Mainos

HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 640 447
  • 5 974

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Hallin sijainti

Mielestäni uusi halli pitäisi rakentaa Lauttasaareen tai Munkkivuoreen jolloin meillä tuhansilla espoolaisilla IFK-faneilla olisi lyhyempi ja helpompi matka ajaa kaupunkimaastureillaan hallille!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal

Oi oi, toi ois aika hiton siisti! Ois kyllä mahtavalla paikalla, olis hyvät yhteydet niin junalla, metrolla, kävellen ku bussillakin, peittäis kivasti rumat rautatiekiskot, ei tarttis sotkea mitään kaavoituksia ja aitioista sun muista petoklubeista ois ylelliset näkymät eläintarhanlahdelle, töölönlahdelle ja kaisaniemenpuistoon :) Kannatan!
 

HemmoP

Jäsen
Ei onnistu jäähalli radan päälle: aivan liian korkea. Hallirakennuksesta menee yli puolet maan alle oopperatalon tyyliin. Jäähallin korkeus olisi luokkaa 2xhjalliksenlato, senkin paikalle tehtiin ensin aivan jumalattoman kokoinen kuoppa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Edellisen postaajan spåra-ideaa voisi laajentaa niin, että olisi oma IFK-spåralinja joka kulkee Manskua pitkin, sitten Hallin ohi, Porvoonkadulta Hakaniemeen ja rautatieaseman ohi takaisin Manskulle. Ja toimisi aivan normi spåralinjana ympäri päivän mutta tihentäisi ruuhka- ja matsi/konserttiaikoina. Väritys luonnollisesti punaisen Koffspåran tyyppisesti IFK logoilla. Positiivista näkyvyyttä ja stadilaista imagoa mainonnassa.

Maalautettaisiin vaan 3B ja 3T- spårat IFK:n väreillä ja logoilla niin sehän on siinä. Ok, tiedän kyllä, että "kolmoset" heittävät sen Eiran rundin, mutta mitäs sitten. Matsipäivinä voisi olla joku ihan oma IFK-linja, joka ajaa vaikka tuota mainitsemaasi reittiä. HKL:llä ideaa kehiin vain.
Voiko muuten tuolle meidän rakkaalle luolalle edes tehdä mitään ulkokuoreen vaikuttavia muutoksia ilman, että museovirasto tms. puuttuu asiaan kovalla kädellä. Esim. Ylempänä ehdotettiin päätyaulojen leventämistä muutamalla metrillä. Olisi asiallista, mutta onko toteutettavissa?
 

scholl

Jäsen
Ruuhkamaksut ovat tulossa, eikä stadissa nyt muutenkaan autoa tarvitse.

Eihän ruuhkamaksujen tarkoitus ole tulla stadilaisille, vaan maalaisille, jotka asuvat Stadin ulkopuolella ja puskevat tänne duuniin autoilla. Eli kehäjengille. Vittumaistahan se on, jos stadilaisia aletaan syyllistämään, vaikka ongelmanaiheuttajat ovat ulkopuolisia. Vaikka olenkin sitä mieltä, että esim. skoottereiden ja moottoripyörien käyttämisen lisääminen tehostaisi liikennettä täällä niin silti kyllä myös Helsinginniemellä asuvien autotkin mahtuvat ihan hyvin kuvioihin. Ne ovat ulkopuolisia landeja Espoosta, Tuusulasta ja muualta, jotka ne ongelmat aiheuttavat.

Itse en usko mihinkään keinotekoisiin systeemeihin, millä kerättäisiin muka porukka jostakin kasaan. Kyllä ihmiset osaavat tulla, jos liikenne toimii hyvin. Paras olisi Töölön metro. Ihan käsittämättömän paljon porukkaa saa kuljetettua sillä nimittäin. Ei tarvitse kuin käydä jalkapallo-otteluissa Barcelonassa, Münchenissä tai missä tahansa niin huomaa kuinka tehokas ihmisten kuljetusväline Metro on. Itämetro, länsimetro ja vaihto sitten vaikka Kampissa Töölön metroon niin jokainen iikka pääsisi matsiin. Pohjoisessa Pasilan metroasemalla junajengi pääsisi kehiin vaihtamalla Töölön linjalle.

IFK spårassa on sinänsä ideaa. Se voisi olla vuokrattu Spårakoff IFK henkiselle kiertoajelulle faneille. Siinä ei olisi ideana se, että ketään mistään noudetaan, vaan lähtö steissiltä hallille niin että kyseessä olisi lähinnä tunnin premiumetkot spårassa ennen matsia.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Scholl

Jos Espoolaiset, Vantaalaiset, Tuusulalaiset "pöndet" jättäisi tulematta kokonaan upeaan Helsinkiin, tulisi HIFK;llekin hätä! Istu sinä sitten siellä parintuhannen muun "hesalaisen" kanssa nauttimassa kiekosta.

Meinaan vaan että jokaiseen kotiotteluun tulee tuhansia katsojia "pöndeltä"!

Muuten loistava provo!
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Ovikysely

Olisi kiva tehdä ns. ovikysely hallin ovella, että mistä kaupungista tulet katsomaan matsia. Tuntuu ainakin neljännes katsojista olevan espoolaisia (minä mukaanlukien)

Jos vain stadin kundit kävis hallilla niin katsomossa olis tilaa kuin jaffalassa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Ei onnistu jäähalli radan päälle: aivan liian korkea. Hallirakennuksesta menee yli puolet maan alle oopperatalon tyyliin. Jäähallin korkeus olisi luokkaa 2xhjalliksenlato, senkin paikalle tehtiin ensin aivan jumalattoman kokoinen kuoppa.

Eikös siihen kuoppaan vaikuttanut enemmän se maanalainen harjoitushalli?
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Olisi kiva tehdä ns. ovikysely hallin ovella, että mistä kaupungista tulet katsomaan matsia. Tuntuu ainakin neljännes katsojista olevan espoolaisia (minä mukaanlukien)Jos vain stadin kundit kävis hallilla niin katsomossa olis tilaa kuin jaffalassa.
Stadilaisuus merkitsee perinnettä, kieltä, asennetta ja arvomaailmaa - ei pelkästään asuinpaikkaa. Aika moni alkuperäinen hesalainen on muuttanut myöhemmällä aikuisiällä pois stadista (minä mukaan lukien) mm. Espooseen.
 

HemmoP

Jäsen
Eikös siihen kuoppaan vaikuttanut enemmän se maanalainen harjoitushalli?

Totta, kuvitteellisen hallin korkeudesta oli puhe, eli junatkin vaativat tilansa hallin alla. hjalliksen lato on muistaakseni hiukka yli 30 metriä jään pinnasta kattoon siihen pari metriä päälle ja nelisen metriä alle + junien tila alle, niin ollaan tuollaisessa 45-50 metrin korkeudessa, eli 2/3 stadionin tornista...

Eli lähinnä hahmotutin sitä tilaa, minkä jäähalli vie.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tärkeää DDR:n toiminnassa....

Joukkueen kannalta tärkeä muutos olisi hallimyynnin tulojen ohjaaminen joukkueen käyttöön, koska ymmärrykseni mukaan nämä tulot eivät nykyään HIFK:lle päädy.
Jos museoviraston ja helsingin kaupungin saisi luopumaan halustaan säilyttää kaikki vanha paska ennallaan, niin DDR:stä saisi suomen hienoimman hallin aikaiseksi. Mutta ei siitä nyt sen enempää, kun ei ole näköpiirissä, että olisi koskaan mahdollinen skenaario.

Mitä sitten tulee tuohon hallimyyntiin, niin juuri se tulee olemaan kaikkein tärkeimmässä asemassa tällä hetkellä. Eli IFK:n pitäisi vuokraansa vastaan saada käytännössä kaikki oikeudet hallin myyntiin. Tarkoitan tällä myös sitä, että ravintolapalvelut voitaisiin vihdoinkin saada 2000 luvulle. Iänikuinen kioskitouhu on aikansa elänyt. Perheellisellekin on mukavampaa, jos tarjolla on helpohkosti ruokaa, mitä koko perhe syö ja sen syömiselle on varattu asianmukaiset tilat. Esim. Burger Kingin tuominen Suomeen uudestaan ja sen sijoittaminen hallin tiloihin olisi aika kova veto. IFK hoitaa vuokraamisen ja napsii provikat. Sen lisäksi IFK voisi saada kaupungilta juurikin tuon hallin nimenmyyntioikeuden, tai paremminkin vuoraamisoikeuden.

Tuossa siis oli vain pari asiaa mainitakseni sellaisia juttuja joilla hallin toimintaa ja viihtyisyyttä voidaan kohentaa. Vastaavanlaisia voi kaikki keksiä. Mutta tärkeintä on se, että IFK on se joka vastaa hallin myynnistä ja vuoraamisesta. Eli kaupunki vuokraa hallin IFK:lle vaikkapa kymmeneksi vuodeksi, ja IFK hallinnoi koko hallin toimintaa. Tähän vielä lisäksi se vaihtoehto, että sisätilat (lue katsomot) saadaan muuttaa nykyajan tarpeita vastaaviksi. Se tosin kyllä vaatisi vanhan kattorakenteen purkamista, ja sen uusimista toisenlaisella rakenteella. Parkkialueellekin voisi kehittää vaikka mitä, jos vain saisi vapaat kädet visioida ja toteuttaa niitä myös.

Tunnustan, etten jaksanut tehdä tämän asian tiimoilta mitään tutkimusta sen suhteen, mitä näistä edellämainituista oikeuksista IFK:lla jo on. Mutta tosiasia lienee se, että jos IFK tosiaankin vaihtaisi hallia, niin DDR jää kaupungille vain rahareiäksi. Joten neuvottelut käyntiin, jos vielä jotain neuvoteltavaa on.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Scholl

Jos Espoolaiset, Vantaalaiset, Tuusulalaiset "pöndet" jättäisi tulematta kokonaan upeaan Helsinkiin, tulisi HIFK;llekin hätä! Istu sinä sitten siellä parintuhannen muun "hesalaisen" kanssa nauttimassa kiekosta.

Meinaan vaan että jokaiseen kotiotteluun tulee tuhansia katsojia "pöndeltä"!

Muuten loistava provo!
Meille parille tuhannelle saataisiin kunnon nojatuolit, ei tarttis jonottaa olutta eikä hodaria, ei paha. Ja jos joutuis tulee autolla olis parkkitilaakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä olisi kiva kuulla, että miten se toiminta muuttuu kannattavammaksi jos omistuspohjaa laajennetaan?

nimim. Kansallistalkoot kunniaan

Lueppas uudestaan, siinä ei sanottu että toiminta tulee kannattavammaksi omistuspohjan laajennuksella.

Siinä sanottiin miten mahdollistetaan isommat investoinnit kun nyky omistuspohjalla on mahdollista.

Suunnattu osakeanti tuo fyrkkaa firman kassaan jolla voidaan rahoittaa investointeja.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lueppas uudestaan, siinä ei sanottu että toiminta tulee kannattavammaksi omistuspohjan laajennuksella.

Aha. No miksi niitä investointeja pitäisi tehdä, ellei toiminta muutu kannattavammaksi?

Toistan aiemman kantani, että HIFK on urheiluseura ja minusta (ja useimmista liikkeenjohtajista) organisaation pitäisi keskittyä ydintoimintaansa. Täsmennyksen vuoksi sanon myös että urheiluseuran ydintoimintaan ei kuulu kiinteistöbisnes.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli IFK:n pitäisi vuokraansa vastaan saada käytännössä kaikki oikeudet hallin myyntiin.... IFK hoitaa vuokraamisen ja napsii provikat. Sen lisäksi IFK voisi saada kaupungilta juurikin tuon hallin nimenmyyntioikeuden, tai paremminkin vuoraamisoikeuden...
Tällaista ajatusmallia on mahdoton ymmärtää. Ensin siis rakennetaan verorahoilla halli, hoidetaan sen kunnossapito ja lahjoitetaan tuottavat oheistoimet ja jopa nimenmyyntioikeus yhdelle seuralle? Onneksi nämä ajatukset ovat vain spekulaatiota sillä tällaisiin toimiin ei kaupungin virkamiehet ilman virkavirhettä onneksi voi edes lähteä.

Mutta tosiasia lienee se, että jos IFK tosiaankin vaihtaisi hallia, niin DDR jää kaupungille vain rahareiäksi. Joten neuvottelut käyntiin, jos vielä jotain neuvoteltavaa on.
Jos minä edustaisin noissa neuvotteluissa kaupunkia toteaisin olkaa hyvä. Ennen kunnon suunnitelmaa ja rahoitusta hallin vaihtamisella "uhkailu" on aika hyödytöntä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jos museoviraston ja helsingin kaupungin saisi luopumaan halustaan säilyttää kaikki vanha paska ennallaan, niin DDR:stä saisi suomen hienoimman hallin aikaiseksi.
- - -
Se tosin kyllä vaatisi vanhan kattorakenteen purkamista, ja sen uusimista toisenlaisella rakenteella.
- - -

Kaikki vanha ei ole paskaa. Yli 20 vuotta rakennusten saneerauksien kanssa toimineena ja useiden projektien, joissa Museovirasto on ollut mukana, voinen pari sanaa sanoa. Nämä suurin piirtein samat asiat on jo aiemmin ketjussa mainittu, mutta kun kukaan ei viitsi niitä hakea niin laitetaanpa uudestaan.

70-luvulla melko surutta tuhottiin vanhaa rakennuskantaa uuden tieltä. Se johti siihen että 80-90 -luvuilla suojelussa mentiin toiseen ääripäähän, eli että mitään ei saanut purkaa. Nyt onneksi ollaan jo löydetty jonkinlainen keskitie, eli että rakennushistoriallisesti merkittävät rakennukset tulee säilyttää ja suojella. Tähän kategoriaan kuuluu myös Nordiksen halli, jonka piti olla Suomen ensimmäinen jäähalli, mutta erinäisten selkkausten takia eka halli tuli Tampesteriin ja kisat meni sinne. Nordis on kuitenkin oman aikakautensa yksi puhtaimmista luomuksista ja näennäisestä rumuudestaan huolimatta komea ja kiehtova.

Museovirastoa kiinnostaa lähinnä ulkokuori ja kaupunkikuvallinen ilme. Jälkimmäiseen liittyy oleellisesti asema Stadionin kupeessa. Em. asioiden takia isoihin kaupunkikuvaan liittyviin muutoksiin on erittäin vaikea saada lupaa. Siksi mm. harjoitushalli rakennettiin maan sisään. Kattorakenne on myös eräänlainen ongelma. On kovin vaikea löytää muita rakenteellisia ratkaisuja, joilla nykyisen mallinen katto voidaan säilyttää.

Mikäli kaupunki, Jäähallisäätiö ja HIFK jotenkin pääsisivät yhteisymmärrykseen Jäähallin totaalisaneerauksesta (jota kannatan), johtaisi se vähintään vuoden evakkoretkeen HIFKille. Viime vuosina tehdyt aitiot ynnä muut pikku parannukset ovat olleet vain tekohengitystä. Pelkästään jäähdytysputkisto on jo tulossa tiensä päähän, sille normaali käyttöikä on max. 50 vuotta.

Kunnolliset arkkitehtoniset suunnitelmat ja uuden tekniikan suunnittelu kestää vähintään vuoden, mieluummin puolitoista, sitten rakentaminen saman verran. Näin ollen parhaimmillaankin uusi, uljas Nordis voisi olla valmis aikaisintaan n. 3-4 vuoden kuluttua.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Laitetaan tänne vielä tämä syksyllä käyty keskustelu siellä fanitapaamisessa. Nyt on uudet tuulet puhaltaneet ja mielenkiintoista nähdä tapahtuuko tämän suhteen jotain uutta... Tuo vika lause on ainakin mielenkiintoinen...


KYSYMYS: Suunnitelmat omasta hallista

Matikainen: Mahdollisuuksia tutkittu sekä nykyisestä hallista tai uuden rakentamisesta. Pääkaupungissa ei tilaa tai tarvetta kolmannelle suurhallille, musiikkihallin jälkeen valtionavustuksia ei luvassa uudelle rakennukselle. Ainut mahdollisuus oman jäähallin hallinnointi, niin että IFK saisi tulot hallin tapahtumista ja ravintolamyynnistä. Ison kaupungin politiikassa IFK:n tarpeet eivät saa samaa tukea kuin pikkukaupunkien suhteessa tärkeämmät joukkueet. Organisaatiossa ei tietotaitoa ravintolatoiminnan pyörittämiseen, Jääkenttäsäätiön vaatimuksella sama firma vastaisi ravintoloista hallin kaikissa tapahtumissa.

KYSYMYS: Jäähallin rakenteelliset muutokset

Makkonen: IFK saa tehdä muutoksia omalla kustannuksella mutta joutuu vuokraamaan käyttämänsä tilat Jääkenttäsäätiöltä. IFK olisi halunnut rakentaa "stondiksen" oikeaan päähän, mutta ainoaksi vaihtoehdoksi hallin muun käytön takia jäi D-pääty. Muualle ei seisomakatsomoa ollut mahdollista tehdä. Mahdollisten suurkisojen takia koko halli suurempaan remonttiin, jolloin hyökkäyssuunta muutettavissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aha. No miksi niitä investointeja pitäisi tehdä, ellei toiminta muutu kannattavammaksi?

Toistan aiemman kantani, että HIFK on urheiluseura ja minusta (ja useimmista liikkeenjohtajista) organisaation pitäisi keskittyä ydintoimintaansa. Täsmennyksen vuoksi sanon myös että urheiluseuran ydintoimintaan ei kuulu kiinteistöbisnes.

Et nyt oikein ymmärrä.

HIFK ei nykyisellään pysty tekemään kovin isoja investointeja, tase ei yksinkertaisesti kestä.

Otetaan nyt TEOREETTINEN esimerkki uudesta hallista/hallin ostosta jne. Nykään se ei ole mahdollista, pitäisi ottaa lainaa ja sitä ei perse kestä. Eli kannattavuuden parantaminen tätä kautta ei ole mahdollista. Tilanne nykyäänhän on se että menot on järkevällä tasolla minimoitu (olettaen että jengi halutaan pitää hyvänä) ja tulojen maksimointikin lienee aika lähellä koska halli ei anna enempää tuloja seuralle.

Jos nyt kuitenkin halutaan tehdä iso investointi jonka avulla mahdollistetaan isommat tulot ja sitä kautta parempi kannattavuus niin yksi keino tehdä se on tehdä suunnattu osakeanti joka tuo rahaa seuralle. Tämä mahdollistaa investoinnit.

Nyt mennään sitten todelliselle spekumalaatio-tasolle eli HIFK:n arvon mittauttamiseen, mitä on eri tahot valmiita maksamaan osuudesta HIFK:sta. Heitetään nyt täysin hatusta että jengin arvo on €20M ja suunnatun osakeannin kautta saadaan €10M fyrkkaa siten että uudet osakkeenomistajat saavat 50% HIFK:n osakkeista. Tämä €10M voidaan sitten käyttää mahdolliseen halli-investointiin. Mitä sillä saa on sitten täysi eri asia, ei ainakaan uutta hallia. Ison rempan sillä voi kyllä tehdä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi sentään...

Tällaista ajatusmallia on mahdoton ymmärtää. Ensin siis rakennetaan verorahoilla halli, hoidetaan sen kunnossapito ja lahjoitetaan tuottavat oheistoimet ja jopa nimenmyyntioikeus yhdelle seuralle? Onneksi nämä ajatukset ovat vain spekulaatiota sillä tällaisiin toimiin ei kaupungin virkamiehet ilman virkavirhettä onneksi voi edes lähteä.

Jos minä edustaisin noissa neuvotteluissa kaupunkia toteaisin olkaa hyvä. Ennen kunnon suunnitelmaa ja rahoitusta hallin vaihtamisella "uhkailu" on aika hyödytöntä.
Hirveästi ei tuosta hallista ole tainnut sinun verorahoillasi tullut rakennetuksi. Toisekseen se rasittaa veronmaksajia enemmän ollessaan kaupungin omistuksessa, eli tässä sinulla on vain se pelko, että IFK voisi vaikka menestyä tällaisessa skenaariossa. Ja kolmanneksi, tällaisessa tilanteessa IFK vastaisi hallin kunnossapidosta ja remonteista...hoitaisi siis itse rahoituksen sitä varten. esim. myymällä nimen..jne.

Joten jos nyt hetkeksi jättäisit sen pelkosi pois siitä, että narrit voisi joutua todellisen haasteen eteen, mikä tosiaankin sinua tuntuu ahdistavan. Niin voinet suht. objektiivisesti tarkastella asiaa ja havaita, että tuskin veronmaksajat ja oikeastaan kukaan muukaan, poislukien tietenkin sinä, häviä tässä vaihtoehdossa yhtään mitään. Mutta ymmärrän toki ajatuksenjuoksuasi, mutta en näe siinä siltikään mitään järkeä.
 

Ua Ua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä hölmö ajatus, mutta onko mahdollista laajentaa nykyistä hallia kaivamalla syvempi monttu keskelle? Ja sitten katsomot kahdessa kerroksessa, nykyistä jyrkemmin. Pitäis olla Nordiksella nyt, niin näkis varmaan heti, olisko mahdollista. Näkiskö yläkatsomoista yhä vai tulisko ulkomitat vastaan? Kallista tietenkin, mutta sijainti pysyis ja Museovirastolle riittänee ulkokuori.
Tuota samaa kyselin aiemmin toisessa ketjussa. Ehkä mulla oli ajatuksena enneminkin sellainen light-versio siitä kuopasta. Eli että voisiko jään pinta olla nykyistä alempana? Mitä Jäähallin nykyisen putkiston alla itseasiassa on? Tuleeko siellä peruskallio vastaan? Vai onko siellä varastotiloja tai salainen kammio Wanhojen Koukkupolwien pyhiä rituaaleja varten? Harjoitushallihan ei taida olla suoraan alapuolella.

---
Museovirastoa kiinnostaa lähinnä ulkokuori ja kaupunkikuvallinen ilme.
---
Kattorakenne on myös eräänlainen ongelma. On kovin vaikea löytää muita rakenteellisia ratkaisuja, joilla nykyisen mallinen katto voidaan säilyttää.
---
Pelkästään jäähdytysputkisto on jo tulossa tiensä päähän, sille normaali käyttöikä on max. 50 vuotta.
---
Ulkokuori kattoineen vaijereineen tulee epäilemättä säilymään ennallaan.

Jäähdytysputkiston uusimisen yhteydessä voisi kaiketi monttua kaivaa pari metriä syvemmälle, jolloin nykyisten alakatsomoiden alimpien penkkirivien alapuolelle saisi lisää istumapaikkoja.

Kaukalohan on 28 metriä leveä, vaikka hallin rakenteet suunniteltiin aikoinaan 30 metriä leveää kaukaloa silmälläpitäen. C-katsomon alimpien penkkirivien katsomoprofiili on kaukalon kavennuksen jäljiltä liian loiva. Jos ja kun pidetään kaukalo kapeana, mahtuisi syvemmälle kaivetun jään reunalle useampikin uusi penkkirivi. Myös C-katsomon profiili tulisi korjatuksi. Eturivissä istuttaisiin suunnilleen polvet kaukalon reunan tasalla, sivupleksejä vaan korkeammiksi.

Jos jään pinta putoaisi metrin-pari alemmaksi, voisi mediakuutiota pudottaa saman verran. Tällöin myös piippuhyllyltä näkisi scriinin kunnolla, nythän kattorakenteiden vaijerit ovat näköesteenä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Musta tää on ku kaks broidia (HIFK ja Jokerit). Eka molemmat ajoi faijan (Helsinki) vanhalla volkkarilla, kunnes toinen veljeksistä halus hankkia oman auton. Faija tietenkin piffas rahaa tähän, ja veli sai ferrarinsa. Nyt toinenkin veli haluais oman auton, mutta faija ei annakkaan rahaa. Eikä siinä kaikki, faija lisäks kieltää tätä toista broidia edes ostamasta omilla rahoilla omaa autoa. Pitäis vaan sitä faijan 40v vanhaa paskasta volkkaria kunnostaa, mutta koriinkaan ei saa koskea. Ja epäoikeudenmukaista on myös se, että tuhlaajapoika-pikkuveli sai ferrarinsa mutta isoveli ei saa faijalta edes sitä vanhaa vitun volkkaria. Välillä saa kyllä käytää faijan volkkaria mutta pitää maksaa bensojen lisäks kilometrikorvauksia, ja jos sattuu sillä volkkarilla scorettamaan vosun, ni faija vie senkin. Melko epäreilu faija.

Onneks KOFF on hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös