Usein kun jotakin riittävästi toistaa se muuttuu todeksi, tämä ei kuitenkaan. Matikaisen ajan taloudellinen tappio on noin 300K€. Omavaraisuusaste on toki laskenut jostakin 75% ehkä 50%:een. Viimeistä tietoa ei nyt käsillä ole. Ei kuitenkaan romahtanut ja huomattavasto korkeampi kuin esimerkiksi naapurilla.
Minulla ei ole tuskaa luoda omaa mielipidettäni nyky-IFKsta. Sinäkin tiedät, että olen kuulunut niihin, jotka kyllästymiseen asti puolustivat nykyjohdon tekemisiä. Koen myös omaavani riittävän ajallisen sivustakatsoneen perspektiivin ja kompetenssin voidakseni ihmetellä ääneen nykymenoa. Kun tiedän Sinullakin sellaisen olevan, tavallaan ihailen antaumuksellista hyväksyntääsi nykymenoon. Jaksamatta/viitsimättä penkoa vanhoja talouslukuja voisin esittää vastakysymyksen: paljonko omavaraisuusaste olisi, jos taloutta olisi hoidettu nyky-tj:n ajan sanotaanko nyt vaikka kuten totuimme Frankin sitä tehneen. Niinpä. Yksi luo parissa vuosikymmenessä ja toinen syö.
Ketjussa on paljon hyvää keskustelua ja kirjoittalua, mitä koitan lisävirittää esittämällä Sinulle kysymyksiä. Joihinkin olen kantasi lukenut, joten jos kärsivällisyytesi piisaa, tässä osin jo kysyttyjä:
1. Kauanko antaisit nykyteejiin jatkaa, jos se olisi Sinun päätösvallassa?
2. Good old IFK ja brand new 2000-luvun nyky-IFK. Mitä muuttaisit pelillisesti tänä päivänä, jotta suuren yleisön mielipide taas heräisi entisajan loistoon? (korostettakoon tässä muille, etten kaipaa takaisin sellaisenaan satavuottavanhaa konseptia, vaan uutta, vanhat perinteet huomioivaa nyky-IFKta)
3. Mitä mieltä olet nykyjohdosta? Vaikka nimi kerrallaan, jos tohdit. 4 miestä osin tai kokonaan markkinoinnissa!?
4. kuka hallituksen puheenjohtajaksi Hartsan jälkeen?
5. Mielestäni seuran sisäinen henki, sen voimavara, joka seurassa oli hyvin pinnalla, on häviämässä. Mitä mieltä?
6. Mitä mieltä hallin mainostarjonnasta sekä katsojien ruokailutarjonnasta?
7. Otetaan nyt yksi rosterikysymyskin: mitä mieltä nykypakistosta, riittääkö?
8. Mitä mieltä olet tilanteesta, että modernisoitu vanha kunnon IFK saataisiin takaisin, ja kentällä luistelisi nimet Hagman, Peltonen, Salmelainen? Onnistuisiko nykyteejiin aikana? (täysin keksitty skenaario)
9. Entäs Häppölä, Hirso, Järvinen? (edelleen keksitty)
10. Mitä muuttaisit nykyIFKssa?
11. Missä mielestäsi IFK on 5-10 vuoden päässä (urheilullisesti sekä taloudellisesti) jos nykymeno ja -henkilöt jatkavat?
12. Mistä arvelen nuorten uusien vakikatsojien ammentavan seurarakkautensa ja -uskollisuutensa, kun katsot peliä tänään?
13. olkoon "uusi IFK" millainen yhdistelmä vanhaa ja uutta hyvänsä, eikö IFKn edelleen tulisi erottua muusta seuramassasta? Miten se sen nyt tekee? Pienellä koollaan?
14. Nyt en puhu kaukaloasioista: mistä IFK tulee saamaan takaisin sen yhteenkuuluvaisuuden, joka on ollut sen vahvuus niin kaukalossa, kuin sen ulkopuolella, niin pelaajauralla kuin sen jälkeen, niin joukkueen jäsenissä kuin vaimojenkin keskuudessa? Kuka/ketkä pitävät siitä huolen, että nuo rakennuspalikat saadaan takaisin?
15. Etkö Sinä ole tosissaan huolissasi?
ps minäkin olen siellä hamaan tappiin asti, riippumatta siitä, kuka sitä puljua johtaa, joten se takinkäännöistä