king of the jungle
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Tältäkö se pienemmistä seuroista tuntuu, kun saa lukea että kovia ukkoja menee muihin jengeihin?
Tältäkö se pienemmistä seuroista tuntuu, kun saa lukea että kovia ukkoja menee muihin jengeihin?
Kai mää sitten ole toi tollanen glory hunter tai jotakin, sillä aikani kyllä makselin kausikorttiakin ja juoksi hallilla pettymyksestä toiseen, mutta sen lopetin jo hyvän aikaa sitten.Ihan hyvät säännöt, niillä pääsee jo pitkälle. Onko sitkeämpää ihmistä kun IFK:n pitkäaikainen kannattaja ?
Moni jättäisi leikin kesken, mutta me ei olla gloryhuntereita. Toki niitäkin on joskus nähty.
Minulla ei ole omaa jälkipolvea, mutta kummipoikaa olen vienyt matseihin, yleensä peli tai kaksi
per kausi, ja olen puhunut vähän samoja juttuja.
Kun se nyt ei vain oikeassa elämässä mene niin
Se levy on niin kulunut, että korviin sattuu ja nyt kun kokeillaan jotain muuta, sanottakoot sitä vaikka kestävämmäksi kehitykseksi, täällä vedetään ranteita auki.
Ja mitä tulee Dykin, Lyytisen ja Palolan jatkosopimuksiin, niistä itkeminen alkaa olla jo lapsellisen naurettavaa. Mulle ei avaudu ollenkaan, miten nämä kolme jatkosopimusta ovat saaneet ihmiset nyt niin pois tolaltaan, että täällä jaksetaan itkeä niistä viikosta toiseen.
Komarov ei henkilönä erityisesti innosta Venäjälle jäämisen ja sitä seuranneen hiljaisuuden vuoksi.
Ei se ole lapsellisen naurettavaa itkemistä, että yksittäinen kirjoittaja kommentoi kerran, että juuri nämä jatkosopimukset olivat niitä joita ei varsinaisesti tarvittu ja haluttu, kun taas jatkuvuutta olisi saanut yhdistettynä laatuun pitämällä niitä parempia pelaajia kuten useasti mainitut Broadhurst, Auvitu ja Turunen. Se että sitten useampi kymmenen tai sata kirjoittajaa on tehnyt saman havainnon, ei tarkoita että kukaan toistaa itseään tai varsinkaan että tämä päivänselvä ja neutraalistikin useimmiten esitetty havainto olisi milläänlailla lapsellista itkua. Tai naurettavaa.
En näkisi että olet gloryhunter, gloryhunter on omasta mielestäni sellainen joka ilmestyy paikalle ainoastaan silloin jos suunnilleen johdetaan runkosarjaa, tai play-offsien semifinaaleissa, ja hehkuttaa kaikkialla miten vannoutunut ja uskollinen kannattaja hän on.Kai mää sitten ole toi tollanen glory hunter tai jotakin, sillä aikani kyllä makselin kausikorttiakin ja juoksi hallilla pettymyksestä toiseen, mutta sen lopetin jo hyvän aikaa sitten.
Seuraa en toki vaihda menestyksen perässä, joten mulle se menestymättömyys ja huono tuote tarkoittaa vain sitä, että en siitä ole valmis maksamaan enää samassa suhteessa kuin aiemmin.
Turunen edustaa laatua, mutta voitko nyt vihdoin kertoa, minkälaista jatkuvuutta edustaa narritaustainen pelaaja, joka on pelannut meillä aiemmin yhden hyvän kauden ja nyt yhden apaattisen kevään (9 peliä runkosarjaa tehoilla 0+3 ja 2 play-off-peliä kiikareilla)?
Arvostan yleensä leidin kirjoituksia, etenkin niitä jotka eivät liian pitkiä ole, mutta tässä ylläolevassa ylittyy mielestäni usean sanavalinnan ja yleisen sävyn osalta hyvän maun raja.
Ei se ole lapsellisen naurettavaa itkemistä, että yksittäinen kirjoittaja kommentoi kerran, että juuri nämä jatkosopimukset olivat niitä joita ei varsinaisesti tarvittu ja haluttu, kun taas jatkuvuutta olisi saanut yhdistettynä laatuun pitämällä niitä parempia pelaajia kuten useasti mainitut Broadhurst, Auvitu ja Turunen. Se että sitten useampi kymmenen tai sata kirjoittajaa on tehnyt saman havainnon, ei tarkoita että kukaan toistaa itseään tai varsinkaan että tämä päivänselvä ja neutraalistikin useimmiten esitetty havainto olisi milläänlailla lapsellista itkua. Tai naurettavaa.
Minkälaista? No laadukasta. Ihan ilman vihtojakin voin esittää vastakysymyksen että mitä jatkuvuutta Tampereella liigatähdeksi noussut narritaustainen Olli Palola, Kalpassa liigapelaajaksi noussut narritaustainen Iiro Pakarinen, tai myöskin Kalpassa liigapelaajaksi noussut Joonas Lyytinen edustaa? Ei Palola ja Pakarinen ole juuri sen vähemmän narritaustaisia kuin Turunenkaan, mutta Turunen on sentään Helsinkiläinen.
Jatkuvuutta edustaa toki jokainen, joka on aikaisempanakin vuonna istunut kopissa, Turusen kohdalla kuitenkin kahtena erillisenä kautena joka ei ole mitätön määrä. Lyytinen neljänä, Pakarinen kolmena ja Palola yhtenä kautena, eli vähemmän kuin Turunen.
Mun ei pitänyt enää mainita Lyytisen nimeä tässä ketjussa, koska jotkut tuntuvat siitä niin ärsyyntyvän, mutta mikäli esim. Lyytinen edustaa tässä seurassa muka jonkinlaista positiivista jatkuvuutta, on silloin kyllä jokin todella pielessä joukkueen rakentamisessa.Turunen on näistä ainoa, joka ei ole edes teeskennellyt minkäänlaista sitoutumista joukkueeseen. Lisäksi ymmärrän jatkuvuuden niin, että joukkueessa jatkavat edellisen kauden avainpelaajia. Palola oli ajoittain tällainen, Turunen ei. Lyytinen oli klesana, mutta on minun kirjoissani selkeästi HIFK:n mies, toisin kuin Turunen.
Mun ei pitänyt enää mainita Lyytisen nimeä tässä ketjussa, koska jotkut tuntuvat siitä niin ärsyyntyvän, mutta mikäli esim. Lyytinen edustaa tässä seurassa muka jonkinlaista positiivista jatkuvuutta, on silloin kyllä jokin todella pielessä joukkueen rakentamisessa.
Minä en ymmärrä, miksi HIFK ei voi Salmelaisen tai Peltosen suulla rehellisesti avata tilannetta jo nyt. Miksi kaikki on niin mystistä? Sen ymmärrän oikein hyvin, että ihmiset ovat tämän hiljaisuuden vuoksi vähän epäluuloisia. Miksi HIFK siis sahaa omaa oksaansa pihtaamalla tietoja? Tämähän on vähän verrattavissa siihen, että vanhemmat ovat eroamassa ja tavallaan jo eronneetkin, mutta kumpikaan ei uskalla kertoa siitä lapsille. Lapset ovat asian kyllä huomanneetkin jo ajat siten, kun toinen on nukkunut vierashuoneessa jo tovin. Osa lapsista kuitenkin elättelee vielä toiveita, että vanhemmat eivät eroaisikaan, vaikka oikeasti se olisi kaikille parempi, vaikka alussa vähän vaikeampaa voi ollakin. Lopulta se elämä sitten asettuu uomiinsa ja pahimmat pettymykset unohtuu. Kaikki varmaan ymmärtävät, että HIFK:n talous ei ole enää tai ainakaan tällä hetkellä yhtä hyvä kuin Tapparalla ja Kärpillä ja siihenkin on syynsä (mm. Gardenin rakentamattomuus, Gardenin kehitykseen käytetyt rahat (omat ja sijoittajille lainatut), koronarajoitukset, jne.). Kyllä sen voi ääneen sanoa sillä tavalla, että menee puupäisemmällekin jakeluun. Edelleen ollaan Liiga-tasolle vähintäänkin ok-tasolla.
No nimenomaan. Jos nyt ollaan taasen kerran IFK:n historiassa taloudellisessa ahdingossa -ottamatta tässä kantaa sen syihin- niin avoimmuus olisi nyt kyllä poikaa, ja ihan siis jos tavoitteena on saada niitä kausikortteja myytyä muutoin kuin puhelimitse rukoilemalla.Amen. Avoimuutta, avoimuutta ja lisää avoimuutta niiltä osin kun se on mahdollista. Minä olen ihan valmis kauteen, jos toimisto ilmoittaa, että vyötä on pakko kausi tai pari kiristää.
Sitten taas jos ollaan tasavertaisella budjetilla jaloissa kyseenalaisten sopimusten kera, on tilanne täysin eri.
Olipa valittu strategia mikä hyvänsä, niin avatkaa sitä, pienintäkään haittaa ei voi olla siitä, että kannattajat ja seura ovat samalla sivulla. Paskaa tulee edelleen, mutta vähemmän.
Minähän en ole missään sitten väittänyt, että "sieltä ollaan naaraamassa paria NHL:n ykköskierroksen varausta". Itse odotan, että sieltä tulee joko rutinoituneita pelaajia, jotka ovat joko kyllästyneet hissiliikenteeseen NHL:n ja AHL:n välillä tai eivät ole koskaan saaneet kunnollista näyttöpaikkaa NHL:ssä tai pelaajia, jotka tarvitsevat lisää kokemusta aikuisten liigasta ja myös vähän elämästä yleensä. Kuten hyvin tiedämme, pelaajien taidoilla ei aina ole välttämättä juurikaan tekemistä sen pelipaikan kanssa, vaan monet muut asiat vaikuttavat siihen, saako sitä kunnon näyttöpaikkaa koskaan. Mutta itse en edes odota mitään ykköskierroksen varauksia, joten mun optimistisuutta on sitten aivan turha syyttää, jos sellaisia ei tänne tulekaan, koska en ole sellaista ikinä väittänyt.Mutta tokihan Tylsyyttä poteva keski-iän (ilmeisestikin) ylittänyt lady saattaa olla hyvinkin oikeassa, ja sieltä ollaan naaraamassa paria NHL:n ykköskierroksen varausta, jolloin hetkessä kaikki pelko, epäily sekä arvostelu vaimenee, mutta uskokoon ken haluaa. Itse en juuri nyt usko ennen kuin näen.
Juu et, ja pahoittelen pikkiriikkistä "karrikointia" asiain suhteen, eikä se missään nimessä ollut henkilökohtaista, vain ainoastaan korostamassa ajatusta siitä, että näkemyksesi asiain tilasta saattaa hyvinkin olla oikea.Minähän en ole missään sitten väittänyt, että "sieltä ollaan naaraamassa paria NHL:n ykköskierroksen varausta".
Juurikin näin, kyllä Salmelainen tietää minkä tason pelaajia on mahdollista Liigaan saada. Liiga ei kuitenkaan ole siellä ravintoketjun kärkipäässä. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta ne ovat enemmän kokeneempia ja perheellisiä pelaajia, ketkä ovat jo maailmaa nähneet ja haluavat nyt asettua takaisin Suomeen.Juu et, ja pahoittelen pikkiriikkistä "karrikointia" asiain suhteen, eikä se missään nimessä ollut henkilökohtaista, vain ainoastaan korostamassa ajatusta siitä, että näkemyksesi asiain tilasta saattaa hyvinkin olla oikea.
Juuh, ja lisäyksenä vielä se, että kyllä Salmelainen on ihan itse omalla pikku suullaan maininnut markkinoiden olevan hyvinkin kosteaa sorttia ja että hyvää on nyt tarjolla runsaasti. Sitä enmen vannomaan että onko todennut siellä olevan mitään mihin IFK:lla on varaa ja resursseja, mutta muun on kyllä ihan itse todennut tänä keväänä.
HIFK taisi valita Lyytisen ennen Auvitua.Yohann Auvitu ei pelaa IFK:ssa ensi kaudella.
HIFK taisi valita Lyytisen ennen Auvitua.
Juu, pelkästään vittuillakseen faneilleHIFK taisi valita Lyytisen ennen Auvitua.
Tai sitten halvempana ja nuorempana... Tehtiin asioita järjellä, ei tunteella. Mulle riittäisi 2kpl kahden ekan parin pakkia, jotka ovat jo lähes varmasti hoidossa... ja sen lisäksi Maalivahti, josta ei ole hajuakaan...Juu, pelkästään vittuillakseen faneille