muistakaa hankkia monta kypärää, ne saattavat mennä rikki.

En viitsi itse tehdä testiä, koska tiedän tuloksen jo etukäteen. Mutta ne jotka epäilevät, olkaa hyvä vain. Itse tulen paikalle, mielelläni, kun Jortikka ja Jalonen toimivat testikaniineina.


Tää oli ehdoton helmi. Testihenkilöiksi ehdotan ehdottomasti Hannu Jortikkaa ja Kari Jalosta.

Nyt rupean ymmärtämään paremmin IFK pelaajien vastaanottoa nenä-Jaloselle.. otettaisiinko wanhojen hyvien aikojen kunniaksi kaikki ensi TPS peliin vappunenät päähän? :)

edit: jahas.. naurun seasta ei saanut eihan kaikkea luettua.. joten siis jo kaksi ääntä Jortikka-Jaloselle tähän testiin ;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta mistä saadaan kypärä, joka mahtuu Jortikan päähän?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JHag
Mutta mistä saadaan kypärä, joka mahtuu Jortikan päähän?

Jortikalle Jofa (voi olla muun merkkinenkin) potta päähän. Pää pleksiin kiinni ja joku ajelee surutta kohti päätä, sovelletaan tuota yllämainittua testiä ja lasketaan kuinka monta kertaa potta pysyy päässä.

PS: ja viralliset valvojat pitävät huolta, että se saatanan remmi on sitten kanssa kireällä:D
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti JHag
t4...my man! Löytyyhän sieltä TPS-piiristäkin järkeä ja itsekritiikkiä. Terveiset myös Jet Acelle. Kai pistit merkille, että Levokarin tapauksessakin HIFKin joukoissa osataan kyllä antaa kyytiä omillekin, kun he hölmöilevät...? Jos ei valmennusjohto, niin fanit sitten.

Tapauksesta olen jo kaiken sanonut, tuomiot menivät oikein ja pinnat SM-liigan kurinpidolle + ottelun tuomareille (Mäkkärin PR osoitti hyvää pelisilmää). Mutta nämä Nenän ja Jortikan jälkikommentit menevät kyllä ihan yli hilseen ja ali hyvän maun. Näistä lausunnoista jotenkin huomaa, että rankempi peli on TPS:ssä aika outo asia ja siihen ei oikein osata reagoida. HIFKillä on 30-vuotiset perinteet möyhentämisestä, myllytyksistä ja MYÖS omien loukkaantumisista. Kun pelaa fyysistä, saa myös itse iskuja. Ehkä meillä siedetään tämän pelin mukanaan tuomat lieveilmiöt paremmin.

Muuten, kun Allu Lähteenmäki teilasi vertaansa vailla olevalla pesäpallolyönnillä (Schaeferin, Elomon ja Levokarin niiteistä ei voi puhua samana päivänäkään) Jokerien Lampisen, kävi Hakki Hagman, oman joukkueen kippari, hakemassa Allun pois avuttoman jäässä makaavan Lampisen kimpusta.

Pelattaisko välillä jääkiekkoa ja keskityttäisiin tuleviin seikkailuihin?

Kun olin saaristossa umpihumalassa lauantain episodin aikoihin ja koko taklaus näkemättä, niin itse tapahtumaan en voi ottaa kantaa. Ja objektiivisen kuvan luominen täältä kirjoitusten perusteella oli mahdotonta.

En tosin osallistunut tapaus Levokariinkaan, koska minusta tuomioita jakavat ne, joille SM-Liiga on valtuudet antanut.
Ainoa Levokarin pelikiellon pituuteen liittyvä kommenttini taisi olla, että tuomio olisi saanut olla lyhempikin.

Varjelkoon kohtalo meitä siltä, että tällaiset ikävät tapaukset johtavat johonkin koston kierteeseen (ja tässä yhteydessä en tarkoita oikein tehtyjä, sääntöjen mukaisia taklauksia) puhumattakaan siitä, että pelaajien tekemiset johtavat esimerkiksi katsomotappeluihin.

Minä ainakin haluaisin nähdä loppukauden reilua jääkiekkoa. Kyllä tapauksia on ollut jo riittävästi yhdelle kaudelle.

