HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 870 258
  • 3 284

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensin mä olin et ei saatana, sit mä olin et ei vittu... 10 sekunnin kohdalla laitoin lehdistötilaisuuden kiinni. No, nyt uskaltauduin avaamaan sen uudestaan. Itse asiassa jopa alkoi vähän hymyilyttää tuo.

Mikä mussa on vikana, osaako joku sanoa? Alkoi just vähän pelottaa.

Mulla just sama. Sillä erotuksella, että tokalla kerralla, kun oli pakko katsoa kuitenkin onko siellä jotain tiedotusta lopuksi, ei sittenkään hymyillyttänyt. Vittu. Mitä. Paskaa. Komedia on tosi vaikea taiteen laji, kaikkein vaikein. Hifk onnistui sillä "juntit taksilla nordikselle" -sketsillä hyvin, tää oli karmea. Ja näitä ilotteluja on joku sarja? Uuh...

Sinällään, jos nyt maskottia tuodaan ineen, jos se nyt on ton pointti, niin ihan ok. Esim. NFL:ssä ne on tosi tunnistettavia symboleita ja isossa osassa ottelutapahtumaa ja ihan onnistuneestikin vielä. Ja fanituotemyynnissä hyvä lisä. Mutta. Se on NFL. Onko meillä resursseja, onko osaamista. Ja sitoutumista.

No, toisaalta pienet on murheet.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sinällään, jos nyt maskottia tuodaan ineen, jos se nyt on ton pointti, niin ihan ok. Esim. NFL:ssä ne on tosi tunnistettavia symboleita ja isossa osassa ottelutapahtumaa ja ihan onnistuneestikin vielä. Ja fanituotemyynnissä hyvä lisä. Mutta. Se on NFL. Onko meillä resursseja, onko osaamista. Ja sitoutumista.

No, toisaalta pienet on murheet.

Katsottuani Youtubesta "sarjan" puoliväliin olen tullut siihen tulokseen, että kylä tässä nyt ollaan maskottia tuomassa. Ilmeisesti tämän huumoripläjäyksen tarkoitus on toimia osoittajana sille, että paljon paskempaakin voisi olla kuin mahdollinen Buli-niminen maskotti. Eli vähän sellainen etukäteisanteeksipyyntö "onhan tää vähän nolo, mutta paljon pahemminkin olisi voinut mennä".
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eli vähän sellainen etukäteisanteeksipyyntö "onhan tää vähän nolo, mutta paljon pahemminkin olisi voinut mennä".

Nyt täytyy lopettaa tämän ketjun lukeminen, menee duunin teko ihan munilleen kun naurattaa niin paljon :-)
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Viidennen osan naisnäkökulma oli aika nollatason vitsailua ja siitä koko sarja vähän dippasi mutta loistava osa 11 "Kirjainmaskotit" pelasti tämän loppupuoliskonkin plussan puolelle. 4/5 tähteä, kyllä näistä osan voi uudelleenkin katsoa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja , en usko, että yksikään perhe tulee peliin maskotin takia. Sen sijaan kannattaisi oikeasti harkita maskotin sijasta vaikka lasten puuhanurkkaa joka peliin. Vaikka sitten pientä maksua vastaan. Se saattaisi oikeasti jopa tuoda lisää katsojia, koska monessa perheessä ongelma on se, ettei lapset jaksa tokan erän jälkeen enää syödä poppareita ja juoda pillimehua. Ja vanhempien on vaikea keskittyä peliin. No, nykyään on onneksi puhelimet ja skidit voi tuijottaa niitä.

