@Sp#16 , kiitos asiallisesta vastauksesta.
Itse olen pelitavan muuttamisesta sitä mieltä, että ihan vielä siihen ei kannata ryhtyä. Pakko luottaa siihen, että valmennus on suunnitellut pelisysteemin tarkkaan jo ennakkoon, ainakin joukkueeseen on uusina pelaajina hankittu sellaisia pelaajia, jotka pystyvät pelitapaa toteuttamaan. Ymmärtääkseni pelitavallisesti ollaan rakentamassa myös koko seuran pelillisiä perustuksia tulevaisuuttakin ajatellen, joten kovin isoja ratkaisuja ei pitäisi varsin lyhyen otannan perusteella tehdä. Ottelu- ja vastustajakohtaista hienosäätöä pitää tietenkin aina olla valmis tekemään.
Mä näen, että onnistumiset on pienestä kiinni, mutta voin olla erittäinkin väärässä. Seuraavat kuusi peliä kertovat mulle melko paljon, missä mennään. Jos pisteitä ei napsita, joudun tarkastamaan uudestaan omia näkemyksiäni. Kirvestä mä en kaivoon heitä siltikään.
Nyt alkaa olla myös ne hetket, ettei niitä pelaajien henkilökohtaisia virheitä voi enää katsoa läpi sormien, jos ja kun ne tulee jatkuvasti samoille tyypeille. Nuorisoa kehiin ja omasta oletustasostaan aivan liian kaukana olevat katsomoon.
Hyvää pointtia, mutta vähän epäselväksi on jäänyt meikäläselle se, että mitä ihmeen "kiertoreittiä" sinne identiteettiin ollaan menossa, sillä se tapa jolla on pelattu on valitettavan kaukana sellaisesta modernista ja nopeasta pelistä, jonka voisi katsoa hyvillä mielin olevan se tapa jota jatkossa toteutetaan ja haetaan. Elementtejä siishn suuntaan on, mutta IFK saa kaiken ny tnäyttämään rakettitieteeltä, ja its etekemisestä puuttuu juuri se elemntti jolla ne tehot tulee, koska suurin osa vedoista on..no, ihan vaan vetoja. Siis sellaisia jotka nyt eivät vaan voi mennä nykymaalivahdille joka ihan tosissaan tavoittelee paikkaa auringossa.
Koska en halua uskoa, että juuri IFK:ssa olisi aina ne tyhmimmät ja kovapäisimmät pelaajat, niin miksi opetella ensin väärin ja vasta sitten oikein?
Koska jos pelitapa on se, mitä kaikenkaikkiaan on toteutettu, niin näennäisestä "upeudestaan" huolimatta se on hyvin pitkälle sellaista tyhjien tynnyreiden kuminaa.
Olisikin siis mukavaa, jos jatkossa aina siirrytään jotakuinkin suoraan pelamaan sellsiat tuloksekasta ja toimivaa pelisabluunaa toteuttaen, ilman näitä iänikuisia perseilyt matkalls kohti sitä lopullista kliimaksia.
Täytyy siis vaihtaa UTJ:ta jos ei kykene löytämään pelaajia, joilla äly riittää sellaiseen pelitavalliseen tasoon, etti ihan joudu opettelemaan kävelemäänkin ensin.
Siksi on siis jäänyt -ainkain siis mulle - epäselväksi se, mitä hemmettiä siellä on haettu kun osaavat pelaajat ovat kadottaneet kaikki tehonsa ja hoipertelevat laukomassa tilastoja kondikseen aivan sen itse "pelin" ulkopuolella corsia kaunistellen.
Nythän TPS pelissä tuntui - ja ei sielläkään han koko peliä kuitenkaan- tuntui löytyvän enemmän toki suoraviivaisuutta ja uhrautumsita, muta edelleenkään ei sellainen alati paikkoja vaihtava moderni ja nopea toiminta onnistu, ja siksi IFK:n pelaaminen on todella ennalta-arvattavaa.
On tietenkin upeaa katsottavaa tuollainen kovaan prässäämiseen ja aikaa sekä tilaa vastustajalta vievään pelaamiseen nojaava taktiikka, mutta sen upeus sulaa tuohon tehottomuuteen, joka ihan ilmiselvästi on samanaikaisesti taktisesti erittäin köyhää ja nojaa pelkään tsemppaamiseen järjen unohtuessa liki kokonaan. Siellä siis toivotaan sitä maalia enemmän kuin todellisuudessa luodaan sitä paikkaa. Tosin eiliset maalit voidaan kyllä tunnustaa tehdyiksi ja kertakaikkisen upeiksi.
Siitä jaan näkemyksesi hyvinkin, että seuraavat -sovitaan sitten että kuusi peliä- kertovat hyvinkin pitkälle IFK:n kauden koko kuvan, joten toivotaan totisesti että typerä corsi-kiekko on nyt taaksejäänyttä elämää ja sen Corsin lisäksi laitetaan nyt se eplitapa taktisesti kuntoo joka tuo myös pörräämisen lisäksi niitä tehoja.
Ei se Tapparakaan -vaikka vituttaakin ja tekisi mieli arvostella ihan kaikkea siinä touhussa- aivan vahingossa ole vetäissyt sitä 20 pinnan kaulaa. Heidännkin hyökkäysvariaationsa olivat kuitnekin ihan hitokseen mielikuvituksellisempia kuin IFK:n vastaavat, ja pirun tehokkaita määräänsä nähden. Joten ei ihan aina kuitenkaan se määrä vaan myös laatu ratkaisee.
Siinä siis pähkinä Pikkaraisen leukoihin purtavaksi. Pelin pitäisi säilyttää viihdyttävä arvonsa, erinomaiset tilastonsa, mutta muuttua myös niin tehokkaaksi, että se pakottaa vastustajan toisensa jälkeen vain siihen puolustuasentoon IFK:ta vastaan. Nythän ei asia näin ole. Ei lähellekään. Mutta jos se eilinen oli alkusoittoa paremmalle huomiselle.