HIFK:n playoffit, kevät 2013

  • 192 789
  • 648

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Odotin 1-2 torjuntavoittoa, mutta ei sitä sitten tullut vaan 3-1 taululle. IFK on niin käsittämättömän hidas, avaussyöttö seisovilta jaloilta seisoville jaloille seisoviin jalkoihin. Ei siitä voi päästä hyvään hyökkäykseen.

Kyllä. Alkoi jo sen pienen vitutuksen jälkeen naurattaa nää IFK:n "lähdöt". Ihan kuin kaverit välillä unohtaisivat että siellä saa myös liikkua. En muista kuka jamppa meistä siellä oman maalin takana oli ja ihmetteli kun Tapparan karvaaja tulee päälle, eikä ole ketään vieressä kenelle syöttää. "Ai niin mä voin myös luistella, eiks mun ookkaa pakko seisoa paikallaan tän kiekon kanssa?"
 

Carlos

Jäsen
"Ai niin mä voin myös luistella, eiks mun ookkaa pakko seisoa paikallaan tän kiekon kanssa?"

Tämä oli kaikki vaan osa tappavan nerokasta faijan suunnitelmaa, jossa lepäiltiin eilen ja annetaan kalakaverilla käsitys että määrää suunnan, mutta sitten faija iskeekin apinanraivon päälle ja sanoo sille kaverilleen että "Mee sä vaan baariin, mun perhe odottaa mua kotiin!"

Capito?
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Tämä oli kaikki vaan osa tappavan nerokasta faijan suunnitelmaa, jossa lepäiltiin eilen ja annetaan kalakaverilla käsitys että määrää suunnan, mutta sitten faija iskeekin apinanraivon päälle ja sanoo sille kaverilleen että "Mee sä vaan baariin, mun perhe odottaa mua kotiin!"

Capito?

Toivotaan että se faija sit saa tosta hyvästä.
 

444

Jäsen
Jääkiekko on kuulemma parasta paikan päällä katsottuna. No, katsotaan sitten pelataanko täällä tänään jääkiekkoa vai vedetäänkö rusettiluisteluharjoituksia.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jääkiekosta en tiedä mutta tuomareilla täällä on vaihteeksi päärooli. On tää käsittämätöntä muka pleijarikiekkos!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä tuntuu menevän tutulla altavastaaja-ennakkosuosikki kaavalla. Ensimmäisessä pelissä kotijoukkue ottaa hallitun ja kliinisen voiton, toisessa pelissä kotona altavastaaja pistää kaiken tiskiin, kuten HIFK nyt ja tässä pelissä se voitto otetaan, jos otetaan ja haastetaan ehkä sitten jatkossakin. Nyt HIFK:lla vain menee tuo agressiivisuus ihan vääriin asioihin. Ihan vitun tyhmiä jäähyjä 3 kpl ja Tappara johtoon näiden kautta. Perinteinen tämän kaavan jatko on se, että seuraavat pelit ennakkosuosikki vie läpihuutona. Tähän me toki toivomme poikkeusta, mutta hyvin vaikea HIFK:n pelistä mitään positiivista on sanoa. Välillä ajetaan röyhkeästi ja suoraviivaisesti maalille. Siinäpä se. Vieraissa tätäkään ei nähty.

Elkins on HIFK:n paras sentteri. Alkaisin kallistumaan jatkon kannalle.
 

444

Jäsen
Juu, kahvata saa ja korkealla mailalla saa pelata. Valitettavasti vain valkopaitaiset.
IFK:n peli itse asiassa näyttää mielenkiintoismmalta kuin pitkiin aikoihin, kun nyt tullaan jopa sentterin toimesta hyökkäysalueelle ja vaihtoehtoja näyttäisi olevan muitakin kuin dump and chase. Mutta saas nähdä, miten kasetti kestää tuon tuomari"työskentelyn" ja erän loppuun tulleen joulumaalin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On toi Tapparan mailapelaaminen aivan helvetin ärsyttävää, mutta mikäli linja sen sallii niin siitä vaan...

HIFK:lta oikeastaan vain yksi ketju loi paikkoja, Pakarinen - Elkins - Somervuori. Ei riitä jos vain yksi ketju pääsee maalipaikoille myös muiden täytyy päästä maalintekosektorille kiekon kanssa tai Tappara vie tämän. Leinonen heti tuonut virtaa kentälle, sen sijaan Piiparisen vois heittää pois ja Makke kehiin.
 

Stigu

Jäsen
Unohtakaa jo nyt kaikki kahvaukset, tuomarien puolueellisuudet ynnä muut! Hieman respektiä myös vastustajalle, joka on valovuoden edellä IFK:ta ihan kaikessa. Siis ihan kaikessa. Ei ole olemassa osa-aluetta jossa IFK olisi parempi. Ei yhtään osa-aluetta.

Itse veikkaan ja toivon että pelillisesti sarjan parhaat matsit nähdään kolmannessa ja neljännessä pelissä. Nimittäin, Raadon on pakko alkaa avaamaan tuota peliä jollain tavalla. Erityisesti ensi kautta silmälläpitäen odotan mielenkiinnolla, millä taktiikalla Raato lähtee noihin viimeisiin peleihin. Jos ei Ramin portfoliosta löydy mitään muuta kuin varovainen prosenttikiekko, olen ihan saatanan pettynyt. Nimittäin hullu nero valmentajana on ihan OK, mutta seestynyt hullu nero alkaa jo kuulostaa hieman huolestuttavalta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
0-3 taululla toisen erän jälkeen. Pelin henki aika selvä, Tappara vie ja käyttää maalipaikat tehokkaasti, HIFK ei itse pääse kunnon paikoille ja eikä kyllä saa mistään sisäänkään, edes jotenkuten hyvistä paikoista. Tapparan kaverit eivät kyllä joudu boxiin millään, ihan oikeasti täytyy ihmetellä mikäs linja se tälläinen on, koukkii, estää, huitoo, mutta ei niin ei.

Puhtaat paperit tästä illasta voi antaa seuraaville henkilöille, kolmas erä kyllä vielä pelaamatta, mutta saas nähdä jaksanko tuota paskaa katsoa, mutta niin ne puhtaat paperit siis:

Elkins
Pakarinen
Liivik
Kurvinen

Piparin ei pitäisi olla kokoonpanossa, mutta ei se hänen vikansa ole, että hänet on sinne nostettu.

Pisimmät miinukset ruotsalaiskaksikolle, Erikssonin on pakko olla sarjan paskin kultapotta!

E: Stigu, Tappara on kaikessa edellä kyllä, mutta kyllä toi tuomarilinja on lievästi sanoen hyvin omituinen, valkopaidat ei kyllä joudu boxiin millään. Itselle tulee mieleen tusinan verran tilanteita joista olisi voinut kaverille viheltää jäähyn...
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kahvaamiset ym. pikkusikailut menee heillä läpi, ei meillä, mutta näin se on udein, näkemyseroja, mutta kyllä 2 kpl ihan selvää väärää vaihtoa jäi viheltämättä. Mutta näin se on, ei me tilastojen valossa jäljessä oltu ekan erän jälkeen, mutta kyllä se jatkuva av:n tappaminen rasittaa.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä mä sanoisin kahden erän jälkeen, että ei Tappara tänään todellakaan ole ollut selkeästi IFK:ta parempi. Tuomareiden työskentely on ollut jotain aivan käsittämättömän linjatonta. Tappara on toki ollut jäätävä YV:ssä, mutta kyllä nyt käsittämättömästi tuomarit näyttää näkevän vain punaista.

Olen sitten vaikka puna-rillinen puusilmä, mutta väitän että jos olisi ollut tasaisempi linja rikkeiden osalta, niin kotivoitto ei olisi mikään yllätys!
 

Stigu

Jäsen
Omissa papereissani se oli aika pitkälle taputeltu, kun tuli tiedote Sormunen. Se ensimmäinen.
Joo, näinhän se meni. Ei voi kuin ihmetellä, miten a) IFK:n johdolla b) pelaajistolla ei soineet hälyytyskellot, kun tämä amatööri oli valmentanut IFK:ta vaikkapa 20 peliä? Muistan elävästi nuo Sopan jätönjätönjätöt ja hidastetut viivelähdöt, eihän niissä ollut mitään tolkkua. Miksei kukaan reagoinut?
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt ei kuuluttaja Mikelläkään enää pokka pitänyt kun se kuulutti Pakarisen jäähyn.
 

Stigu

Jäsen
Kun muistelee IFK:n mestaruuskamppailuita aina -70-luvulta asti, niin eipä tule mieleen, milloin IFK olisi ollut näin turisti/altavastaaja/paska kevään ratkaisuotteluissa. Pahaa tekee kaikenkaikkiaan: IFK esiintyy kentällä kuin mestisjengi- vailla mitään mahdollisuuksia, alistuneena osaansa.

Tämä kausi on kyllä kaikessa kauheudessaan yksi IFK:n pohjanoteerauksista: IFK:ta on nöyryytetty kentällä sekä pelillisesti, että fyysisesti, sekä myös kentän ulkopuolella (sponssisopimusten purkamisena). Toivottavasti jonkinnäköinen pohjakosketus on saatu.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siis voi vittu, faija rypee eikä ole edes kunniakkaasti kännissä. Kauheeta katsottavaa. Tapparahan on joukkueista halvempi ja se kruunaa nautinnon. Tää on kuin Päiväni murmelina -elokuvasta. Lauantaina taas mennään, vähän aikaa roikutaan mukana ja sitten ihmetellään Tapparan maaleja. Hannula otti 2 jäähyä ja tekikö Tappara molempien aikana maalin? Norja maaliin ja antaa ketjuruletin pyöriä kunnolla. Leinonen ansaitsi nyt 1-ketjupaikan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maanantaina päättyy kausi Nordiksella. Nyt viimeistään on selvää, että tästä ei jatkoon mennä, sillä tuo porukka ei ikipäivänä kykene hakemaan kahta voittoa Hakametsästä. Ei kykene edes sitä yhtä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
En nähnyt tämän illan pelistä enempää kuin 3. erän, joten en peliesitystä kommentoi, mutta ei taida paska muuttua kermakakuksi keväällä 2013, vaikka sitä valmentaisi Summanen.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Säälien niukka voitto oli tällä materiaalilla maksimisuoritus, ei mopolla pärjää moottoritiellä Ferraria vastaan. Tosin, tässä tapauksessa se Ferrari on halvempi kuin mopo.

Eli kolme perseenkuvaa jengin kokoajalle, joka on kaiken alku ja syypää. Radiosta kuultuna: Azevedo, joka teki tänään Jokereita vastaa 3+1 oli tarjolla HIFKille, muttei kelvannut. Ei sopinut brändiin, oli liian lyhyt ja ilmeisesti liian taitavakin. Piti ostaa iso ja kankea tehomies, Perävalo.

Lukko näytti tänään, että täysin purjeissa ollut jengi voi kääntää seuraavassa pelissä asetelmat päälaelleen. Joten miksei HIFKikin ensi pelissä, johon on vaan niin helvetin vaikeaa uskoa. Tänään munittiin kaikki erikoistilanteet huolella, niin huolella että huh huh. Ensin 2min YV:Tä ekan erän loppuun, mutta otetaankin heti jäähy, josta Tappara tekee heti. Sen perään 6sek otetaan toinen jäähy, josta Tappara tekee heti. Lopussa 5vs3 kuivuu heti, kun otetaan jäähy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös