tompo kirjoitti:
Kyllä noita ohimeneviä vastapalloja automaattisella kampittimen levittimellä näkyy paljon. Toiset vaan tuppaa osumaan vielä yläkropalla ennen kuin polvet kolahtaa.
Mutta kun kyseessä on 0,1 t painava kaveri ja 70+ kg painava jamppa niin tässä tulee fysiikan lait vastaan kiihtyvyydessä ja suunnan muutoksissa ja luulen Jerenkin hakeneen pelkkää vastapalloa ja loppu onkin sitten historiaa.
Jeh, tässähän pointtina oli se, että taklaus on oikea, kun yläkroppa osuu pelaajaan ennen jalkoja. Tästä taasen seuraa mainitsemiesi fysiikan lakien mukaan se että tuo törmäys ei tapahdu alhaalla, eli jaloissa, vaan isku tulee huomattavasti yläkroppaosuman vaimentamana. En yritäkään väittää, etteikö taklattaessa jalat osuisi lähes aina yhteen. Enkä väittänyt myöskään, ettei Jere olisi hakenut vastapalloa. Kun taklaus menee ohi, sattuu näitä, mikä mielestäni on erittäin huono asia. Pitää niin sanotusti osata taklata oikein, jos taklaa. Mutta siis hyvin pitkälti samoilla linjoilla eli ei hätää.
Mietin juuri tuossa että "onneksi" kohteena oli linnunluinen Vihko, eikä esimerkiksi jykevähkö Mäkiaho, jonka polvet ovat jo muutenkin romuna. Siinä olisi mäkkärin urakin ollut jo vaarassa. Ja tuosta vielä sen verran että Vihkollahan ei ollut painoa juuri lainkaan jos ollenkaan tuolla jalalla ja sekin ehkäisi pahempia vammoja.
Näköjään siellä ollaan taas jaeltu sakkoja ja peruttu puheita... on se kyllä ihme touhua. Noh, itse olen asiani kertonut ja ehkä perustellutkin, jatkakaa vain uusien käänteiden parissa.
Pakko sanoa, kyllä tällaisen vitunaikasen perseilyn jälkeen Muukkosen on todellakin parasta erota. Ei voida tällä tasolla tehdä räikeitä virheitä. Jos se tulkitaan "tahalliseksi", se on tahallinen. Piste. On niillä jumalauta aikaa kelailla sitä videota, ja jos vielä pelikiellon lätkäsee niin luulisi sen olevan perusteltu ja absoluuttinen totuus. Ei helvetti, amatöörien puuhastelua. Kohta kai joku tulee kertomaan että joulupukkia ei ole olemassa ja pinppi on vain kusinen suolenpääty.
Ei voi tulla enempää mieleen eräs toinen polvitaklaus, jossa pelikiellon peruminen peruttiin, ja kurinpitäjä erosi, sillä poikkeuksella että tällä kertaa mitään ei peruta, eikä kukaan eroa(paitsi Jortsu), anteeksi pyydellään kun vähän uhkaillaan.
Ja ei, virheiden myöntäminen ei ole väärin, virheiden tekeminen, varsinkin tällaisessa episodissa, on niin väärin että vatsaa vääntää. Silti olen sitä mieltä, että 3 peliä on ihan sopiva rangaistus tästä polvitaklauksesta, sen miten kurinpitoryhmä kiellon on langettanut SÄÄNTÖJEN MUKAAN, saa varmaan tästä lähtien ihan jokainen keksiä itse. Siinä veikkaukselle uusi rahasampo.