Mä en ymmärrä yhtään Rindellin dissaamista. Hän on kuitenkin lajiniilojen keskuudessa hyvin suuresti arvostettu ukko ja tuo usein myös perusjargonien lisäksi muitakin näkökulmia tai juttuja höpinöihinsä. Ulosanti on vähän verkkaista, mutta sellainen hän on ollut aina. Mutta kyllä mä tunnistan lähetyksists sen Harri Rindellin, jonka kanssa on turistu vuosien aikana kymmeniä kertoja niin lätkästä kuin välillä vähän muustakin.
HIFK:lle on ihan selkeästi etua siitä, että seura kiinnostaa aina ja ottelutapahtumat ovat hyvin järjestetty. Matsit ovat myös maantieteellisesti lähellä valtaosaa sitä jengiä, joka tekee duunikseen lätkän kanssa hommia. Loput sitten kokevat HIFK:n pelit riittävän mielenkiintoiseksi muuten tullakseen kauempaakin usein tai melko usein paikalle. Hienoa on myös se, että HIFK:lla on ollut nyt livelähetysten muodossa foorumi erilaisille hahmoille ja kyllähän moni on mielissään, että saa ääntään kuuluviin ja kasvot tutuiksi tai enemmän framille. Haastatteluihin on HIFK:n puolesta valmistauduttu yleensä aina huolellisesti ja on pyritty tuomaan jotain uutta ihmisten tietoon. Aikaahan ei näissä yleensä ole kovinkaan paljon, mutta kun on selvät sävelet ja taustatyöt tehty huolella, kyllä näistä useimmiten tällainen heavy userikin jotain lisäarvoa on saanut. Lisäksi HIFK:n puolelta haastattelut tekevillä henkilöillä on melkoinen rutiini puhua ja olla esillä, joten haastattelut soljuvat hyvin eteenpäin, esim. ilman kiusallisia hiljaisia hetkiä.
HIFK on myös tarjonnut esim. Ilmari Pitkäselle loistavan mahdollisuuden selostajan roolissa, minkä Ipe on itse sitten käyttänyt todella hyvin hyväkseen. Ehkä vähän enemmän ja rohkeammin Ipe voisi tuoda omaa persoonaansa selostuksissa esille, mutta toisaalta ymmärrän hyvin, että tietynlainen rauhallisuus ja neutraalius kuuluu selostajan duuniin, joten en osaa siitä(kään) valittaa. Mutta todella mainio alku Pitkäseltä ja toivoisin, että mikäli selostushommat häntä kiinnostavat enemmänkin, hän saisi mahdollisuuden siihen säännöllisemminkin. Kyllä mä sytyn sille, että HIFK-taustasta voi olla ihan konkreettista hyötyä pelaajalle myös siviiliuran puolella. Toki duunit on tehtävä ja näytöt annettava lopulta ihan itse. Mutta mieluummin mä kuuntelen HIFK-taustaa omaavan Ilmari Pitkäsen selostuksia kuin vaikka jonkun janituppuraisen.