Mitä olisi tarjolla?
- Olisi radio, mutta se lähettääkin epäloogisesti kotimatsit eikä vieraspelejä. Ei tämäntasoinen (Linkku&Hakki) selostus todellakaan vähennä kotipelien yleisömäärää, mutta miksi ei voisi selostaa vieraspelitkin, tai jos on resurssipulasta kyse (ei tämän kokoisessa organisaatiossa voi olla näin) pelkät vieraspelit? Hakin "miehemme maailmalla" -tuuba on pelkkää teksti-tv:n ääneen lukemista, jos tällaista ohjelmaa tekee saisi se luvan olla asiasisällöltään tuhdimpaa kun mitä fanit itse voivat noukkia netistä. Entä miksi radiokanavalta tulee suureksi osaksi sellaisten yritysten mainoksia jotka eivät ole yhteistyökumppaneita, esim. mainoksia konserteista Jaffalassa? Jotenkin nurinkurista. Kuten sekin, että soitetaan rokkia mutta mainostetaan jonkun 50-senttisen räppärin levyjä. Miksei radiokanavalta voisi tulla yhteistyöyritysten (tai tulevaisuuden investoijien) sponsoroimaa laatuohjelmaa? Kaipaisin myös fanihaastetteluja, "behind the scenes"-dokkarin dinoista, syvältäluotaavat haastattelut hallitusherrojen mietteistä ja tavotteista, kuukausittainen "TJ:n kuulumiset" -ohjelman, laajemmat soittolistat, kilpailuja kuten "tee IFK-biisi" tai "suunnittele fanipaita" (jälkimmäinen sopii ehkä paremmin kotisivuille) sekä enemmän yhteistyötä HIFK-Magazinen ja kotisivuja tekevän porukan kanssa.
- Olisi kotisivut, mutta niitä ei päivitetä eikä hoideta ammattitaitoisesti. Ei ole kuvia tai oikeita tietoja pelaajista ja sivut vilisevät koodausvirheitä, kielioppivirheitä ja kirjoitusvirheitä. Kyselylaatikon kysymykset päivittyvät lisäksi todella harvoin, yksi viikossa olisi sopiva määrä. Tätä pikagallupia voisi myös käyttää järkevimpiin kysymyksiin kun itseriittoisiin "Mikä on parasta tässä kaudessa?" ja siihen neljä toinen toistaan HIFK:n organisaatiota mairittelevaa vastausta. Esimerkiksi "Pitäisikö hyökkäyssuunta vaihtaa ensi kaudeksi?" tai "Tulisiko HIFK:n tosissaan satsata CHL:ään?" olisivat mielestäni hyviä kysymyksiä. Tai vapaavalintaisella vastausruudulla varustettu "Miten kotisivuja tulisi mielestäsi kehittää?". Tiettyyn gallupissa käsiteltävään asiaan perehtymättömille voisi olla linkki kyseistä aihetta syvemmin selventävälle sivulle.
- Olisi varmasti Suomen fanaattisin, järkkymättömin ja aktiivisin fanilauma, mutta sitä ei osata kohdella oikein. Faneja käsitellään ylimielisesti kuin loppumatonta tyhmää massaa joka kyllä valuu peleihin huonosta kohtelusta huolimatta. Peräänkuuluttaisin laajaa yhteistyötä organisaation ja fanien välillä, ja nimenomaan HIFK Hockey Oy:n aloitteesta. Hyvä alku olisi, jos faniklubissa ei olisi Oy:n kätyriä ja se toimisi itsenäisesti, mutta niin että Oy olisi aina valmis auttamaan faniklubia kaikessa, ja ylipäänsä palvelisi fanejaan paremmin. Esim. valikoima räätälöityjä lippupaketteja, jokavuotiset "tapaa päättäjät" -tilaisuudet ja jotenkin fiksusti järjestetty suora keskusteluyhteys fanien ja seurajohdon välille, ei kuitenkaan niin että yksi yksittäinen ihminen ilmoittaa fanien nimissä olevansa samaa mieltä johdon kanssa jostain scheissesta, minkä kuitenkin harva fani allekirjoittaa. Lisää yhteistyötä saa ja tulee keksiä.
- Olisi iso organisaatio junioritoimintoineen(tulevaisuus) ja perinteineen(menneisyys) muttei ammattitaitoa eikä varsinkaan halua pyörittää organisaatiota sillä tasolla johon valmiudet olisivat. Eikä varsinkaan modernissa kiekko- ja liikemaailmassa.
- Olisi rutkasti ulkoista pääomaa tarjolla, mutta sitä ei haluta käyttää koska omistajan ominaisuudessa esiintyvät Ligaföreningen HIFK rf:n jäsenet (he eivät ole omistajia sillä eivät ole laittaneet lanttiakaan likoon) pelkäävät luontaisetujensa ja toimeentulonsa puolesta. Olisi niinkin paljon ulkoista pääomaa että vuosittainen osallistuminen CHL:ään sekä oma, iso, viihtyisä ja pidemmän päälle tuloja reilusti lisäävä halli olisi realistinen tavoite alle kymmenessä vuodessa.
- Olisi yrityselämässä taitonsa näyttäneet kaverit Oy:n hallituksessa (pl. hpj), mutta ainakin vaikuttaa siltä että herrojen kädet ovat sidotut eivätkä he pääse toteuttamaan suunnitelmiaan.
- Olisi "brändi", muttei munaa. Missä vika? Tämäkö on meidän IFK?
Organisaatio tarvitsee lisää nöyryyttä ja kriittisyyttä, sekä halua ottaa kritiikistä opiksi! Tätä ei HIFK:lla ole piirun vertaa. Organisaatio tarvitsee ammattitaitoa, ei sisäsiittoisuutta. Organisaatio tarvitsee täystuuletuksen välttääkseen täystuhon. Organisaatio tarvitsee toimitusjohtajan, joka leikkiessään liigan suurimmilla budjeteilla saa tulosta aikaan huomattavasti useammin kuin nolla kertaa seitsemässä vuodessa. Organisaatio tarvitsee hallituksen, joka saa työrauhan ja jota johtaa mies, joka ei päästä suustaan järkyttäviä älyttömyyksiä kuten "Kukaan ei lähetä tällaista, kun menee hyvin. Sitten kun menee huonosti, monet alkavat vaatia muutoksia.". Ja ennenkaikkea organisaatio tarvitsee osakeannin, jolloin rf:n jäsenomistajiksi voi tulla suuria investoijia, jääkiekkovaikuttajia, omia poikia maailmalla sekä meitä faneja.