Niistä kirjoittajista puhumattakaan, jotka viittaavat henkirikoksien oikeutukseen, edes leikillään.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Jet Ace


Kun olin saaristossa umpihumalassa lauantain episodin aikoihin ja koko taklaus näkemättä, niin itse tapahtumaan en voi ottaa kantaa. Ja objektiivisen kuvan luominen täältä kirjoitusten perusteella oli mahdotonta.

En tosin osallistunut tapaus Levokariinkaan, koska minusta tuomioita jakavat ne, joille SM-Liiga on valtuudet antanut.
Ainoa Levokarin pelikiellon pituuteen liittyvä kommenttini taisi olla, että tuomio olisi saanut olla lyhempikin.

Varjelkoon kohtalo meitä siltä, että tällaiset ikävät tapaukset johtavat johonkin koston kierteeseen (ja tässä yhteydessä en tarkoita oikein tehtyjä, sääntöjen mukaisia taklauksia) puhumattakaan siitä, että pelaajien tekemiset johtavat esimerkiksi katsomotappeluihin.

Minä ainakin haluaisin nähdä loppukauden reilua jääkiekkoa. Kyllä tapauksia on ollut jo riittävästi yhdelle kaudelle.

Niistä kirjoittajista puhumattakaan, jotka viittaavat henkirikoksien oikeutukseen, edes leikillään.

Aivan, luin tuota "vihanneskaapin" kirjoitusta lievästi sanottuna ihmeissäni. Meno on kuin Gazassa, jossa jokaisen kansalaisvelvollisuus on lyödä kun toinen tulee lyödyksi. Minä ainakin meinaan ottaa oluset tuon t4:n (tepsi-fani) kanssa, se on huomattavasti hauskempaa kuin nämä päähänlyöntikilpailut.
 

takatolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä suora lainaus Snickersin sivuilta:

"Viime vuosina eräs äänekkäimmistä puhtaan taitokiekon puolestapuhujista on ollut TPS. Joukkueen edustajista mm. ex-valmentaja Hannu Jortikka on usein vaatinut tiukempaa tuomarilinjaa ja kuukausi sitten paikallislehti Turkulaisen haastattelussa myös nykyinen luotsi Kari Jalonen peräsi päähän kohdistuvien taklausten karsimista kovalla kädellä. Viime lauantain HIFK-TPS -ottelun ja ennenkaikkea sen jälkipyykin johdosta nämä puheet voidaan kuitenkin toistaiseksi siirtää kompostin puolelle.

Vähättelemällä Peter Schaeferin raukkamaista taklausta ja kritisoimalla siitä tuomittua rangaistusta kyseisten äänitorvien uskottavuus valahti viemäristä alas. Tämä kannattaa pitää mielessä seuraavan kerran, kun jompikumpi on seuraavan kerran julkisesti huolissaan vastustajien tekemisistä. Samaa kaksinaamaisuutta on toki esiintynyt aiemminkin, mutta viimeistään nyt voisi itse kunkin kuvitella ymmärtävän Auran rannoilta kaikuvien kitinöiden todellisen luonteen.

Vaikka liigassa onkin kuluvalla kaudella sattunut yhtä sun toista, kanadalaishyökkääjän kyynärpäätaklaus hakee vielä vertaistaan. Esim. case Levokariin verrattuna tahallisuusaste oli aivan toista luokkaa. Kypärän remmistä, hiillostamisesta tai turhautuneisuudesta kinastelu on turhaa saivartelua, sillä jokainen paikalla ollut näki jo ennen osumaa, että nyt sattuu. Kun kauden päätemana on vielä ollut päähän kohdistuvien taklausten poistaminen, on selittelyvara vähissä.

Vastaavien temppujen karsimisesta on keskusteltu riittävästi. Puheiden muuttumista teoiksi auttaisi ennenkaikkea se, että asioihin vaikuttavat kykenisivät seisomaan sanojensa takana myös silloin, kun syyllinen löytyykin omista riveistä. Siihen on valitettavasti vielä pitkä matka."

Näinhän se menee: oman joukkueen tekemiset on aina enemmän tai vähemmän tahattomia tai sitten joku on hiillostamisellaan "oikeuttanut" pelaajan toimimaan sääntöjen vastaisesti... tähän vähättelyyn sortuvat niin fanit, pelaajat kuin valmentajatkin ja se on tavallaan vielä ymmärrettävää (ainakin fanin ja puulaaki-pelaajan mielestä ;) ), mutta ennenvanhaan melko puolueettomana pysytellyt media on viime vuosina ottanut niin suuren roolin lööppien toivossa, ettei esim. Sm-liigan kurinpitoelin uskalla tehdä päätöksiä itsenäisesti (aivan varmasti sataan kertaan näytetyt kuvat Suutarisesta ja Lehtosesta vaikuttivat tuomioihin). ja se jos mikä on minusta aika huolestuttavaa... Ja eiköhän se ole vain ajan kysymys kun ministeri Linden avaa taas sanaisen arkkunsa asian tiimoilta... valitettavasti...
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Olikos kenelläkään korvat höröllä mitä tämä sheefferi huusi HIFK:n vaihtoaitioon, silloin kun oli poistumassa kentältä???
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Linden..

Älä maalaa piruja seinille nyt.. ollaan vaan tyytyväisiä että se harakka on hiljaa asioista joista ei ymmärrä mitään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Onkos se...

Viestin lähetti Johannes
... Suvi jotain sukua Trevor Lindenille.;) :D

-On, se on sen mummo
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jortikka ja Nenä veti kyllä riman alta niin että heilahti. Ei mitään respektiä tollasille pelleille.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jortikka&Jalonen

Siinä kyllä uskomaton taistelupari!

Schaeferin taklaus nyt sentään oli vain pelitilanne. Taklaus tosin oli törkeä ja rangaitus uuden linjan mukainen ja jopa useimmat tps fanit ovat sen hyväksyneet.

Täysin käsittämätöntä että J&J kehtaavat valitella rangaistuksen pituutta kaiken sen julkisen jeesustelun jälkeen jota Turusta on tänä syksynäkin kuullut.

Jos Schaefer veti symptatiat Turun suuntaan vähiin, niin J&J vetivät ne kyllä täysin nollaan. Jopa "mission16w" on hiljentynyt J&J:n kommenttien jälkeen. Taitavat TPS fanit hävetä aika lailla.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä Jalosen arvostus laskee täälläkin suunnalla!

Mies tuntuu olevan täysin tuuliviiri puheissaan. Ehkei hänelle tullut turkulaisessa annettujen kommenttien jälkeen mieleenkään, että puhtoinen tepsi syyllistyisi koskaanikinämilloinkaan päähän kohdistuvaan taklaukseen.

Uuge kirjoitti osuvasti snickersin sivuilla.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mansen mies Ande

Tuahon meinaan varmaankaa anskattoonny voi muuta sanoa kattos ny kuin että Tampere on Suamen Vorssa. Ilives, Ilives...
 

marek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tämä snicersin sivuilta lainattu-täyttä asiaa-nämä tyypit kertovat asiat asioina täysin puolueettomina!!!!!

Langennut pulmunen
Viime vuosina eräs äänekkäimmistä puhtaan taitokiekon puolestapuhujista on ollut TPS. Joukkueen edustajista mm. ex-valmentaja Hannu Jortikka on usein vaatinut tiukempaa tuomarilinjaa ja kuukausi sitten paikallislehti Turkulaisen haastattelussa myös nykyinen luotsi Kari Jalonen peräsi päähän kohdistuvien taklausten karsimista kovalla kädellä. Viime lauantain HIFK-TPS -ottelun ja ennenkaikkea sen jälkipyykin johdosta nämä puheet voidaan kuitenkin toistaiseksi siirtää kompostin puolelle.

Vähättelemällä Peter Schaeferin raukkamaista taklausta ja kritisoimalla siitä tuomittua rangaistusta kyseisten äänitorvien uskottavuus valahti viemäristä alas. Tämä kannattaa pitää mielessä seuraavan kerran, kun jompikumpi on seuraavan kerran julkisesti huolissaan vastustajien tekemisistä. Samaa kaksinaamaisuutta on toki esiintynyt aiemminkin, mutta viimeistään nyt voisi itse kunkin kuvitella ymmärtävän Auran rannoilta kaikuvien kitinöiden todellisen luonteen.

Vaikka liigassa onkin kuluvalla kaudella sattunut yhtä sun toista, kanadalaishyökkääjän kyynärpäätaklaus hakee vielä vertaistaan. Esim. case Levokariin verrattuna tahallisuusaste oli aivan toista luokkaa. Kypärän remmistä, hiillostamisesta tai turhautuneisuudesta kinastelu on turhaa saivartelua, sillä jokainen paikalla ollut näki jo ennen osumaa, että nyt sattuu. Kun kauden päätemana on vielä ollut päähän kohdistuvien taklausten poistaminen, on selittelyvara vähissä.

Vastaavien temppujen karsimisesta on keskusteltu riittävästi. Puheiden muuttumista teoiksi auttaisi ennenkaikkea se, että asioihin vaikuttavat kykenisivät seisomaan sanojensa takana myös silloin, kun syyllinen löytyykin omista riveistä. Siihen on valitettavasti vielä pitkä matka.

- Snickers-toimitus
 

onetimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vielä tuosta taklauksesta

Taklaus oli todella sikamainen, kova vauhti, kyynärpää edellä, ja kun Schaefer vielä tehosti taklausta hypyllä, oli lähes selviö että kova tälli tulee. Suurimman vamman Lehtoselle aiheutti kuitenkin se, että Lehtonen löi paljaan päänsä jäähän. Kypärä oli ensin pudonnut päästä, hihna ei ennen kulmaan menoa ollut vielä auki, sen näki varsin selkeästi TV-kuvasta. Olen nähnyt tilanteen useaan otteeseen, ja mielestäni 8 ottelua pelikieltoa Schaeferille on aivan oikea tuomio.
:o
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eiköhän tämä Schaeferin taklaus ole jo käsitelty loppuun. Puolueeton taho on jakanut rangaistukset ja suurinosa jääkiekkoa seuraavista henkilöistä pitävät rangaistusta oikeutettuna.(niin minäkin!)

Keskitytään oman joukkueen kannustamiseen, ja toivotaan hyviä ja viihdyttäviä pelejä tulevaisuuteen, ilman vastustajan vahingoittamisyrityksiä.

Palataan vaikka Tapparan kahvaukseen, jollei parempaa keksitä:D (Huono vitsi, ja tapparalaisten ei kannata vetää pultteja...)
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: mansen mies Ande

Viestin lähetti kopo
Tuahon meinaan varmaankaa anskattoonny voi muuta sanoa kattos ny kuin että Tampere on Suamen Vorssa. Ilives, Ilives...

Ei mulkukka sanoonu simmottis ku tommottis, että kummottis Porii on suame perse, mut Turkku on suame Poriii, mimmottis.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Schaeferin näkemys tilanteesta jälkikäteen.

"TPS kohtasi HIFK:n Helsingissä 8.12. Ottelussa pääosaan nousi Schaeferin taklaus, josta Riku-Petteri Lehtonen sai aivotärähdyksen ja Peter kahdeksan ottelun pelikiellon. Seuraavassa Peterin näkemys tapahtumista.

- Se oli kova peli. IFK taklasi kovaa ja mailat heiluivat korkealla, eikä kotijoukkue saanut jäähyjä. Menin kulmaan Lehtosen kanssa, joka tavoitteli kiekkoa. Lehtonen ei koskaan nähnyt minun tulevan ja taklasin kai aika lujaa. Hän lensi laitaan ja oli ihan kunnossa, mutta jäähän pudotessaan kypärä lensi vauhdissa ja hän löi päänsä jäähän.

-Verta oli joka paikassa ja se näytti pahalta. Ei liigalla ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa minulle pelikielto. Olihan se pelikielto pitkä, mutta minä en päätöksiä niistä tee. Siitä olen vilpittömän pahoillani, että Lehtonen loukkasi, tilittää Peter. Mies on tapauksesta enemmän häpeissään kuin katkera.

- Opin, etten täällä enää taklaa. Järjestän hyökkäystilanteita enkä ota turhia riskejä. NHL:ssä siitä olisi saanut todennäköisesti suihkukomennuksen, vertailee Peter kahden liigan rangaistuskäytäntöjä.
Hänen onnekseen pelikiellon keskelle osui Spengler Cup Davosissa, Sveitsissä ja pelituntuma pysyi hallussa pitkästä pelikiellosta huolimatta. "

Lähde. Tepsin sivut - Peterin haastattelu 15.03.2002
www.tps.fi

L-Mies
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jokainen selittää asiat kannaltaan

parhain päin

Ootte kai katelleet joskun mun ihanne-Kautosen
legendaa nyt:in sivuilta.

Tän Tepsin pellen virhe oli sairas nautinto ja ylvästely
teloituksestaan. Jos poju olisi mennyt vaikka auttamaan
uhriaan, olisi meininki ollut ihan toinen.

No Jortikka-jengiin sopii tollanenkin jortikka ihan hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös