En ole tästä varsinaisesti eri mieltä. Itse olisin kuitenkin odottanut "vähän jotain" enemmän viimeisissä runkosarjapeleissä. Vähän hähmäinenhän tuo "vähän enemmän" on, enkä osaa yksilöidä tarkkaan, mitä se olisi voinut olla, mutta ehkä sellaista tiettyä lisävenymistä, kun sai kuitenkin vihdoinkin onnistumisia alleen ja tammikuun lopusta asti sai kuitenkin pelata ihan kunnon minuutteja. Alkukauden muutaman minuutin peliajalla ei nyt kauheasti voinut ihmeitä odottaakaan. Toki kaikki peliaika on niitä pieniäkin näyttöpaikkoja, missä pitää pystyä luomaan valmennukselle uskoa, että peliaikaa kannattaa rohkeasti antaa enemmän. Tässä Teissala ei mielestäni itsekään onnistunut optimaalisesti.
Ei mulla mitään Teissalaa vastaan ole ja mielelläni olisin hänet meillä pitänyt jatkossakin. Mutta, jos ja kun veri vetää johonkin muualle, silloin pitää lähteä muualle. 3+8=11, -6 ovat kuitenkin sellaiset tehot, joiden perään ei varsinaisesti tarvitse parkua, kun erityisosaaminen on nimenomaan hyökkäyspään pelissä. Potentiaalia en kiistä, mutta milloin ja missä se saadaan kaivettua kentälle, on suuri mysteeri. Ketsuppipullo voi hyvinkin aueta tai sitten olla aukeamatta. Ja kyllähän HIFK olisi halunnut Teissalan pitääkin, hän vain halusi mieluummin takaisin kotikaupunkiinsa.
Sekin on ihan mielenkiintoista, että miksi juuri TPS? Joo, kasvattajaseura, kotikaupunki ja perhe, mutta esim. TPS:n tämän kauden lätkä ei ollut lainkaan sellaista, missä Teissalan parhaat avut tulevat esiin. Ja ilmeisesti Turussa on palikat muutenkin aika sekaisin. Kyllä Leevilläkin pitäisi nämä asiat olla tiedossa ja seuran omana kasvattina hyvät sisäpiirin tiedot mm. ilmapiiriasioista. Itse sanoisin, että joku muu seura olisi lähtökohtaisesti sopinut Teissalalle paljon paremmin ja edistänyt urakehitystä enemmän. Vaikka Pelsut tai HPK. Että voisiko taustalla olla muitakin syitä kuin pelkät jääkiekkoilulliset ja "perhesyyt"? Esim. kaverit? FOMO, kun vanha kaveripiiri painaa menemään pitkin turkua ja itse on muualla? En tiedä. Mutta erikoinen ratkaisu juuri TPS:ään siirtyminen näissä olosuhteissa mun mielestäni Leevin uran kannalta silti on. Edarius on ennen kaikkea henkinen mielentila. Osa oppii siitä pois, osa ei. Mutta se me varmaan ollaan kaikki jo opittu, että harvoin on savua ilman tulta. Jostainhan ne huhut ja jutut lähtee liikkeelle. Eikä niitä juurikaan viime vuosien HIFK-pelaajista ole liikkunut, Schmaltzia lukuunottamatta.