Vituttaa niin, että ei veri kierrä. Pitäisi nyt nähdä se kuuluisa metsä puilta, eli ihan järkyttävän määrän IFK tänäänkin maalipaikkoja loi. Mietitään vaikka ensimmäistä 10 minuuttia pelistä, niin olisi pitänyt tehdä 2-3 maalia ja tiuhaan tahtiin läpi pelin. Ihmetyttää vaan, että kun siellä on maailmanmestaria ja ties missä pöndejengeissä verkkoja heilutelleita kavereita, niin miksi ei punanutussa sitten osuta mistään paikasta? Itse olen ainakin siinä uskossa, että nämä kaverit ovat ihan kiitettävästi verkkoja heilutelleet muualla, mutta maali pöndellä vastaa 0.25 maalia HIFK:ssa.
HIFK:n peruspelaaminen on mielestäni jopa ihan hyvällä mallilla. Katsoin tänään pelin alussa, että tuo HIFK:n hyökkäyspelaaminen odottaa ketsuppipullon aukeamista, eli kun niitä maaleja alkaa tulemaan, niin niitä todella tulee, mutta kauanko tässä tarvitsee odotella? Jossain vaiheessa saattaa muuten mennä kuuppa jumiin ja ei tule niitä paikkojakaan. Monena kautena meillä on ollut se 1 tai max 2 kenttää, joilta voinut odottaa tehoja. Nyt on 3 hyökkäyskentällistä, jotka saavat laadukkaita hyökkäyksiä ja maalipaikkoja. Ainoastaan nelonen pelaa sellaista tylsää päätykiekkohokia, josta harvemmin maaleja tehdään. Esimerkiski kapteenimme Petrell pelaa silmin nähden viime kautta pirteämmin, mutta taitaa ensimmäinen maali tulla jalkakynällä joulun tienoilla.
HIFK on hankkinut ison kasan hyviä pelaajia, mutta vähän tuossa nyt mättää tuo roolitus. HIFK:ssa ei taideta oikein tietää sitä, että kuka pelaa sentterinä ja kuka laiturina ja ketkä ne avainpelaajat ovat. Aloituksissa oltiin huonoja taas. Itse pelitavassa en näe suurta vikaa. Hyökkäyspään maalin edustalla pitäisi olla vahvempia. Porukka huutaa pakkia tuonne ja otan minä senkin mielelläni, mutta vaikka tuonne tulisi Pronger luutimaan, niin kyllä se 1-2 saattaa vaikka pomppia omiin. kyllä HIFK:n hyökkäysmateriaalilla ja noilla maalipaikkamäärillä vaan pitää saada kiekko maaliin vähintään 3-4 x pelissä.