Maskotti nyt ei vain sovi HIFK:n imagoon, sori vaan. Sen pitäisi olla jotain aivan erityistä ja ennenkuulumatonta ja tuoda lisäarvoa koko tapahtumaan, että sellaisen tuominen olisi kokonaisuutena kannattavaa. Enkä jaksa uskoa, että meiltä löytyy sellaista osaamista. Sori vaan. Myöskään ajankohta, eli kesken kauden, ei tue tällaista vaihtoehtoa. Siis mun mielestäni. HIFK ei ole mikään uusi seura, joka voi aloittaa alusta ja tuoda jonkun Tapsun peleihin, vaan perinteikäs, stadilainen seura. Junttijutut muualla. Mä en suostu uskomaan, että toimistolla ollaan noin pihalla. Varsinkin, kun tiedän heidänkin naureskelleen muiden maskoteille.

Ok. Ymmärrän pointtisi. Toisiko "Punainen Peto" maskotti (ks. liite) lisäarvoa IFKn peleihin? Ei varmaan itsessään. Sen ympärille pitäisi rakentaa joku tarina, johon perheet voisivat osallistua. Yhteistyötä Korkeasaaren kissaöiden kanssa jne.

Toisiko se perheitä peleihin? Ehkäpä ei. Mutta se mitä Peto voisi olla, on olla osa tuota mainitsemaasi puuhanurkkaa. Joka on muuten hyvä idea! Puuhanurkassa voisi olla petojen showta, pienpelejä jollain muovimailoilla ja tennispallolla ja joku kiipeilynurkkaus.

Oma kokemuksen peleistä on, että parhaat maskotit on jotenkin integroitu joukkueen tarinaan. Jenkeissä joukkueilla on historiaa ja usein hahmo liittyy siihen.

 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkä meidän maskotti sitten voisi juuri olla se alkkisfaija, tai sitten ylimielisen rasittava johtaja johon haettu vaikutteita Nybarista ja Penasta? Liittyisi vahvasti historiaan, tai sitten ihan vaan dinopukuinen maskotti. Klubitakki päällä?

ihan vaan ideoita siis :)

Joo hyviä ideoita. Ja jos vielä muutama lause jatketaan hassuttelun tiellä, ennen kun vakavoidutaan loppuelämäksi, niin nythän meille tuli tarve uudesta maskotista, kun vuosia fanikatsomoiden välissä päivystänyt maskotti nostettiin TJ:ksi Valtasen paikalle.

Eli seuran oli aikakin vihjailla uudesta tapauksesta :)
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo hyviä ideoita. Ja jos vielä muutama lause jatketaan hassuttelun tiellä, ennen kun vakavoidutaan loppuelämäksi, niin nythän meille tuli tarve uudesta maskotista, kun vuosia fanikatsomoiden välissä päivystänyt maskotti nostettiin TJ:ksi Valtasen paikalle.

Eli seuran oli aikakin vihjailla uudesta tapauksesta :)
Nybondas voisi olla hyvä seuraava suolapatsas-maskotti fanikatsomoon. Kiva siellä moikkailla ja kävellä ympäriinsä näyttäen siltä että on joku suunta
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos maskotti pitäisi olla niin ehdottomasti ainut ja oikea olisi jo aiemmin ehdotettu alkkisfaija. Tukka geelillä taakse, nahkarotsi ja flinda povarissa ja sitä rataa.

Koska huolestuin tästä paskasta niin katsoin tuon viimeisen jakson ja oman medialukutaitoni turvin veikkaan että mitään vitun maskottia ei todellakaan tule.

Toivotaan että se olisi laadukas pakki mikö julkistetaan eikä mikään maskotti. Ja eiköhän veroraja ole seuroilla tiedossa. Luulisi että esim. 15.11 alkaen uskaltaa viimeistään signata pakin jos tulee joku kovempi pakki tulossa ja verot ongelmana.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo hyviä ideoita. Ja jos vielä muutama lause jatketaan hassuttelun tiellä, ennen kun vakavoidutaan loppuelämäksi, niin nythän meille tuli tarve uudesta maskotista, kun vuosia fanikatsomoiden välissä päivystänyt maskotti nostettiin TJ:ksi Valtasen paikalle.

Eli seuran oli aikakin vihjailla uudesta tapauksesta :)

Onko se uusi tj todellakin tämä maskotti? Se josta jo Hakki puhui jossain viimeisimmistä haastatteluistaan, että käytävillä on kaikenlaista jengiä pikkutakit ja HIFK-logot yllään.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma kokemuksen peleistä on, että parhaat maskotit on jotenkin integroitu joukkueen tarinaan. Jenkeissä joukkueilla on historiaa ja usein hahmo liittyy siihen.

Ja jos tolle maskottitielle lähdetään, niin siihen pitää olla resursseja ja sitoutumista. Jenkeissähän nämä ovat ihan oikeita ammattikoomikoita, jotka niitä tekevät, ja ne maksavat - vähintään sen kolmosketjun laiturin palkan.

Jos sinne joku random-kaveri laitetaan vaan heiluttamaan HIFK-lippua 0-5-tappiotilanteessa, se on saman tien negatiivinen se lopputulos. Kun Chiefsin legendaarinen Wolf hakasi päätään areenan seinään jo toivottoman tuntuisessa tappiotilanteessa se on jäänyt mun mieleen niin että muistan sen vieläkin.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Jos maskotti pitäisi olla niin ehdottomasti ainut ja oikea olisi jo aiemmin ehdotettu alkkisfaija. Tukka geelillä taakse, nahkarotsi ja flinda povarissa ja sitä rataa.

Loistava idea. Itse vaihtaisin ton nahkarotsin IFK-Pilottitakkiin, niin paketti olis täydellinen!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ite ajattelin sopivaksi elinkautisteemaa eli maskotti olisi vangin puvussa ja yläkroppa olisi häkissä, jonka raudoista maskotti pitäisi käsillään kiinni. Hyvässä maskotissa on mielestäni aina joku opettavainenkin ulottuvuus ja tällaiseen ehdottamaani maskottiin törmääminen esim. jossain skidikornerissa saisi varmasti pikku-Jeren pohtimaan, että "tätäkö todella haluan" ja pikku-Jeren isän (tai äidin) pohtimaan, että "tätäkö todella haluan lapselleni".

Tosin elinkautismaskotin myyntiä edistävää vaikutusta en osaa arvioida...
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ite ajattelin sopivaksi elinkautisteemaa eli maskotti olisi vangin puvussa ja yläkroppa olisi häkissä, jonka raudoista maskotti pitäisi käsillään kiinni. Hyvässä maskotissa on mielestäni aina joku opettavainenkin ulottuvuus ja tällaiseen ehdottamaani maskottiin törmääminen esim. jossain skidikornerissa saisi varmasti pikku-Jeren pohtimaan, että "tätäkö todella haluan" ja pikku-Jeren isän (tai äidin) pohtimaan, että "tätäkö todella haluan lapselleni".

Tosin elinkautismaskotin myyntiä edistävää vaikutusta en osaa arvioida...

Tähän voisi yhdistää jonkun taulun, josta ilmenee keskiarvoisesti kuinka paljon esimerkiksi 25 vuoden kannatus maksaa euroissa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vakavasti ottaen, tuo videon huumori ei uponnut itseeni, mutta ei se haittaa. Toivottavasti edes jotkut tykkäsivät. Maskotti olisi mielestäni ihan hyvä idea. Joskus tuo maskotti voi olla niin osa IFK:ta, että jo sen poistamisen ehdottaminen aiheuttaisi saman porun kuin tanssityttöjen poisveto. Tuskin meille aikuisille jo pitkään IFK:n mukana olleille maskotti toisi yhtään mitään, mutta junnuille tuo voisi olla kiva juttu. Annan siis itse peukun mahdolliselle uudelle maskotille.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vakavasti ottaen, tuo videon huumori ei uponnut itseeni, mutta ei se haittaa. Toivottavasti edes jotkut tykkäsivät. Maskotti olisi mielestäni ihan hyvä idea. Joskus tuo maskotti voi olla niin osa IFK:ta, että jo sen poistamisen ehdottaminen aiheuttaisi saman porun kuin tanssityttöjen poisveto. Tuskin meille aikuisille jo pitkään IFK:n mukana olleille maskotti toisi yhtään mitään, mutta junnuille tuo voisi olla kiva juttu. Annan siis itse peukun mahdolliselle uudelle maskotille.

Just näin, mutta todellakin sillä varauksella, että siihen käytetään resursseja ja se tehdään huolella ja projektiin sitoudutaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos maskotti pitäisi olla niin ehdottomasti ainut ja oikea olisi jo aiemmin ehdotettu alkkisfaija. Tukka geelillä taakse, nahkarotsi ja flinda povarissa ja sitä rataa.

Koska huolestuin tästä paskasta niin katsoin tuon viimeisen jakson ja oman medialukutaitoni turvin veikkaan että mitään vitun maskottia ei todellakaan tule.

Toivotaan että se olisi laadukas pakki mikö julkistetaan eikä mikään maskotti. Ja eiköhän veroraja ole seuroilla tiedossa. Luulisi että esim. 15.11 alkaen uskaltaa viimeistään signata pakin jos tulee joku kovempi pakki tulossa ja verot ongelmana.
Jos tämä mediasirkus tähätäsi uuden pelaajan yllätysjulkistukseen suoraan kentälle, niin oli kyllä todella hienosti duunattu juttu, mutta vielä vähän tekee mieli epäillä moista ilouutista.
Mutta en mä nyt sitä maskottiakaan näe maailmanloppuna, vaikka -kuten jo aiemmassa viestissä totesin - niin olisin jättänyt sinne uuden hallin yhteyteen moisen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todettakoot, että mulle nyt on henkilökohtaisella tasolla aivan yks hailee, onko HIFK:lla maskottia vai ei. Ei se mun hallilla käymiseen vaikuta mitenkään. Mutta mun ”epäilykset” nousee siinä kohtaa, kun aletaan miettiä, minkälainen maskotti sopisi HIFK:lle. Mikään juntti, halvalla toteutettu tonttu puuhapetepuvussa ei täytä niitä määreitä, mitä mä HIFK:lle tai itse asiassa sen stailille asetan. Ja sitten, kun ollaan ylitetty tämä kynnys, tuleekin kaikki muut asiat sen maskotin ympärillä: resurssit, mitä sen ”ylläpitoon” käytetään ja ohjelmisto, mitä se esittää, jotta se ei aiheuta myötähäpeää. Mä en vain usko, että HIFK:lla on näitä resursseja just nyt heittää. Ehkä Gardeniin sellainen voitaisiin ottelutapahtumaan tuodakin, kun sinne on tarkoitus tuoda muutakin uutta, mutta nyt? En osta.

Toisekseen, kun seura esittää kysymyksen: ”Tuleeko HIFK:lle maskotti?”, pitää se sisällään jo jonkinlaisen vihjauksen siitä, että videosarjasta huolimatta, näin ei ehkä sittenkään olisikaan. Jos asiasta tehdään näin iso ”juttu”, miksei sitä maskottia suoraan vain esiteltäisi? Miksi vielä kysytään, tuleeko maskottia vai eikö tule?

Kyllä tämä nyt mun nenään haisee siltä, että kysymys on jostain muusta. Ja samalla kuittaillaan vähän böndeille niiden kotikutoisista otuksista? Mahdollisesti, sopisi HIFK:n tyyliin, vaikka ei ehkä oikeasti tyylikästä olekaan. Mutta huumori on taitolaji ja sitä tyylikästä huumoria ei aina meiltäkään ole löytynyt ja faneille on vinoiltu tahattomasti/tarkoituksella ennenkin. Kaikki muistamme viime vuoden ”kalaläpän”, joka meni lopulta vituralleen ja kääntyi toimistoa vastaan.

Elämme mielenkiintoisia aikoja…
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös