Jos asia on noin yksinkertainen, niin osaatko kertoa valmennuksen viat ja lääkkeet niihin?
Kun kerran olet kova poika kyselemään, niin jos vaihteeksi käännetään asia niin päin, että mitkä ne valmennuksen vahvuudet ovat, ja jos homma sujuu milestäsi kovin hyvin, niin lääkettähän ei kai tarvita.
Ja jos nyt sallitaan aiheella vitsailu, niin lääkehän on kenkää ahterille, ellei homma suju. siis olettaen että homma kiikastaa valmennuksesta.
Jos siis oletetaan ettei koko joukkue ole saanut kollektiivista aivohalvausta, niin miten ensisijaisesti selittäisit joukkueen paikallaan polkevan ja kohta jotakuinkin 2/3 kaudesta kestäneen "oppimatkan" ei juuri yhtään mihinkään, sillä nuo Corsiperustelutkin sen loisteliaan pelin suhteen on jo alasammuttu niin moneen kertaan, ettei niihin kannata edes sinun jäädä enää kiinni. Ne kun eivät kerro tässä muodossaan ja sisällöllään oikeastaan yhtään mitään vertailukelpoista.
Kun nyt ollaan selkeästi kahdessa leirissä, joista toisen mukaan valmennus on nyt liki absoluuttista huippua ja siellä näkyy alati se punainen lanka sekä mieletäntä kehittymistä pelitavassa, ja sen toisen ryhmän kohdalla ei nähdä mitään kehitystä saati punaista lankaa, niin miten se ylämummeli laittaisi homman toimimaan, jos ei se iänkaikkinen odotteleminen ole vaihtoehto?
Mulle todellakin on arvoitus että mille kentälle IFK pelaajien kyvyt jäivät, kun kohti stadia lähtivät?
Ja korostan nyt jälleen, että en olisi antamassa edelleenkään sitä monoa, mutta jos menestymisen suunta on nyt nähdyllä kaarella vielä kauden loputtua, niin kovin vaikeaa tulee kyllä ensi kaudestakin jos ollaan hirttäydytty jatkumoon joka ei edisty. Ja tähän ei nyt välttämättä käy vertailuksi enää ne Nokan kaudet, koska niin eri lähtökohdat -ihan tietäjienkin valossa- oli Nokalla kuin Pikkaraisella.
Ihan ilman niitä Corsihöpinöitä voin todeta, että itse en ole missään vaiheessa kautta nähnyt IFK:n hallintaa 5 vs 5 pelissä. Ja korostan että juuri siten ajateltuna että olisi ollut vahva tunne IFK.n maalienteon suhteen. Siellä toki on pörrätty, pyöritty jne, mutta varsin vaikeanoloiselta on kyllä näyttänyt, ja ainakin omiin silmiin on osunut enemmän tuollaisia tilanteita, joissa kovin isoa maaliodottamaa tämän päivän maalivahteja vastaan ole ollut.
Sitä näkemystä saa ihan rauhassa väitää "negatiivisuudeksi" ja tulla taas kertomaan, etät kuinka paljon ihgumpaa tällaisne kannattajan elämä olisi kun vaan leijuis lasi puoliksi täynnä siellä positiivisuuden kuplassa, mutta ehdotan kuitnekin että et erään palstaveljsi lailla vedä kovinkaan pitkälle vietyjä johtopäätöksiä sen suhteen, miten negatiivinen tai positiivinen elämässäni olen, sillä uskoisin sinun(kaan) kuitnenkaan loppuviimeksi tietävän juurikaan yhtään mitään minusta tai elämästäni, saati siitä kuin negatiivinen tai positiivinen minä minkäkin asian suhteen mahdan olla.
Mun mielestä IFK:n tilastoissa on sitä ilmaa joka luo harhaa loisteliaasta pelistä, jossa joukkueella on vain paskaa tuuria ja sattuma vittuilee IFK:lle. Se ei todellisuudessa juuri missään kohtaa kautta ole ollut kuosissa, mitä tulee siihen 5 vs 5 peliin, ja kotona joukkue näyttää suorastaan surkuhupaisalta, josta myös se tilastoista oleellisin kertoo karua totuutta.
Onko silloin todettava IFK.n pelitavan tahi taktiikan olevan kunnossa? Vai onko sitten todettava että pelaajat vaan ovat jotenkin menettäneet kyvyn pelata vaikka valmennus tarjoaa heille belugaa valmennuksen muodossa?