Mainos

HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

• 7 633 692
  • 32 706

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Komarov olisi kyllä juuri päinvastoin sitä mitä lääkäri määrää. Toki koko joukkuetta ollaan muutenkin kasaamassa päin persettä niin olisihan se ihan hauska nähdä sitten kunnon rymistelyjoukkue. Karvinen, Åsten, Väänänen, Tallberg, Komarov, Pakarinen, Jääskä, Melart, Motin.

Pelaajaprofiililtaan Komarov sopisi HIFK:hon kuin nenä päähän. Harmi kun Markus Nurmi ei enää pelaa vain Liigassa.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse kuulin huhua, että ensi kaudella HIFK:ssa noin kymmenen pelaajaa ylisuorittaa odotuksiin nähden, pari pelaa ennakko-odotuksia huonommin ja loput vastaavat ns. huutoon.

Uskotteko siellä kotona? Onko tällaista tilannetta ollut ikinä? Jos huhut osuvat oikeaan, moni tulee elämään elämänsä onnellisinta aikaa. Koska odotusten ylittyminen on kyllä aina ihan mahtavaa.
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.

Kerro ihmeessä. Varmaan olet lapsille kertonut siitäkin, että "ensi kaudella mestaruus on varma" :).

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerro ihmeessä. Varmaan olet lapsille kertonut siitäkin, että "ensi kaudella mestaruus on varma" :).
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eikös IFK koittanut havitella Jyrki Jokipakkaa joku kevät sitten mottipäisellä? Jokohan nyt olisi mahdollisuus saada JJ pelaamaan punaisiin?

Olisin ihmeissäni, jos ei mahdu Sveitsiin. Toki ikää jo 30, eli paluu kotiin alkaa olla realismia. Mutta on Tampereelta kotoisin ja eiköhän palatessa painele sinne, kun siellä uusi halli ja nyt myös budjettia maksaa. Jotain sellaista huhuakin on.

Tässä tullaan just meidän ongelmaan, ettei ole niitä omia kasvatteja maailmalla tarpeeksi.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.

Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?

Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi

Kumpikin on muuten totta.

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Samoilla säännöillä itsekin olen jaksanut Nordiksen jakkaraa kuluttaa. Myös silloin, kun meidän paras pistemies oli Jocke Eriksson.

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nämä @BOL ohjeilla kanssa menen.

Tässä nyt tätä useamman ketjun keskustelua seurannut. Itse en nyt jaksa rasittaa mieltäni tässä iässä asioilla mihin en itse voi vaikuttaa. Lapset tulee innoissaan minun mukaani, varsinkin 13v tyttäreni koska tietää kuin tärkeä IFK kannttaminen minulle. Huolimatta siitä vottaako vai häviääkö vaan sen on joka tapauksessa erityistä aikaa isän kanssa. Sitä vaan tässä yritän sano, että nauttikaa ihmiset kesästä ja katsokaa sitä rosteria sitten elokuussa :)

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina

Ihan hyvät säännöt, niillä pääsee jo pitkälle. Onko sitkeämpää ihmistä kun IFK:n pitkäaikainen kannattaja ?
Moni jättäisi leikin kesken, mutta me ei olla gloryhuntereita. Toki niitäkin on joskus nähty.

Minulla ei ole omaa jälkipolvea, mutta kummipoikaa olen vienyt matseihin, yleensä peli tai kaksi
per kausi, ja olen puhunut vähän samoja juttuja.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä alakulo korostuu nyt, kun muut seurat mälläävät miten lystäävät. Me ei ilmeisesti voida, ja mikäli näin on, niin valitettavasti alakulo syvenee kesän mittaan. Isoimmat kalat menee toisiin jengeihin.

IFK:n välitön tilanne on niin monen asian summa, että hankalaa on osoittaa syyttävällä sormella yhteen tiettyyn paikkaan. Pk-seudun (kenties ylimitoitettu) koronakurimus, tautiaallot, keskinkertainen työ joukkueenrakennuksessa tuotto-panos-suhteessa tarkasteltuna, yleinen seuran unhola ja Tampereen valtaisa nousu kiekkokaupunkina… paljon on tapahtunut.

Tämän voi tosin sanoa selvällä Suomen kielellä: IFK on epäonnistunut jo vuosia sitten, kun seura ei kyennyt luomaan lähes tyhjällä pk-seudulla dynastiaa. Nyt on myöhäistä, kun Jokerit palaa ja Kiekko-Espookin elää sinällään ihan tervettä elämää.

Jos raha ja perinteet eivät ole jatkossa meidän kilpailuvaltteja, mitkä ovat? Ei maaseudulla ole enää juurikaan kasvamassa villeniemisiä, jotka kunnioittavat IFK:n historiaa ja haluaisivat nimenomaan tänne. Yhä useampi nuori kiekkoilija on kasvanut ajassa, jossa IFK on tylsä ja keskinkertainen Liiga-joukkue. Ei sellaiset herätä erityisiä tunteita.

Jos Garden ei etene ja tämä urheilullinen kaamos jatkuu, on oikeasti olemassa riski, että IFK vajoaa pidemmäksikin aikaa harmauteen. Vanhat kannattajasukupolvet kuolevat ja mörköanttilat, Nokia-areena ja hype vievät nuoret junnut muiden seurojen kannattajiksi. IFK:sta tulee reliikki, hieman Lontoon Arsenalin tapaan.

Toivottavasti seurakin ymmärtää, millaisessa taitekohdassa se on.

Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Sen voi tosin sanoa selvällä Suomen kielellä: IFK on epäonnistunut jo vuosia sitten, kun seura ei onnistunut luomaan lähes tyhjällä pk-seudulla dynastiaa. Nyt on myöhäistä, kun Jokerit palaa ja Kiekko-Espookin elää sinällään ihan tervettä elämää.

Jos raha ja perinteet eivät ole jatkossa meidän kilpailuvaltteja, mitkä ovat? Ei maaseudulla ole enää juurikaan kasvamassa villeniemisiä, jotka kunnioittavat IFK:n historiaa ja haluaisivat nimenomaan tänne. Yhä useampi nuori kiekkoilija on kasvanut ajassa, jossa IFK on tylsä ja keskinkertainen Liiga-joukkue. Ei sellaiset herätä erityisiä tunteita.

Jos Garden ei etene ja tämä urheilullinen kaamos jatkuu, on oikeasti olemassa riski, että IFK vajoaa pidemmäksikin aikaa harmauteen. Vanhat kannattajasukupolvet kuolevat ja mörköanttilat, Nokia-areena ja hype vievät nuoret junnut muiden seurojen kannattajiksi. IFK:sta tulee reliikki, hieman Lontoon Arsenalin tapaan.

Toivottavasti seurakin ymmärtää, millaisessa taitekohdassa se on.
Me hukattiin mainio etsikkoaika päästä maamme johtavaksi kiekkoseuraksi, siinä oli monta vuotta
aikaa hoitaa homma, mutta kun ei niin ei.

Meidän ongelma on koko ajan ollut se pölyttyminen, ollaan vaan eletty vanhalla maineella vähän samalla
tavalla kun Stockmann, ja sitten kun ne huomasi sen niin vahinko oli jo tapahtunut.

Nordiksen valot ei tosiaan enää ole jollekin maakunnnissa kasvaneelle junnupelaajalle niin kirkkaita kun mitä
ne on aikoinaan olleet, Tampereen hallin valot alkaa sen sijaan olemaan. Maakunnista otettu mieshän hehkuttaa aina haastattelussa miten hän on " ihan pikkujunnusta asti halunnut pelata IFK:ssa "

Tässä voi käydä niin että pelataan enemmän ja enemmän omilla kasvateilla, mikä sinänsä on hyvä sekin, mutta nimekkäitä hankintoja ei saada yhtä helposti. Täytyy toki muistaa että meiltäkin varmaan koitetaan saalistaa hyviä junnuja maakuntiin.

Olisi ikävä jos palataan ikään kuin näihin 90-luvun surullisiin alkuvuosiin, tai 2000-luvun Alpon vuosiin.

Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Lehterä Tapparaan.. jännä nähdä mikä on ifkn seuraava siirto.

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.

Ehkä pitäis äkkiä saada nettisivuille Palolan, Lyytisen ja Dykin yhteishaastis, jolla pelotellaan muita. Lyytinen kertoo, kuinka kiva olla kun ekaa kertaa pariin vuoteen terveenä. Palola pohtii, että josko hän nyt sit vihdoin ois monipuolinen pelaaja..

MaV

Jäsen
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.
Toivottavasti ei reagoi mitenkään. Kaikki tietävät, että Tapparalla on ensi kaudellakin laadukas ja kova joukkue ja jos heitä vastaan haluaa kilpailla pitää itselläkin olla sellainen. Se että siellä hankitaan joku yksittäinen nimekäs tai laadukas pelaaja ei vaikuta asiaan mitenkään. Oman joukkueen rakentaminen pitää yrittää omista lähtökohdista maksimoida mahdollisimman hyväksi (lyhyellä ja pidemällä aikavälillä). Se onko siinä onnistuttu kuinka hyvin on asia erikseen, mutta kyllähän samat asiat pitäisi pyrkiä tekemään mahdollisimman hyvin ihan riippumatta siitä mitä muut joukkueet tekevät.

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ehkä pitäis äkkiä saada nettisivuille Palolan, Lyytisen ja Dykin yhteishaastis, jolla pelotellaan muita. Lyytinen kertoo, kuinka kiva olla kun ekaa kertaa pariin vuoteen terveenä. Palola pohtii, että josko hän nyt sit vihdoin ois monipuolinen pelaaja..
Ja tietysti se pakollinen " IFK:n treeneissä mennään lujempaa kun koskaan ennen ".

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äkkiä julki Palolan haastis miten kokonaisvaltainen pelaaja nykyään on vaikka jalka ei riitä enää mihinkään. Dykin kommentit mukaan siitä miten on kesätreeneissä osunut kiekolla jo futismaaliin. Ajasta kiinni koska lätkämaaliin. Lyytisen suunnitelmat olla vain puolet kaudesta telakalla loppuun. Sivuhuomautus että yhtä pakkia etsitään kun sainattiin tuttu Jardine räjäyttämään pankin lopullisesti

Olisi siinä yks Lehterä kuitattu nopeasti.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Äkkiä julki Palolan haastis miten kokonaisvaltainen pelaaja nykyään on vaikka jalka ei riitä enää mihinkään. Dykin kommentit mukaan siitä miten on kesätreeneissä osunut kiekolla jo futismaaliin. Ajasta kiinni koska lätkämaaliin. Lyytisen suunnitelmat olla vain puolet kaudesta telakalla loppuun. Sivuhuomautus että yhtä pakkia etsitään kun sainattiin tuttu Jardine räjäyttämään pankin lopullisesti

Olisi siinä yks Lehterä kuitattu nopeasti.

Halosella tarttuu kiekko ensi kaudella 97,2% joten riittää että tehdään ottelussa 2maalia niin voitetaan.

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Halosella tarttuu kiekko ensi kaudella 97,2% joten riittää että tehdään ottelussa 2maalia niin voitetaan.
Ja sitten sinä heräät ja luet illan matsin statsit. Halosen prosentit 79,2% ja HIFK teki yhden maalin. Itsekin näin unta lähiaikoina lottovoitosta, no toki tuli muutama viikko myöhemmin lähes 9 euroa, en ole vielä keksinyt sijoituskohdetta.

Villi arvaus on, että HIFK:n toimistolla on hätä tällä hetkellä, kun pitäisi ehtiä golfkentälle ja huomataan vastustajien vain panostavan lisää ja HIFK:lla ei ole edes 1. maalivahtia. Soittokierrokset kausarien ex-omistajille ovat pääsääntöisesti turhia ja joku on nyt herännyt, että mikä tässä meni pieleen?

Nyt kaivetaan jostain pelaajia puolustukseen ja arvattavasti myös hyökkäykseen, maalivahdin kanssa tullaan kertomaan, että olemme valmiina reagoimaan. Tämä on valitettavasti meidän HIFK.

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nyt kaivetaan jostain pelaajia puolustukseen ja arvattavasti myös hyökkäykseen, maalivahdin kanssa tullaan kertomaan, että olemme valmiina reagoimaan. Tämä on valitettavasti meidän HIFK.

Sitten kun pelaajia ei tunnu löytyvän niin päätetään että soitetaan Vitolle..

”Vito jos sulla on vain luistimet tallessa niin tule ihmeessä kokeilee mille homma maistuu”

Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, SAB, NYR, Inkvisitio 1480-
Kesä olisi pelastettu, jos tähän väliin tiedotettaisiin, että seuraan palaavat vanhat tutut; Juuso Salmi, Joni Haverinen, Ilmari Pitkänen sekä Jani Nieminen. Vaikka pelituntuma saattaa olla vähän kadoksissa, niin tässä olisi vielä koko kesä aikaa päästä kondikseen..

Surullista on, että vaikka tän piti olla läppä, niin vois melkein sanoa jengin vahvistuvan näillä..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy