Juolahtipa vain mieleen tuosta HIFKin klubiemäntämainoksesta.
Vapaaehtoistyötähän tuo näkyy edelleen olevan, vaikka en aikuisten oikeasti ymmärrä miksi sen enää nykyään pitäisi noin olla. Nyt kun HIFK on kaikin puolin ammattimaistunut joka saralla ja kaikille joka sektoreilla organisaation sisällä maksetaan palkkaa tehdystä työstä, niin miksi klubiemännän homma halutaan kuitata mustalla jakkupuvulla ja risteilyllä?
Luulisi HIFKillä olevan varaa maksaa selkeä palkka henkilöille, jotka heitä edustavat.
Itse toimin ja olen toiminut monissa vapaaehtoistoiminnoissa VPK:sta lähtien koko elämäni ajan ja olen itse aina voinut valita, mikä kiinnostaa ja mikä ei. Se on ollut oma valintani ja on ok, kunhan hommat hoituvat. Ajat muuttuvat kuitenkin, talkoohengellä tehdään vielä paljon hommia, varsinkin maakunnissa ihan perunapalkalla, mutta nyt tuntuu että HIFKin kokoisen organisaation olisi syytä funtsata tämä klubiemäntäjuttu jotenkin uusiksi. Kun muu organisaatio on ammattimaista, niin eikö tämänkin osa-alueen pitäisi olla, Valtanen? Olisihan se aikamoinen signaali ulospäinkin, vai mitä?
Btw. Edelliseen liittyen; älkää nyt prkl seisottako tyttöjä/naisia T-paidoissa jäällä tuntikaupalla, vaan jos niiden pitää siellä olla niin kunnon kuteet niskaan. Siellä jäällä on kylmä, kokeile vaikka ite. Virrat päälle! Amatöörimaista, että hommaatte pilkkahinnalla enemmän tai vähemmän vapaaehtoisia toimijoita ja jotka sitten joutuvat epäinhimillisten työolosuhteiden takia sairastuttuaan olemaan omista palkkatöistään poissa. Piste.