HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 866 532
  • 3 270

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kyllähän maskotilla pitää faksi olla. Ja jatkojohto, millä on kiinni puhelinpistokkeessa.
 

444

Jäsen
Todettakoot, että mulle nyt on henkilökohtaisella tasolla aivan yks hailee, onko HIFK:lla maskottia vai ei. Ei se mun hallilla käymiseen vaikuta mitenkään. Mutta mun ”epäilykset” nousee siinä kohtaa, kun aletaan miettiä, minkälainen maskotti sopisi HIFK:lle. Mikään juntti, halvalla toteutettu tonttu puuhapetepuvussa ei täytä niitä määreitä, mitä mä HIFK:lle tai itse asiassa sen stailille asetan. Ja sitten, kun ollaan ylitetty tämä kynnys, tuleekin kaikki muut asiat sen maskotin ympärillä: resurssit, mitä sen ”ylläpitoon” käytetään ja ohjelmisto, mitä se esittää, jotta se ei aiheuta myötähäpeää. Mä en vain usko, että HIFK:lla on näitä resursseja just nyt heittää. Ehkä Gardeniin sellainen voitaisiin ottelutapahtumaan tuodakin, kun sinne on tarkoitus tuoda muutakin uutta, mutta nyt? En osta.

Toisekseen, kun seura esittää kysymyksen: ”Tuleeko HIFK:lle maskotti?”, pitää se sisällään jo jonkinlaisen vihjauksen siitä, että videosarjasta huolimatta, näin ei ehkä sittenkään olisikaan. Jos asiasta tehdään näin iso ”juttu”, miksei sitä maskottia suoraan vain esiteltäisi? Miksi vielä kysytään, tuleeko maskottia vai eikö tule?

Kyllä tämä nyt mun nenään haisee siltä, että kysymys on jostain muusta. Ja samalla kuittaillaan vähän böndeille niiden kotikutoisista otuksista? Mahdollisesti, sopisi HIFK:n tyyliin, vaikka ei ehkä oikeasti tyylikästä olekaan. Mutta huumori on taitolaji ja sitä tyylikästä huumoria ei aina meiltäkään ole löytynyt ja faneille on vinoiltu tahattomasti/tarkoituksella ennenkin. Kaikki muistamme viime vuoden ”kalaläpän”, joka meni lopulta vituralleen ja kääntyi toimistoa vastaan.

Elämme mielenkiintoisia aikoja…
Ihan totta, että mikään nallepuvussa hönöilevä uuno tuonne ei sovi. Hankitaan oikea leijona / tiikeri / pantteri / lepardi (leopardin ja gepardin risteytys) ja päästetään se kulkemaan vapaasti hallilla. Ei varmaan monikaan tohdi enää tönöttää suolapatsaana jakkarallaan koko matsia.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos tämä mediasirkus tähätäsi uuden pelaajan yllätysjulkistukseen suoraan kentälle, niin oli kyllä todella hienosti duunattu juttu, mutta vielä vähän tekee mieli epäillä moista ilouutista.
Mutta en mä nyt sitä maskottiakaan näe maailmanloppuna, vaikka -kuten jo aiemmassa viestissä totesin - niin olisin jättänyt sinne uuden hallin yhteyteen moisen.

Vai olisiko maskotti idea pitänyt alunperin jättää jo 90-luvulle ja haudata sinne pysyvästi..? Hymiö.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eiköhän tuo ole ihan vain läppää. IFK:lle ei yksinkertaisesti vain sovi mikään maskotti. Tämä nyt oli vain tällaista hassuttelua ja havaitsen jopa pientä vittuilua maakuntiin tässä.

Toinen kysymys on sitten se, että miksi tällaista piti ennakkohypettää ja nostaa näin kannattajien odotuksia jostain suuremmasta. Itse en oikein edes odottanut mitään ihmeellistä, joten pettymys ei kohdallani ole niin suuri, mutta voin vain kuvitella sen pettymyksen määrän niillä, jotka antoivat luvan itselleen odottaa jotain uutisia vaikkapa siitä mystisesti Gardenista, joka tuntuu ikuisuusprojektilta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vittu jos sillä maskotilla ei ole mullettia eikä se jauha jenkkiä. Jalonen vapise! Se kouluttaa sua vielä. Seuraavaksi kerrotaan että Liigaristeilyt palaavat. Pelastaudu Pekka pysyvästi sinne Venäjälle vielä kun ehdit!

Broileri olis kans kova.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle on aivan sama johtaako tämä Nybondaksen uuteen tulemiseen maskottipuvun sisällä, onko tämä joku hassu tapa julkaista uusi pelaaja, vai oliko tämä vain jokin uusi hassunhauska, jopa lapsellinen pieni leikittely ilman takaa-ajatuksia. Minusta tämä oli hassu sarja jossa näytettiin, että osataan nauraa itsellemme. Veikkaan tosin aikaisemman toiminnan pohjalta, että se maskotti sieltä varmaan huomenna tulee.

Voihan se olla että olen vähän hei hei ja siksi tämä varmaan oli minun mielestäni ihan jees.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää koko homma alkaa vaan naurattaa enemmän kun miettii miten täälläkin olisi eilen joku nero voinut spekuloida että kun Hifk lupailee uutisia niin kyseessähän on tietysti joku "markkinointikoneiston tai propagandaministerin päähänpisto, käytännössä se tarkoittaa 13 osaa jostain paskasta komediapelleilystä ja sarja perustuu uuden maskotin kehittämiseen"

Tämä on juuri sitä mitä vanha kunnon IFK tarjoilee :D
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää koko homma alkaa vaan naurattaa enemmän kun miettii miten täälläkin olisi eilen joku nero voinut spekuloida että kun Hifk lupailee uutisia niin kyseessähän on tietysti joku "markkinointikoneiston tai propagandaministerin päähänpisto, käytännössä se tarkoittaa 13 osaa jostain paskasta komediapelleilystä ja sarja perustuu uuden maskotin kehittämiseen"

Tämä on juuri sitä mitä vanha kunnon IFK tarjoilee :D

Ja jossa esiintymiseen uusi tj ja muutama muu organisaatiossa on käyttänyt muutaman päivän aikaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Huhhuh mitä kamaa. Mutta jakso nro 5. viimeiset sanat olivat "huomisen aikana maskottiasia selväks".

Ei voi olla sattumaa?

Jännittää kyllä hieman mennä huomenna hallille.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tämä voi olla tässä.

Ei aukea yhtään, mutta ehkä tässä on joku huippuunsa hiottu twist vielä luvassa.

Vahva fiilis, että tähän asiaan saadaan merkittävästi lisää perspektiiviä lähipäivinä. HIFK:n organisaation taustahenkilöt tietävät tasan tarkkaan, että tehdyt videot ovat tekeleitä, jotka herättävät enemmän kysymyksiä kuin tarjoavat vastauksia ja että ne edustavat parhaassakin mahdollisessa tapauksessa vain marginaalista viihdearvoa.

HIFK:lla ei ole mitään välitöntä tarvetta nolata itseään nyt eikä muulloinkaan. Jos seura nolaa itsensä, nolaa se välillisesti myös faninsa. Sarkasmi, parodia ja itseironia ovat tyylilaajeina tehokkaita, mutta niihin perustaminen vaatii aina tilannetajua. Tältä osin vetoan edelleenkin kappaleen ensimmäiseen lauseeseen - HIFK:lla ei ole mitään välitöntä tarvetta nolata itseään nyt eikä muulloinkaan.

Toki kaikkea ei kannata aina ottaa vakavasti eikä kaikki asiat välttämättä aukea, jos pyrkimyksenä on objektiivisuus. Ja ainahan voi toivoa - toivon, että tapahtumasarja alustaa pelaajahankinnan julkistamista.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Selvähän tuo on, kun viimeisenkin jakson katsoi. Buli on varmana huomisiltana paikalla.

Joo, mielestäni tämä kävi selväksi siinä jaksossa, jossa maskottijohtaja esitteli toimiston väelle toinen toistaan paskempia maskottivaihtoehtoja, ja ainoastaan Buli hyväksyttiin.

Tuosta mulle tuli mieleen ajatus, jonka jo päivällä kirjoitinkin, eli että tarkoitus oli näyttää, että paljon huonompiakin vaihtoehtoja olisi ollut. Sillä tavalla saatiin kenties joiltakin vasta-argumentit pois jo ennakkoon. Jollain tavalla taisi toimia itsellenikin. Tulkoon sitten, eipä se minulta ole pois.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aamuinen ärsytys on vaihtunut loivaksi huvitukseksi. Kolmeatoista kummelityyppistä videohupailua ei meikäläisen tosikkoluonne kestä, mutta katsoin äsken sen viimeisen osan ”Perikadon aatto”. Olihan se pikkusen hauskakin. Ja kyllä - nyt pienesti jännittää, mitä huomenna tapahtuu, somessa tai hallilla. Nordikselle olen menossa kaani-painotteisessa seurassa, joten ihan hirveesti en kaipaa mitään nolouden maailmanennätystä. Varaudun suojakännillä, tai edes yhdellä tuopilla. Bulilla mennään!
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mua vähän pelottaa, että huomisesta alkaen katsomossa pyörii Lennu portaissa ylös-alas iso sombrero -tyyppinen hattu päässä, josta myy poppareita ja Koffia käsi pystyssä huikkaaville katsojille..

Tai vaihtoehtoisesti kokoonpanossa nähdään joku eturauhasta kutittava pakkihankinta..
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nolouden maailmanennätyksestä tulikin mieleen sami hedberg, jota työnnettiin toimistolta siihen kaisaniemen matsiinkin. Yleisön pyynnöstä ei tainnut kylläkään esiintyä. Mutta! Joten, siinähän se on. Hedberg puettuna punaiseen, Buli. Voi itku, toivottavasti nukahdan unia näkemättä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Vahva fiilis, että tähän asiaan saadaan merkittävästi lisää perspektiiviä lähipäivinä. HIFK:n organisaation taustahenkilöt tietävät tasan tarkkaan, että tehdyt videot ovat tekeleitä, jotka herättävät enemmän kysymyksiä kuin tarjoavat vastauksia ja että ne edustavat parhaassakin mahdollisessa tapauksessa vain marginaalista viihdearvoa.

HIFK:lla ei ole mitään välitöntä tarvetta nolata itseään nyt eikä muulloinkaan. Jos seura nolaa itsensä, nolaa se välillisesti myös faninsa. Sarkasmi, parodia ja itseironia ovat tyylilaajeina tehokkaita, mutta niihin perustaminen vaatii aina tilannetajua. Tältä osin vetoan edelleenkin kappaleen ensimmäiseen lauseeseen - HIFK:lla ei ole mitään välitöntä tarvetta nolata itseään nyt eikä muulloinkaan.

Toki kaikkea ei kannata aina ottaa vakavasti eikä kaikki asiat välttämättä aukea, jos pyrkimyksenä on objektiivisuus. Ja ainahan voi toivoa - toivon, että tapahtumasarja alustaa pelaajahankinnan julkistamista.

Hyvä kirjoitus. Katsoin noi videot nyt kaikki läpi ja se ensimmäisenä julkaistu lehdistötilaisuus oli kyllä heikoin. Sarjassa oli muutamia ihan hauskojakin pätkiä, kuten se ideointipalaveri, jossa oli tuotu "merkonomi" kadulta. Kaikki oli vähän liian pitkiä. Meinasi oma kärsivällisyys loppua.

Ehkäpä less is more olisi toiminut tässä. On käytetty rahaa 13 jutun tekemiseen, kun saman olisi voinut kertoa vaikka 7, joka on samalla meidän mestaruuksien luku.

Mutta en usko, että tuo millään tavalla liittyy uuden pelaajan tuloon. Ainoa syy tehdä noin massiviinen kampanja uuden pelaajan tuloon olisi se, että se olisi joku oma poika, joka palaa NHLstä sisään.

Eiköhän sieltä maskotti tule huomenna jäälle ja sen nimi on nyt sitten Buli. En keksi mitään muuta lopputulemaa noille videoille.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kirjoitus. Katsoin noi videot nyt kaikki läpi ja se ensimmäisenä julkaistu lehdistötilaisuus oli kyllä heikoin. Sarjassa oli muutamia ihan hauskojakin pätkiä, kuten se ideointipalaveri, jossa oli tuotu "merkonomi" kadulta. Kaikki oli vähän liian pitkiä. Meinasi oma kärsivällisyys loppua.

Ehkäpä less is more olisi toiminut tässä. On käytetty rahaa 13 jutun tekemiseen, kun saman olisi voinut kertoa vaikka 7, joka on samalla meidän mestaruuksien luku.

Mutta en usko, että tuo millään tavalla liittyy uuden pelaajan tuloon. Ainoa syy tehdä noin massiviinen kampanja uuden pelaajan tuloon olisi se, että se olisi joku oma poika, joka palaa NHLstä sisään.

Eiköhän sieltä maskotti tule huomenna jäälle ja sen nimi on nyt sitten Buli. En keksi mitään muuta lopputulemaa noille videoille.
Juurikin, jos tämä olisi alustusta jolleki pelaajahankinnalle joka ois mallia ”ahl-arpa” niin tulisi väkisin mieleen se kun jokunen vuosi sitten toi naapuri Pietarista nostatti hypeä ja kaikki veikkaili Selännettä yms ja lopputulos oli silloin täys nevahööd Joonas Rask. Kaiken kaikkiaan ihan hauska juttuhan tosta syntyis jos huomenna BULi luistelis jäälle ja kansa alkais villisti seisten taputtaa ”POISTA MASKI, POISTA MASKI”
BULI riisuis maskin ja sieltä paljastuisi joku aivan todella priimainen pakki. (Jonka joku edes tunnistaisi)
 

EL88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
Luulen että ottelu kokemusta tullaan parantamaan, ei tässä muuta ole taustalla.

Jos maskotti tulee niin kävelen Pattayalta Rayongiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös