Ja seuraavaksi HIFK-TV esittää 1-osaisen sarjan "Lähtö Nordikselta"
Olipa hieman hämmentävä viesti. Mikä tuossa mainoksessa viittaa siihen, että markkinointitiimin olisivat loppu? Ei nuo mitään ilmaisia mainoksia ole, mutta oman kokemuksen mukaan varsin toimivia kylläkin. Tuohan on siis Google Ads -mainostyökalun kautta tehty mainos, joka on näkyy eri sivustoilla ja on kohdennettu sellaisille henkilöille, jotka voisivat olla kiinnostuneita ostamaan lippuja HIFK:n peliin. Kun minä menen ampparit.com-sivustolle, niin en saa tuota mainosta näkyviin, koska sitä ei ole minulle kohdennettu. Ei tuota mainosta siis ole juuri tuolle kyseiselle sivustolle ostettu, vaan se näkyy monilla eri nettisivuilla.Avasin ampparit.com -uutissivuston. Sivuston yläpalkkiin aukeaa alla oleva kuva. Mainosta kun klikkaa niin ohjautuu suoraan IFK:n kotisivujen lipunmyyntiosioon.
Mitä kautta tämmöiset mainokset oikein menevät? Onko markkinointitiimin rahat loppu vai mitä helvettiä?
Veikkaan että pointti on siinä että ensinnäkin visuaaliselta ulkonäöltä tuo mainos on aika outo (vierekkäin valkoisella pohjalla kilpilogo ja punainen grafiikka?) + kaiken kruunaa kokonaan pienillä kirjaimilla kirjoitettu teksti jossa puhutaan esim. ifkistä.Olipa hieman hämmentävä viesti. Mikä tuossa mainoksessa viittaa siihen, että markkinointitiimin olisivat loppu? Ei nuo mitään ilmaisia mainoksia ole, mutta oman kokemuksen mukaan varsin toimivia kylläkin. Tuohan on siis Google Ads -mainostyökalun kautta tehty mainos, joka on näkyy eri sivustoilla ja on kohdennettu sellaisille henkilöille, jotka voisivat olla kiinnostuneita ostamaan lippuja HIFK:n peliin. Kun minä menen ampparit.com-sivustolle, niin en saa tuota mainosta näkyviin, koska sitä ei ole minulle kohdennettu. Ei tuota mainosta siis ole juuri tuolle kyseiselle sivustolle ostettu, vaan se näkyy monilla eri nettisivuilla.
Itse en ottanut sinällään kantaa mainoksen ulkonäköön ja sisältöön. Toki jos kirjoittaja nimenomaan sitä kritisoi, niin sitten ymmärsin viestin väärin.Veikkaan että pointti on siinä että ensinnäkin visuaaliselta ulkonäöltä tuo mainos on aika outo (vierekkäin valkoisella pohjalla kilpilogo ja punainen grafiikka?) + kaiken kruunaa kokonaan pienillä kirjaimilla kirjoitettu teksti jossa puhutaan esim. ifkistä.
Mutta kuten totesit, tuo on Googlen kautta tullut mainos, eli erittäin suurella todennäköisyydellä joko HIFK tai HIFK:n palkkaama markkinointitoimisto tuon on läpi painanut, jonka takia tuo minunkin mielestä on erittäin outo mainos.
Lisäksi HIFK ei yleensä markkinoissa puhu suoraan joukkueesta nimellä, vaan yleensä slogani on esim. "Skaffaa liput matsiin", "Skulataan Stadille" tms ja kyljessä on logo josta tunnistaa mistä seurasta puhutaan. Senkin puolesta tuo "ifkin" on erittäin outo että se on siellä.
Kyllä tuo on joko jonkun tettiläisen tuotos, joku erittäin suuri väärinymmärrys ja kasa epäonnekkaita yhteensattumia tai jonkun ulkopuolisen tekemä trolli, ja viimeiseen vaihtoehtoon en usko.
Itse en ottanut sinällään kantaa mainoksen ulkonäköön ja sisältöön. Toki jos kirjoittaja nimenomaan sitä kritisoi, niin sitten ymmärsin viestin väärin.
Visuaalista ilmettä ei ole tehty "jollain paintilla" vaan Googlen Display-mainokset nyt ovat vähän kökköjä. Toki niistäkin nyt ihan ok näköisiä on mahdollista saada. Mutta yhden mainoksen perusteella on turha lähteä mainontaa haukkumaan, kun siellä varmasti pyörii monia erilaisia versioita mainoksista ja datan perusteella seuraillaan, että mikä toimii ja mikä ei.Kirjoittaja nimenomaan tarkoitti visuaalista ilmettä joka on tehty jollain paintilla ja "ifkiä".
Visuaalista ilmettä ei ole tehty "jollain paintilla" vaan Googlen Display-mainokset nyt ovat vähän kökköjä. Toki niistäkin nyt ihan ok näköisiä on mahdollista saada. Mutta yhden mainoksen perusteella on turha lähteä mainontaa haukkumaan, kun siellä varmasti pyörii monia erilaisia versioita mainoksista ja datan perusteella seuraillaan, että mikä toimii ja mikä ei.
Digitaalinen markkinointi on hieman erilaista touhua kuin se vanha kunnon hesarin printtimainonta. Joskus jopa "ruma" mainos toimii paljon paremmin kuin visuaalisesti näyttävämpi.
Ei hemmetti. Ei saa naurattaa. (Hymiö)Ja seuraavaksi HIFK-TV esittää 1-osaisen sarjan "Lähtö Nordikselta"
Hei HIFK:n mediajengi! Tehkää pidempi pätkä Cory Murphysta, missä saisimme tutustua vähän enemmän häneen ja nimenomaan ihmisenä. Häntä olemme kuitenkin muistelleet lämmöllä kaikki nämä vuodet, vaikka muualla pelasikin, mutta persoonana hän on kuitenkin jäänyt hyvin etäiseksi. Ilmeisesti hän on kuitenkin hauska ja rento heppu, joten voisitteko tuottaa meille materiaalia, mistä voisimme omin silmin sen todeta ja iloita mukana. Kiitos jo etukäteen!
Murphy vois samalla avata, mikä hänen kuningasideansa ylivoiman organisoinnissa on.
Jotain tällaista vähän ounastelin! Olivat tosin niin pitkäveteisiä ja tekemällä tehtyjä omaan makuuni, että vaikea uskoa ”veeti”-sukupolven jaksavan katsoa yhtäkään pätkää loppuun asti?Ehkä tämä Buli-maskotti -saaga sopii paremmin tänne. Tässä vähän selitystä alkuviikon "tiedotustilaisuuteen" ja YouTube -sarjaan:
Hasan & Partners suunnitteli HIFK:lle kampanjan, joka nostattaa kulmakarvoja jääkiekkopiireissä – tästä on kyse
HIFK:n tavoitteena on aktivoida nuoria, joiden ajasta käydään kovaa kilpailua.www.markkinointiuutiset.fi
Ehkä tämä Buli-maskotti -saaga sopii paremmin tänne. Tässä vähän selitystä alkuviikon "tiedotustilaisuuteen" ja YouTube -sarjaan:
Hasan & Partners suunnitteli HIFK:lle kampanjan, joka nostattaa kulmakarvoja jääkiekkopiireissä – tästä on kyse
HIFK:n tavoitteena on aktivoida nuoria, joiden ajasta käydään kovaa kilpailua.www.markkinointiuutiset.fi
Viimeistä jaksoa ei ole vielä julkaistu, mutta siinä selviää, saako seura maskottinsa ja onko se sellainen kuin pitäisi olla.