HIFK kaudella 2021–2022

  • 573 150
  • 2 812

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Hyvältä näyttää. Onko kenelläkään mitään aavistusta, että millaisia pelimiehiä voisi mahdollisesti olla vielä tarjolla Liigaan? Koodinimi "Ryan Lasch" olisi se mitä tuohon kaivattaisiin, tietenkään itse Laschia ei voi saada kun hänellä löytyy sopimus jo muualle.

Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi Jääskää (tai jopa Tallbergia) ei voisi hahmotella nelosketjuun? Jääskän urahuippu on 21 pistettä voittavassa joukkueessa ja sitä läpimurtoa on vain odotettu ja odotettu. Lisäksi Jääskä ei tahdo pysyä kasassa. Tallbergille löytyi roolituksen puolesta viime kaudella hyvä ketju ja siksi en valita tuon top-6 pelipaikasta lähtökohtaisesti yhtään, mutta eihän Tallberg myöskään ole Liiga-tasolla mikään kovin kaksinen pelaaja. Tallberg ei ole mm. koskaan onnistunut rikkoamaan 30 pisteen rajapyykkiä. Jos kokoonpanoa hahmoteltaisiin parhaat edellä järjestyksessä niin mielestäni Tallbergin paikka olisi kolmosketjussa ja Jääskän nelosketjussa. Salliselle olisi ollut tilaa, koska Sallinen on todellinen top-6 tason hyökkääjä. Tallberg ja Jääskä eivät ole. Åsteninkin taso on pyörinyt viime kautta lukuunottamatta pääosin nelosketjun ja rotaation välimaastossa.
Mulle kävisi kyllä kokeiluun joku änäri laina kunhan on joku huipputalentti.

Levollisempi mieli ois jos se ois joku valmis tekijä mut kumpikin ois kutkuttava.
 
J

Just-Ice-Hockey

Muulin jatko oli erittäin hieno uutinen. Nyt vielä yksi laitahyökkääjä ja yksi pakki sisään, ja minä olen tyytyväinen. Esimerkiksi Saarisen ja Kousan jatkot kävisivät allekirjoittaneelle paremmin kuin hyvin. Tuossa hyökkäyksessä on jo niin paljon laatua ja laajuutta, että sinne ei tässä kohtaa ole tarvetta hankkia mitään Liigan absoluuttista huippua. Toki ei mulla mitään ole sitä vastaan, että sinne joku Kestner löytyisi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Muulin jatko tekee meille sarjan parhaan 4.ketjun.

Väänänen kehittynee ja kisaa sarjan parhaasta 4.sentterin tittelistä. Åstenin ja Karvisen tasoisia 4. ketjun laitureita ei taas monilla jos kellään ole nelosessa.

Ensi kauden nelonen on liikkuva, ilkeä ja osaa myös tehdä niitä isoja maaleja kevään peleissä! Aivan loistavaa!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi Jääskää (tai jopa Tallbergia) ei voisi hahmotella nelosketjuun? Jääskän urahuippu on 21 pistettä voittavassa joukkueessa ja sitä läpimurtoa on vain odotettu ja odotettu. Lisäksi Jääskä ei tahdo pysyä kasassa. Tallbergille löytyi roolituksen puolesta viime kaudella hyvä ketju ja siksi en valita tuon top-6 pelipaikasta lähtökohtaisesti yhtään, mutta eihän Tallberg myöskään ole Liiga-tasolla mikään kovin kaksinen pelaaja. Tallberg ei ole mm. koskaan onnistunut rikkoamaan 30 pisteen rajapyykkiä. Jos kokoonpanoa hahmoteltaisiin parhaat edellä järjestyksessä niin mielestäni Tallbergin paikka olisi kolmosketjussa ja Jääskän nelosketjussa. Salliselle olisi ollut tilaa, koska Sallinen on todellinen top-6 tason hyökkääjä. Tallberg ja Jääskä eivät ole. Åsteninkin taso on pyörinyt viime kautta lukuunottamatta pääosin nelosketjun ja rotaation välimaastossa.

Tallberg teki viime kaudella 34 otteluun 21 pistettä ja pelasi muutenkin erinomaisen tasapainoisen kauden. Parannettavaakin toki jäi, mutta vertailun vuoksi Jesse Saarinen, jolle täälläkin on vaadittu äänekkäästi jatkosopimusta, teki 24 ottelussa 12 pistettä. Mielestäni hieman erikoinen kommentti Tallbergistä tuo "ei Liiga-tasolla kovin kaksinen pelaaja". Ei varmasti aloita kauttaan nelosketjussa.

Kommentin Jääskään liittyen ostan siinä mielessä, että ei ole onnistunut tekemään lopullista läpimurtoa useamman kauden aikana, hyvistä näyttöpaikoista huolimata. Tässä on toki ollut loukkaantumiset jarruttavana tekijänä. Silti en oikein usko, että rooli nelosketjussa olisi se keino, joka edesauttaisi parhaalla mahdollisella tavalla potentiaalin ulosmittaamista.

Lisäksi mikä tärkeintä, en hetkeäkään usko, että juuri jatkosopimuksen saanut Åsten aloittaisi kauttaan rotaatiossa, jonka vuoksi en myöskään usko, että hankintalistalla olisi vielä kaksi uutta hyökkääjää. Perhana vieköön, Åsten - Väänänen - Karvinen on aivan ihanan kuuloinen nelonen.

Toki pelivaraa jätettäneen sen verran, että kauden aikana on mahdollista reagoida mikäli tulee esimerkiksi pidempiaikaisia loukkeja.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mielestäni joukkue huutaa vielä yhtä ykköskorin laituria, luokkaa Top5-hyökkääjää Liigassa.

Hieman epärealistiselta tuntuisi hahmotella tuohon nippuun kahta uutta hyökkääjää ja tämän jälkeen heittää Tallbergia, Jääskää tai Hirvosta nelosketjuun ja Åstenia (tai Karvista) rotaatioon.

Näin minä sen näkisin:

Innala - Koivistoinen - X
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Jääskä - Paajanen - Hirvonen
Åsten - Väänänen - Karvinen

Joukkue on erinomaisella mallilla. Kyllä kelpaa näillä näytöillä toimistonkin siirtyä Juhannuksen viettoon.

Olen täysin samaa mieltä siitä, että yksi ykköskorin laituri on riittävä määrä. En edelleenkään panisi pahakseni jos Saariselle rustataan jatko, mutta se jota sinne eniten tarvitaan on se ykkösketjun oikea laituri, joka saa ihan vapaasti minun puolestani tehdä myös maaleja, mutta mielestäni hänen tärkein ominaisuutensa tulee edelleen (liikkeen, nopeiden hoksottimien ja kentällisen hahmotuskyvyn lisäksi) olla syöttötaito.

Sen sijaan olen aivan eri mieltä siitä, etteikö Jääskää voisi sijoittaa kiekolliseen, moderniin neloseen. Heljangolle haluaisin annettavan nyt kunnon näytönpaikan heti kauden alusta. Näin minä sen näkisin (ja olen jo kuukausia nähnyt):

Innala - Koivistoinen - X
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen/Saarinen - Paajanen - Heljanko
Jääskä - Väänänen - Karvinen
+Åsten, Teissala

Olen minäkin hyvillä mielillä siirtymässä juhannuksen taikamaailmaan. Harvemmin on näin hyvältä näyttänyt jussina. Mutta pian haluan kyllä jo nähdä tuon X:nkin ilmestyvän, viimeistään juuri ennen CHL-pelejä mutta mieluiten jo ennen pitsiä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen täysin samaa mieltä siitä, että yksi ykköskorin laituri on riittävä määrä. En edelleenkään panisi pahakseni jos Saariselle rustataan jatko, mutta se jota sinne eniten tarvitaan on se ykkösketjun oikea laituri, joka saa ihan vapaasti minun puolestani tehdä myös maaleja, mutta mielestäni hänen tärkein ominaisuutensa tulee edelleen (liikkeen, nopeiden hoksottimien ja kentällisen hahmotuskyvyn lisäksi) olla syöttötaito.

Sen sijaan olen aivan eri mieltä siitä, etteikö Jääskää voisi sijoittaa kiekolliseen, moderniin neloseen. Heljangolle haluaisin annettavan nyt kunnon näytönpaikan heti kauden alusta. Näin minä sen näkisin (ja olen jo kuukausia nähnyt):

Innala - Koivistoinen - X
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen/Saarinen - Paajanen - Heljanko
Jääskä - Väänänen - Karvinen
+Åsten, Teissala

Olen minäkin hyvillä mielillä siirtymässä juhannuksen taikamaailmaan. Harvemmin on näin hyvältä näyttänyt jussina. Mutta pian haluan kyllä jo nähdä tuon X:nkin ilmestyvän, viimeistään juuri ennen CHL-pelejä mutta mieluiten jo ennen pitsiä.

Jääskästä voit olla oikeassa, mutta en edelleenkään usko hetkeäkään, että juuri jatkosopimuksen rustannut ja erinomaiset pudotuspelit pelannut Åsten aloittaisi kautensa rotaatiossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep.
Weber - Subban
Heiskanen - Hedman
Auvitu - Schmaltz
Lyytinen
(Motin)

Vielä viikko sitten ajattelin, että ykkösparissa on kaksi ylipalkattua kehäraakkia, mutta näköjään Weberiltä lähtee vielä lämäri kohtuullisella voimalla. Jos suostuu tinkimään palkasta, niin vaihtakoon Montrealin nutun IFK:n punaiseen. Mitch Marner veti taas pleijarit vihkoon Torontossa eikä sikäläiset fanit enää tykkää, joten siinä olisi oikea käsi alhaalla pelaava lättymestari ykkösketjun laitaan. Voidaan antaa Ahonen vaihdossa, jos Leafs pidättää osan MM:n palkasta. Leafsin kehnossa pakistossa viime kevään Maukka olisi vahvistus, joten kaikki voittaisivat. Sitten joukkue alkaisi olla valmis, kun Muulikin saatiin kiinnitettyä.

Juhannushan on taikojen tekemisen aikaa, joten jos panee ensi yönä seitsemän IFK:n logolla varustettua kiekkoa tyynyn alle, voi nähdä jostain tällaisesta unta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen täysin samaa mieltä siitä, että yksi ykköskorin laituri on riittävä määrä. En edelleenkään panisi pahakseni jos Saariselle rustataan jatko, mutta se jota sinne eniten tarvitaan on se ykkösketjun oikea laituri, joka saa ihan vapaasti minun puolestani tehdä myös maaleja, mutta mielestäni hänen tärkein ominaisuutensa tulee edelleen (liikkeen, nopeiden hoksottimien ja kentällisen hahmotuskyvyn lisäksi) olla syöttötaito.

Sen sijaan olen aivan eri mieltä siitä, etteikö Jääskää voisi sijoittaa kiekolliseen, moderniin neloseen. Heljangolle haluaisin annettavan nyt kunnon näytönpaikan heti kauden alusta. Näin minä sen näkisin (ja olen jo kuukausia nähnyt):

Innala - Koivistoinen - X
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen/Saarinen - Paajanen - Heljanko
Jääskä - Väänänen - Karvinen
+Åsten, Teissala

Olen minäkin hyvillä mielillä siirtymässä juhannuksen taikamaailmaan. Harvemmin on näin hyvältä näyttänyt jussina. Mutta pian haluan kyllä jo nähdä tuon X:nkin ilmestyvän, viimeistään juuri ennen CHL-pelejä mutta mieluiten jo ennen pitsiä.

Jees, hyvillä mielin IFK:n suhteen. Åstenin odotettu jatkosoppari oli se Juhannuslahja faneille, ja nyt ei kyllä tapahtune tuolla saralla mitään hetkeen aikaan. Lisähankinnat jäänevät kaudelle, ja se on ihan fine kyllä. Tuosta pakisto-hommasta kun keskusteltiin aiemmin (R-pakkien hankinnat), niin se siis tosiaan yleisellä tasolla enemmänkin. Nyt ei kannata sinne uusia pelaajia enää tuoda, vaan katsoa tilanne sitten kun pelejä riittävästi alla.

Pietarista tulijat ovat palanneet koronan kanssa. Mutta Söderholmin sanoin, "ratsastetaan se niiden alkuryntäys nyt ensin pois, ja sitten lähdetään voittamaan peliä". Eli tämä kisaälynväläys vielä pois, ja sitten elokuussa hallille alkaen CHL.
Hyvää Jussia!
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos (ja kun) vielä yksi vahvistus tuloskenttiin on tulossa niin se on kaiketi rightin pelaaja (Leskisen korvaaja). Niin kova kuin tämä ensi kauden nippu jo tässä vaiheessa onkin, niin kovin vähän on silti rightin puolen hyökkääjiä. Toki leftipainotteisella jengilläkin voi menestyä (2011 koko jengissä taisi olla 3 rightin pelaajaa Haataja, Pöysti, Kousa?) mutta mulla on ainakin sellainen mututuntuma että nykyään trendi on semmoinen, että rightin pelaajia löytyy useimmista hyökkäysketjuista.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toki leftipainotteisella jengilläkin voi menestyä (2011 koko jengissä taisi olla 3 rightin pelaajaa Haataja, Pöysti, Kousa?)
Oli siellä myös Hamilton, joka ei toki pudotuspeleissä pelannut oltuaan klesana. KJ varmasti rightin pelaajan näki tarpeellisena, kun Hyvönen myös kävi kauden aikana kokeilemassa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli siellä myös Hamilton, joka ei toki pudotuspeleissä pelannut oltuaan klesana. KJ varmasti rightin pelaajan näki tarpeellisena, kun Hyvönen myös kävi kauden aikana kokeilemassa.

Näinhän se tietysti oli, muistelin sitä jengiä joka pelasi keväällä.

Mielenkiintoista nähdä myös, kenelle jaetaan kirjaimet paitaan kun kapteenisto on menemässä kokonaan uusiksi. A:t Tallbergille ja Åstenille tuntuisi loogiselta.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinhän se tietysti oli, muistelin sitä jengiä joka pelasi keväällä.

Mielenkiintoista nähdä myös, kenelle jaetaan kirjaimet paitaan kun kapteenisto on menemässä kokonaan uusiksi. A:t Tallbergille ja Åstenille tuntuisi loogiselta.
Tuskin. Jos/kun Paajanen on kapu, yksi A menee pakistoon. Ja sieltä puuttuu edelleen se henkinen Johtaja. Motin, jos persoona ok, täyttäisi sen paikan plus olisi ulkkari-linkki valmennukseen.
 

Juubelii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin. Jos/kun Paajanen on kapu, yksi A menee pakistoon. Ja sieltä puuttuu edelleen se henkinen Johtaja. Motin, jos persoona ok, täyttäisi sen paikan plus olisi ulkkari-linkki valmennukseen.
Valinta kapteenistoon voi silti osua Talelle ja/tai Åstenille. Jos ei päätoimiseksi varakapteeniksi, niin varalle ainakin. Itellä on semmonen fiilis et Auvitu tulee olemaan pakistosta varakapteeni.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Valinta kapteenistoon voi silti osua Talelle ja/tai Åstenille. Jos ei päätoimiseksi varakapteeniksi, niin varalle ainakin. Itellä on semmonen fiilis et Auvitu tulee olemaan pakistosta varakapteeni.
Itse myös näkisin arvojärjestyksen näin:

C: Paajanen
A: Tallberg
A: Auvitu

Ja sitten seuraavana tyyliin Åsten ja Motin. Tuskin Muuli saa suoraan vakio A:ta rintaansa, koska tuskin on 60 ottelua kokoonpanossa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valinta kapteenistoon voi silti osua Talelle ja/tai Åstenille. Jos ei päätoimiseksi varakapteeniksi, niin varalle ainakin. Itellä on semmonen fiilis et Auvitu tulee olemaan pakistosta varakapteeni.
Juuri näin. Kommentoin lähinnä tuota JA-sanaa siitä kulmasta, että olisivat saman aikaisesti nimettyjä. Pakistossa ei ehkä ketään luontevaa A:ta ja siksi ajattelin, että Muuttin voisi linkata myös ulkkareiden suuntaan. Auvitu voi olla parempikin vaihtoehto.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Innala - Koivistoinen - rightin mailataituri "Leskinen" "Platzer" "Kestner"
Tallberg (A) - Broadhurst - Dyk
Hirvonen/Jääskä - Paajanen (C) - Heljanko/Jääskä
Åsten - Väänänen - Karvinen

Pakkipareja en tässä kohtaa lähde spekuloimaan, mutta kärkiviisikko joka on aina terveenä kokoonpanossa on mun papereissa Auvitu (A), Lyytinen, Kotkansalo, Motin, Schmaltz.

Maalintekovoimaa meillä on ihan tarpeeksi, ykkösketjun rightin vahvistukseksi sopisi siksi täydellisesti semmonen hyvän pelisilmän omaava taiteilija (Ville Leskinen 2.0). Koivistoinen voi paukuttaa noin 20 maalia ja Innalalla on eväät liigan maalipörssin voittoon kaiken napsahtaessa kohdilleen.

Kakkosketjumme on liigan ehdotonta eliittiä ellei jopa paras. Väitän että Taalbär voi yltää yllättävän kovaan maalimäärään kunhan nyt vain saisi pelattua ehjän kauden. Urheilijana ja tyyppinä yksi omista suosikeista. Viime kaudella pelasi uransa parasta lätkää ja suunta on vielä piirun verran ylöspäin. Lainajätkät ei ole sotkemassa Dykin alkukautta (tuloksellisesti) ja Hursti palaa nyt tuttuun liigaan. Tässä tulee ihan vesi kielelle...alkais jo!

Maalintekovoimaa on mukavasti puolustuksessakin (Lyytinen, Auvitu, Schmaltz). Schmaltz ei ole mikään varsinainen maalipyssy urallaan ollut mutta Salmelaisen puheiden perusteella lunastamatonta potentiaalia hyökkäyssuuntaan löytyy. Eliteprospectsin tilastotkin näyttävät juuri siltä että ei ole päässyt näyttämään kaikkea osaamistaan. Pelasi muuten St. Louisin Stanley Cup-kauden joukkueessa mutta loppukausi meni AHL:ssä kun yläkerrassa painettiin hurmoksessa päätyyn asti. Näyttöhaluista ei tämän jätkän kohdalla jää kiinni.

Garteig on lähtökohtainen ykkösveskari, mutta veikkaan että vastuuta pyritään jakamaan aika tasaisesti alkukaudella. Kyllä tämmösellä jengillä täytyy finaaleissa pelata...
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On muuten kiinnostavaa, että meidän viime pleijareiden 2. parasta ja 6.parasta pistemiestä ollaan asettamassa joko neloseen tai rotaatioon.

Ei Jääskä ole nelosen laituri eikä Åsten rotaatiomies ensi kauden IFKssa. Molemmat paransivat koko kevään ja playoffit eivät olleet suonenveto vaan tulos hyvästä duunista. Nyt sitä duunia lähdetään tekemään lisää ja olemaan ensi kaudella parempi.

Ovat myös joukkueen kovakuntoisempia kundeja, joten eiköhän molemmat pelaa kaikki pelit ensi kaudella jos vain terveys sallii.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
On muuten kiinnostavaa, että meidän viime pleijareiden 2. parasta ja 6.parasta pistemiestä ollaan asettamassa joko neloseen tai rotaatioon.

Ei Jääskä ole nelosen laituri eikä Åsten rotaatiomies ensi kauden IFKssa. Molemmat paransivat koko kevään ja playoffit eivät olleet suonenveto vaan tulos hyvästä duunista. Nyt sitä duunia lähdetään tekemään lisää ja olemaan ensi kaudella parempi.

Ovat myös joukkueen kovakuntoisempia kundeja, joten eiköhän molemmat pelaa kaikki pelit ensi kaudella jos vain terveys sallii.
Voin lyödä vetoa, ettei Muuli pelaa kaikkia pelejä, vaikka olisi terve. Pelaa sen 40-50 ottelua jos pysyy kasassa.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Olen sijoittanut Jääskää neloseen ja Åstenia rotaatioon, mutta vain siinä äärimmäisen epätodennäköisessä skenaariossa, jossa ykkösen oikeaan laitaan on hankittu taikuri, ja jokaikinen hyökkääjä on terveenä. Tämän toteutuminen useammassa kuin viidessä pelissä lienee luokkaa 3%. Yksikin hyökkääjä kun tuosta optimaalikokoonpanosta tippuu pois (joko loukkaantumisen takia, tai koska Innala saakin kutsun NHL-leireille, tai koska esim. Heljanko tai Hirvonen todetaan riittämättömiksi), lienee se Jääskä joka paikkaa ylemmissä ketjuissa (monipuolinen yleismies joka voi pelata montaa eri roolia) ja Åsten ottaa hänen paikkansa nelosessa.

Jos joukkuetta rakennetaan niin, että Jääskällä on lukkoonlyöty vakiopaikka ylempiin ketjuihin ja Åstenilla neloseen, jää kaksi tärkeää asiaa tapahtumatta: Heljangon mahdollisuus läpilyöntiin, sekä IFK:n menestys.

On muuten kiinnostavaa, kuinka vuodesta toiseen jotkut kuvittelevat, että 12 hyökkääjää ja 7 pakkia riittää koko kaudeksi, eikä kukaan loukkaannu tai floppaa. Vanha totuus on, että joukkueessa täytyy olla viisi keskushyökkääjää. Sama pätee yhtä lailla kaikkiin pelipaikkoihin ja rooleihin, täytyy olla varamiehiä ja syvyyttä. Åsten on varsin laadukas varamies syvyyskaavioon, ja Jääskä on varsin laadukas nelosen kiekollinen laituri, joka voi helposti stuntata ylemmissä ketjuissa, lähes missä roolissa tahansa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
On muuten kiinnostavaa, kuinka vuodesta toiseen jotkut kuvittelevat, että 12 hyökkääjää ja 7 pakkia riittää koko kaudeksi, eikä kukaan loukkaannu tai floppaa. Vanha totuus on, että joukkueessa täytyy olla viisi keskushyökkääjää. Sama pätee yhtä lailla kaikkiin pelipaikkoihin ja rooleihin, täytyy olla varamiehiä ja syvyyttä. Åsten on varsin laadukas varamies syvyyskaavioon, ja Jääskä on varsin laadukas nelosen kiekollinen laituri, joka voi helposti stuntata ylemmissä ketjuissa, lähes missä roolissa tahansa.

Kuka näin väittää? Joukkueessahan on nytkin paljon enemmän pelaajia. Hyökkäyskalusto laiturihankinnan jälkeen:

Innala - Koivistoinen - X
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen - Paajanen - Jääskä
Åsten - Väänänen - Karvinen
Teissala - Heljanko - Hede

Kun miettii sentteriosastoa ja huomioi, että myös Hirvonen on pelannut ison osan urastaan keskellä, niin väittäisin, että kyseessä on ylivoimaisesti laadukkain keskikaista koko sarjassa.

Varmaan tuohon joku lisähankinta voi tulla kauden aikana mikäli tarvetta ilmenee ja myös A-junnuissa on pari mielenkiintoista nimeä, joilla on mahdollisuus tuurata loukkaantumissumassa.

Sama pätee alakertaan. Ilman lisähankintojakin laskujeni mukaan tuossa on huomattavasti enemmän kuin 7 pakkia.

Auvitu - Schmaltz
Lyytinen - Motin
Kotkansalo - Teräväinen
Winberg - Karjalainen
Ahonen - Luoto
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joukkuetta rakennetaan niin, että Jääskällä on lukkoonlyöty vakiopaikka ylempiin ketjuihin ja Åstenilla neloseen, jää kaksi tärkeää asiaa tapahtumatta: Heljangon mahdollisuus läpilyöntiin, sekä IFK:n menestys.
Miksi koet Heljangon mahdollisuuden läpilyöntiin jäävän tapahtumatta, jos Jääskällä on lukkoon lyöty paikka ylemmissä kentissä E: ja Åstenilla nelosessa, vaikka samassa viestissä toteat seuraavaa.
mutta vain siinä äärimmäisen epätodennäköisessä skenaariossa, jossa ykkösen oikeaan laitaan on hankittu taikuri, ja jokaikinen hyökkääjä on terveenä. Tämän toteutuminen useammassa kuin viidessä pelissä lienee luokkaa 3%.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kannattaa muistaa, kun näitä kokoonpanoja miettii, että loppujen lopuksi HIFK pelasi viime kaudella pienimmällä pelaajamäärällä pitkään aikaan. Ja nyt puhutaan suunnilleen samasta määrästä.
Joulukuussa meillä oli 27 sopimuspelaajaa ringissä (tähän ei sisälly Taponen ja Seppälä).
Nyt on sama 27, jos lasketaan Taponen, Luoto ja Salin, jotka tuskin ovat joulukuussa ringissä.
Hankintalistalla on yksi laituri. Se tekisi 25, jos nuo huomioidaan.

Viime kaudella kuitenkin koko joukkueen listaus antaa 35 nimeä, johtuen mm. NHL-lainoista, jotka paikkasivat saikkuja.
Vastaavasti kaudesta 2010-2011 tuo määrä on ollut joka vuosi yli 30, tosin kaikki eivät samalla kertaa rosterissa. Mutta jos katsoo pelaajalistoja, on hyvin todennäköistä, että samanaikaisia on reilusti enemmän kuin 25.

Ihanne olisi, että kaikki pelaisivat, eikä kukaan istuisi penkillä. Kaikki saisivat peliaikaa ja rahaa säästyisi. Mutta se on vain ihanne.
Alla vielä määrät eri kausina, kaudesta 2010-2011 alkaen:
30
42
41
43
34
35
43
36
37
42
35
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Helsingforce et ole väärässä Heljangon suhteen, mutta ei hän vielä mene Jääskän tai Åstenin edelle. Näillä on kuitenkin niin paljon enemmän rutiinia ja kamppailuvoimaa. Keväällä voi mennäkin.

x - Koivistoinen - Innala
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen - Paajanen - Jääskä
Åsten - Väänänen - Karvinen

on musta selkeä aloituskokoonpano, kun mennään CHL-peleihin. Heljanko on varmaan ensimmäinen, joka askiin hyppää, kun joku loukkaantuu ja niitähän aina tulee jolloin Rassekin saa sen 40+ matsia tällä kaudella näyttää ja ottaa se paikkansa avauskokoonpanosta. Hienoa, että Jääskä ja muut joutuu myös oikeasti taistelemaan siitä avauskokoonpanopaikastaan. Kilpailua on.

Voi myös olla, että kausi aloitetaan ilman "X" pelaajaa ja annetaan nuorille näytönpaikkaa. En tuohon usko, koska CHL, mutta voi myös olla, ettei IFK vain löydä sitä "Kestneriä" ennen kuin NHL-leirit on ohi ja siten odotellaan riskillä kultakimpaletta. Sitähän Kärpät on usein tehnyt. On jätetty se 1 iso paikka kokoonpanoon, joka täytetään sitten kauden aikana huippupelaajalla, joka kuumeisesti etsii seuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös