HIFK:n mediaketju

  • 1 472 820
  • 5 861

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Otsikkoon on löytynyt jo kysymysmerkki. Jukurit vei sananmukaisesti HIFK:ta 6-0 tällä viikolla.

Meinasin tulla linkittämään saman jutun, mutta sauna vei voiton. Tässähän alkaa mediakin pikkuhiljaa v*ttuilee melko selkeesti ja sehän on hyvä. Mikä helvetti siinä oikein on, että toimistolla olla vaa sormi persiissä ja ihmetellään? Oikeesti. Olen kanssa miettinyt, että sanovatko sponsorit mitään..paitsi että rahahanoja laitetaan kiinni tai kohdennetaan muualle tms, koska eipä ole kovin ylpeetä mainostaa yritystään meidän suurseurassa, jolle kaikki nauraa. Toisaalta, eipä se huonoa ole, jos sponssataan niin hyvinä kuin huonoina aikoina eli peukku siitä.

Muistelenko väärin vai sanoko jumppaaja jotain siitä, että ollaan median palstatilan mukaan suurseura? Siis mitä aktuaalista helvettiä, jos näin päästeli? Sekö on suurseuran kriteeri, kuinka paljon mediassa ollaan esillä...ei jösses. Noh, julkisuutta se on huonokin julkisuus ja jumppaaja yrittää tehdä paskasta konvehtia ja tulee sitten paremmalle mielelle tällä lausunnolla. On kyllä huumori loppunut ja kiinnostus siinä sivussa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olli Jokisen Jukurit löi surkean HIFK:n keskellä järjetöntä ”sonniviikkoa” – ”Väsyttää ihan älyttömästi”

Otsikkovalinnoissa alkaa olla kulmikkuutta. Tätä on toimistolla kerjätty, ja nyt sitä julkisuutta tulee.
Se on hyvä, että olematon suomalainen urheilujournalismi tekee jotain. Tässä kyse on markkinakapeudesta. Kritisoimalla et pääse pöhöttyneen organisaation kaveripiirin.

HS mm kehuskeli korvaavansa urheilujournalistin keinoälyllä, joka kertoo kuka tekee maalit. Tuo kertoo kaiken todellisuudesta. Osaamattomuus korvataan tietokoneella. Ukrainan sodan voisi jatkossa raportoida samoin ja poistaa pari tyhjäntoimittajaa.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kaveri oli näyttänyt tuota kuvaa lapselleen (IFK-kannattajia) :

"Tykkäätkö IFK:n uudesta maskotista?"

lapsi: "EN, mutta mikä siinä vieressä on"

"se on harri hylje"

lapsi: "se on kiva"
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Aika hirvitys kyllä toi maskotti, jos siis on oikea virallinen maskotti. Kun ajattelee brändejä ja taitoa "puhutella" asiakkaita, niin paljon helpompi olisi uskoa, että toi olisi joku Tallinkin markkinointi osaston viritys, kuin officen työn tulos. Toisaalta onhan tää kausi menny niin reisille, että tavallaan siihen kuvaan tuo sopisi enemmän kuin täydellisesti...
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Jos Philadelphia Flyerssin Gritty sai miettimään että mitä vittua. Niin kyllä tämä Hifk tekele pyyhkii Grittyllä lattiaa.
Ei ihme että siellä on Tobiaksella vaikeuksia löytää vahvistuksia. Joutunut toisella kädellä piirtää maskottia. Sitten lopuksi palkattu takuulla joku ”ammattifirma” 300k hinnalla laittaa tuote kuntoon.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jos Philadelphia Flyerssin Gritty sai miettimään että mitä vittua. Niin kyllä tämä Hifk tekele pyyhkii Grittyllä lattiaa.

Ite ottaisin Grittyn omakseni milloin vaan, jos vetäisi punaista päälle, mutta toi videon hirvitys. Eihän se edes hymyile. Näyttää junantuomalta rautatieasemalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietäisin kyllä pari henkilöä, jotka olisivat hyvinkin sopivia tuon testo-ravun sisälle. Ville ja Tobbe voisivat vuorotella tai kyllähän noita tarvittaessa voi olla kaksikin.
Siinä kun kauden loppuun heiluu, niin saattavat haluta purkaa työsuhteensa ihan itse.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Skidiklubin puurojuhlan instavideossa Buli -maskotti pyörii lavalla patrikhuckomaisella sulokkuudella:





Tämä jäällä, niin K-Espoon muinainen Keltsi-show on syrjäytetty.

Onko tämä jotain komediaa tai piilokamera? Mikä helevetti tuo oikeasti on olevinaan, ja onko tarkoitus pelotella lapsia? Aikuisia IFKn otteet pelottaa ihan tarpeeksi jo muutenkin.

Odotan milloin näemme tämän Nordiksella
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen pettynyt ainoastaan siihen, ettei Bulin julkaisua hehkutettu etukäteen tyyliin :”Huomenna esitellään ISO vahvistus”
Kyllähän sitä hehkutettiin sillä kuuluisalla videosarjalla, mutta se itse julkaisu vaan hiukan viivästyi kun ei haluttu saadun palautteen takia Bulia heti esitellä.

Puku kuitenkin jo vuoden verran seisonut Officen nurkassa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Philadelphia Flyerssin Gritty sai miettimään että mitä vittua. Niin kyllä tämä Hifk tekele pyyhkii Grittyllä lattiaa.
Ei ihme että siellä on Tobiaksella vaikeuksia löytää vahvistuksia. Joutunut toisella kädellä piirtää maskottia. Sitten lopuksi palkattu takuulla joku ”ammattifirma” 300k hinnalla laittaa tuote kuntoon.
Olisi kiva tietää mikä firma on tämän hahmon kehittänyt... taustatyö jäänyt täysin tekemättä... tai sitten ei.... miettikää sitä!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en nyt koe tätä Buli-hommaa yhtään huonona asia. En itse todellakaan kuulu kohderyhmään, joten ei se minulta pois ole. En innostuisi mistään huippuunsa viritetystä maskotistakaan. Tosin en kyllä innostu myöskään esimerkiksi julkkisten näkemisestä, kuten moni muu aikuisikään ehtinyt ihminen, joten ehkä vika on minussa.

Jos mietitään, mistä kaikesta paskasta lapset innostuvat, niin harvoin he arvostavat "teknisiä ominaisuuksia" samalla tavalla kuin aikuiset. Moni asia lähtee vanhempien asenteista. Jos HIFK-henkinen vanhempi sanoo lapselle iloisesti, että "katsopas, Nico-Becca, onpas siinä kiva HIFK-maskotti", lapsi suhtautuu maskottiin todennäköisesti positiivisesti, haluaa ehkä koskea sitä ja ehkä yhteiskuvankin. Ja jos kokemus oli hyvä ja lapsi tuli kohtaamisesta iloiseksi, hän haluaa ehkä nähdä sen uudestaan. Mutta, jos vanhempi kääntääkin päänsä pois ja mutisee jostain noloudesta, lapsi ei todennäköisesti suhtaudu avoimesti ja myönteisesti maskottiin, koska uskoo sen olevan jotenkin väärin tai vanhemman suuttuvan. Jos lapsi leikkii pihalla "väärien vanhempien" lapsen kanssa sopuisasti ja heillä on ollut kivat leikitkin, se todennäköisesti muuttuu, jos lapsi kuulee vahingossa vanhempien sanovan, että olisi parempi, etteivät lapset enää leikkisi yhdessä, koska vanhemmat ovat sellaisia ja tällaisia. Näin se vain elämässä usein menee. Jos lapsi ei jostain ole kiinnostunut, hän osaa sen kyllä itsekin ilmaista.

Itse suhtaudun positiivisesti siihen, että yritetään jotain, millä saisi lasten mielenkiintoa lisättyä ja myös pidettyä yllä. Suurinta osaa alle kouluikäisistä lapsistahan ei otteluiden lopputulokset kiinnosta tuon taivaallista, vaan he muistavat maalit, herkut, Zambonin ja ehkä sen, että näkivät ihan oikean jääkiekkoilijan elävänä. Itse peli tulee tärkeämmäksi vasta paljon myöhemmin. Toki aina on poikkeuksia ja moni lapsi myös reagoi siihen, miten vanhemmat lopputulokset ottavat. Jos vanhemmat ovat huonolla tuulella, lapsi oppii yhdistämään sen HIFK:hon jossain vaiheessa ja ihastuminen seuraan voi jäädä pintapuoliseksi tai se tapahtuu vanhempiaan miellyttääkseen. Minä en muista varhaislapsuudestani yhdenkään ottelun lopputulosta, mutta muistan, että Nordiksella haisi poppari, enkä ollut koskaan nähnyt niin paljon ihmisiä kerralla missään muualla kuin Lintsillä. Ja kun HIFK teki maalin, ihmiset huusivat ja olivat tosi iloisia ja sama kappale soi aina. Myös Zamboni oli hyvin mielenkiintoinen. Ja tämä kaikki on tapahtunut aikana, jolloin HIFK voitti mestaruuksia.

Minä en ole kovin pitkällä tähtäimellä tämän seuran tulevaisuus, eikä ole kovin moni muukaan tänne kirjoittava. Mutta meidän lapsemme ja lapsenlapsemme ovat. Moni sellainen asia, mitä me pidämme ihan dorkana, on nykynuorille ihan normaalia tai jopa huippua. Ei näitä maskotteja meille tehdä. Pipoa löysemmälle.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Siis hei oikeesti vittu! Tuleeko tämmöinen hahmo heilumaan IFK:n peleissä jatkossa? Oon saatana nauranut sitä pekko pelikaania ja nyt meillä joku epämuodostuma. No kertoo rakkaasta seurastani kaiken.
Mihin voin laittaa kaikki IFK kamani? Ehkä Pena antaa neuvon.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL, maskotti on varmasti hyvä juttu ja sen kannalla, aina kannattaa yrittää. Jos sulla käytössä punainen väri... miksi ei vaan sydämen muotoista maskottia, joka vetoaa kaikkiin... sillä "habat" hartioissa ja logoa paitaan?
En ole alan ammattilainen alalla (numerot&strategiat mun alaa), mutta joskus voisi vähän edes testata maskottia ennen kuin julkistaa. Sydän olisi varmasti kaikkiin vetoava iästä riippumatta. Nyt meni tämäkin vihkoon, ei voi mitään....
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en nyt koe tätä Buli-hommaa yhtään huonona asia. En itse todellakaan kuulu kohderyhmään, joten ei se minulta pois ole. En innostuisi mistään huippuunsa viritetystä maskotistakaan. Tosin en kyllä innostu myöskään esimerkiksi julkkisten näkemisestä, kuten moni muu aikuisikään ehtinyt ihminen, joten ehkä vika on minussa.

Jos mietitään, mistä kaikesta paskasta lapset innostuvat, niin harvoin he arvostavat "teknisiä ominaisuuksia" samalla tavalla kuin aikuiset. Moni asia lähtee vanhempien asenteista. Jos HIFK-henkinen vanhempi sanoo lapselle iloisesti, että "katsopas, Nico-Becca, onpas siinä kiva HIFK-maskotti", lapsi suhtautuu maskottiin todennäköisesti positiivisesti, haluaa ehkä koskea sitä ja ehkä yhteiskuvankin. Ja jos kokemus oli hyvä ja lapsi tuli kohtaamisesta iloiseksi, hän haluaa ehkä nähdä sen uudestaan. Mutta, jos vanhempi kääntääkin päänsä pois ja mutisee jostain noloudesta, lapsi ei todennäköisesti suhtaudu avoimesti ja myönteisesti maskottiin, koska uskoo sen olevan jotenkin väärin tai vanhemman suuttuvan. Jos lapsi leikkii pihalla "väärien vanhempien" lapsen kanssa sopuisasti ja heillä on ollut kivat leikitkin, se todennäköisesti muuttuu, jos lapsi kuulee vahingossa vanhempien sanovan, että olisi parempi, etteivät lapset enää leikkisi yhdessä, koska vanhemmat ovat sellaisia ja tällaisia. Näin se vain elämässä usein menee. Jos lapsi ei jostain ole kiinnostunut, hän osaa sen kyllä itsekin ilmaista.

Itse suhtaudun positiivisesti siihen, että yritetään jotain, millä saisi lasten mielenkiintoa lisättyä ja myös pidettyä yllä. Suurinta osaa alle kouluikäisistä lapsistahan ei otteluiden lopputulokset kiinnosta tuon taivaallista, vaan he muistavat maalit, herkut, Zambonin ja ehkä sen, että näkivät ihan oikean jääkiekkoilijan elävänä. Itse peli tulee tärkeämmäksi vasta paljon myöhemmin. Toki aina on poikkeuksia ja moni lapsi myös reagoi siihen, miten vanhemmat lopputulokset ottavat. Jos vanhemmat ovat huonolla tuulella, lapsi oppii yhdistämään sen HIFK:hon jossain vaiheessa ja ihastuminen seuraan voi jäädä pintapuoliseksi tai se tapahtuu vanhempiaan miellyttääkseen. Minä en muista varhaislapsuudestani yhdenkään ottelun lopputulosta, mutta muistan, että Nordiksella haisi poppari, enkä ollut koskaan nähnyt niin paljon ihmisiä kerralla missään muualla kuin Lintsillä. Ja kun HIFK teki maalin, ihmiset huusivat ja olivat tosi iloisia ja sama kappale soi aina. Myös Zamboni oli hyvin mielenkiintoinen. Ja tämä kaikki on tapahtunut aikana, jolloin HIFK voitti mestaruuksia.

Minä en ole kovin pitkällä tähtäimellä tämän seuran tulevaisuus, eikä ole kovin moni muukaan tänne kirjoittava. Mutta meidän lapsemme ja lapsenlapsemme ovat. Moni sellainen asia, mitä me pidämme ihan dorkana, on nykynuorille ihan normaalia tai jopa huippua. Ei näitä maskotteja meille tehdä. Pipoa löysemmälle.
Hyvä kirjoitus. Mielestäni HIFK veti silti tämän maskottihomman aivan vihkoon, vaikka maskotin tuominen mukaan olisikin positiivinen asia. Ei se voi olla vain vanhempien vastuulla miten lapset maskottiin reagoivat, vaan maskotista täytyisi tehdä lapsille mieluisan näköinen, enkä itse kykene uskomaan tuon sitä olevan. Kuten täälläkin palstalla joku kirjoittaja halusi lapsen itse muodostavan mielipiteensä ja kysyi sitä. Kuulemma Buli ei maistunut, mutta Harri Hylje näytti kivalta. Se nyt on toki vain yksi tapaus, mutta itse uskon sen edustavan enemmistöä.

Potentiaaliahan maskotin tuomisessa on toki paljonkin, vaikka se ei minua varten todellakaan ole, enkä tule itsekään maskotista innostumaan, vaikka se olisi paras koskaan. Olisin silti toivonut edes hieman panostusta asiaan, sillä Buli Barbara - seksinukke painajaisista tuskin tulee villitsemään lapsia aivan Pekko Pelikaanin tavoin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Hyvä kirjoitus. Mielestäni HIFK veti silti tämän maskottihomman aivan vihkoon, vaikka maskotin tuominen mukaan olisikin positiivinen asia. Ei se voi olla vain vanhempien vastuulla miten lapset maskottiin reagoivat, vaan maskotista täytyisi tehdä lapsille mieluisan näköinen, enkä itse kykene uskomaan tuon sitä olevan. Kuten täälläkin palstalla joku kirjoittaja halusi lapsen itse muodostavan mielipiteensä ja kysyi sitä. Kuulemma Buli ei maistunut, mutta Harri Hylje näytti kivalta. Se nyt on toki vain yksi tapaus, mutta itse uskon sen edustavan enemmistöä.

Potentiaaliahan maskotin tuomisessa on toki paljonkin, vaikka se ei minua varten todellakaan ole, enkä tule itsekään maskotista innostumaan, vaikka se olisi paras koskaan. Olisin silti toivonut edes hieman panostusta asiaan, sillä Buli Barbara - seksinukke painajaisista tuskin tulee villitsemään lapsia aivan Pekko Pelikaanin tavoin.
Pekko Pelikaani on tosiaan aika helvetin hyvin onnistunut maskotti näillä leveysasteilla. Buli Barbara on hämmentävä. Seksinukkerapu vai mikä helvetti tuo on olevinaan? En tiedä olisko tota pitänyt kasata sen sydämen tai Big Red Catin kautta ennemmin? Rapu on lähtökohtana täysin käsittämätön veto. Sitkeyttäkö se kuvastaa? Vai onko tää joku helvetin mukahyvä ja mukahauska läppä hallituksen syksyisistä rapujuhlista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös