HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 963 503
  • 29 417

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kaikkia ei voida aina pitää tai miellyttää. Teissala on kuitenkin mielestäni saanut ihan mukavasti vastuuta ja on sitä otteillaan ansainnutkin välissä.

Sopimusta on yritetty saada aikaan, mutta TPS oli houkuttelevampi, joten ei kai tässä sen suuremmasta ole kyse.

Uskoisin, että Turussa kärkiketjun roolin tiellä ei ole niin montaa kaskea kammettavana kuin IFK:ssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
No se on Teissalan virhe, jos säälijengi kiinnostaa enemmän.

Ei vaan harmi siis, on viihdyttävä ja varmasti kohta vielä kovempi pelaaja. Mutta jos asenteessa vikaa, niin ehkä parempi näin. Miksiköhän ei nyt sitten pelaa? No tuskin liittyy tähän.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Eihän me toki hävitä mitään ilman Teissalaa, mutta sen sijaan voidaan voittaa. Mua ei hirveästi hetkauta loppupeleissä, että jatkaako vai ei..
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuo teille tuleva Hellman on kyllä hyvä poika.. erittäin hyvä löytö Kibe Kuhdalta. Ja hemmetin ajoissa on Kuhta ollut liikenteessä, kun elokuussa on jo Hellman signattu Stadin kirkkaisiin valoihin. Ilmeisesti potentiaali ollut tiedossa ja oltu hyvissä ajoin liikenteessä.

Todella virheetön noin nuoreksi pakiksi. Fyysisiä ominaisuuksia löytyy myös.



 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuo teille tuleva Hellman on kyllä hyvä poika.. erittäin hyvä löytö Kibe Kuhdalta. Ja hemmetin ajoissa on Kuhta ollut liikenteessä, kun elokuussa on jo Hellman signattu Stadin kirkkaisiin valoihin. Ilmeisesti potentiaali ollut tiedossa ja oltu hyvissä ajoin liikenteessä.
Mukava kuulla. Itseltä on mennyt kyseinen suuruus ohi, mutta hyvältä kuulostaa!
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Todella pettynyt jos Teissalaa ei ole saatu pidettyä. Ei ole yhtä iso palanen kuin Lehterä tietenkään, mutta tärkeä silti. Tuntuu ettei Kaskimäki välttämättä oikein riitä tuohon Koivistoinen-Nättinen -kentälliseen vasemmaksi lenkiksi.

Jos ei Teissala jää, niin sitten joutuu kaivamaan kuvetta oikein kunnolla eli käyttämään huomattavasti enemmän rahaa. Huonoa joukkueenrakentamista taas.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Todella pettynyt jos Teissalaa ei ole saatu pidettyä. Ei ole yhtä iso palanen kuin Lehterä tietenkään, mutta tärkeä silti. Tuntuu ettei Kaskimäki välttämättä oikein riitä tuohon Koivistoinen-Nättinen -kentälliseen vasemmaksi lenkiksi.

Jos ei Teissala jää, niin sitten joutuu kaivamaan kuvetta oikein kunnolla eli käyttämään huomattavasti enemmän rahaa. Huonoa joukkueenrakentamista taas.
Jos sieltä olisi todella Ikonen Pelicansista tulossa niin eikö hän menisi Teissalan paikalle. En sanoisi tässä vaiheessa vielä että huonoa joukkueen rakentamista. Ei tiedetä Teissalan motivaatiota jatkaa meillä ja jos asenne on pielessä niin takaisin Turkuun vaan.
 

F#21

Jäsen
Jori Lehterää huhuttu Hifkiin. Toreilta kuultuna Tappara tarjonnut liigan historian isointa 2v pahvia Jorille. Sopimusta ei vielä ole minnekään. Ulkomaille, lähinnä sveitsiin on Jori haikallut. Saa nähdä mitä tapahtuu, mutta jos Tapparassa jatkaa, niin palkka on mottipäinen.
Tämä tuolta yleisestä keskustelusta. Eli Lehterä ei olisi tämän perusteella vielä varma tapaus.

Mulle Teissalan menetys on aika se ja sama. Joko voi olla kova ensi kaudella tai sitten ei, mutta mielestäni HIFK tarvii varmemman tulosnimen tilalle. Kiekollisten taitojensa puolesta Teissala olisi mieleen, mutta joku tuossa henkilössä ja pelissä mättää omaan makuun.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella pettynyt jos Teissalaa ei ole saatu pidettyä. Ei ole yhtä iso palanen kuin Lehterä tietenkään, mutta tärkeä silti. Tuntuu ettei Kaskimäki välttämättä oikein riitä tuohon Koivistoinen-Nättinen -kentälliseen vasemmaksi lenkiksi.

Jos ei Teissala jää, niin sitten joutuu kaivamaan kuvetta oikein kunnolla eli käyttämään huomattavasti enemmän rahaa. Huonoa joukkueenrakentamista taas.

Aika kova tuomio jo etukäteen, että ensi kauden joukkue on taas huonosti rakennettu. Emme myöskään tiedä, mikä Teissalan palkkapyyntö on ollut.

Aika isoja steppejä Teissala saa ensi kesän aikana ottaa, jotta muuttuisi hyvästä prospektista ”must have”-pelaajaksi. Näytöt kentällä ovat edelleen pidemmässä juoksussa kovin ohuet. Ne harvat kerrat, kun olen Teissalan tavannut kaukalon ulkopuolella, tuovat enimmäkseen mieleen vanhan kunnon edarimeiningin. Nuori mies vielä, mutta henkistä kasvua tarvitaan. Ehkä enemmän kuitenkin ”tyyppikysymys”, sillä jengissä on nuorempia, joviaalejakin kavereita, joista ei edarius haise.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tämä tuolta yleisestä keskustelusta. Eli Lehterä ei olisi tämän perusteella vielä varma tapaus.
Se mitä minä olen kuullut niin monivuotinen lappu on HIFK:n kanssa on tehty aikoja sitten. Muutenkin kyseinen kirjoittaja ei omien mielipiteidensä vuoksi kykenisi uskomaan siirtoa juuri HIFK:hon vaikka itse pelaaja sen hänelle kertoisi.

Sitä mitä päivämääriä siellä mahdollisesti on esim Sveitsiin siirtymistä ajatellen en tiedä.

Samoin korviin kuuluu, ei enää niin ujostikaan, vahvistusta palstalla pyörivään Kiviharju-huhuun.

Katsellaan sitten myöhemmin osuvatko vai eivät.
 
Viimeksi muokattu:

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jos sieltä olisi todella Ikonen Pelicansista tulossa niin eikö hän menisi Teissalan paikalle. En sanoisi tässä vaiheessa vielä että huonoa joukkueen rakentamista.

No ei. Ikonen on melko umpisentteri, miten hän pärjäisi laidassa? Ja vielä vasemmassa laidassa kun on right. Teissala on poikkeus, kun rightina hakeutuu mielestäni vasemmalle, ei se tavanomaista ole.

Tämä Ikonen huhu kuulostaa lähinnä rutiköyhän miehen Lehterältä. Ei saatana jos sekään ei nyt sitten toteudu, korttitalo sortuu.

Aika kova tuomio jo etukäteen, että ensi kauden joukkue on taas huonosti rakennettu.

En kirjoittanut että joukkue on huonosti rakennettu. Siinä on suuri ero sanooko että yksittäinen siirto tai hankkimatta jättäminen indikoi huonoa joukkueen rakentamista, kuin että koko joukkue olisi huonosti rakennettu. Tarkkuutta kiitos, ettei vääristellä toisten väittämiä.

"Huonoa rakentamista" liittyi nimenomaisesti siihen, että Teissalasta olisi saanut hyvän hintalaatusuhteen laiturin Koivistoisen ketjuun. Nyt jos joutuu ostamaan siihen palikan, se tulee kalliiksi. Kalliilla ostaminen on sitä huonoa rakentamista.
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aika isoja steppejä Teissala saa ensi kesän aikana ottaa, jotta muuttuisi hyvästä prospektista ”must have”-pelaajaksi. Näytöt kentällä ovat edelleen pidemmässä juoksussa kovin ohuet. Ne harvat kerrat, kun olen Teissalan tavannut kaukalon ulkopuolella, tuovat enimmäkseen mieleen vanhan kunnon edarimeiningin. Nuori mies vielä, mutta henkistä kasvua tarvitaan. Ehkä enemmän kuitenkin ”tyyppikysymys”, sillä jengissä on nuorempia, joviaalejakin kavereita, joista ei edarius haise.
Mielestäni on tehnyt tulosta ihan kelvollisesti silloin harvoin kun on annettu sellaista vastuuta, että sitä voidaan odottaa. Tässä Teissalaan liittyvässä keskustelussa tulee vähän sellaiset Kaski-flashbackit ja mitä olen seurannut läpimurron kynnyksellä olevia pelaajia, niin pidän huomattavan todennäköisenä, että ketsuppipullo aukeaa suuremman pistemäärän muodossa jo ensi kaudella kunhan vain sopiva rooli löytyy. Klassinen "maksetaan oppirahat ja kilpailija korjaa hedelmät"-tilanne.

Teissalan mahdollisessa menetyksessä ei itselläni harmita eniten se, että menetetään edullinen pelaaja, jolla on potentiaalia tulosyksikköön vaan se, että menetetään helvetin viihdyttävä pelaaja, joka omaa poikkeuksellista yksilötaitoa ja joka kykenee huikeisiin highlight-suorituksiin kuten pari maaliaan tälläkin kaudella osoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä uskon meidän urheilujohdon ja valmennuksen kyllä havainneen Teissalan potentiaalin - kun jopa me kannattajat ollaan se havaittu. Palstalla huhutun mukaan hänelle olisi tarjottu 2 v jatkoa, eikä mulla ole aihetta epäillä, etteikö palkkatarjous ole ollut ihan asiallinen. Jos pelaaja silti valitsee palata kasvattajaseuraansa ja kotimaisemiin, ei siitä mielestäni IFK:ta tarvitse moittia - eikä kyllä pelaajaakaan.

Elämässä on valtavan monta muuttujaa, jotka kaikki vaikuttaa kaikkiin valintoihin, enemmän tahi vähemmän. Ihminen ei ole kovin rationaalinen päätöksentekijä, vaikka me mielellään muuta luulotellaan itsellemme.

Mä olisin mielelläni katsellut viihdyttävää Teissalaa pidempäänkin punapaidassa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Aika kova tuomio jo etukäteen, että ensi kauden joukkue on taas huonosti rakennettu. Emme myöskään tiedä, mikä Teissalan palkkapyyntö on ollut.

Aika isoja steppejä Teissala saa ensi kesän aikana ottaa, jotta muuttuisi hyvästä prospektista ”must have”-pelaajaksi. Näytöt kentällä ovat edelleen pidemmässä juoksussa kovin ohuet. Ne harvat kerrat, kun olen Teissalan tavannut kaukalon ulkopuolella, tuovat enimmäkseen mieleen vanhan kunnon edarimeiningin. Nuori mies vielä, mutta henkistä kasvua tarvitaan. Ehkä enemmän kuitenkin ”tyyppikysymys”, sillä jengissä on nuorempia, joviaalejakin kavereita, joista ei edarius haise.
Tuntematta Teissalaa, niin tämä "edarius" on luonnekysymys.
Itse tunnen e-junnuja, jotka luulevat olevansa ihan helvetin kovia "lätkä-jätkiä", eikä se osasta poistu koskaan.
Vastaavasti osa pelaajista on nöyriä oppijoita ihan alusta asti.
Veikkaan esim. Miro Heiskasen kuuluneen tähän jälkimmäiseen ryhmään, lapsesta asti.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos sieltä olisi todella Ikonen Pelicansista tulossa niin eikö hän menisi Teissalan paikalle. En sanoisi tässä vaiheessa vielä että huonoa joukkueen rakentamista. Ei tiedetä Teissalan motivaatiota jatkaa meillä ja jos asenne on pielessä niin takaisin Turkuun vaan.
Tai syytä motivaation puutteelle?
Josko se liittyisi jotenkin peluuttamiseen?
Toki voihan se olla että kaipaa mamman lihapullia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Huonoa rakentamista" liittyi nimenomaisesti siihen, että Teissalasta olisi saanut hyvän hintalaatusuhteen laiturin Koivistoisen ketjuun. Nyt jos joutuu ostamaan siihen palikan, se tulee kalliiksi. Kalliilla ostaminen on sitä huonoa rakentamista.

Minusta kalliilla ostaminen ei ole huonoa rakentamista, jos kalliilla saa riittävästi takuuvarmaa laatua. Huonoa rakentamista on se, että ostetaan kalliilla heikkoa tai vaihtelevaa laatua tai epävarmuutta. Sinun määrittelemäsi vähintään 100 k hintalappu Teissalasta menisi kyllä minusta selkeästi toivotaan-toivotaan -osastolle.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mielestäni on tehnyt tulosta ihan kelvollisesti silloin harvoin kun on annettu sellaista vastuuta, että sitä voidaan odottaa. Tässä Teissalaan liittyvässä keskustelussa tulee vähän sellaiset Kaski-flashbackit ja mitä olen seurannut läpimurron kynnyksellä olevia pelaajia, niin pidän huomattavan todennäköisenä, että ketsuppipullo aukeaa suuremman pistemäärän muodossa jo ensi kaudella kunhan vain sopiva rooli löytyy. Klassinen "maksetaan oppirahat ja kilpailija korjaa hedelmät"-tilanne.

Teissalan mahdollisessa menetyksessä ei itselläni harmita eniten se, että menetetään edullinen pelaaja, jolla on potentiaalia tulosyksikköön vaan se, että menetetään helvetin viihdyttävä pelaaja, joka omaa poikkeuksellista yksilötaitoa ja joka kykenee huikeisiin highlight-suorituksiin kuten pari maaliaan tälläkin kaudella osoittaa.
Tulee menettämisestä mieleen myös eräs tällä kaudella kakkospakiksi pelannut "meidän mies". Kuten eräs Tapparassa pelaava, jota tännekin huhuiltiin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni on tehnyt tulosta ihan kelvollisesti silloin kun on annettu sellaista vastuuta, että sitä voidaan odottaa. Tässä Teissalaan liittyvässä keskustelussa tulee vähän sellaiset Kaski-flashbackit ja mitä olen seurannut läpimurron kynnyksellä olevia pelaajia, niin pidän huomattavan todennäköisenä, että ketsuppipullo aukeaa suuremman pistemäärän muodossa jo ensi kaudella kunhan vain sopiva rooli löytyy. Klassinen "maksetaan oppirahat ja kilpailija korjaa hedelmät"-tilanne.

Teissalan mahdollisessa menetyksessä ei itselläni harmita eniten se, että menetetään edullinen pelaaja, jolla on potentiaalia tulosyksikköön vaan se, että menetetään helvetin viihdyttävä pelaaja, joka omaa poikkeuksellista yksilötaitoa ja joka kykenee huikeisiin highlight-suorituksiin kuten pari maaliaan tälläkin kaudella osoittaa.

En ole tästä varsinaisesti eri mieltä. Itse olisin kuitenkin odottanut "vähän jotain" enemmän viimeisissä runkosarjapeleissä. Vähän hähmäinenhän tuo "vähän enemmän" on, enkä osaa yksilöidä tarkkaan, mitä se olisi voinut olla, mutta ehkä sellaista tiettyä lisävenymistä, kun sai kuitenkin vihdoinkin onnistumisia alleen ja tammikuun lopusta asti sai kuitenkin pelata ihan kunnon minuutteja. Alkukauden muutaman minuutin peliajalla ei nyt kauheasti voinut ihmeitä odottaakaan. Toki kaikki peliaika on niitä pieniäkin näyttöpaikkoja, missä pitää pystyä luomaan valmennukselle uskoa, että peliaikaa kannattaa rohkeasti antaa enemmän. Tässä Teissala ei mielestäni itsekään onnistunut optimaalisesti.

Ei mulla mitään Teissalaa vastaan ole ja mielelläni olisin hänet meillä pitänyt jatkossakin. Mutta, jos ja kun veri vetää johonkin muualle, silloin pitää lähteä muualle. 3+8=11, -6 ovat kuitenkin sellaiset tehot, joiden perään ei varsinaisesti tarvitse parkua, kun erityisosaaminen on nimenomaan hyökkäyspään pelissä. Potentiaalia en kiistä, mutta milloin ja missä se saadaan kaivettua kentälle, on suuri mysteeri. Ketsuppipullo voi hyvinkin aueta tai sitten olla aukeamatta. Ja kyllähän HIFK olisi halunnut Teissalan pitääkin, hän vain halusi mieluummin takaisin kotikaupunkiinsa.

Sekin on ihan mielenkiintoista, että miksi juuri TPS? Joo, kasvattajaseura, kotikaupunki ja perhe, mutta esim. TPS:n tämän kauden lätkä ei ollut lainkaan sellaista, missä Teissalan parhaat avut tulevat esiin. Ja ilmeisesti Turussa on palikat muutenkin aika sekaisin. Kyllä Leevilläkin pitäisi nämä asiat olla tiedossa ja seuran omana kasvattina hyvät sisäpiirin tiedot mm. ilmapiiriasioista. Itse sanoisin, että joku muu seura olisi lähtökohtaisesti sopinut Teissalalle paljon paremmin ja edistänyt urakehitystä enemmän. Vaikka Pelsut tai HPK. Että voisiko taustalla olla muitakin syitä kuin pelkät jääkiekkoilulliset ja "perhesyyt"? Esim. kaverit? FOMO, kun vanha kaveripiiri painaa menemään pitkin turkua ja itse on muualla? En tiedä. Mutta erikoinen ratkaisu juuri TPS:ään siirtyminen näissä olosuhteissa mun mielestäni Leevin uran kannalta silti on. Edarius on ennen kaikkea henkinen mielentila. Osa oppii siitä pois, osa ei. Mutta se me varmaan ollaan kaikki jo opittu, että harvoin on savua ilman tulta. Jostainhan ne huhut ja jutut lähtee liikkeelle. Eikä niitä juurikaan viime vuosien HIFK-pelaajista ole liikkunut, Schmaltzia lukuunottamatta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ole tästä varsinaisesti eri mieltä. Itse olisin kuitenkin odottanut "vähän jotain" enemmän viimeisissä runkosarjapeleissä. Vähän hähmäinenhän tuo "vähän enemmän" on, enkä osaa yksilöidä tarkkaan, mitä se olisi voinut olla, mutta ehkä sellaista tiettyä lisävenymistä, kun sai kuitenkin vihdoinkin onnistumisia alleen ja tammikuun lopusta asti sai kuitenkin pelata ihan kunnon minuutteja. Alkukauden muutaman minuutin peliajalla ei nyt kauheasti voinut ihmeitä odottaakaan. Toki kaikki peliaika on niitä pieniäkin näyttöpaikkoja, missä pitää pystyä luomaan valmennukselle uskoa, että peliaikaa kannattaa rohkeasti antaa enemmän. Tässä Teissala ei mielestäni itsekään onnistunut optimaalisesti.

Ei mulla mitään Teissalaa vastaan ole ja mielelläni olisin hänet meillä pitänyt jatkossakin. Mutta, jos ja kun veri vetää johonkin muualle, silloin pitää lähteä muualle. 3+8=11, -6 ovat kuitenkin sellaiset tehot, joiden perään ei varsinaisesti tarvitse parkua, kun erityisosaaminen on nimenomaan hyökkäyspään pelissä. Potentiaalia en kiistä, mutta milloin ja missä se saadaan kaivettua kentälle, on suuri mysteeri. Ketsuppipullo voi hyvinkin aueta tai sitten olla aukeamatta. Ja kyllähän HIFK olisi halunnut Teissalan pitääkin, hän vain halusi mieluummin takaisin kotikaupunkiinsa.

Sekin on ihan mielenkiintoista, että miksi juuri TPS? Joo, kasvattajaseura, kotikaupunki ja perhe, mutta esim. TPS:n tämän kauden lätkä ei ollut lainkaan sellaista, missä Teissalan parhaat avut tulevat esiin. Ja ilmeisesti Turussa on palikat muutenkin aika sekaisin. Kyllä Leevilläkin pitäisi nämä asiat olla tiedossa ja seuran omana kasvattina hyvät sisäpiirin tiedot mm. ilmapiiriasioista. Itse sanoisin, että joku muu seura olisi lähtökohtaisesti sopinut Teissalalle paljon paremmin ja edistänyt urakehitystä enemmän. Vaikka Pelsut tai HPK. Että voisiko taustalla olla muitakin syitä kuin pelkät jääkiekkoilulliset ja "perhesyyt"? Esim. kaverit? FOMO, kun vanha kaveripiiri painaa menemään pitkin turkua ja itse on muualla? En tiedä. Mutta erikoinen ratkaisu juuri TPS:ään siirtyminen näissä olosuhteissa mun mielestäni Leevin uran kannalta silti on. Edarius on ennen kaikkea henkinen mielentila. Osa oppii siitä pois, osa ei. Mutta se me varmaan ollaan kaikki jo opittu, että harvoin on savua ilman tulta. Jostainhan ne huhut ja jutut lähtee liikkeelle. Eikä niitä juurikaan viime vuosien HIFK-pelaajista ole liikkunut, Schmaltzia lukuunottamatta.
Viimeisen viiden liigaottelun peliajat: 10:07, 12:39, 14:06, 13:51, 11:24 ja koko kauden peliaikakeskiarvo siis 11:06. Tuo on pienempi minuuttimäärä kuin Åstenilla. Haen siis sitä, että koko kauden pistemäärän tuijottaminen on epäreilua, koska on hyökkäävän profiilin pelaajana pelannut nelosketju-tason minuutteja eikä rooli ole missään vaiheessa vakiintunut vaan on pitkin kautta hypellyt ketjusta ja jopa joukkueesta toiseen. Se roolin vakiintuminen olisi tärkeää ennen kaikkea näille vähemmän rutinoituneille pelaajille, jotka ottavat vasta ammattilaisuransa ensiaskelia. Toisaalta onhan hän ollut myös vähän olosuhteiden uhri, koska kaksi ensimmäistä ketjua loksahtivat näin hyvin uomiinsa ja toisaalta 3. ketjusta ei saatu runkosarjassa toimivaa koostumusta vaikka siinä on käynyt ties keitä yrittämässä.

Toki olen samaa mieltä, että jos pelaaja haluaa muualle, oli syynä isompi vastuu tai mikä tahansa, niin ei häntä väkisinkään täällä voida pitää.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En ole tästä varsinaisesti eri mieltä. Itse olisin kuitenkin odottanut "vähän jotain" enemmän viimeisissä runkosarjapeleissä. Vähän hähmäinenhän tuo "vähän enemmän" on, enkä osaa yksilöidä tarkkaan, mitä se olisi voinut olla, mutta ehkä sellaista tiettyä lisävenymistä, kun sai kuitenkin vihdoinkin onnistumisia alleen ja tammikuun lopusta asti sai kuitenkin pelata ihan kunnon minuutteja. Alkukauden muutaman minuutin peliajalla ei nyt kauheasti voinut ihmeitä odottaakaan. Toki kaikki peliaika on niitä pieniäkin näyttöpaikkoja, missä pitää pystyä luomaan valmennukselle uskoa, että peliaikaa kannattaa rohkeasti antaa enemmän. Tässä Teissala ei mielestäni itsekään onnistunut optimaalisesti.

Ei mulla mitään Teissalaa vastaan ole ja mielelläni olisin hänet meillä pitänyt jatkossakin. Mutta, jos ja kun veri vetää johonkin muualle, silloin pitää lähteä muualle. 3+8=11, -6 ovat kuitenkin sellaiset tehot, joiden perään ei varsinaisesti tarvitse parkua, kun erityisosaaminen on nimenomaan hyökkäyspään pelissä. Potentiaalia en kiistä, mutta milloin ja missä se saadaan kaivettua kentälle, on suuri mysteeri. Ketsuppipullo voi hyvinkin aueta tai sitten olla aukeamatta. Ja kyllähän HIFK olisi halunnut Teissalan pitääkin, hän vain halusi mieluummin takaisin kotikaupunkiinsa.

Sekin on ihan mielenkiintoista, että miksi juuri TPS? Joo, kasvattajaseura, kotikaupunki ja perhe, mutta esim. TPS:n tämän kauden lätkä ei ollut lainkaan sellaista, missä Teissalan parhaat avut tulevat esiin. Ja ilmeisesti Turussa on palikat muutenkin aika sekaisin. Kyllä Leevilläkin pitäisi nämä asiat olla tiedossa ja seuran omana kasvattina hyvät sisäpiirin tiedot mm. ilmapiiriasioista. Itse sanoisin, että joku muu seura olisi lähtökohtaisesti sopinut Teissalalle paljon paremmin ja edistänyt urakehitystä enemmän. Vaikka Pelsut tai HPK. Että voisiko taustalla olla muitakin syitä kuin pelkät jääkiekkoilulliset ja "perhesyyt"? Esim. kaverit? FOMO, kun vanha kaveripiiri painaa menemään pitkin turkua ja itse on muualla? En tiedä. Mutta erikoinen ratkaisu juuri TPS:ään siirtyminen näissä olosuhteissa mun mielestäni Leevin uran kannalta silti on. Edarius on ennen kaikkea henkinen mielentila. Osa oppii siitä pois, osa ei. Mutta se me varmaan ollaan kaikki jo opittu, että harvoin on savua ilman tulta. Jostainhan ne huhut ja jutut lähtee liikkeelle. Eikä niitä juurikaan viime vuosien HIFK-pelaajista ole liikkunut, Schmaltzia lukuunottamatta.
Olen samaa mieltä kanssasi, että Turkuun ei ehkä juuri nyt olisi kannattanut/kannattaisi lähteä.
Varsinkin kun täällä olisi saattanut saada paikan Lehterän tai Koivistoisen ja Nättisen vierellä.
Edariuuteen en ota kantaa.
Se kuitenkin on sanomattakin selvää, ettei hänelle annettu viime ja tällä kaudella edes kohtuullisia mahdollisuuksia, paitsi vasta lopussa.
Siitä olen eri mieltä, että hänellä olisi tehotilasto - 6. Se on +7.
Pisteitä tällä kaudella 3+8 ja viime kaudella 1+1.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös