HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 948 774
  • 3 885
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihmetyttää kyllä, jos tuollaisen jäähallin voi vuokrata siten, että vuokrat voi maksaa kerran vuodessa. Jälkikäteen.

Kaupungilta jos joku vuokraa vaikka asunnon niin kyllä vuokraa maksetaan sitä mukaan kuin asutaankin.

Vaihtoehdot oikeastaan on:
1) IFKlle annetaan maksuaikaa kaupunkilaisten rahoista
2) IFKlla ei ole ollut likvidejä varoja (rahnaa tilillä) maksaa kaikkia laskujaan.

Samaan aikaan kaikki sinänsä myöntää, että tappioita on tullut. Ja sattumalta vuokrat maksetaan heti kun asia tulee julkisuuteen. Koska uudella toimitusjohtajalla ei ollut jotain tunnuksia.

Ei tämä kaikki nyt ihan loogiselta kokonaisuudelta tunnu.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Piti kirjoittaa koko homma uusiksi, kun @Walkin tuossa hyvin purkasi tilanteen.

Eli kyllä, suoraan sitä ei sanottu, että seura on henkihieverissä. Mutta, tarpeeksi hyvin näin annettiin ymmärtää rivien välistä. Aina ei kyse ole siitä, mitä sanotaan suoraan, vaan mitä annetaan ymmärtää epäsuoraan. Varsinkin kun nykyaikana ihmiset ovat keskimäärin hyvin medialukutaidotonta porukkaa.

Mutta, itseä kiinnostaa tuosta jutusta se, mitkä ovat nämä kaksi lähdettä, johon MTV Urheilu viittaa. Jokuhan tuon on skuupannut Maikkarille. Kuka ja miksi?

Kunnaksella ei ehkä nyt osunut asia maaliin. Nyt sitten valkopesee itse asiassa omaa pyykkiään. Uutisessa oli kaksi irrallista asiaa, ennustetut tappiot ja hallirästit. Tavallinen ihminen kyllä nopeasti yhdistää näillä olevan yhteys vaikka maksuvaikeuksia ei maintakaan.

Tässä jutussa Sneen sanoi, että erääntyi 2.6, ja lasku maksettu 5.6. Kunnas kiistää ja itselle ei kyllä enää tässä vaiheessa nimettömät lähteet riitä kun väitetään IFK:n toimitusjohtajaa valehtelijaksi.

 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Minä ymmärrän klikkiotsikon niin, että uutisoidaan "IFK hankki maajoukkuepuolustajan", ja uutisesta selviää, että kyseessä on MIFK, joka hankki pelaajan Fär-saarilta.

Tästä esimerkkejä voi katsoa Jatkoajan uutisista. ”HIFK teki sitä ja tätä!!”. Kun uutisen avaa niin selviää että puhutaan naistenliigasta tai junnuista, mutta tätä ei tietysti voi avata jo otsikossa, koska klikkauksista häviäisi noin 90%.

Olen antanut tästä palautetta jo useamman vuoden ajan, mutta järkytyksekseni asiaan ei ole tehty muutoksia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Tässä vielä kerran tuo juttu:


Kerrotko, missä sanotaan että tai annetaan ymmärtää, että seura on henkihieverissä? Tai missä käytetään mainitsemiasi sanavalintoja?

Mielestäni edelleen todella asiallinen juttu kiinnostavasta asiasta.
@Walkin & @Vaakuna ehtivät jo kommentoida mitä tunnelmia uutinen herätti ja samoja ajatuksia täälläkin miten rivien välistä voidaan tulkita että nyt on tosi kyseessä --> hallivuokrien maksamattomuudesta saa kuvan, että tämä on poikkeuksellista ja samaan yhdistetään tappioiden nousevan miljoonaluokkaan. Ts. luodaan kuva kassakriisistä ja että yksi kausi on murentanut taloudellisen perustan, joka ilmenee siinä ettei tämän johdosta voida hallirästejäkään maksaa ajoissa.

Mutta kuten todettu MTV onnistui tavoitteessaan - erittäin lyhyt juttu, joka herätti minussakin tunteita ja sanavalinnat & lausejärjestykset aiheuttivat tunnemyräkän. Samalla juttua oli haastavampi lukea objektiivisesti ja nyt kun sen lukee uudestaan vastineen & 2. uutisoinnin jälkeen niin fiilis jonkin verran erilainen. Pidempiä selvitystöitä lukisi vastedes erittäin mielellään - tällaiset lyhyeet artikkelit eivät arvostusta nosta, kun niissä sisältö jää turhan pintapuoliseksi ja tässä tapauksessa myös tulkinnanvaraisiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Kunnaksella ei ehkä nyt osunut asia maaliin. Nyt sitten valkopesee itse asiassa omaa pyykkiään. Uutisessa oli kaksi irrallista asiaa, ennustetut tappiot ja hallirästit. Tavallinen ihminen kyllä nopeasti yhdistää näillä olevan yhteys vaikka maksuvaikeuksia ei maintakaan.

Tässä jutussa Sneen sanoi, että erääntyi 2.6, ja lasku maksettu 5.6. Kunnas kiistää ja itselle ei kyllä enää tässä vaiheessa nimettömät lähteet riitä kun väitetään IFK:n toimitusjohtajaa valehtelijaksi.


Toki se, jos liigaseuralla on koko vuoden vuokrat rästissä julkisomisteiselle taholle on aina iso uutisaihe, ennen Hifkiä vastaavan uutisoinnin kohteeksi joutui Sport, jolla toki oli jo vanhoja rästejä päälle.

Jos nyt loogista aikajanaa miettii, niin Hifk on syystä tai toisesta (esimerkiksi likvidit varat olleet vähissä ja ei ole haluttu/voitu realisoida rahoitusarvopapereista varoja) jättänyt vuokran piikkiin jo syksyllä, neuvotellut lisää maksuaikaa siihen sekä kevään vuokraerään ja luvannut maksaa vuokrat kertasuorituksena 2.6.2024.

Sitten 5.6.2024 kun sovitusta maksuaikataulusta on jälleen kerran livetty ja ei voi enää hyvällä tahdollakaan olettaa, että maksu olisi hoidettu sovitusti (raha siirtyy kyllä pankkiyhteyksistä riippumatta kahdessa päivässä), vastapuolelta tai vastapuolen sidosryhmästä (esim. joku joka ei ole saanut fyrkkaa sovitusti, koska Jääkenttäsäätiölle ei ole tullutkaan fyrkkaa) joku on vuotanut asian mediaan, jotta raha alkaisi liikkumaan.

Olettaisin että tilanteesta toimittajalle kertonut on ollut yhteydessä jo selvästi aikaisemmin, ilmoittanut että jos HIFK maksaa vuokrarästit sovitusti 2.6.2024, niin koko juttua ei tuolta osin saa julkaista, nyt kun näin ei ollut tapahtunut ja oli odoteltu jo muutama pankkipäivä, on toimittaja saanut luvan tulla asian kanssa esiin.

Uutisointihan oli otsikkoa myöten kohtuullisen neutraalia, koska siinä todettiin vain tosiasiat (HIFK:n taloustilanteesta paljastui karu yllätys – koko kauden hallivuokrat yhä maksamatta), koska onhan tuo vakavaraisena pidetyn seuran ollessa kyseessä melko karu yllätys ja itse jutussa nostetaan toki vielä isot tappiot tikunnokkaan.

Yhtiön maksuvaikeuksista tai vakavaraisuudestahan tuossa ei indikoida suoraan mitään, koska toimittaja on sen verran fiksu, että on lukenut Hifkin edellisen tilinpäätöksen, josta voi päätellä ettei edes miljoonan euron tappiot aiheuttaisi yhtiölle akuuttia kassakriisiä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kyllä, jos tuollaisen jäähallin voi vuokrata siten, että vuokrat voi maksaa kerran vuodessa. Jälkikäteen.

Kaupungilta jos joku vuokraa vaikka asunnon niin kyllä vuokraa maksetaan sitä mukaan kuin asutaankin.

Vaihtoehdot oikeastaan on:
1) IFKlle annetaan maksuaikaa kaupunkilaisten rahoista
2) IFKlla ei ole ollut likvidejä varoja (rahnaa tilillä) maksaa kaikkia laskujaan.

Samaan aikaan kaikki sinänsä myöntää, että tappioita on tullut. Ja sattumalta vuokrat maksetaan heti kun asia tulee julkisuuteen. Koska uudella toimitusjohtajalla ei ollut jotain tunnuksia.

Ei tämä kaikki nyt ihan loogiselta kokonaisuudelta tunnu.
Niin kyllähän vuokran voi maksaa kerran vuodessa jos niin kaupungin kanssa on sovittu.vuokranmaksun väli on vapaasti sovittavissa tavallisella ihmiselläkin. Vaikka se yleensä maksetaan kerran kuussa.


Kun uusi toimari aloittaa töissä niin ei ensimmäinen tehtävä ole mikään laskujen maksu vaan ihan muut asiat eikä laskujen maksaminen ole ihan heti mielessä. Ja kyllä kaikkien mahdollisten tunnusten saaminenkin vie helposti hetken jos toisenkin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunnaksella ei ehkä nyt osunut asia maaliin.
Jep. Syyttää HIFK:ta olkiukkoilusta ja harrastaa itse ihan puhdasta saivartelua. Jos puhuu lehtijutussa HIFK:n vuokrarästeitä, niin kyllä silloin viitataan maksuvaikeuksiin, vaikkei juuri sitä sanaa käyttäisikään.

Mutta hyvin oli taas Jatkoaika luettu tuota juttua kirjoitettaessa.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta, itseä kiinnostaa tuosta jutusta se, mitkä ovat nämä kaksi lähdettä, johon MTV Urheilu viittaa. Jokuhan tuon on skuupannut Maikkarille. Kuka ja miksi?
Tämäkö se tärkein asia on? Kuka on vasikka, joka vuoti totuuden julki?

Enemmän minua Helsinkiläisenä veronmaksaja kiinnostaisi, että onko viivästyskorot maksettu myös. Miten tuollaista maksuaika politiikkaa hoidetaan muita hallin käyttäjiä kohtaan? Ovatko kaikki samalla viivalla noiden asioiden kanssa? Eli maksan kun telkkarissa vingutaan.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämäkö se tärkein asia on? Kuka on vasikka, joka vuoti totuuden julki?

Enemmän minua Helsinkiläisenä veronmaksaja kiinnostaisi, että onko viivästyskorot maksettu myös. Miten tuollaista maksuaika politiikkaa hoidetaan muita hallin käyttäjiä kohtaan? Ovatko kaikki samalla viivalla noiden asioiden kanssa? Eli maksan kun telkkarissa vingutaan.

Olen tuonut aika montaa kertaa esille tässä viimeisen reilun vuorokauden aikana, että en usko missään nimessä minkäänlaiseen kassakriisiin HIFK:n osalta tässä. Ja mielestäni perustellut sen. Ja uusien julkitulojen myötä näyttää siltä, että tällainen pari kertaa vuodessa-maksaminen on HIFK:n osalta ok toimintaa. Minua ei oikeastaan kiinnosta pätkän vertaa, miten Jääkenttäsäätiö hoitaa muita asiakkuuksiaan. Osoita mussutuksesi Jääkenttäsäätiölle, jos heidän toiminta vituttaa.

Mutta, kyllä, minua yksityishenkilönä kiinnostaa tietää, mikä taho (tai mitkä tahot) skuuppasivat nämä tiedot Maikkarille. Kyseessä on sen verran sensitiivinen asia, että tästä asiasta pitää olla tietoa. Pelkkä oletus ei riitä. Ja minua kiinnostaa tietää, miksi nämä tiedot on vuodettu.

P.S. Voin paljastaa sinulle, että minulla on jo muutama nimi haarukassa. Nämä ovat oletuksia, eivät faktoja.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Syyttää HIFK:ta olkiukkoilusta ja harrastaa itse ihan puhdasta saivartelua. Jos puhuu lehtijutussa HIFK:n vuokrarästeitä, niin kyllä silloin viitataan maksuvaikeuksiin, vaikkei juuri sitä sanaa käyttäisikään.

Mutta hyvin oli taas Jatkoaika luettu tuota juttua kirjoitettaessa.
No, kirjoittaa jutussa otsikkoa myöten - joka ei edes ole klikki-, pelottelu- tai valeotsikko, vaan perinteinen asiaotsikko - vuokrarästeistä.

Ja ne vuokrat oli - rästissä. Kyllä. Maksamatta.

Ja aika paukapää saa olla, että jos jutun ulostulopäivää seuraavana päivänä ne maksettiin, ei näe syy-seuraussuhdetta.

Jos juttua ei olisi julkaistu, vuokrat olisi edelleen maksamatta. Se on täysin selvää.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, kirjoittaa jutussa otsikkoa myöten - joka ei edes ole klikki-, pelottelu- tai valeotsikko, vaan perinteinen asiaotsikko - vuokrarästeistä.

Ja ne vuokrat oli - rästissä. Kyllä. Maksamatta.

Ja aika paukapää saa olla, että jos jutun ulostulopäivää seuraavana päivänä ne maksettiin, ei näe syy-seuraussuhdetta.

Jos juttua ei olisi julkaistu, vuokrat olisi edelleen maksamatta. Se on täysin selvää.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten niin selvää että olisivat yhä maksamatta.
 

S.T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Tampa Bay
Tässä on varmaan myös olleet isot perustamiskulut koska suurella todennäköisyydellä ostanut myös kaluston ja henkilöstökulut ennen kassavirtaa.
Juuri näin.

Hallin ikä alkaa näkyä, ja joitakin myyntipisteitä on ollut pakko kunnostaa perinpohjaisesti, sillä pelkkä paikkamaalaus ei enää riittänyt.

Alan käytännöistä poiketen iso osa henkilökunnastamme on vakituista väkeä. Kun olemme hyviä ja taitavia ihmisiä löytäneet, haluamme pitää heistä kiinni.

Olemme investoineet uusiin ruoanvalmistuslaitteisiin, jotka mahdollistavat esimerkiksi hampurilaisten valmistamisten paikan päällä aina pihvien paistamisesta lähtien.

 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen tuonut aika montaa kertaa esille tässä viimeisen reilun vuorokauden aikana, että en usko missään nimessä minkäänlaiseen kassakriisiin HIFK:n osalta tässä. Ja mielestäni perustellut sen. Ja uusien julkitulojen myötä näyttää siltä, että tällainen pari kertaa vuodessa-maksaminen on HIFK:n osalta ok toimintaa. Minua ei oikeastaan kiinnosta pätkän vertaa, miten Jääkenttäsäätiö hoitaa muita asiakkuuksiaan. Osoita mussutuksesi Jääkenttäsäätiölle, jos heidän toiminta vituttaa.

Mutta, kyllä, minua yksityishenkilönä kiinnostaa tietää, mikä taho (tai mitkä tahot) skuuppasivat nämä tiedot Maikkarille. Kyseessä on sen verran sensitiivinen asia, että tästä asiasta pitää olla tietoa. Pelkkä oletus ei riitä. Ja minua kiinnostaa tietää, miksi nämä tiedot on vuodettu.

P.S. Voin paljastaa sinulle, että minulla on jo muutama nimi haarukassa. Nämä ovat oletuksia, eivät faktoja.
Kuuluuko sinulle millään tavalla nuo skuuppaavat ihmiset? Asian ollessa totta, niin mitä väliä sillä on, kuka tai mikä taho on jutun vinkannut?

Eikä minua vituta ollenkaan HIFK:n erityisasema Helsingin urheilu skenessä, mutta uskoisin tuollaisen erityisaseman kiinnostavan muitakin toimijoita kaupungin fasiliteeteissa. Ehkä joku joskus viitsii tarkistaa nuo sopimukset ja maksetut summat ja siitäkin jonkinlaisen klikkiuutisen väsätä. En epäilisi hetkeäkään. Eihän tuossa ole ongelmaa, kun fyrk finns. Maksaa pois ja rahvas vinkuu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Niin kyllähän vuokran voi maksaa kerran vuodessa jos niin kaupungin kanssa on sovittu.vuokranmaksun väli on vapaasti sovittavissa tavallisella ihmiselläkin. Vaikka se yleensä maksetaan kerran kuussa.


Kun uusi toimari aloittaa töissä niin ei ensimmäinen tehtävä ole mikään laskujen maksu vaan ihan muut asiat eikä laskujen maksaminen ole ihan heti mielessä. Ja kyllä kaikkien mahdollisten tunnusten saaminenkin vie helposti hetken jos toisenkin.
Mä en näin ulkopuolisena tuossa näe mitään ihmeellistä että on viivytetty laskun maksua jos se on molemmille osapuolille sopinut. Kenties keväällä vielä oli mielessä pistää rahaa kiinni pelaajiin ja maksaa hallimaksu sitten kun Liigalta saadaan rahanjako playoffeista jne.

Mutta. Tuo on ihmeellistä jos toimitusjohtajan kautta kulkee vanhatkin, jo sovitut laskut. Eihän se niitä tietenkään itse maksa eli ei ole kyse siitä että maksutunnuksia jne odoteltaisi vaan nimenomaan nimenkirjoitusoikeutta kuten HIFK puolustautui.
Vanhat siirretyt laskut kyllä yleensä on käytännössä jo sovittu ja hyväksytetty ja menossa maksuun sovitusti, vaihtuu toimari tai ei. Etenkin kun HIFK:lla näyttää olevan kaksi prokuristia merkittynä kaupparekisteotteeseen ja Jaakko Eskolalla hallituksen puheenjohtajana on nimenkirjoitusoikeus niin olisi luullut että jo useampaan kertaan siirretty lasku saataisi lähtemään ilman toimariakin.

Ei siinä, iltapäivälehdet ovat sensaatiohakuisia ja tällaiset kiinnostavat ihmisiä ja myyvät siis lehtiä. Mä en tosiaan usko että kyse oli muusta kuin sovitusta järjestelystä jota HIFK aika erikoisesti on lähtenyt selittelemään. Ei sen ihmeellisempää varmaan.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö ketään muuta häiritse se, että mikään muu media ei ole saanut tehtyä juttua tästä asiasta? Ovatko muiden medioiden sisäpiirilähteet olleet kuivat, tai muut mediat ovat jostain syystä jättäneet uutisoimatta, omia lähteitään kuultuaan?

MTV sai jutun, jossa oli asiaa juuri tuon lyhyen jutun verran, eli paljoa asiaa ei ollut. Myrsky vesilasissa.

Vedänkö nyt liian nopeita johtopäätöksiä , jos arvelen, että MTV:n lähteen nimi olisi isompi uutinen kuin tuo varsinainen juttu? Se voisi nimittäin olla syy, miksi lähteen (lähteitten) tietoja ei ole valunut muihin medioihin.
 
Viimeksi muokattu:

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten niin selvää että olisivat yhä maksamatta.
Niin, onhan se kaunis ajatus, että maksut olisi maksettu ilman MTV:n juttua juuri nyt.

Mieti nyt oikeesti: Kunnas soittelee Eskolalle ja Sneenille kyselläkseen noista rästeistä. Kumpikaan ei kommentoi. Kumpikin varmasti on riittävän fiksu, että ymmärtää toimittajan olevan tekemässä uutista asiasta. Vai huvikseenko toimittaja tuollaisesta heille soittelee? No, sitten tulee uutinen julki ja Eskola sekä Sneen &co tajuavat, että homma on nyt julkinen ja ns. paskamyrsky valloillaan. Ei tarvitse olla Einstein, että tuon jälkeen he tekevät kaikkensa välittömästi, että rästit on kuitattu ja voidaan rauhoitella ihmisiä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuluuko sinulle millään tavalla nuo skuuppaavat ihmiset? Asian ollessa totta, niin mitä väliä sillä on, kuka tai mikä taho on jutun vinkannut?

Eikä minua vituta ollenkaan HIFK:n erityisasema Helsingin urheilu skenessä, mutta uskoisin tuollaisen erityisaseman kiinnostavan muitakin toimijoita kaupungin fasiliteeteissa. Ehkä joku joskus viitsii tarkistaa nuo sopimukset ja maksetut summat ja siitäkin jonkinlaisen klikkiuutisen väsätä. En epäilisi hetkeäkään. Eihän tuossa ole ongelmaa, kun fyrk finns. Maksaa pois ja rahvas vinkuu.

Kuuluuko minulle henkilökohtaisesti? Tuskin. Kiinnostaako minua henkilökohtaisesti? Kyllä.

Miksi? Kyseessä on periaatteessa yrityssalaisuus. Ei kirjanpito kaikkineen kuulu koko kansalle. Kirjanpidolla tarkoitan tässä myös esimerkiksi laskujen maksatusta ja reskontraa. Nämä eivät ole tavallisen pulliaisen asiaa minkään firman osalta.

Joten kyllä, minua kiinnostaa kuka tai mikä taho on skuupannut nämä asiat ulos. Ja miksi.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuuluuko minulle henkilökohtaisesti? Tuskin. Kiinnostaako minua henkilökohtaisesti? Kyllä.

Miksi? Kyseessä on periaatteessa yrityssalaisuus. Ei kirjanpito kaikkineen kuulu koko kansalle. Kirjanpidolla tarkoitan tässä myös esimerkiksi laskujen maksatusta ja reskontraa. Nämä eivät ole tavallisen pulliaisen asiaa minkään firman osalta.

Joten kyllä, minua kiinnostaa kuka tai mikä taho on skuupannut nämä asiat ulos. Ja miksi.
Helsingin kaupungin omistaman hallin sopimukset ovat yrityssalaisuus? Ihanko totta? Jos asiat oon noin, niin en osaa enää sanoa mitään. Yritin keksiä jotakin, mutta ei lähtenyt. Salaliittoa ja yrityssalaisuuden vuotamistahan tuo kaikki sitten olikin. Danke schön.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, kirjoittaa jutussa otsikkoa myöten - joka ei edes ole klikki-, pelottelu- tai valeotsikko, vaan perinteinen asiaotsikko - vuokrarästeistä.

Ja ne vuokrat oli - rästissä. Kyllä. Maksamatta.

Ja aika paukapää saa olla, että jos jutun ulostulopäivää seuraavana päivänä ne maksettiin, ei näe syy-seuraussuhdetta.

Jos juttua ei olisi julkaistu, vuokrat olisi edelleen maksamatta. Se on täysin selvää.
Niin? Mikä tässä erosi siitä mitä olen itsekin tähän ketjuun kirjoittanut?

Kyse oli nyt siitä, että MTV uutisoi HIFK:lla olevan hallivuokrat maksamatta. Sitten saivarrellaan jälkikäteen, että ei me maksuvaikeuksista puhuttu, vaan maksurästeistä. Ihanko oikeasti siis yrittävät väittää, että ei ollut tarkoitus viitata mitenkään mahdollisiin maksuongelmiin?

Koittakaa tarjota Maikkarille juttua siitä, että vaikkapa Nesteellä tai Fortumilla on alihankkijan lasku kolme päivää myöhässä. Voin taata, että ei mene julkaisuun. Saattaapi MTV:llä itselläänkin päässyt tässä lähihistoriassa joku lasku ohi eräpäivän. Niin pitkään kun asia on neuvoteltavissa maksunsaajan kanssa, niin ei ole myöskään uutista.

HIFK:ssa on tehty virheitä 90-luvulta alkaen, ja viimeisen vuoden aikana taas kerran kiihtyvällä tahdilla. Olisi siis ihan oikeitakin asioita, joista saa ja pitääkin esittää kritiikkä. Minäkin olen antanut verbaalisen raipan viuhua moneen kertaan. Mutta sitten mulla joku puolustusmekanismi aktivoituu, kun aletaan tekemään tällaisia ihan huuhaajuttuja puhtaasti mustamaalaamistarkoituksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmän minua Helsinkiläisenä veronmaksaja kiinnostaisi, että onko viivästyskorot maksettu myös.
Oikeasti? Olet oikein veronmaksajana kiinnostunut tästä asiasta? Toivottavasti olet yhtä huolestunut siitä, että minkä verran Helsingin tai valtion virkamiehillä kuluu työaikaa Jokerien KHL-perseilyiden jälkeisiin Helsinki-hallin omistusselvityksiin.
 
Niin? Mikä tässä erosi siitä mitä olen itsekin tähän ketjuun kirjoittanut?

Kyse oli nyt siitä, että MTV uutisoi HIFK:lla olevan hallivuokrat maksamatta. Sitten saivarrellaan jälkikäteen, että ei me maksuvaikeuksista puhuttu, vaan maksurästeistä. Ihanko oikeasti siis yrittävät väittää, että ei ollut tarkoitus viitata mitenkään mahdollisiin maksuongelmiin?

Koittakaa tarjota Maikkarille juttua siitä, että vaikkapa Nesteellä tai Fortumilla on alihankkijan lasku kolme päivää myöhässä. Voin taata, että ei mene julkaisuun. Saattaapi MTV:llä itselläänkin päässyt tässä lähihistoriassa joku lasku ohi eräpäivän. Niin pitkään kun asia on neuvoteltavissa maksunsaajan kanssa, tai sillä suunnalla ei ole reagoitu asiaan, niin ei ole myöskään uutista.

HIFK:ssa on tehty virheitä 90-luvulta alkaen, ja viimeisen vuoden aikana taas kerran kiihtyvällä tahdilla. Olisi siis ihan oikeitakin asioita, joista saa ja pitääkin esittää kritiikkä. Minäkin olen antanut verbaalisen raipan viuhua moneen kertaan. Mutta sitten mulla joku puolustusmekanismi aktivoituu, kun aletaan tekemään tällasia ihan huuhaajuttuja puhtaasti mustamaalaamistarkoituksessa.
Ei tässä kyse ole kolmen päivän myöhästymisestä vaan siitä, että eräpäiviä on siirrelty julkisomisteisen tahon kanssa jo syksystä lähtien. Kyllähän se jostain vaikeuksista kertoo jos täytyy vuokran maksuista tehdä maksusuunnitelmia ja siirtää eräpäiviä useamman kerran. Jos sinulla olisi hypoteettisesti vuokralainen sijoitusasunnossasi joka haluaisi koko ajan siirtää eräpäivää ja tehdä maksusuunnitelmia niin eikö mielestäsi kyse olisi jonkunlaisesta maksuvaikeudesta?

Luonnollisestikkaan mikään kolmen päivän myöhästyminen ei kiinnosta ketään kun se voi johtua vaikka juuri siitä ettei laskun hyväksyjä ole sitä syystä x päässyt tekemään.
 
Oikeasti? Olet oikein veronmaksajana kiinnostunut tästä asiasta? Toivottavasti olet yhtä huolestunut siitä, että minkä verran Helsingin tai valtion virkamiehillä kuluu työaikaa Jokerien KHL-perseilyiden jälkeisiin Helsinki-hallin omistusselvityksiin.
Minua ainakin kiinnostaa tuo Putin Arenan selvittely vielä enemmänkin (jossa ei muuten päästy yllättäen eteenpäin koko keväänä) mutta ei se vie pointtia pois tuosta lainaamastasi viestistä. Ei julkisen tahon pitäisi yritykselle lähtökohtaisesti antaa jatkuvasti ilmaista maksuaikaa sillä edelleen se raha on arvokkaampaa mitä nopeammin sen saa itselleen. Joku yksittäinen hyvästä syystä tehtävä siirto ehkä ok mutta kyllä lähtökohtaisesti viivästyskorot pitäisi periä. Ja saman pitäisi koskea kaikkia yrityksiä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tässä kyse ole kolmen päivän myöhästymisestä vaan siitä, että eräpäiviä on siirrelty julkisomisteisen tahon kanssa jo syksystä lähtien. Kyllähän se jostain vaikeuksista kertoo jos täytyy vuokran maksuista tehdä maksusuunnitelmia ja siirtää eräpäiviä useamman kerran. Jos sinulla olisi hypoteettisesti vuokralainen sijoitusasunnossasi joka haluaisi koko ajan siirtää eräpäivää ja tehdä maksusuunnitelmia niin eikö mielestäsi kyse olisi jonkunlaisesta maksuvaikeudesta?

Luonnollisestikkaan mikään kolmen päivän myöhästyminen ei kiinnosta ketään kun se voi johtua vaikka juuri siitä ettei laskun hyväksyjä ole sitä syystä x päässyt tekemään.
Bingo. Juuri tästä oli puhe, kun MTV kirjoitti HIFK:n maksuvaikeuksista, mutta saivarteli ettei käyttänyt juuri tuota sanaa.

Noin muuten voisin kommentoida, että tässä viedään taas mun kirjoitukseni sivuraiteille. En edelleenkään ole yrittänyt kiistää missään kohdassa aivan ilmeisiä haasteita hallivuokrien maksuissa. Mun viimeiset viestit ovat liittyneet tuohon MTV:n saivarteluun ja jutun tarkoitushakuisuuteen.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Niin? Mikä tässä erosi siitä mitä olen itsekin tähän ketjuun kirjoittanut?

Kyse oli nyt siitä, että MTV uutisoi HIFK:lla olevan hallivuokrat maksamatta. Sitten saivarrellaan jälkikäteen, että ei me maksuvaikeuksista puhuttu, vaan maksurästeistä. Ihanko oikeasti siis yrittävät väittää, että ei ollut tarkoitus viitata mitenkään mahdollisiin maksuongelmiin?

Miten tästä asiasta sitten voisi uutisoida? Olisiko otsikko "HIFK jättänyt koko kauden vuokrat maksamatta" muuttanut jotenkin asiaa? Ihan sama miten asian otsikoi, niin ensimmäinen kysymys on että miksi vuokrat on maksamatta. Ja aika monesti maksamattomat laskut viittaavat kassavajeeseen, mutta ei tietenkään aina. Mutta ei se nyt jumalauta toimittajan vika ole jos maksamattomien maksujen takia osa miettii onko seuralla talousvaikeuksia.

Kaikki asiaan liittyvä on lähtöisin siitä, että HIFK jätti vuokrat maksamatta. Ja maksoi kun asia tuli julkisuuteen. Mutta osalle syypää on toimittaja, joka teki työtään.

Fake news, saatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös