Sananen Ramista: Eihän tuolla jerngillä, jonka sentterit ovat Eriksson-Elkins-Piiparinen-Töykkälä päästä kuuhun, mutta tuo prosenttikiekko on aivan turhaa. Onnistui SaiPaa vastaan, mutta nyt on vastassa hieman eri tason vastustaja. Missä on fyysisyys? Missä on pelirohkeus? Missä ovat pystysuunnan avaukset?. Saatana Soppakin osaisi peluuttaa tuota kiekkoa, mitä tänään nähtiin. Olen erittäin pettynyt, jos Rami ei muuta keksi, kuin hirvittävän kilpikonnapuolustuksen ja Ortioon luottamisen.
Jengi, joka joutuu yhdeksän päivän sisällä skulaamaan kuusi liigamatsia, ei millään voi jaksaa pelata kovinkaan fyysistä peliä. Tai ehkä yksi matsi jaksettaisi, mutta sitten olisi dieselpapoista puhti lopullisesti pois. Mun näkemyksen mukaan tuo Ramin tapa on oikeastaan ainoa, miten tällä materiaalilla olisi edes teoriassa mahdollisuus voittaa. Täytyy korostaa, että tänäänkään ei kovin kaukana oltu jatkoajasta, jolloin yksikin onnekas pomppu voi ratkaista.
Uskoisin, että tässä matsissa luotettiin Ortioon ja puolustukseen pääfokuksen ollessa torstain kotimatsissa. Harmi, sillä "Big Steal" olisi ollut nähdäkseni tänään "helpoiten" otettavissa. Jatkossakin uskoisin, että vierasmatseissa tullaan näkemään tuota täysin samaa prosenttikiekkoa, jossa luotetaan niihin muutamaan maalipaikkaan, jotka joka matsissa
välttämättä siunaantuu. Puolustus hoitaa sitten loput. Tätä olisi helppo kutsua narrien playoff-kiekoksi vuosimallia 2011. Se, mikä erottaa nyky-IFK:n ja 2011-narrit, on kärkihyökkääjä. Narreilla oli Janne Lahti, meillä paras hyökkääjä on joku joukosta Kuhta, Somervuori, Elkins, Pakarinen. Villen loukkaantuminen vituttaa entistä enemmän.
Yllättäen kuitenkaan tappio ei juuri harmittanut. IFK pelasi, niin kuin odotin. IFK tulee jatkossa pelaamaan aika identtisellä tyylillä (koti- ja vierasmatseissa toki lienee seitinohutta eroa). Paljon suotuisia asioita pitäisi tapahtua, että Tappara Hakametsässä voitettaisiin. Se ei ole mahdotonta (Ortio nollapeli), mutta ihan helvetin ehjän suorituksen se vaatii.
ps. Mua pelottaa, että huomenna on #4 kaukalossa.