Ei se kannustuskaan ole se lähtökohta, vaan se, että saadaan maksimoitua tulot ja yleisömäärä per pelitapahtuma. Siitä syntyy sitten automaattisesti se tunnelma ja kannustus.
Nyt ei voi hinnoitella osaa otteluita halvimmiksi koska kausikorttilaiset nostavat haloon. Niinpä pitää erottaa kausikortti- ja irtolippukatsomot, ts. myydä parhaat katsomot kausikorttilaisille ja tuoda sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta siitä, ettei irtolippulaisia ole samoissa lohkoissa kuin satunnaisesti.
Ratkaisisin yhtälön niin, että jakaisin katsomot seuraavasti:
- B: fanikausikorttilaiset
- A: yksityishenkilökausikorttilaiset
- C: firmakausikorttilaiset
Hinnoittelu: firmakausikortti > yksityiskausikortti > fanikausikortti
Käytäntö: A:han ei myydä kausikortteja yrityksille, C:hen ei myydä kausikortteja yksityishenkilöille.
Jos kapasiteetti ei riitä niin E ja F parhaat lohkot lisäksi käyttöön samalla periaatteella.
Irtoliput myydään D (mukana vieraskatsojat), E, F.
Agressiivinen hinnoittelu niin, että viikonpäivän ja vastustajan mukaan irtoliput hinnoitellaan matala, keskikorkea ja korkea sesonki.
Tunnelman ja henkilöstöresurssien vuoksi tehdään samoin kuin olympiastadionilla eli irtolippulohkoja ei avata myyntiin ennen kuin toisiin lohkoihin on mennyt lippuja riittävästä. Mennään esim. F:ssä nopeat syövät hitaat periaatteella ja myydään joku F1-3, F7-9 samaan hintaan. Jos F3 on täysi niin avataan F2 ja jos se tulee täyteen niin avataan myyntiin F1.
Tällöin lipun hinta riippuu siitä, kuka on vastassa.
Nyt ihmiset ovat hallilla liian hajallaan. Tämä uudistus toisi sen, että 6ke katsojamäärälläkin lopulta tulisi sitä tunnelmaa, kun samassa katsomossa on samantyyppistä porukkaa ja ihmiset ovat tiiviimmässä ryhmässä, eikä jossain F9 kulmassa silloin jos muualla on tyhjää. Siellä ei tarvitsisi kuin jonkun, joka ymmärtää vähän yield managementistä katsoa tuota kokonaisuutta ja homma saadaan ratkaistuksi ensi kaudeksi.
Nyt ei voi hinnoitella osaa otteluita halvimmiksi koska kausikorttilaiset nostavat haloon. Niinpä pitää erottaa kausikortti- ja irtolippukatsomot, ts. myydä parhaat katsomot kausikorttilaisille ja tuoda sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta siitä, ettei irtolippulaisia ole samoissa lohkoissa kuin satunnaisesti.
Ratkaisisin yhtälön niin, että jakaisin katsomot seuraavasti:
- B: fanikausikorttilaiset
- A: yksityishenkilökausikorttilaiset
- C: firmakausikorttilaiset
Hinnoittelu: firmakausikortti > yksityiskausikortti > fanikausikortti
Käytäntö: A:han ei myydä kausikortteja yrityksille, C:hen ei myydä kausikortteja yksityishenkilöille.
Jos kapasiteetti ei riitä niin E ja F parhaat lohkot lisäksi käyttöön samalla periaatteella.
Irtoliput myydään D (mukana vieraskatsojat), E, F.
Agressiivinen hinnoittelu niin, että viikonpäivän ja vastustajan mukaan irtoliput hinnoitellaan matala, keskikorkea ja korkea sesonki.
Tunnelman ja henkilöstöresurssien vuoksi tehdään samoin kuin olympiastadionilla eli irtolippulohkoja ei avata myyntiin ennen kuin toisiin lohkoihin on mennyt lippuja riittävästä. Mennään esim. F:ssä nopeat syövät hitaat periaatteella ja myydään joku F1-3, F7-9 samaan hintaan. Jos F3 on täysi niin avataan F2 ja jos se tulee täyteen niin avataan myyntiin F1.
Tällöin lipun hinta riippuu siitä, kuka on vastassa.
Nyt ihmiset ovat hallilla liian hajallaan. Tämä uudistus toisi sen, että 6ke katsojamäärälläkin lopulta tulisi sitä tunnelmaa, kun samassa katsomossa on samantyyppistä porukkaa ja ihmiset ovat tiiviimmässä ryhmässä, eikä jossain F9 kulmassa silloin jos muualla on tyhjää. Siellä ei tarvitsisi kuin jonkun, joka ymmärtää vähän yield managementistä katsoa tuota kokonaisuutta ja homma saadaan ratkaistuksi ensi kaudeksi.