Ärsyttää ja tulee viime kausi mieleen; IFK hallitsee ja tilastojen valossa on edellä, mutta maaleja ei tehdä 1-2 enempää, vaikka tontteja on.
Mä olen ajatellut että sinne tarvitaan Wärnin kaltainen laituri, mutta vähän tulee sellainen fiilis, että onko meidän Salliset, Dykit ja Jääskät riittäviä pisteiden valossa. Pitäisikö siellä olla kuitenkin se "1 sentteri" tai varma maalipyssy. Joku vahvistus hyökkäykseen on saatava ja fyysisyydessä IFK ei kyllä häviä, vaan voittaa riittävästi vääntöjä ja karvaa kiekkoja.
Puolustuksen osalta sanottava, että tänään kyllä mun mielestä kaikki pakit oli hyviä. Motin hoiti hyvin puolustusvelvoitteet ja jakoi kiekkoja hyökkäykselle, Lyytinen polki hyvin hyökkäysalueelle ja haki hyvällä vauhdilla kiekot omista. Kousa oma itsensä. Ahonen hoiti myös puolustusvelvoitteet hyvin ja Winberg pärjäsi hyvin. Kun Winberg saa pelejä alle, niin varmasti rohkeus lisääntyy. Pelasi riittävän varmaa kiekollista peliä ja ei ollut tilanteissa jäljessä. Laakso oli mun mielestä myös hyvä. Haki kiekot omista ja käänsi nopeasti peliä. Tappara laukoi 16 kertaa ja IFK piti pelin hyvin vastustajan päädyssä, joten voisi todeta että pakit ja koko viisikkopuolustus toimi hyvin. Oli ilo katsoa millä vauhdilla myös Lundell kävi hakemassa keikkoja omista ja lähti kovalla vauhdilla edistämään hyökkäystä. Lundellin liike ja luistelu on todella hyvää ja vahvaa.
Hyvä fiilis myös Dykin maalista. Tärkeä onnistuminen. Turunen oli myös vahva, punnersi laidoilta vaarallisille paikoille.
Ihmettyttää vaan miten Saarinen, Kangasniemi, Lundell ja Turunen sekä Sallinen ei saa enempää mätettyä maaleja?!
IFK piti Tapparan 3. erässä hyvin pois pahoilta paikoilta. Ei yhtään laukasta maalinedussektorilta. IFK myös voitti maalipaikat hienosti, mutta harmi kun näistä ei jaeta maaleja..