HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 998 615
  • 29 601

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kuulin huhua, että ensi kaudella HIFK:ssa noin kymmenen pelaajaa ylisuorittaa odotuksiin nähden, pari pelaa ennakko-odotuksia huonommin ja loput vastaavat ns. huutoon.

Uskotteko siellä kotona? Onko tällaista tilannetta ollut ikinä? Jos huhut osuvat oikeaan, moni tulee elämään elämänsä onnellisinta aikaa. Koska odotusten ylittyminen on kyllä aina ihan mahtavaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen tainnut kysyä aiemminkin, mutta kysytään uudestaan: keitä ovat nämä syvätaskut ja miksi HIFK:n pitäisi käydä heidän kukkaroillaan? Ja millä tavoin tämä omistajien taskuilla käyminen konkreettisesti toteutetaan? Koskeeko se vain muutamaa omistajaa vai kaikkia? Kun se nyt ei vain oikeassa elämässä mene niin, että "jotkut omistajat vain siirtävät omistaan rahaa yrityksen kassaan ja seura sitten ostaa niillä uusia pelaajia". Vaikka Lindström ohitettaisiinkin, mihin en usko eikä niin pitäisi edes toimia, siinä on kuitenkin hallituskin vielä välissä. Vaikka itsekin olisin ottanut uutta verta seuran ulkopuolelta toimariksi Valtasen tilalle, Markus Lindström on kuitenkin ollut puikoissa vasta 1,5 kk, joten josko annettaisiin hänelle vähän lisää aikaa? Valtsu oli aikoinaan Suuri Pelastaja, eikä Lindströmille ole samanlaista sankarin viittaa tarjolla, koska taloudellisista tappioista huolimatta tilanne ei kuitenkaan ole kriittinen, joten lähtökohdatkin ovat hyvin erilaiset. Ei HIFK missään ideaalitilanteessa suinkaan nyt ole, mutta tilanne ei ole lainkaan samanlainen kuin Valtasen aloittaessa. Se, että seurat joutuvat hakemaan lisärahoitusta kesken kauden tai kausien välissä omistajilta tai yhteistyökumppaneilta ei todellakaan ole mikään tavoiteltava tilanne, vaan ennemminkin kertoo siitä, että jotain on jo aiemmin tehty väärin.

HIFK:n pitää joka tapauksessa kattaa menonsa tulorahoituksella, ei käymällä osakkaiden kukkarolla. JYPissä on erilaiset kuviot, mutta ei kyllä yhdenkään yrityksen tarkoitus ole käydä osakkaiden kukkarolla, pikemminkin päinvastoin. Kärppienkin tilanne on erilainen verrattuna meihin. Heillä on kokonaisuutena aika eri systeemit kuin meillä. Se, mikä myynnillisesti toimii Oulussa, ei ikinä toimisi täällä. Yksi ihan konkreettinen esimerkki siitä on vaikkapa Kärppien pelipaita. Ja se on sellainen asia, josta Kärpät ei niin vain pääse eroon, vaikka haluaisivatkin. Tai pääsisivät, mutta kyllä siinä paskaa sataisi seuran laariin ja jokunen kumppani vetäisi herneet syvälle nenään ja saattaisi jopa lopettaa yhteistyön kokonaan. Seurojen tilannetta ei siis voi, eikä kannatakaan verrata yksi yhteen.
Nämä sinun pitkät paatokset aiheuttavat tällaiselle faksi-ajan lapselle ongelmia, mitä tulee lainauksiin, joten voisitko jaaritella vähemmän (hymiö). Ei vaan kiitos kattavasta vastauksestasi taas.

Minä en ikävä kyllä voi lähteä tässä heittelemään nimiä ketkä ovat nämä syvätaskut, koska en varmasti tiedä kaikkia ja eikä se ole mielestäni tarkoituksenmukaista yksilöidä täällä IFKn sidosryhmissä olevia syvätaskuja. Lisäksi en myöskään voi väittää tietäväni, miten ja keiden rahaa liikkuu IFKssa ja olisin huolissani, jos tietäisin tällaista. Mielestäni kuitenkin Markus Ånäsin kirjassa ihan hyvin valotetaan sitä porukkaa, joka kuuluu IFKn sidosryhmiin omistajien lisäksi ja siellä on sellaista porukkaa, ettei taida minkään seuran taustalta löytyvän Suomesta tällaista määrää fyrkkaa. Ehkä Tapparan, kun heillä on Poju kuitenkin mukana. Olet varmasti oikeassa, ettei se kuitenkaan tarkoita sitä, että nämä syvätaskuiset heittävät omaa rahaansa IFKhon ihan noin vain, eikä niin pitäisi ollakaan. Tässä kuriositeettina mainittakoon, että jos IFK olisi korviaan myöten taloudellisessa kusessa (kuten osa täällä tuntuu uskovan) niin varmasti tähän porukkaan tukeuduttaisiin kulisseissa suunnatun osakeannin muodossa tms., eikä silloin valitettaisi julkisuudessa Valtasen/Lindströmin muodossa tiukkaa tilannetta vaan tehtäisiin sisäisiä toimia. Nyt menin vähän sivuraiteille, joten takaisin kysymykseesi niin otetaan karkeaksi esimerkiksi Halkidiksen hankinta aikoinaan. Kekäläinen järjesti tämän hankinnan de facto erään IFKta lähellä olevan K-Kauppiaan rahoilla, koska Moberg oli laittanut rahahanat kiinni niin mikseivät Salmelainen ja VP voi myöskin tehdä näin vuonna 2022? Se vaatii toki myyntityötä ja perusteluita, miksi tällainen pelaaja X tarvitaan jne. Rautalangasta tämäkin eli jos Lindström & hallitus on pistänyt tiukat raamit niin miksei niitä voi kiertää tällä tavalla, jos/kun huipunveljeksiä on saatavilla? Jos tällainen onnistuu JYPissä niin pomminvarmasti onnistuu myös IFKssa. Toki, jos Salmelainen & VP myös hyväksyvät tällaisen välikausi-ajattelun niin sitten ei voi mitään. Minun on vaikea uskoa kuitenkin, etteivät he kääntäisi kaikki kivet mitä tulee materiaalin vahvistamiseen. Ainakin toivon niin.

Ja ei se ole ideaalitilanne, että joudutaan hakemaan lisärahoitusta vaan pitää tulla pitkän päälle toimeen tulorahoituksella. Olemme tästä täysin samaa mieltä. Korjaa minut, jos tulkitsen sinua ja muutamaa muuta täällä väärin, mutta olisit valmis hyväksymään ensi kauden välikautena mitä tulee joukkueeseen panostamiseen ja samaan aikaan mahdollisen edun ja tasoituksen antamisen kilpailijoille materiaalissa (kun ei panosteta samalla tavalla kuin aiemmin), jotta saadaan taloutta paremmaksi? Eikö tässä poikkeuksellisessa tilanteessa ”teidän” logiikalla pitäisi juuri hakea sidosryhmiltä sitä budjetin ulkopuolista rahaa, jotta pysytään kilpailukykyisinä ja vähennetään välikauden mahdollisuutta? Poikkeukselliset ajat vaativat kuitenkin poikkeuksellisia keinoja. Menestyvä ja voittava IFK maksaa kyllä itsensä takaisin. Se on todistettu useasti. Olet myös oikeassa, että seurat eivät ole toistensa kopioita, mutta minä en ainakaan osta sitä, että monessa muussa seurassa (jätetään vaikka tamperelaiset ulos tästä, koska uusi halli jne.) panostetaan isosti tässä samassa tilanteessa ja nimenomaan sen takia, että siellä on sidosryhmiltä luvattu lisäpanostuksia. Minun päähäni ei mahdu, miksi pitäisi hyväksyä välikaudet ja himmailu, kun fyrkkaa on kuitenkin saatavilla, jos sitä osataan pyytää ja hakea.
Vaikka viime kausi meni tuloksellisesti perseelleen, HIFK:lla ei ole mitään varsinaista syytä kasvojen pesuun, vaan nyt ollaan sillä tylsällä pitkän matkan juoksun "välikierroksilla", missä pitää vain löytyä kestävyyttä, jotta kisa ei jää kesken. Tämä on varmaan se puuduttavin vaihe, koska mitään suurta ja erityisen näkyvää ja mediaseksikästä tähän vaiheeseen ei liity, vaan pitää vain löytyä malttia ja uskoa, että kestävyys on sillä tasolla, että jaksetaan painaa, vaikka maisemat eivät hirveästi vaihdukaan, mutta kun lopussa maaliviiva jo siintää, olemme vielä valmiina ottamaan miehestä mittaa loppuun asti. Me emme ole HIFK:ssa tottuneet tällaiseen, koska muutaman vuoden välein meillä on totuttu aloittamaan aina alusta ja joku on aina julkisesti sanonut, että nyt ollaan kovempia kuin ennen ja pyydetty jollain tavalla anteeksi. Se levy on niin kulunut, että korviin sattuu ja nyt kun kokeillaan jotain muuta, sanottakoot sitä vaikka kestävämmäksi kehitykseksi, täällä vedetään ranteita auki.
Eikö näillä kuvailemillasi ”välikierroksilla” tarkoitus ole mennä eteenpäin, eikä jämähtää tuohon ensimmäiselle kierrokselle floppaamiseen, kuten viime kaudella? Millä tavalla se on eteenpäin menoa, kun joukkue on heikentynyt karsealla tavalla sekä hyökkäyksen että puolustuksen osalta kontra kilpailijat? Mikä puhuu sen puolesta, että heikentyneelle joukkueella pärjätään paremmin kuin viime kaudella? IFK on helvetisti paukuttanut jatkumon merkitystä, mutta ovatko Dyk, Lyytinen ja Palola oikeaa jatkumoa? Itse en ole ollenkaan vakuuttunut, että ovat. Siitä pidän myös erityisen paljon, että nyt on pitkästä aikaa todella lupaavia nuoria tulossa isosti mukaan, mutta heidän ympärillään oleva selkäranka näyttää todella huonosti kootulta tällä hetkellä ja jälleen kerran ollaan siinä tilanteessa, että ”Halttusen ja Salinin” on pakko onnistua, jotta joukkueeseen jätetyt aukot saadaan kompensoitua. Jos eivät onnistu isosti niin sitten on taas edessä jonkinlainen floppi. Tämä ei ole mestaruutta tavoittelevan seuran tapa. Mallia voi katsoa taas Tapparasta ja Kärpistä, jossa nämä lupaavat nuoret pääsääntöisesti kasvavat rauhassa ja syövät lopulta itsensä kokoonpanoon.

Ja mitä tulee Dykin, Lyytisen ja Palolan jatkosopimuksiin, niistä itkeminen alkaa olla jo lapsellisen naurettavaa. Mulle ei avaudu ollenkaan, miten nämä kolme jatkosopimusta ovat saaneet ihmiset nyt niin pois tolaltaan, että täällä jaksetaan itkeä niistä viikosta toiseen.
En voi vastata muiden puolesta, mutta minun vitutukseni perustuu siihen, että näihin kolmeen tuhlatuilla rahoilla olisi todennäköisesti saatu pidettyä joukkueelle huomattavasti tärkeämpi palasia a’la Turunen, Auvitu ja AB. Ei varmasti kaikkia, mutta olisi mahdollistanut esimerkiksi kuuluisan mottipäisen Turuselle? Tiedostan myös, että syy-seuraus suhde ei ole näin suoraviivainen kuin tässä kirjoitan ja myös aikajana on erilainen. Mutta esimerkiksi Dyk oli syyskaudella sellainen turhake (oletettu sopimuksentekohetki), että en ymmärrä hänen jatkoaan alkuunkaan. Myöskään loppukaudella Dyk ei esittänyt mitää sellaista, että olisi pitänyt tehdä jatkosopimus. Varsinkin, kun häntä ei ole todennäköisesti suunniteltu kolmos- nelosketjuun energiapelaajaksi, joka olisi hänelle oikea taso (eikä tulosyksiköissä ja ylivoimalla). Lyytinen oli loukkaantunut, mutta hänenkin IFK- ura on ollut sellainen, että en ymmärrä jatkosopimusta ja varsinkaan, että olisi ollut mitään aikapainetta solmia sellaista Lyytisen kanssa (ennen Auvitua). Palola on minulle ristiriitainen tapaus? Hän näyttää minulle pipolätkää pelaavalta hermannilta, joka ei ole ikinä pelannut jääkiekkoa joukkueessa. Melkoiseksi tuhnuksi jäi myös maalinteon suhteen. Minä en usko Palolan olevan myöskään ”halpa” vaan hänelle maksetaan huipunveljen palkkaa ja kysymys kuulukin, eikö samalla rahalla saa parempaa pelaajaa? Summasumarum minun mielestäni nämä kaikki edustavat kaikki vääränlaista jatkumoa ja samalla haittaavat joukkueenrakentamista, jos/kun ei ole käytettävissä samanlaista budjettia kuin aiemmin, jolloin kaikki käytetyt eurot korostuvat.

No, olen edelleen valmis liittymään sinun "optimisti"-jengiin ja katsomaan minkälainen jengi meillä on jalkeilla kiekon tippuessa jäähän syksyllä. Tätä optimismia tukee, ettei tässä muutkaan seurat enää julkaise liukuhihnalta huipunveljeksiä eli Salmelainen muiden Liigan UTJ tapaan odottavalla kannalla (kuten hyvin nostit esiin)
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Komarov olisi kyllä juuri päinvastoin sitä mitä lääkäri määrää. Toki koko joukkuetta ollaan muutenkin kasaamassa päin persettä niin olisihan se ihan hauska nähdä sitten kunnon rymistelyjoukkue. Karvinen, Åsten, Väänänen, Tallberg, Komarov, Pakarinen, Jääskä, Melart, Motin.

Pelaajaprofiililtaan Komarov sopisi HIFK:hon kuin nenä päähän. Harmi kun Markus Nurmi ei enää pelaa vain Liigassa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse kuulin huhua, että ensi kaudella HIFK:ssa noin kymmenen pelaajaa ylisuorittaa odotuksiin nähden, pari pelaa ennakko-odotuksia huonommin ja loput vastaavat ns. huutoon.

Uskotteko siellä kotona? Onko tällaista tilannetta ollut ikinä? Jos huhut osuvat oikeaan, moni tulee elämään elämänsä onnellisinta aikaa. Koska odotusten ylittyminen on kyllä aina ihan mahtavaa.
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kerron tämän lapsille iltasatuna. Palaute tulee olemaan että liian epärealistinen tarina jopa saduksi.

Kerro ihmeessä. Varmaan olet lapsille kertonut siitäkin, että "ensi kaudella mestaruus on varma" :).
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kerro ihmeessä. Varmaan olet lapsille kertonut siitäkin, että "ensi kaudella mestaruus on varma" :).
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eikös IFK koittanut havitella Jyrki Jokipakkaa joku kevät sitten mottipäisellä? Jokohan nyt olisi mahdollisuus saada JJ pelaamaan punaisiin?


Olisin ihmeissäni, jos ei mahdu Sveitsiin. Toki ikää jo 30, eli paluu kotiin alkaa olla realismia. Mutta on Tampereelta kotoisin ja eiköhän palatessa painele sinne, kun siellä uusi halli ja nyt myös budjettia maksaa. Jotain sellaista huhuakin on.

Tässä tullaan just meidän ongelmaan, ettei ole niitä omia kasvatteja maailmalla tarpeeksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole eläissäni tähän vielä sortunut ja kohta tulee kiire. Ne on jo kuitenkin 8 & 11.

Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?

Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi

Kumpikin on muuten totta.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?

Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi

Kumpikin on muuten totta.

Samoilla säännöillä itsekin olen jaksanut Nordiksen jakkaraa kuluttaa. Myös silloin, kun meidän paras pistemies oli Jocke Eriksson.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nämä @BOL ohjeilla kanssa menen.

Tässä nyt tätä useamman ketjun keskustelua seurannut. Itse en nyt jaksa rasittaa mieltäni tässä iässä asioilla mihin en itse voi vaikuttaa. Lapset tulee innoissaan minun mukaani, varsinkin 13v tyttäreni koska tietää kuin tärkeä IFK kannttaminen minulle. Huolimatta siitä vottaako vai häviääkö vaan sen on joka tapauksessa erityistä aikaa isän kanssa. Sitä vaan tässä yritän sano, että nauttikaa ihmiset kesästä ja katsokaa sitä rosteria sitten elokuussa :)
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Onko teillä Joulupukista kuitenkin ollut puhetta?

Itse olen omilleni opettanut kaksi asiaa:
1.) HIFK on parempi kuin muut
2.) Aina tulee uusi kausi

Kumpikin on muuten totta.
Ihan hyvät säännöt, niillä pääsee jo pitkälle. Onko sitkeämpää ihmistä kun IFK:n pitkäaikainen kannattaja ?
Moni jättäisi leikin kesken, mutta me ei olla gloryhuntereita. Toki niitäkin on joskus nähty.

Minulla ei ole omaa jälkipolvea, mutta kummipoikaa olen vienyt matseihin, yleensä peli tai kaksi
per kausi, ja olen puhunut vähän samoja juttuja.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä alakulo korostuu nyt, kun muut seurat mälläävät miten lystäävät. Me ei ilmeisesti voida, ja mikäli näin on, niin valitettavasti alakulo syvenee kesän mittaan. Isoimmat kalat menee toisiin jengeihin.

IFK:n välitön tilanne on niin monen asian summa, että hankalaa on osoittaa syyttävällä sormella yhteen tiettyyn paikkaan. Pk-seudun (kenties ylimitoitettu) koronakurimus, tautiaallot, keskinkertainen työ joukkueenrakennuksessa tuotto-panos-suhteessa tarkasteltuna, yleinen seuran unhola ja Tampereen valtaisa nousu kiekkokaupunkina… paljon on tapahtunut.

Tämän voi tosin sanoa selvällä Suomen kielellä: IFK on epäonnistunut jo vuosia sitten, kun seura ei kyennyt luomaan lähes tyhjällä pk-seudulla dynastiaa. Nyt on myöhäistä, kun Jokerit palaa ja Kiekko-Espookin elää sinällään ihan tervettä elämää.

Jos raha ja perinteet eivät ole jatkossa meidän kilpailuvaltteja, mitkä ovat? Ei maaseudulla ole enää juurikaan kasvamassa villeniemisiä, jotka kunnioittavat IFK:n historiaa ja haluaisivat nimenomaan tänne. Yhä useampi nuori kiekkoilija on kasvanut ajassa, jossa IFK on tylsä ja keskinkertainen Liiga-joukkue. Ei sellaiset herätä erityisiä tunteita.

Jos Garden ei etene ja tämä urheilullinen kaamos jatkuu, on oikeasti olemassa riski, että IFK vajoaa pidemmäksikin aikaa harmauteen. Vanhat kannattajasukupolvet kuolevat ja mörköanttilat, Nokia-areena ja hype vievät nuoret junnut muiden seurojen kannattajiksi. IFK:sta tulee reliikki, hieman Lontoon Arsenalin tapaan.

Toivottavasti seurakin ymmärtää, millaisessa taitekohdassa se on.
 
Viimeksi muokattu:

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Sen voi tosin sanoa selvällä Suomen kielellä: IFK on epäonnistunut jo vuosia sitten, kun seura ei onnistunut luomaan lähes tyhjällä pk-seudulla dynastiaa. Nyt on myöhäistä, kun Jokerit palaa ja Kiekko-Espookin elää sinällään ihan tervettä elämää.

Jos raha ja perinteet eivät ole jatkossa meidän kilpailuvaltteja, mitkä ovat? Ei maaseudulla ole enää juurikaan kasvamassa villeniemisiä, jotka kunnioittavat IFK:n historiaa ja haluaisivat nimenomaan tänne. Yhä useampi nuori kiekkoilija on kasvanut ajassa, jossa IFK on tylsä ja keskinkertainen Liiga-joukkue. Ei sellaiset herätä erityisiä tunteita.

Jos Garden ei etene ja tämä urheilullinen kaamos jatkuu, on oikeasti olemassa riski, että IFK vajoaa pidemmäksikin aikaa harmauteen. Vanhat kannattajasukupolvet kuolevat ja mörköanttilat, Nokia-areena ja hype vievät nuoret junnut muiden seurojen kannattajiksi. IFK:sta tulee reliikki, hieman Lontoon Arsenalin tapaan.

Toivottavasti seurakin ymmärtää, millaisessa taitekohdassa se on.
Me hukattiin mainio etsikkoaika päästä maamme johtavaksi kiekkoseuraksi, siinä oli monta vuotta
aikaa hoitaa homma, mutta kun ei niin ei.

