Hattutemppu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Eikös IFK koittanut havitella Jyrki Jokipakkaa joku kevät sitten mottipäisellä? Jokohan nyt olisi mahdollisuus saada JJ pelaamaan punaisiin?
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.Itse kuulin huhua, että ensi kaudella HIFK:ssa noin kymmenen pelaajaa ylisuorittaa odotuksiin nähden, pari pelaa ennakko-odotuksia huonommin ja loput vastaavat ns. huutoon.
Uskotteko siellä kotona? Onko tällaista tilannetta ollut ikinä? Jos huhut osuvat oikeaan, moni tulee elämään elämänsä onnellisinta aikaa. Koska odotusten ylittyminen on kyllä aina ihan mahtavaa.
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.Kerro ihmeessä. Varmaan olet lapsille kertonut siitäkin, että "ensi kaudella mestaruus on varma" :).
Eikös IFK koittanut havitella Jyrki Jokipakkaa joku kevät sitten mottipäisellä? Jokohan nyt olisi mahdollisuus saada JJ pelaamaan punaisiin?
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.
Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?
Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi
Kumpikin on muuten totta.
Ihan hyvät säännöt, niillä pääsee jo pitkälle. Onko sitkeämpää ihmistä kun IFK:n pitkäaikainen kannattaja ?Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?
Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi
Kumpikin on muuten totta.
Me hukattiin mainio etsikkoaika päästä maamme johtavaksi kiekkoseuraksi, siinä oli monta vuottaSen voi tosin sanoa selvällä Suomen kielellä: IFK on epäonnistunut jo vuosia sitten, kun seura ei onnistunut luomaan lähes tyhjällä pk-seudulla dynastiaa. Nyt on myöhäistä, kun Jokerit palaa ja Kiekko-Espookin elää sinällään ihan tervettä elämää.
Jos raha ja perinteet eivät ole jatkossa meidän kilpailuvaltteja, mitkä ovat? Ei maaseudulla ole enää juurikaan kasvamassa villeniemisiä, jotka kunnioittavat IFK:n historiaa ja haluaisivat nimenomaan tänne. Yhä useampi nuori kiekkoilija on kasvanut ajassa, jossa IFK on tylsä ja keskinkertainen Liiga-joukkue. Ei sellaiset herätä erityisiä tunteita.
Jos Garden ei etene ja tämä urheilullinen kaamos jatkuu, on oikeasti olemassa riski, että IFK vajoaa pidemmäksikin aikaa harmauteen. Vanhat kannattajasukupolvet kuolevat ja mörköanttilat, Nokia-areena ja hype vievät nuoret junnut muiden seurojen kannattajiksi. IFK:sta tulee reliikki, hieman Lontoon Arsenalin tapaan.
Toivottavasti seurakin ymmärtää, millaisessa taitekohdassa se on.
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.Lehterä Tapparaan.. jännä nähdä mikä on ifkn seuraava siirto.
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.
Toivottavasti ei reagoi mitenkään. Kaikki tietävät, että Tapparalla on ensi kaudellakin laadukas ja kova joukkue ja jos heitä vastaan haluaa kilpailla pitää itselläkin olla sellainen. Se että siellä hankitaan joku yksittäinen nimekäs tai laadukas pelaaja ei vaikuta asiaan mitenkään. Oman joukkueen rakentaminen pitää yrittää omista lähtökohdista maksimoida mahdollisimman hyväksi (lyhyellä ja pidemällä aikavälillä). Se onko siinä onnistuttu kuinka hyvin on asia erikseen, mutta kyllähän samat asiat pitäisi pyrkiä tekemään mahdollisimman hyvin ihan riippumatta siitä mitä muut joukkueet tekevät.Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.
Ja tietysti se pakollinen " IFK:n treeneissä mennään lujempaa kun koskaan ennen ".Ehkä pitäis äkkiä saada nettisivuille Palolan, Lyytisen ja Dykin yhteishaastis, jolla pelotellaan muita. Lyytinen kertoo, kuinka kiva olla kun ekaa kertaa pariin vuoteen terveenä. Palola pohtii, että josko hän nyt sit vihdoin ois monipuolinen pelaaja..
Voisiko Kimmo Mäki-Kokkilaa hankkia johonkin rooliin?Lehterä Tapparaan.. jännä nähdä mikä on ifkn seuraava siirto.
Gone fishin'.Lehterä Tapparaan.. jännä nähdä mikä on ifkn seuraava siirto.
Äkkiä julki Palolan haastis miten kokonaisvaltainen pelaaja nykyään on vaikka jalka ei riitä enää mihinkään. Dykin kommentit mukaan siitä miten on kesätreeneissä osunut kiekolla jo futismaaliin. Ajasta kiinni koska lätkämaaliin. Lyytisen suunnitelmat olla vain puolet kaudesta telakalla loppuun. Sivuhuomautus että yhtä pakkia etsitään kun sainattiin tuttu Jardine räjäyttämään pankin lopullisesti
Olisi siinä yks Lehterä kuitattu nopeasti.
Aika kova maalia/peli tavoite jää Nättiselle.Halosella tarttuu kiekko ensi kaudella 97,2% joten riittää että tehdään ottelussa 2maalia niin voitetaan.
Ja sitten sinä heräät ja luet illan matsin statsit. Halosen prosentit 79,2% ja HIFK teki yhden maalin. Itsekin näin unta lähiaikoina lottovoitosta, no toki tuli muutama viikko myöhemmin lähes 9 euroa, en ole vielä keksinyt sijoituskohdetta.Halosella tarttuu kiekko ensi kaudella 97,2% joten riittää että tehdään ottelussa 2maalia niin voitetaan.
Nyt kaivetaan jostain pelaajia puolustukseen ja arvattavasti myös hyökkäykseen, maalivahdin kanssa tullaan kertomaan, että olemme valmiina reagoimaan. Tämä on valitettavasti meidän HIFK.