HIFK:n peliesitykset kaudella 2019–2020

  • 370 652
  • 2 470

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ketä kiinnostaa lokakuun sijoitus esimerkiksi ensi huhtikuussa?

Miksei kiinnostaisi? Se, että joukkue on kerännyt lokakuussa lähes 20 pistettä vähemmän kuin Tappara, tulee vaikuttamaan merkittävästi siihen miksi se tuskin kamppailee huhtikuussa Tapparan kanssa sarjataulukon kärkisijoista ja siten suotuisammasta playoffs-kaaviosta. On muutenkin hieman eri asia hionosäätää keväällä valmista ja koko kauden ajan toiminutta sapluunaa kuin kamppailla verenmaku suussa paikasta pudotuspeleissä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Sp#16 , kiitos asiallisesta vastauksesta.

Itse olen pelitavan muuttamisesta sitä mieltä, että ihan vielä siihen ei kannata ryhtyä. Pakko luottaa siihen, että valmennus on suunnitellut pelisysteemin tarkkaan jo ennakkoon, ainakin joukkueeseen on uusina pelaajina hankittu sellaisia pelaajia, jotka pystyvät pelitapaa toteuttamaan. Ymmärtääkseni pelitavallisesti ollaan rakentamassa myös koko seuran pelillisiä perustuksia tulevaisuuttakin ajatellen, joten kovin isoja ratkaisuja ei pitäisi varsin lyhyen otannan perusteella tehdä. Ottelu- ja vastustajakohtaista hienosäätöä pitää tietenkin aina olla valmis tekemään.

Mä näen, että onnistumiset on pienestä kiinni, mutta voin olla erittäinkin väärässä. Seuraavat kuusi peliä kertovat mulle melko paljon, missä mennään. Jos pisteitä ei napsita, joudun tarkastamaan uudestaan omia näkemyksiäni. Kirvestä mä en kaivoon heitä siltikään.

Nyt alkaa olla myös ne hetket, ettei niitä pelaajien henkilökohtaisia virheitä voi enää katsoa läpi sormien, jos ja kun ne tulee jatkuvasti samoille tyypeille. Nuorisoa kehiin ja omasta oletustasostaan aivan liian kaukana olevat katsomoon.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Miksei kiinnostaisi? Se, että joukkue on kerännyt lokakuussa lähes 20 pistettä vähemmän kuin Tappara, tulee vaikuttamaan merkittävästi siihen miksi se tuskin kamppailee huhtikuussa Tapparan kanssa sarjataulukon kärkisijoista ja siten suotuisammasta playoffs-kaaviosta. On muutenkin hieman eri asia hionosäätää keväällä valmista ja koko kauden ajan toiminutta sapluunaa kuin kamppailla verenmaku suussa paikasta pudotuspeleissä.

Kukapa nyt ei runkosarjaa haluaisi voittaa, mutta eiköhän tuo Tappara sen vie. Turhapa sitä on enää miettiä. Rautakorpi on rakentanut pitkäjänteisesti joukkuetta ja peliä tähän hänen auringonlaskun kauteensa. Jos saadaan rakennettua samanlainen jatkuvuus ja pelillinen identiteetti kuin heillä on niin ehkäpä viedään runkosarja ensi vuonna.

Lohdullista on se, ettei 97-98 ja 10-11 kausilla voitettu runkosarjaa ja silti kevät oli mitä upein.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksei kiinnostaisi? Se, että joukkue on kerännyt lokakuussa lähes 20 pistettä vähemmän kuin Tappara, tulee vaikuttamaan merkittävästi siihen miksi se tuskin kamppailee huhtikuussa Tapparan kanssa sarjataulukon kärkisijoista ja siten suotuisammasta playoffs-kaaviosta. On muutenkin hieman eri asia hionosäätää keväällä valmista ja koko kauden ajan toiminutta sapluunaa kuin kamppailla verenmaku suussa paikasta pudotuspeleissä.

Lähes joka syksy joku odotusarvoisesti heikompi jengi on kärjen tuntumassa, mutta kauden päättyessä ovat joko olleet ulkona sääleistä tai pudonneet sääleistä. Käydäänkö kysymässä, miltä tuntui lokakuussa ja oliko vaikutusta?

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että onhan se pöyristyttävää olla 20 pistettä sarjakärjestä. Pidin Tapparaa kovana jenginä, mutten ihan tätä tilannetta nähnyt ennakkoon, tuskin moni muukaan. Sillä, ollaanko runkosarjan voittajaa perässä 2 vai 20 pistettä pleijarien alkaessa ei kuitenkaan ole mitään väliä. HIFK on voittanut runkosarjan tasan kerran ja silloin hävisi finaalit. Otan mielelläni runkosarjan voiton, mutta ei se mulle ole mikään elämän ja kuoleman kysymys.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lähes joka syksy joku odotusarvoisesti heikompi jengi on kärjen tuntumassa, mutta kauden päättyessä ovat joko olleet ulkona sääleistä tai pudonneet sääleistä. Käydäänkö kysymässä, miltä tuntui lokakuussa ja oliko vaikutusta?

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että onhan se pöyristyttävää olla 20 pistettä sarjakärjestä. Pidin Tapparaa kovana jenginä, mutten ihan tätä tilannetta nähnyt ennakkoon, tuskin moni muukaan. Sillä, ollaanko runkosarjan voittajaa perässä 2 vai 20 pistettä pleijarien alkaessa ei kuitenkaan ole mitään väliä. HIFK on voittanut runkosarjan tasan kerran ja silloin hävisi finaalit. Otan mielelläni runkosarjan voiton, mutta ei se mulle ole mikään elämän ja kuoleman kysymys.

Kieltämättä mielenkiintoisesti käännelty ja väännelty. Joukkueella on tällä hetkellä lähes 20 pistettä vähemmän kuin sarjakärjellä ja edellä on kymmenen joukkuetta. Mielestäni se vaikuttaa kevääseen tasan sen verran kuin sarjataulukko kertoo, sillä eihän pisteidenlasku nollaudu kesken kauden.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieltämättä mielenkiintoisesti käännelty ja väännelty. Joukkueella on tällä hetkellä lähes 20 pistettä vähemmän kuin sarjakärjellä ja edellä on kymmenen joukkuetta. Mielestäni se vaikuttaa kevääseen tasan sen verran kuin sarjataulukko kertoo, sillä eihän pisteidenlasku nollaudu kesken kauden.

Laskin, että kärkikaksikkoa lukuunottamatta muiden sarjajärjestys tulee elämään tälläkin kaudella todella paljon ja yhdellä voitolla tai tappiolla voi nousta tai tippua muutamia sijoituksia per kierros. Muutamalla jengillä suksi alkaa luistaa ja ne lukitsevat sarjasijoituksensa ehkä sijoille 3-6, mutta paikat vaihtelevat. Toivottavasti HIFK on tässä joukossa. Joku jengi ottaa armottoman tappioputken eikä siitä toivu enää lainkaan, joku toinen ottaa hirveän loppukirin, muttei vain riitä. Loput jengit voittaa ja häviää vuorotellen ja lopulta ne, jotka napsivat voittoja enemmän kuin muut, pääsee sääleihin. Sarja on loppuun asti mielenkiintoinen ja tilanteet. Näin mä sen noin niinku suurin piirtein näen menevän.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
60 ottelun runkosarja on todella pitkä ja 3 pistettä kun saa voitosta niin siinä voi tapahtua ihan mitä vain. Vielä on ~85% runkosarjaa jäljellä joten tuskin sijoitus tuohon asettuu. Tuskin myöskään asettuu muillakaan Tapparan ja Kärppien alapuolella. Myös ottelumäärät epätasaiset, suora vertailu runkosarjan perusteella on vaikeaa. Onko esim.

Runkosarja kyllä lopulta kertoo totuuden missä mennään sitten keväällä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kyllä mua kiinnostaa ihan yhtälailla sijoitus lokakuussa kuin huhtikuussa. On paljon parempaakin tekemistä, kuin maksaa pörräämosestä ja kliffoista tilastoista, kuin että peli olisi jo voittavaa ja maaleja tulisi! @BOL Eiköhän keskustelupalstalla jokainen ole oikeutettu antamaan kritiikkinsä miten haluaa. Rakentavasti tai ei.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Sp#16 , kiitos asiallisesta vastauksesta.

Itse olen pelitavan muuttamisesta sitä mieltä, että ihan vielä siihen ei kannata ryhtyä. Pakko luottaa siihen, että valmennus on suunnitellut pelisysteemin tarkkaan jo ennakkoon, ainakin joukkueeseen on uusina pelaajina hankittu sellaisia pelaajia, jotka pystyvät pelitapaa toteuttamaan. Ymmärtääkseni pelitavallisesti ollaan rakentamassa myös koko seuran pelillisiä perustuksia tulevaisuuttakin ajatellen, joten kovin isoja ratkaisuja ei pitäisi varsin lyhyen otannan perusteella tehdä. Ottelu- ja vastustajakohtaista hienosäätöä pitää tietenkin aina olla valmis tekemään.

Mä näen, että onnistumiset on pienestä kiinni, mutta voin olla erittäinkin väärässä. Seuraavat kuusi peliä kertovat mulle melko paljon, missä mennään. Jos pisteitä ei napsita, joudun tarkastamaan uudestaan omia näkemyksiäni. Kirvestä mä en kaivoon heitä siltikään.

Nyt alkaa olla myös ne hetket, ettei niitä pelaajien henkilökohtaisia virheitä voi enää katsoa läpi sormien, jos ja kun ne tulee jatkuvasti samoille tyypeille. Nuorisoa kehiin ja omasta oletustasostaan aivan liian kaukana olevat katsomoon.
Hyvää pointtia, mutta vähän epäselväksi on jäänyt meikäläselle se, että mitä ihmeen "kiertoreittiä" sinne identiteettiin ollaan menossa, sillä se tapa jolla on pelattu on valitettavan kaukana sellaisesta modernista ja nopeasta pelistä, jonka voisi katsoa hyvillä mielin olevan se tapa jota jatkossa toteutetaan ja haetaan. Elementtejä siishn suuntaan on, mutta IFK saa kaiken ny tnäyttämään rakettitieteeltä, ja its etekemisestä puuttuu juuri se elemntti jolla ne tehot tulee, koska suurin osa vedoista on..no, ihan vaan vetoja. Siis sellaisia jotka nyt eivät vaan voi mennä nykymaalivahdille joka ihan tosissaan tavoittelee paikkaa auringossa.

Koska en halua uskoa, että juuri IFK:ssa olisi aina ne tyhmimmät ja kovapäisimmät pelaajat, niin miksi opetella ensin väärin ja vasta sitten oikein?
Koska jos pelitapa on se, mitä kaikenkaikkiaan on toteutettu, niin näennäisestä "upeudestaan" huolimatta se on hyvin pitkälle sellaista tyhjien tynnyreiden kuminaa.

Olisikin siis mukavaa, jos jatkossa aina siirrytään jotakuinkin suoraan pelamaan sellsiat tuloksekasta ja toimivaa pelisabluunaa toteuttaen, ilman näitä iänikuisia perseilyt matkalls kohti sitä lopullista kliimaksia.

Täytyy siis vaihtaa UTJ:ta jos ei kykene löytämään pelaajia, joilla äly riittää sellaiseen pelitavalliseen tasoon, etti ihan joudu opettelemaan kävelemäänkin ensin.

Siksi on siis jäänyt -ainkain siis mulle - epäselväksi se, mitä hemmettiä siellä on haettu kun osaavat pelaajat ovat kadottaneet kaikki tehonsa ja hoipertelevat laukomassa tilastoja kondikseen aivan sen itse "pelin" ulkopuolella corsia kaunistellen.

Nythän TPS pelissä tuntui - ja ei sielläkään han koko peliä kuitenkaan- tuntui löytyvän enemmän toki suoraviivaisuutta ja uhrautumsita, muta edelleenkään ei sellainen alati paikkoja vaihtava moderni ja nopea toiminta onnistu, ja siksi IFK:n pelaaminen on todella ennalta-arvattavaa.

On tietenkin upeaa katsottavaa tuollainen kovaan prässäämiseen ja aikaa sekä tilaa vastustajalta vievään pelaamiseen nojaava taktiikka, mutta sen upeus sulaa tuohon tehottomuuteen, joka ihan ilmiselvästi on samanaikaisesti taktisesti erittäin köyhää ja nojaa pelkään tsemppaamiseen järjen unohtuessa liki kokonaan. Siellä siis toivotaan sitä maalia enemmän kuin todellisuudessa luodaan sitä paikkaa. Tosin eiliset maalit voidaan kyllä tunnustaa tehdyiksi ja kertakaikkisen upeiksi.

Siitä jaan näkemyksesi hyvinkin, että seuraavat -sovitaan sitten että kuusi peliä- kertovat hyvinkin pitkälle IFK:n kauden koko kuvan, joten toivotaan totisesti että typerä corsi-kiekko on nyt taaksejäänyttä elämää ja sen Corsin lisäksi laitetaan nyt se eplitapa taktisesti kuntoo joka tuo myös pörräämisen lisäksi niitä tehoja.

Ei se Tapparakaan -vaikka vituttaakin ja tekisi mieli arvostella ihan kaikkea siinä touhussa- aivan vahingossa ole vetäissyt sitä 20 pinnan kaulaa. Heidännkin hyökkäysvariaationsa olivat kuitnekin ihan hitokseen mielikuvituksellisempia kuin IFK:n vastaavat, ja pirun tehokkaita määräänsä nähden. Joten ei ihan aina kuitenkaan se määrä vaan myös laatu ratkaisee.

Siinä siis pähkinä Pikkaraisen leukoihin purtavaksi. Pelin pitäisi säilyttää viihdyttävä arvonsa, erinomaiset tilastonsa, mutta muuttua myös niin tehokkaaksi, että se pakottaa vastustajan toisensa jälkeen vain siihen puolustuasentoon IFK:ta vastaan. Nythän ei asia näin ole. Ei lähellekään. Mutta jos se eilinen oli alkusoittoa paremmalle huomiselle.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@Sp#16 , kiitos asiallisesta vastauksesta.

Itse olen pelitavan muuttamisesta sitä mieltä, että ihan vielä siihen ei kannata ryhtyä. Pakko luottaa siihen, että valmennus on suunnitellut pelisysteemin tarkkaan jo ennakkoon, ainakin joukkueeseen on uusina pelaajina hankittu sellaisia pelaajia, jotka pystyvät pelitapaa toteuttamaan. Ymmärtääkseni pelitavallisesti ollaan rakentamassa myös koko seuran pelillisiä perustuksia tulevaisuuttakin ajatellen, joten kovin isoja ratkaisuja ei pitäisi varsin lyhyen otannan perusteella tehdä. Ottelu- ja vastustajakohtaista hienosäätöä pitää tietenkin aina olla valmis tekemään.

Mä näen, että onnistumiset on pienestä kiinni, mutta voin olla erittäinkin väärässä. Seuraavat kuusi peliä kertovat mulle melko paljon, missä mennään. Jos pisteitä ei napsita, joudun tarkastamaan uudestaan omia näkemyksiäni. Kirvestä mä en kaivoon heitä siltikään.

Nyt alkaa olla myös ne hetket, ettei niitä pelaajien henkilökohtaisia virheitä voi enää katsoa läpi sormien, jos ja kun ne tulee jatkuvasti samoille tyypeille. Nuorisoa kehiin ja omasta oletustasostaan aivan liian kaukana olevat katsomoon.

Jees, eihän sitä kukaan täyspäinen IFK:n kannattaja voi olla tyytyväinen 10 pelin jälkeen onnettoman 1,3p/peli keskiarvoon. Runkosarjan voitto meni jo, mutta ei kai koko kautta luovuttaa pidäkään, tai tulee henkisesti aika pitkä kausi muuten...

Noita mainitsemiasi henk.koht. virheitä (harhasyöttöjä ym.) näyttäis tulevan aika paljon enemmän pakeille kun hyökkääjille, mutta toisaalta päästettyjen määrät edelleen pieniä, joten kunhan enemmän tehtäis niitä häkkejä niin voitetaankin enemmän.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoajan analyysi IFK:n maalinteon vaikeudesta on ansiokas kooste siitä mitä täällä on kirjoitettu. Ehkä jopa pienin lisähuomioin. Linkki artikkeliin:

Analyysi: HIFK:n maalinteko on ollut todella vaikeaa − asiaan liittyy muutakin kuin itseluottamuksen puute

Tägätään tähän meidän osion johtava pelitapa-asiantuntija (oma arvioni, se ken kokee olevansa johtavampi, älköön loukkaantuko) @Apassi

Kiitos ja Anteeksi. Huomasin tämän viestin jo lähetyspäivänä, mutta omien poikien kiekkokiireet ja työ pitäneet sen verran kiireisenä viikonlopun, että en ole ehtinyt vastailemaan. TPS-peliäkin näin noin kaksi erää töiden takia ja oli itse asiassa ensimmäinen peli, joka tältä kaudelta jäi oikeastaan edes osittain näkemättä. Kaksi ensimmäistä erää näin ja se viimeinen, jossa ne maalit tuli, niin jäi näkemättä. En kyllä itseäni minään kauheana pelitapaeksperttinä pidä siinä mielessä, että helvetin paljon pitää pelejä nähdä ennen, kuin siitä niin sanotusti kopin saan.

Tuossa artikkelissa on tavallaan ihan hyviä pointteja, mutta mielestäni moni noista asioista on konkretisoitunut vasta sitten, kun ei ole tullut tulosta ja todella sekavaksi peli meni vasta KooKoo pelin edetessä, jossa ensimmäinen erä oli hyvä, toinen oireili ja kolmas ihan kauhea. HIFK:ta meni usko ja se alkoi hyökkäämään liian nopeasti. Tämän seurauksena viimeisen erän torjunnat kääntyivät KooKoon suuntaan 10-5, kun 1. erä 12-3 HIFK:lle ja 2. erä tasan 9-9. Tuo kuvaa mielestäni tuon pelin kulkua. Sitä ennen ainoastaan ajoittaista oireilua. Pikkarainenkin sanoi jotenkin, että kun hyvä peli ei ala tuottamaan tulosta, niin sitten siinä itse pelaamisessakin alkaa olemaan ongelmia ja niin mielestäni on käynyt. Ennen pelatut Lukko-HIFK, HIFK-Tappara ja HIFK-Pelicans pelit olivat kyllä mielestäni HIFK:lta suurimmaksi osaksi hyvää pelaamista maaleja lukuunottamatta. HIFK pyrki pelaamaan näissä peleissä myös nopeaa jääkiekkoa, mutta niissä pysyi mukana pelin rytmittäminen, mutta toki ajoittaista pientä ylikiirettä pelaamisessa. Keskialueen ylitys HIFK:lla on mielestäni ollut parhaimmillaan ihan parasta mitä olen HIFK:ssa nähnyt hyvin pitkään aikaan. KJ:n mestaruuskaudella ja Törmäsen loppukauden flow-hyökkäys hopeakaudella. Ennemminkin ne ongelmat ovat sitten olleet siellä viimeisellä kolmanneksella, jonne HIFK on päässyt erittäin laadukkaasti. TPS-pelissä HIFK mielestäni selkeästi haki vähän tunnetta siihen pelaamiseen ja se näkyi sellaisena jatkuvana pienenä käsirysynä. Väitän sen olleen jopa tarkoituksenhakuista, että tulisi tunnetta tehdä myös oikeita asioita. Lopulta sitten palkinto tuli.

Mikäli HIFK pelaisi liian nopeasti pystyyn, niin tämä alkaisi kyllä näkyä laukausten ja konkreettisten maalipaikkojen vähenemisenä sekä vastustajan laukausten lisääntymisenä. Noiden kolmen mainitsemani pelin laukaisutilastot HIFK:lle 41-27, 42-18, 41-14, eli HIFK on koko ajan tuossa vähentänyt vastustajan HIFK:n maalia kohti ampumia laukauksia. Tuskin minkään liigajoukkueen pelisuunnitelmaan kuuluu ampua noin vähän, eli ei HIFK ole antanut liukuhihnalta maalipaikkoja omiin alivoimaisen hyökkäämisen seurauksena. Enempi niitä on miestäni tullut henk. koht virheiden seurauksena, kuten TPS pelin avausmaali ja laukuisia muita tilanteita. Maalit kuitenkin kuuluvat peliin ja virheitä tekevät kaikki joukkueet ja niin ovat tehneet IFK:n vastustajatkin, mutta HIFK ei niitä ole sillä tehokkuudella käyttänyt.

Sitten siihen maalipaikkojen laatuun. Pikkarainen sanoi, että tilastojen mukaan HIFK:lla oli ollut rankkarit mukaan lukien 20 läpiajoa ja 0 maalia. Lisäksi omaan silmään iso kasa tilanteita, joissa on ollut laadukkaita rintamahyökkäyksiä, ylivoimaisia hyökkäyksiä, joista on pelattu oikeaoppisesti vetopaikkoja toiseen aaltoon niin sanotulle takamiehelle ja on siellä reboundeillekin pyritty. Lisäksi lähes joka pelissä vastustajan maalivahdilla ollut tv-torjuntoja jo lähes toivottomista tilanteista. On toki ollut myös sellaista turhanpäiväistä maalille kiekon heittelyä, jotka ovat kaunistelleet laukaisulukemia HIFK:n eduksi, mutta ei niin rajusti, kun on väitetty. Silti noita pitäisi vähentää. Olisi hyvin mielenkiintoista nähdä kooste kaikista HIFK:n ykkössektorin maalipaikoiksi luokitelluista maalipaikoista näissä 10 pelissä.

HIFK on mielestäni vähän ollut samantyylisen ongelman parissa, kuin mitä Suomen maajoukkue joskus MM-kisoissa heikompien maiden kanssa. Peliä hallitaan, luodaan maalipaikkoja, mutta joskus se pelaaminen menee vain sellaiseksi, että toinen menee onnistuneeseen puolustusmoodiin ja toinen hallitsee peliä tehottomasti, vaikka luokin maalipaikkoja. Altavastaajajoukkue saa energiaa vastustajan tuskastumisesta ja maalivahti on lämmitetty tulikuumaksi.

Itse olen ollut itselleni epätyypilliseen tapaan aika kärsivällinen, koska olen nähnyt pelissä sellaisia elementtejä, joilla pelejä pitäisi voittaa tuolla materiaalilla. Vasta KooKoo pelissä alkoi usko vähän tuohon horjumaan. Toki vaikka pelaaminen olisikin parhaimmillaan hyvää, mutta tulosta ei tule ja peli alkaa lipsumaan valmentajan käsistä, niin muutoksia pitää tehdä, mutta tällä hetkellä Pikkaraisen irtisanominen olisi tyhmintä mitä HIFK voi tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Eihän tässä vielä ole mitään hävitty, ei tosin voitettukaan. Ketä kiinnostaa lokakuun sijoitus esimerkiksi ensi huhtikuussa? Toki, jos joku sillä itseään lämmittää, niin ei se multa ole pois. Kausi on kesken ja lopulliset arviot tehdään kauden päätyttyä, kuten tähänkin asti.
Sijoitus lokakuussa on useinkin hyvin verrannollinen peliesityksiin lokakuussa. Ottelutapahtumissa säännöllisesti vierailevana fanina minua kiinnostaa hyvinkin paljon se, miltä se tekeminen jäällä näyttää. Olen varmastikin monen mielestä (enkä nyt tarkoita sinua) huono fani, kun mietin tuollaisia asioita. Mutta silti kyse on omasta vapaa-ajastani, jonka vietän mielelläni hyvän jääkiekon parissa. Jos peli näyttää paskalta ja tulosta ei tule, niin en mielelläni käytä sitä neljää tuntia (siirtymisineen) päivästä jääkiekon seuraamiseen. Tässä tullaan sitten siihen, että minä tiedän, etten ole tämän suhteen mitenkään ainutlaatuinen. Joukkuetta ja seurajohtoa asian pitäisi kiinnostaa siinä vaiheessa, kun hallilla kuulutetaan niitä perus 7000 pintaan olevia lukuja, mutta tyhjiä paikkoja on lähemmäs 3000. Jo viime syksynä oltiin tilanteessa, että ottelun ollessa käynnissä katsomossa kuuli suunnilleen kuiskauksetkin. Se on huonoa mainosta satunnaisen kävijän tai tv:n kautta katsovan näkökulmasta, kun peli näyttää huonolta ja tunnelma on kuin hautajaisissa.

Ne pelit jotka olen itse katsonut tukevat hyvin tämän hetkistä sarjasijoitusta. Ja siksi minua kiinnostaa lokakuun puolivälissä se sijoitus, kun sen seurauksena menen mieluummin viikonlopuksi kesämökille kuin jäähallille. Enkä minä ole ainoa.

Totta helvetissä se mestaruus tuntuu hyvältä, vaikka syyskuussa meinattaisiin pudota Mestikseen. Mutta minulle liigakausi on syyskuusta huhti-toukokuulle kestävä taival eikä syksyn pimeydessä hirveästi jaksa ajatella, että peli ehkä näyttää puolen vuoden päästä paremmalta.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
@Ishmael tuo tuossa esille kyllä ihan hyvän pointin. Vaikka aina puhutaan että tämä on tulosurheilua ja vain voitot ja mestaruudet lasketaan, niin vielä enemmän tämä on viihdettä johon ihmiset käyttävät paljon rahaa ja vapaa-aikaa. Jos viihde ei viihdytä niin tuote on epäonnistunut. Toki tässäkin mennään sitten siihen että mitkä on odotukset tuotteelle ja viihteelle. Halutaanko nähdä jatkuvaa dominointia illasta toiseen vai halutaanko nähdä kasvutarina. Tai jotain ihan muuta.

Itse olen kyllä tällä kaudella viihtynyt ihan hyvin, poislukien tuo viime viikonloppu joka oli kyllä ihan perseestä alusta loppuun. IFK:n ilme heti kauden alussa oli kuitenkin mielestäni erittäinkin positiivinen ja tuntuu että tuo maalittomuus ja sitä kautta voitottomuus meinaa tuhota nyt tuotetta enemmän kuin se ansaitsisi, mutta se on vain minun mielipiteeni. Jos muille kohderyhmän kuluttajille tuote ei tuota viihdykettä niin eihän se hyvä homma ole. Mulle raja menee yleensä siinä että näenkö kentällä jengin joka laittaa kaiken likoon vai näenkö löysäilyä ja luovuttamista. Tulos on vielä tässä vaiheessa kautta minulle vähemmän oleellista, vaikka tärkeää sekin.

Jos IFK selättää tämän vaikean kauden alun, tulosta alkaa tulla odotetulla tasolla ja keväällä taistellaan taas tosissaan kannusta, niin mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään että monensia oltiin sarjataulukossa Lokakuussa. Mua se ei itse asiassa nytkään jaksa juuri kiinnostaa, koska uskon että keväällä ollaan siellä missä pitää.
 

444

Jäsen
Jos IFK selättää tämän vaikean kauden alun, tulosta alkaa tulla odotetulla tasolla ja keväällä taistellaan taas tosissaan kannusta, niin mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään että monensia oltiin sarjataulukossa Lokakuussa. Mua se ei itse asiassa nytkään jaksa juuri kiinnostaa, koska uskon että keväällä ollaan siellä missä pitää.
Ja näinhän se kuuluukin olla. Meitä on täällä kotisohvilla aika moneen junaan eikä minun mielestäni yksikään tyyli kannattaa ole väärä. Toki osaan tuoda mielipiteeni esille toisinaan turhankin kärkkäästi... Todellisuudessa kadehdin tietyllä tapaa itse sitä, että maltetaan odottaa kärsivällisesti, että hyviä asioita tapahtuu, koska itse en siihen pysty. Enkä toisaalta myöskään halua pystyä, koska nautin tunteella elämisestä siitäkin huolimatta, että välillä meinaa järki lähteä.

Kaikille meille on kuitenkin tilaa samassa fanijoukossa. Kaikesta ei pidä olla muiden kanssa samaa mieltä ja mielipideasioista kuuluukin kiistellä - koska vain tyhmät kiistelevät faktoista - mutta ehkä sen kiistelyn voi hoitaa painamatta muiden mielipiteitä alas ja vähättelemättä niitä. Koskee myös itseäni. Ja vaikka tämä teksti tuleekin lainauksen perään, niin en suinkaan kohdista jälkimmäistä kappaletta yhteenkään tiettyyn tai yksittäiseen nimimerkkiin.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvää tekstiä ElmerMoody ja Ishmael. Dominointia läpi kauden olis makee nähdä, mutta taitaa jäädä utopiaksi Nordiksella... Jos tätä ei kestä tai pysty ottamaan pikku itseironialla, voi IFKn kannattaminen käydä raskaaksi. Ja on upeeta seurata myös niitä bubbling under -tarinoita, joita koko ajan tapahtuu sen ison kuvan ja sarjasijoituksen takana! Niitä näkee ainakin paikanpäällä, kun on halua seurata. Ja toki me ollaan 6 sakissa keväällä, ei siitä kovin huolissaan tarvi olla tolla peli-ilmeellä! Muistakaa ny parin viime syksyn peliä ja verratkaa tähän. C’moon!

Okei okei, valohoito Etelässä auttaa tällä hetkellä kaikkiin vaivoihin niin hyvin, että ehkä suljen vähitellen suuni.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Samaa mieltä, että jokainen saa fanittaa niin kriittisesti tai optimisesti kuin haluaa. Mutta ehkä tässä kiistassa on nyt vain vastakkain ns. kärjistetyt äärilinjat: ”ootellaan nyt, pelihän on hyvää” ja ”kaikki on paskaa, nyt kenkää jollekin” -koulukunnat. Muut on aikalailla rakentavia kritiikissään ja pääosinhan tätä palstaa on ollut tosi nasta lukea tämän syksyn!

Taas yläpuolella on tullut hyviä erilaisia näkemyksiä @Apassi @tommy36 toimesta. On kiinnostavaa nähdä miten vannoutuneet fanit voivat nähdä pelin (tosin vain hieman) eri tavalla. Ja itsellänikin on joidenkin kanssa vieläkin ratkaisematta tuo Tappara -matsin ”kummalla joukkueella oli paremmat paikat” -vääntö. Jos osaisi tehdä koneella videokerhon tilannekoosteita, niin ehkä siitä pelistä tekisin.

Mielestäni peli oli todella hienoa heti alkukaudesta, mutta Karhunen otti aivan käsittämättömiä koppeja jo siinä ekassa pelissä ja siitä alkoi eräänlainen apina kasaantua. Niin monella pelaajalla on kuitenkin tarve näyttää heti uudessa seurassa. Kalpa-pelikin voitettiin vaikeasti ja siten voittaminen on ollut jotenkin koko ajan ”vaikeaa”.

Haluan uskoa, että Pikkarainen tiimeineen tekee ne ratkaisevat variaatiot, jotka luovat vielä vaihtoehtoja maalintekoon. Mutta aika harvoin ollaan tilanteessa, jossa meidän joukkueen pelaaja on ollut vastustajan veskarin kanssa puolittain tai kokonaan yksin 15-20 kertaa ensimmäiseen 10 peliin ja eilen taisi tulla se ensimmäinen maali ( Paanasen maali laskettu siis puolittaiseksi läpiajoksi).

Ei siinä paljon pelisysteemit auta, jos ei vaan mene. Tässä on nyt yhdistelmä asioita, jotka aiheuttaa tilanteen: uusien pelaajien poikkeukselliset onnistumispaineet uudessa seurassa, uusi pelisysteemi, uudistunut joukkue, pakistosta puuttuva maalintekoapu (Kousaa lukuunottamatta) ja paska pekiohjelma. Voi laskea prosentteja mikä vaikuttaa eniten, mutta ihan en suostu nyt tätä pistämään pelkästään koutsien ja pelisysteemin piikkiin.

Mutta itse olen sen verran optimisti, että olen nauttinut tästä syksystä enemmän kuin parista edellisestä syksystä vaikka pisteitä onkin vähemmän.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä, että jokainen saa fanittaa niin kriittisesti tai optimisesti kuin haluaa. Mutta ehkä tässä kiistassa on nyt vain vastakkain ns. kärjistetyt äärilinjat: ”ootellaan nyt, pelihän on hyvää” ja ”kaikki on paskaa, nyt kenkää jollekin” -koulukunnat. Muut on aikalailla rakentavia kritiikissään ja pääosinhan tätä palstaa on ollut tosi nasta lukea tämän syksyn!

Taas yläpuolella on tullut hyviä erilaisia näkemyksiä @Apassi @tommy36 toimesta. On kiinnostavaa nähdä miten vannoutuneet fanit voivat nähdä pelin (tosin vain hieman) eri tavalla. Ja itsellänikin on joidenkin kanssa vieläkin ratkaisematta tuo Tappara -matsin ”kummalla joukkueella oli paremmat paikat” -vääntö. Jos osaisi tehdä koneella videokerhon tilannekoosteita, niin ehkä siitä pelistä tekisin.

Mielestäni peli oli todella hienoa heti alkukaudesta, mutta Karhunen otti aivan käsittämättömiä koppeja jo siinä ekassa pelissä ja siitä alkoi eräänlainen apina kasaantua. Niin monella pelaajalla on kuitenkin tarve näyttää heti uudessa seurassa. Kalpa-pelikin voitettiin vaikeasti ja siten voittaminen on ollut jotenkin koko ajan ”vaikeaa”.

Haluan uskoa, että Pikkarainen tiimeineen tekee ne ratkaisevat variaatiot, jotka luovat vielä vaihtoehtoja maalintekoon. Mutta aika harvoin ollaan tilanteessa, jossa meidän joukkueen pelaaja on ollut vastustajan veskarin kanssa puolittain tai kokonaan yksin 15-20 kertaa ensimmäiseen 10 peliin ja eilen taisi tulla se ensimmäinen maali ( Paanasen maali laskettu siis puolittaiseksi läpiajoksi).

Ei siinä paljon pelisysteemit auta, jos ei vaan mene. Tässä on nyt yhdistelmä asioita, jotka aiheuttaa tilanteen: uusien pelaajien poikkeukselliset onnistumispaineet uudessa seurassa, uusi pelisysteemi, uudistunut joukkue, pakistosta puuttuva maalintekoapu (Kousaa lukuunottamatta) ja paska pekiohjelma. Voi laskea prosentteja mikä vaikuttaa eniten, mutta ihan en suostu nyt tätä pistämään pelkästään koutsien ja pelisysteemin piikkiin.

Mutta itse olen sen verran optimisti, että olen nauttinut tästä syksystä enemmän kuin parista edellisestä syksystä vaikka pisteitä onkin vähemmän.
Kiitos että nostit kuitenkin esiin -kun en sitä viitsinyt mainita- että pieleenhän se meni kuitenkin Salmellaiseltakin se joukkueen kokoaminen tasapainoiseksi, ja erityisesti puutuvien sentterien ja puolustuksen osalta. Mutta näillä mennään, ja kyllä näillä pitäisi kuitenkin parempaan pystyä.

Kaikki ei siis ole paskaa kuitenkaan, mutta en näe mitään syytä kuitenkaan vaieta selkeistä puutteistakaan, niin pelaajien kuin valmennuksenkin suhteen. Enkä aina suostu ostamaan tuota "stadin kirkkaat valot" argumenttiakan syyksi pelaajien epäonistumiselle kollektiivisesti, mutta toki en kiellä etteikö yllä esittämäsi skenaaro voisi olla myös totuus asioista.

Kiitos hyvästä ja kiihkottomasta vastauksestasi.
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Löytyyks tosta TPS matsista lehdistötilaisuutta mistää? En ainakaa Liigan sivuilta löytäny...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saahan kritiikkiä antaa, mutta kovin harva antaa sitä rakentavasti. Mitä rakentavaa siinä on, että haukutaan valmennus, pelisysteemi ja suurin osa pelaajista joko yksitellen tai yhdessä jo nyt? Muiden silmät ovat tasan yhtä luotettavia tai epäluotettavia kuin mun silmänikin. Jos mä näen kentällä pelkkää paskaa, voin sen sanoa tai kirjoittaa. Jos en näe, en sano tai kirjoita.

Eihän tässä vielä ole mitään hävitty, ei tosin voitettukaan. Ketä kiinnostaa lokakuun sijoitus esimerkiksi ensi huhtikuussa? Toki, jos joku sillä itseään lämmittää, niin ei se multa ole pois. Kausi on kesken ja lopulliset arviot tehdään kauden päätyttyä, kuten tähänkin asti.

Se, että vertaat mua Irakin tiedotusministeriin mielipiteideni vuoksi, kertoo susta enemmän kuin mun kirjoituksistani.
Lokakuun sijoituksella on se merkitys että mitä parempi se on, sitä enemmän on pisteitä ja lokakuussa saadut pisteet ovat yhtä arvokkaita kuin keväälläkin saadut. Lisäksi ne tuovat vapautta ja rentoutta pelaamiseen, joka joukkueelta tuntuu nyt puuttuvan. Hyvä sijoitus runkosarjassa mahdollistaa myös kokeilut niin harjoittelussa ja pelaamisessa pitkän kauden aikana jotka kaikki palvelevat sitä tarkoitusta, että joukkue pärjää playoffseissa mutta ennen kaikkea sitä ettei heti ensimmäisillä kierroksilla kohdattaisi Tapparaa tai Kärppiä.

Jos sun mielestä peli näyttää nyt hyvältä ja olet siihen tyytyväinen, niin fine. Se on oma asiasi, mutta ihmettelin sitä sun tarvetta tulla ampumaan kaikenlainen kritiikki alas. Jatkoajassa oli hyvä analyysi HIFK:n pelistä - mikä siinä mättää. Menikö sekin tunteisiin?
Ehkä yrität luoda jotain tsemppihenkeä tänne, mutta en usko sen vaikuttavan suuntaan jos toiseen joukkueen peliesityksiin. Kyllä niistä asioista pitää saada keskustella oikeilla nimillä eikä vetää herneitä nenään, jos joku on eri mieltä. Ei siinä sinua arvostella. Toki sellainen kaiken haukkuminen ei ole kovin rakentavaa, mutta ei se kritiikin kieltäminenkään ole. Jokaisella on oikeus omaan subjektiiviseen näkemykseensä.

Tuon vertauksen Irakin tiedotusministeriin olisin voinut jättää tekemättä, mutta ei musta muutu valkoiseksi kieltämällä siitä keskustelun. Tuntuu siltä, että jos joku asia on mielestäsi mahdollisista niin se on myös todennäköistä. Näinhän se ei ole - etenkään kun kyse HIFK:sta.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas yläpuolella on tullut hyviä erilaisia näkemyksiä @Apassi @tommy36 toimesta. On kiinnostavaa nähdä miten vannoutuneet fanit voivat nähdä pelin (tosin vain hieman) eri tavalla. Ja itsellänikin on joidenkin kanssa vieläkin ratkaisematta tuo Tappara -matsin ”kummalla joukkueella oli paremmat paikat” -vääntö. Jos osaisi tehdä koneella videokerhon tilannekoosteita, niin ehkä siitä pelistä tekisin.

Lisätään se vielä, että vaikka olen pelaamista puolustanut, niin onhan minuakin vituttanut tuo tehottomuus ja tuloksettomuus. Ymmärrän täysin sen, että HIFK fanit ovat kyllästyneitä siihen, että joka kausi osataan löytää uudet syyt heikkoon runkosarjasijoitukseen. Tällä pedataan heikot asemat pudotuspeleihin ja tehdään pitkästä runkosarjasta tuskaista seurattavaa. Tämä on kuitenkin myös viihdettä ja kannattajat haluavat nähdä viihdyttävää kiekkoa, joukkueen menestyvän jo runkosarjassa ja pelaajia pistepörssin kärkipaikoilla. Kannattajat haluavat siis elämyksiä, joita HIFK tarjoaa hyvin vähän, ellei nauti The Passion of the Christ tyyppisestä viihteestä.

Nämä viime kausien loppujen hyvät rypistykset ovat jättäneet hyvän maun kaudesta ja luoneet uskoa seuraavaan, että jos nyt kerrankin saataisiin jatkuvuutta ja oltaisiin valmiita alusta asti, kun seuraava kausi alkaa. Turhia toiveita, sillä fakta kuitenkin on se, että edellinen hyvä ja viihdyttävä runkosarja oli kaudella 2015-16, eli nyt alkoi neljäs perättäinen runkosarja erilaisten ongelmien kanssa painimisessa. HIFK:n tapauksissa tämä kevään nousujohteisuus ei ole vielä kertaakaan johtanut mihinkään suureen menestykseen, sillä pronssimatsiin pääsy pitäisi ola minimitaso. Omasta mielestäni HIFK:n pelaajamateriaali on taitotasoltaan ollut liian ohut kaudesta toiseen. Nyt tuo ongelma on mielestäni pyritty korjaamaan. Joukkueesta puuttuu 2-3 palasta siitä, että se olisi balanssissa, mutta nyt ei puutu mitään perusrakennusosia, vaan loppuhionta. Näillä pelaajilla pitää saada parempaa tulosta ilman vahvistuksiakin.

Mitä HIFK tarvitsee: Lyytinen on pelaajamateriaalista pettänyt odotukset ehkä eniten. HIFK tarvitsisi ehdottomasti lisää kiekollista taitoa pakistoon, mutta samalla jämäkkää oman alueen pelaamista, eli suurimmat satsaukset tekisin pakistoon. Kovan tason yleispuolustaja. Toisena hankintana haluaisin fyysisemmän kädellisen pelaajan, jonka suurin vahvuus on tehdä maaleja metrin säteellä maalista. Jännä juttu sekin, että meillä oli täällä sellainen pelaaja, mutta jostain syystä piti päästää Kouvolaan.

Normaalisti sen vitutuksen on aiheuttanut köyhä pelaajamateriaali ja/tai heikko pelitapa, jolloin on halunnut muutoksia valmennukseen tai pelaajamateriaaliin. Esimerkiksi viime kauden alussa HIFK ei edes luonut niitä maalipaikkoja, vaan vastustaja pystyi pitämään HIFK:n ulkona vetosektorista pitämällä pelaajat pelin alla. Tämä näkyi myös siinä, että HIFK oli vähiten rikottu joukkue Liigassa, koska ei tarvinnut rikkoa. Nyt HIFK:n jäähysuhde on ihan eri luokkaa ja mielestäni maalipaikkoja on riiittävästi pelien voittoon. Katse siirtyy siis joukkueen rakennuksesta ja valmennuksesta pelaajien vastuuseen.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On kyllä mielenkiintoista nähdä, avasiko tuo lauantain pakkovoitto noita pelaajien takalukkoja yhtään. Tolla onnistumisella voi olla yllättävänkin suuri merkitys, kun miettii miten väkinäisiä suorituksia on nähty maalipaikoissa tai vaikkapa ylivoimalla.

Mutta nyt nähtiin että Pikkarainen lukee Jatkoaikaa. Näittekö... ylivoimalla tehtiin voimakasta maskia maalin eteen ja käytiin hakemassa mustelmia, eikä 5 jätkää pyörinyt kaunista ympyrää alivoimanelikon ympäri, ja miettinyt kun ei mikään mene sisään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lokakuun sijoituksella on se merkitys että mitä parempi se on, sitä enemmän on pisteitä ja lokakuussa saadut pisteet ovat yhtä arvokkaita kuin keväälläkin saadut. Lisäksi ne tuovat vapautta ja rentoutta pelaamiseen, joka joukkueelta tuntuu nyt puuttuvan. Hyvä sijoitus runkosarjassa mahdollistaa myös kokeilut niin harjoittelussa ja pelaamisessa pitkän kauden aikana jotka kaikki palvelevat sitä tarkoitusta, että joukkue pärjää playoffseissa mutta ennen kaikkea sitä ettei heti ensimmäisillä kierroksilla kohdattaisi Tapparaa tai Kärppiä.

Jos sun mielestä peli näyttää nyt hyvältä ja olet siihen tyytyväinen, niin fine. Se on oma asiasi, mutta ihmettelin sitä sun tarvetta tulla ampumaan kaikenlainen kritiikki alas. Jatkoajassa oli hyvä analyysi HIFK:n pelistä - mikä siinä mättää. Menikö sekin tunteisiin?
Ehkä yrität luoda jotain tsemppihenkeä tänne, mutta en usko sen vaikuttavan suuntaan jos toiseen joukkueen peliesityksiin. Kyllä niistä asioista pitää saada keskustella oikeilla nimillä eikä vetää herneitä nenään, jos joku on eri mieltä. Ei siinä sinua arvostella. Toki sellainen kaiken haukkuminen ei ole kovin rakentavaa, mutta ei se kritiikin kieltäminenkään ole. Jokaisella on oikeus omaan subjektiiviseen näkemykseensä.

Tuon vertauksen Irakin tiedotusministeriin olisin voinut jättää tekemättä, mutta ei musta muutu valkoiseksi kieltämällä siitä keskustelun. Tuntuu siltä, että jos joku asia on mielestäsi mahdollisista niin se on myös todennäköistä. Näinhän se ei ole - etenkään kun kyse HIFK:sta.

Olen kokonaisuudessaan samaa mieltä kanssasi ensimmäisestä kappaleesta ja hyvän startin tärkeydestä. Toki sinun olettamasi vaikuttaa olevan se, että HIFK tulee myös pysymään samoilla sijoilla koko kauden eikä kehitystä tapahdu. Mun olettamani on, että HIFK saa palaset kohdalleen ja homma alkaa rullata. Runkosarjan kolmossija on edelleen ihan mahdollinen eikä siihen tarvita apuja edes muilta. Vielä. Mutta voittaa pitää alkaa, se on selvä. Sillä, onko lopussa eroa ykköseen tai kakkoseen yksi, kaksi vai kaksikymmentä pistettä, ei enää siinä vaiheessa ole väliä. Mielelläni vaihtaisin Tapparan kanssa paikkoja, mutta HIFK:n ollessa kyseessä, ultimaattiset onnistumiset siivittäisivät todennäköisesti joukkueen ihanasti ulos puolivälieristä, koska ennakkosuosikin viitta ei HIFK:lle kovin hyvin sovi.

Jännä lähestymistapa sulla. Ensin syytät mua Irakin tiedotusministeriksi, sitten epäilet, että mulla meni Jatkoajan artikkeli tunteisiin ja lopuksi toistat vielä väitteesi, että mä en hyväksy kritiikkiä tai eri mieltä olemista. Vaikuttaa enemmänkin siltä, että mun kirjoitukset ovat menneet sun tunteisiin tai että sulla olisi mua vastaan jotain henkilökohtaista. Uskoakseni emme tunne toisiamme, joten jälkimmäinen tuskin pitää paikkaansa. Mä kirjoitan sellaisia tekstejä kuin haluan jatkossakin. Niille, joille mun kirjoitukset aiheuttaa mielipahaa tai menee ihon alle, skipatkaa ne tai käyttäkää ignorea. Ja selvyyden vuoksi vielä kerran, en ole tukahduttamassa täällä ketään, eri mieltä saa olla eikä minulla ole täällä mitään henkilökohtaista agendaa ketään kohtaan. Kirjoitan ainoastaan omia mielipiteitäni ja näkemyksiäni. Jos joku niistä saa jotain ajattelemisen aihetta tai uutta näkökulmaa, hyvä juttu.

Mä tiedän varsin hyvin, millainen joukkue HIFK:lla on kasassa joka vuosi: sellainen, joka aiheuttaa aivan varmasti jossain vaiheessa pettymyksiä. Joku viisaampi voi kertoa, milloin viimeksi HIFK:lla on ollut kasassa joukkue, joka ei näin olisi tehnyt. Näihin pettymyksiin olen varautunut, vaikka toivon aina parasta. Harvoin menee HIFK:n liittyvät asiat lyhyitä jaksoja pidempään tunteisiin, kun ei siitä mitään hyvää seuraa itselle tai muille.

Tämä on aivan turhaa lätinää, joten tämä tältä erää tästä aiheesta.
Ps. @Apassi lta loistava kirjoitus.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on sellanen odotus että Järvisen tulon myötä aletaan kääntää maalin tappioita tasapeleiksi tai 1 maalin voitoiksi. Varmaan jämäköittää puolustusta ja edistää muidenkin suoriutumista puolustuspäässä ja maalin edustalla ja sitä kautta päästetään vähemmän näitä maaleja joissa oma puolustus mogaa/nukkuu.

Järvinen omalla työnteollaan antaa myös pakkiparille tilaa pörrätä hyökkäyspäädyssä ja mitä enemmän hänen kaltainen pakki on kentällä niin sitä useammin menee kiekot hyökkääjille kun että jäätäisiin omiin juoksemaan. Voi hyvin tehdä 50 matsiin tehot 3+17 jos vaan peli lähtee rullaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös