- Mitä sitten voimme tehdä. Yksioikoista ratkaisua ei ole ja äijäimagostakaan emme halua luopua. Kysytään asiaa vaikka IFK:lta!
Mä käsitin lauseen/retorisen kysymyksen niin, että JP:n mielestä IFK on se viimeinen jengi joka haluaisi luopua äijäimagostaan. Eli tietty äijämäisyys kuuluu kiekkoon ja sitä ei pidä kitkeä pois. Jotain softia JP kuitenkin haluaisi äijämäisyyden vastapainoksi, jotta useampi nainen löytäisi katsomoon...
Henkilökohtaisesti en kaipaa mitään tekemällä tehtyä softia jäähalleihin, etenkään Nordikselle. Lätkä on lätkää ja siinä sattuu välillä jätkää... ; ) Jos sen perimmäistä olemusta ei tajua, paikka ei ole jäähallissa, oli sitten nainen tai ei. Taklaukset, kaksinkamppailut ja kaikenlainen fyysisyys kuuluvat lajiin. Joskus sattuu, mutta se on (tai ainakin pitäisi olla) pelaajille alusta asti selvää. Matsissa pitää olla tunnetta! Tämän vuoksi ylilyönnitkin kuuluvat lajiin. Ei siellä toki tartte toisia henkihieveriin hakata, mutta omia puolustetaan aina ja teoista vastataan jäällä. Tai näin sen pitäisi ainakin käytännössä toimia... Toisen mittaaminen niin henkisesti kuin fyysisesti on osa lajia nimeltä jääkiekko. Mikäli homma menee överiksi (ja vaikka aina ei edes mene), sitä puidaan jälkikäteen sitten muualla ja langetetaan sanktiot.
IFK:lla on siinä mielessä pullat hyvin uunissa, että faneista löytyy ihan kiitettävästi naisia. Ja kyllä ainakin useat minun tuntemani naispuoliset fanit taputtavat nurkkihipoille, kunnon pommeille ja pienille ylilyönneillekin. Me haluamme nähdä sitä tunnetta. =) Tiedä sitten, onko juuri IFK-faneiksi tulleet juuri ne naiset jotka pitävät fyysisestä pelistä... Hyvinkin todennäköistä.
Taitokiekko on hienoa katsottavaa ja se mitä haluan nähdä, mutta mausteeksi haluan kyllä sitten niitä pommeja ja omien puolustamista vaikka sitten ajoittain nyrkein... ; ) En oikein ymmärrä niitä (naisia) jotka tulevat jääkiekkomatsiin kauhistelemaan sen "väkivaltaisuutta"... Siis minua ihmetyttää se, etteivätkö naiset muka tiedä, että se on ajoittain aikas fyysistä.. ? Tietysti joku saattaa olla vain utelias tai mennä ihan vaan seuraksi, mutta silti... En myöskään tahdo, että meitä kositaan matseihin, muuttamalla kiekon perusolemusta. Enkä edes usko, että tästä on mitään konreettista apua. Naisia voi olla ehkä muutama enemmän, mutta miehiä vastaavasti aiempaa vähemmän...
Eli itse otteluun EI mitään "naisystävällisempää" linjaa, vaan ottelutapahtumaan esim. erätaukoihuin voi liittää jotain extraa... En kuitenkaan usko, että tästäkään on mitään kovin suurta hyötyä ajatellen naiskatasojamäärän lisäämistä. Kyllä sinne hallille tullaan nimenomaan jääkiekon takia, oltiin naisia tai miehiä. Joukkueen pelityyli (vanhempien ja kavereiden lisäksi) saattaa siten olla se ratkaiseva tekijä, minne halliin suunnataan...
Mitä tästä pitäisi päätellä? Me ollaan petoja, me IFK-naiset. =D
Mites olisi slogan:
Tervetuloa Nordikselle "ilmaiseen kasvohoitoon"?! HEHE...