Mä tykkään näistä(kin) IFK:n mainoksista. Viimeistään nyt sen on taas tajunnut, että kohta mennään taas.
HIFK:n mainonta on ollut jo useamman vuoden onnistunutta. Muuten markkinointi HIFK:n puolella onkin sitten aika ideaköyhää ja onnetonta. Sosiaalista mediaa ei osata hyödyntää ollenkaan siinä määrin kuin olisi mahdollista ja mm. se tekee kokonaisuudesta torson. Ainakin minä miellän markkinoinnin muuksi kuin pelkäksi mainonnaksi ja hienoiksi sloganeiksi. HIFK:n markkinointiosaston pitäisi tosissaan skarpata, että hallille tiensä löytäisi myös uutta kansaa. Nyt viimeistään, kun Mikke-pissiksiä isineen ei katsomoon ainakaan tule lisään, tulisi keksiä jotain, mikä herättäisi myös satunnaiskatsojien mielenkiinnon ja laskisi kynnystä tulla hallille. Ymmärrän tietenkin, että hallin kapasiteetti ja myydyt kausarit asettavat jonkinlaisia rajoituksia, mutta jotain uutta ja ennennäkemätöntä olisi hauska HIFK:n puolelta kokea. Käytössä on kuitenkin dataa aiemmilta kausilta, jota hyödyntämällä voisi keksiä jotain uutta ja innovatiivista. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä keksiäkseen jotain uutta. Joskus olisi siistiä huomata, että IFK:kin ottaa vähän riskejä keksiäkseen uusia juttuja saada lisää katsojia. Herran jestas, kyseessä on HIFK. Kyllä HIFK:n pitäisi aina olla edelläkävijä ja suunnannäyttäjä, ei varman päälle pelaaja ja mielikuvitukseton dinosaurus. Markkinoinnin duunia on keksiä asioita, millä saadaan kansa liikkeelle. Liiallinen tuudittautuminen wanhoihin hyviin aikoihin, on myös elinkautiswankien aliarvioimista. Toisinaan olisi hienoa, jos näitä uskollisia katsojiakin huomioitaisiin jotenkin. Ei vaadi edes älyttömästi resursseja, ainoastaan halua.
Toivotaan, että nettisivut saadaan vihdoin kuntoon ja sisältö on sellaista, mikä tuo oikeasti lisäarvoa faneille. Facebookia ja Twitteriä pitäisi hyödyntää kyllä enemmän ja pelaajat pitäisi tuoda lähemmäs faneja muutenkin. Joukkue on se, mikä faneja kiinnostaa, ei niinkään seura "itsessään". Tietenkään kukaan eikä mikään ole suurempi kuin seura, mutta se olisi hyvä pitää mielessä myös toimistolla, että ihmiset tulevat hallille katsomaan joukkueen peliä. Joukkueen, joka muodostuu pelaajista. Mitä lähempänä joukkue eli pelaajat ovat katsojia, sitä todennäköisemmin syntyy vahva tunneside ja he tulevat uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Ja kappas, yhtäkkiä yksittäinen huono kausikaan ei heidän hallilla käymistään estä, koska ovat niin kasvaneet ja kiintyneet seuraan ja lätkän seuraamiseen. Ja jossain vaiheessa he toivat lapsensakin mukaan. Ja taas on uusi IFK-fanisukupolvi syntynyt.