Meidän ongelma on koko ajan ollut se pölyttyminen, ollaan vaan eletty vanhalla maineella vähän samalla
tavalla kun Stockmann, ja sitten kun ne huomasi sen niin vahinko oli jo tapahtunut.

Nordiksen valot ei tosiaan enää ole jollekin maakunnnissa kasvaneelle junnupelaajalle niin kirkkaita kun mitä
ne on aikoinaan olleet, Tampereen hallin valot alkaa sen sijaan olemaan. Maakunnista otettu mieshän hehkuttaa aina haastattelussa miten hän on " ihan pikkujunnusta asti halunnut pelata IFK:ssa "

Tässä voi käydä niin että pelataan enemmän ja enemmän omilla kasvateilla, mikä sinänsä on hyvä sekin, mutta nimekkäitä hankintoja ei saada yhtä helposti. Täytyy toki muistaa että meiltäkin varmaan koitetaan saalistaa hyviä junnuja maakuntiin.

Olisi ikävä jos palataan ikään kuin näihin 90-luvun surullisiin alkuvuosiin, tai 2000-luvun Alpon vuosiin.
 
Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Lehterä Tapparaan.. jännä nähdä mikä on ifkn seuraava siirto.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.

Ehkä pitäis äkkiä saada nettisivuille Palolan, Lyytisen ja Dykin yhteishaastis, jolla pelotellaan muita. Lyytinen kertoo, kuinka kiva olla kun ekaa kertaa pariin vuoteen terveenä. Palola pohtii, että josko hän nyt sit vihdoin ois monipuolinen pelaaja..
 

MaV

Jäsen
Jotenkin veikkaan ettei IFK reagoi mitenkään tähän siirtoon. Ikävä kyllä. Toki Salmelainen saa yllättää ja hankkia jonkun huipun veljeksistä tänne.
Toivottavasti ei reagoi mitenkään. Kaikki tietävät, että Tapparalla on ensi kaudellakin laadukas ja kova joukkue ja jos heitä vastaan haluaa kilpailla pitää itselläkin olla sellainen. Se että siellä hankitaan joku yksittäinen nimekäs tai laadukas pelaaja ei vaikuta asiaan mitenkään. Oman joukkueen rakentaminen pitää yrittää omista lähtökohdista maksimoida mahdollisimman hyväksi (lyhyellä ja pidemällä aikavälillä). Se onko siinä onnistuttu kuinka hyvin on asia erikseen, mutta kyllähän samat asiat pitäisi pyrkiä tekemään mahdollisimman hyvin ihan riippumatta siitä mitä muut joukkueet tekevät.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Ehkä pitäis äkkiä saada nettisivuille Palolan, Lyytisen ja Dykin yhteishaastis, jolla pelotellaan muita. Lyytinen kertoo, kuinka kiva olla kun ekaa kertaa pariin vuoteen terveenä. Palola pohtii, että josko hän nyt sit vihdoin ois monipuolinen pelaaja..
Ja tietysti se pakollinen " IFK:n treeneissä mennään lujempaa kun koskaan ennen ".
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Äkkiä julki Palolan haastis miten kokonaisvaltainen pelaaja nykyään on vaikka jalka ei riitä enää mihinkään. Dykin kommentit mukaan siitä miten on kesätreeneissä osunut kiekolla jo futismaaliin. Ajasta kiinni koska lätkämaaliin. Lyytisen suunnitelmat olla vain puolet kaudesta telakalla loppuun. Sivuhuomautus että yhtä pakkia etsitään kun sainattiin tuttu Jardine räjäyttämään pankin lopullisesti

Olisi siinä yks Lehterä kuitattu nopeasti.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Äkkiä julki Palolan haastis miten kokonaisvaltainen pelaaja nykyään on vaikka jalka ei riitä enää mihinkään. Dykin kommentit mukaan siitä miten on kesätreeneissä osunut kiekolla jo futismaaliin. Ajasta kiinni koska lätkämaaliin. Lyytisen suunnitelmat olla vain puolet kaudesta telakalla loppuun. Sivuhuomautus että yhtä pakkia etsitään kun sainattiin tuttu Jardine räjäyttämään pankin lopullisesti

Olisi siinä yks Lehterä kuitattu nopeasti.

Halosella tarttuu kiekko ensi kaudella 97,2% joten riittää että tehdään ottelussa 2maalia niin voitetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös