Niin, enemmänhän tuo pysäkkimainonta on sellaista herättelyä/muistutus kannattajille siitä, että kausi alkaa olla jo ovella. Tuollaisella mainonnalla ei niinkään pyritä mihinkään uusien fanien rekrytointiin. Onko IFK ikinä edes pyrkinyt tekemään sellaista?
Ja siis muutenkin mielestäni tässä markkinoinnissa keskitytään liikaa yhteen juttuun. Ainakin täällä jatkoajassa. On totta, että HIFK on saanut enemmän näkyvyyttä noilla dösärimainoksillaan, ja ne ovat pääsääntöisesti laadukkaampia kun esim. Jokereiden, mutta nykyään se ei ole enää se suurin kanava, jossa markkinoida joukkuettaan. Internet on noussut jatkuvasti tällä saralla, koska siellä on helppoa ja halpaa markkinoida joukkuettaan. Sen pystyy tekemään myös reaaliajassa, joka saa kannattajan tuntemaan itsensä oikeasti tärkeäksi osaksi koko sirkusta.
Täälläkin on arvosteltu tuota Jokereiden viime kauden mainoskampanjaa, mutta tosi asia on, että se on ollut helvetin tehokas. Tai ainakin se yhdistettynä ihan huikean hyvin toimivaan viestintään netin välityksellä (hyvänä esimerkkinä voi käydä lukemassa tämän päivän viestit Jokerit kohti kautta 2012-13 ketjusta) on nostanut katsojakeskiarvoa 800:lla, vaikka mukana ei ole ollut edes mitään mestaruuden tuomaa buustia, vaan katkera tappio heti ensimmäisellä kierroksella.
Eli mitä nyt hain takaa on, että jotenkin tuntuu HIFK:n toimistolle riittävän tämä katumainonta (jossa ollaan eliittiä tottakai), mutta jätetään samalla aivan retuperälle nämä modernimmat markkinointikanavat. Nettisivut, Twitter ja yleinen viestintä joukkueelta faneille on keinoja jolla saadaan koko kauden ajan nostettua tietoisuutta ja pitämään nykyiset fanit iloisempina, joka mielestäni on tärkeämpää kun parin viikon mainokset kadun varressa ennen kauden alkua.