HIFK kaudella 2019–2020

  • 748 227
  • 3 319

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä olen optimisti ja siksi osaston ”positiivisuussiivessä”.

Mutta olen myös realisti ja olen nähnyt niin monta ”tää piti voittaa” matsia, että käännyn jonkun paskamatsin jälkeen hetkellisesti kyynikoksi.

Tämän vuoden jengissä on kyllä musta silti aivan eri meininki kuin viime vuonna. Pelillistä hallintaa CHL-finalistia vastaan ja myöskin voitto EBEL-kärkijengistä, kun viime vuonna otettiin käkättimeen saman sarjan Bolzanolta. Tämän lisäksi organisaatiossa tapahtuu hyviä asioita. Salmelainen tuntuu oppivan virheistään ja kehittyy.

Alakerran heikkous on tiedossa, mutta niin se taitaa olla Salmelaisellakin, kun on tarjonnnut Jokipakalle jättisopparia.

Muut osastot on kunnossa. Sentteriosastokin on todella vahva Sallisen ja Jääskän hyvien otteiden myötä. Nelosen senttereitä ja (voima)laitureita kuitenkin saa ostettua myöhemminkin.

En ole vähään aikaan ollut näin innoissani kauden alussa.

Alkais jo.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teidän kahden jutut on kyllä niin yhtenevän sekavia, että en yhtään yllättyisi vaikka olisitte yksi ja sama henkilö. Kieltämättä melkoista analyyttisyyttä Barfforossolta ja vieläpä selkeästi! "Kaikenlainen paska" tuntuu menevän teillä lähinnä väärään kurkkuun.

Se, että kaveria "ottaa pataan" etsiä "positiivisisa" asioita kun on vedetty pari harkkapeliä on jo kyllä jonkin tason suoritus. Noin akuuttiin vitutukseen suosittelen baletin ääreen siirtymistä – huomattavasti vähemmän stressaava laji, ounastelen. Suosittelen myös kertaalleen lukemaan ne omat viestit ennen sitä "lähetä vastaus"-napin painamista.

Korkki kiinni tai foorumi kiinni – ennen kuin nolaat itseäsi enempää.
No juu, voipi olla että ovat sekavia, vaan ei nyt ihan auennut sekään, että mitä sisältöä oma vastauksesi mahtoi tuoda keskuteluun, tahi miksi mahdollisesti oletat ylipäätään edustavasi jonkinlaista "kehittyneempää" keskustelukulttuuria täällä - tai mahdollisesti missään - sillä ainakin viimeiset viestisi ovat keskittyneet lähinnä muiden henkilöiden henkiseen arviointiin sekä itsesi jonknlaiseen korottamiseen.

Tokihan sekin varmaan edistää keskustelua täällä - jos ei muuten, niin ainakin kirjoitusten määrän kasvussa. Mutta ehkä se tuottaa teikäläiselle mielihyvää, joten sikäli se passaa oikein hyvin se.

Mutta juu. Toki olen aivan yhtä iloinen ja "positiivinenkin", kun ja jos osoittautuu kauden aikana että olet oikeassa, ja minä taas - kuten, ah niin usein - helvetillisen väärässä. Itse en vielä näe syytä hihkua riemusta, mutta mahdollisesti kauden aikana näen, ja aivan varmasti jokasolullani siitä myös nautin.

Edelleenkään en tykkää ajatuksesta, jossa joukkueessa jätetään selkeitä puutteita kokoonpanoon, mutta kai se ajatus että "liigaahan me vaan pelataan" täytyy sitten ostaa, ja sen jälkeen toivoa parasta.

Sitä taas en ymmärrä, että miksi ihmeessä se ajatuksensa pitäisi muuttaa miksikään ennen kuin siihen joukkueen toimesta syy annetaan. Vielä ei ole annettu, mutta sen myönnän toki, että omat odotukseni voivat olla aivan liian korkealle asetettuja.

Olet varmastikin kovasti paljon parempi kirjoittaja kuin minä, sillä itse en itseäni kovin kummoisena siinä lajissa pidä, ja iän myötä myös selkeästikin myös kirjoitusvirheet lisääntyvät, josta syystä en myöskään kielipoliisiksi ole alkanut, sillä en voi tietää miksi joku kirjoittaa kuten kirjoittaa. Mutta sekään ei liene pätevä syy sille, miksi minun pitäisi jakaa näkemyksesi joukkueen nykytilasta j aiskukyvystä, joka toki on - ainakin osin - hitokseen parempi kuin on IFK:ssa normaalisti totuttu näkemään tässä vaiheessa kautta, mutta se itsessään ei vielä ihan kauheasti anna aihetta hyppimiseen, sillä niin päin helvettiä hommat on keskimäärin vuosien ajan hoidettu.

Mutta jos tällä "parannuksella" joukkueen kasaamisessa noustaan edes jonkin verran sen tavaksi tulleen keskinkertaisuuden "paremalle" puolelle, niin ehkä se totisesti pitäisi olla shamppanjan paikka. Ja jopa minulle ikinegatiiviselle pettymyksissä marinoidulle idiootille. :-)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n neljän viime kauden sijoitukset ovat olleet 2, 4, 3 ja 4, mikä ei tietenkään ole tyydyttävä saldo, koska minustakin pitäisi mestaruus tulla useammin. Nämä sijoitukset ovat kuitenkin tulleet oleellisesti tämän vuoden nippua heikommalla porukalla, joten ei tässä nyt varmaan puutteista huolimatta ihan lohduttoman kaukana kärjestä olla.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
HIFK:n neljän viime kauden sijoitukset ovat olleet 2, 4, 3 ja 4, mikä ei tietenkään ole tyydyttävä saldo, koska minustakin pitäisi mestaruus tulla useammin. Nämä sijoitukset ovat kuitenkin tulleet oleellisesti tämän vuoden nippua heikommalla porukalla, joten ei tässä nyt varmaan puutteista huolimatta ihan lohduttoman kaukana kärjestä olla.

Se on totta että lopulta on käynyt suht hyvin vaikka mestaruutta ei ole voitettu, mutta 2016 jälkeen runkosarjassa suoritukset on ollut sitä tasoa, että sellaista ei kenenkään pitäisi joutua katsomaan, lasten varsinkaan. Ja nyt näyttää että mentäisiin oikeasti eteenpäin.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
No juu, voipi olla että ovat sekavia, vaan ei nyt ihan auennut sekään, että mitä sisältöä oma vastauksesi mahtoi tuoda keskuteluun, tahi miksi mahdollisesti oletat ylipäätään edustavasi jonkinlaista "kehittyneempää" keskustelukulttuuria täällä - tai mahdollisesti missään - sillä ainakin viimeiset viestisi ovat keskittyneet lähinnä muiden henkilöiden henkiseen arviointiin sekä itsesi jonknlaiseen korottamiseen.

En oleta edustavani mitään kehittyneempää – lukukokemusta silmälläpitäen kirjoitin kommenttini. Voit katsella viestihistoriaani ihan vapaasti läpi: Modet varmasti hoitavat hommansa mikäli keskustelen liian kärkkäästi.

Tokihan sekin varmaan edistää keskustelua täällä - jos ei muuten, niin ainakin kirjoitusten määrän kasvussa. Mutta ehkä se tuottaa teikäläiselle mielihyvää, joten sikäli se passaa oikein hyvin se.

Mitään varsinaista mielihyvää en koe, kun yritän tulkita jonkun kännisen ajatuksen kulkua.

Mutta juu. Toki olen aivan yhtä iloinen ja "positiivinenkin", kun ja jos osoittautuu kauden aikana että olet oikeassa, ja minä taas - kuten, ah niin usein - helvetillisen väärässä. Itse en vielä näe syytä hihkua riemusta, mutta mahdollisesti kauden aikana näen, ja aivan varmasti jokasolullani siitä myös nautin.

Voin paljastaa, etten todellakaan ole oikeassa elämässä mikään positiivisuusjeesus. Olen suhteellisen kyyninen ja löydän helposti asioista huonot puolet. Olen kuitenkin tehnyt hurjasti duunia sen eteen, että pystyisin ajattelemaan positiivisesti. Sen takia ketuttaa lukea jatkuvaa itkuvirttä asian parissa jota rakastan. Enkä nyt ole ihan varma edes mihin viittaat? Olen pyrkinyt katsomaan IFK:hon liittyviä asioita avoimin mielin. Ja esimerkiksi maalivahtikeskusteluun "puutun", jos oman kokemukseni kautta siihen näen aihetta. IFK:ssa on totuttu jo pitkän aikaa aivan sarjan kärkiveskoihin; nyt meillä on "vain hyvä" kaksikko, joista molemmilla on potentiaalia olla vaikka liigan paras.

Edelleenkään en tykkää ajatuksesta, jossa joukkueessa jätetään selkeitä puutteita kokoonpanoon, mutta kai se ajatus että "liigaahan me vaan pelataan" täytyy sitten ostaa, ja sen jälkeen toivoa parasta.

Niin, liigaahan me nyt tällä kertaa vain pelataan? Että ehkäpä se kannattaa ostaa. En minäkään tykkää siitä, että jätetään jotain puolitiehen. Ja mielelläni näkisin sellaisen jengin jäällä, kenelle kukaan ei mahda mitään. Mun mielestä pullat on nyt kuitenkin aika hyvin uunissa: sieltä on nuorta kaveria puskemassa hyvällä prosentilla kokoonpanoon, on kokeneita jätkiä ja on taitoa suorastaan hurja määrä. Tuollaista porukkaa on "helppo" vahvistaa kauden mittaan. Siksi en osaa olla parin harjoituspelin jälkeen huolissani.

Sitä taas en ymmärrä, että miksi ihmeessä se ajatuksensa pitäisi muuttaa miksikään ennen kuin siihen joukkueen toimesta syy annetaan. Vielä ei ole annettu, mutta sen myönnän toki, että omat odotukseni voivat olla aivan liian korkealle asetettuja.

Niimpä?

Olet varmastikin kovasti paljon parempi kirjoittaja kuin minä, sillä itse en itseäni kovin kummoisena siinä lajissa pidä, ja iän myötä myös selkeästikin myös kirjoitusvirheet lisääntyvät, josta syystä en myöskään kielipoliisiksi ole alkanut, sillä en voi tietää miksi joku kirjoittaa kuten kirjoittaa. Mutta sekään ei liene pätevä syy sille, miksi minun pitäisi jakaa näkemyksesi joukkueen nykytilasta j aiskukyvystä, joka toki on - ainakin osin - hitokseen parempi kuin on IFK:ssa normaalisti totuttu näkemään tässä vaiheessa kautta, mutta se itsessään ei vielä ihan kauheasti anna aihetta hyppimiseen, sillä niin päin helvettiä hommat on keskimäärin vuosien ajan hoidettu.

Ihan vaan ystävällinen neuvo: lue tekstisi ennen lähettämistä. Lue vaikka ääneen. Olen kirjoittanut elääkseni, enkä suinkaan odota samaa tasoa kaikilta. Teen itsekin karseita virheitä, joita huomaan myöhemmin tekstejäni lukisessani. SILTI, pyrin aina lukemaan ainakin kertaalleen pidemmät tekstit uudestaan – varmistaakseni että minua ymmärretään. Pari jippoa lisää: kirjoita lyhyempiä lauseita ja käytä pilkun sijasta pistettä. Kännykällä on hankala kirjoittaa siihen tulitikkurasian kokoiseen ruutuun: kirjoita läppärillä/padilla/deskarilla.

JA ei, ei tarvitse jakaa näkemystäni. Muuten tämä olisi pelkkä juujuu-kerho ilman mitään sisältöä.

Mutta jos tällä "parannuksella" joukkueen kasaamisessa noustaan edes jonkin verran sen tavaksi tulleen keskinkertaisuuden "paremalle" puolelle, niin ehkä se totisesti pitäisi olla shamppanjan paikka. Ja jopa minulle ikinegatiiviselle pettymyksissä marinoidulle idiootille. :-)

Katsotaan sitä shamppanjaa sitten poffien päätteeksi. Sinne on vielä pitkä matka. Ja itseään on turha parjata – se lisää vain omaa tuskaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
HIFK:n neljän viime kauden sijoitukset ovat olleet 2, 4, 3 ja 4, mikä ei tietenkään ole tyydyttävä saldo, koska minustakin pitäisi mestaruus tulla useammin. Nämä sijoitukset ovat kuitenkin tulleet oleellisesti tämän vuoden nippua heikommalla porukalla, joten ei tässä nyt varmaan puutteista huolimatta ihan lohduttoman kaukana kärjestä olla.

Loppusijoitukset ovat olleet yllättävän hyviä, mutta ei kai kukaan voi olla tyytyväinen runkosarjoihin pl. tuo 2016 runkosarjan voitto mikä oli hieno tykitystä läpi kausi, vain kirsikka kakun päältä jäi sitten uupumaan.

Hyvä runkosarja antaa yleensä paremmat mahdollisuudet mennä pidemmälle, toivottavasti tänä vuonna ei aloiteta varsinaista kautta samalla tavalla kuin aiemmat jolloin ollaan kynnetty pitkään pohjamudissa ja huudettu valmentajan potkuja...
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aika huolella ne EBEL liigan jengit antoi tukkapöllyä liiga seuroille CHL:ssä viime kaudella. Aliarvioit kyllä EBEL liigan tasoa ja en kyllä ymmärrä miten maailmanmestaruus maajoukkue turnauksessa liittyy kahden liigan vertailuun.

Sulla on kyllä ylivoimanen kyky löytää positiivista asioista negatiivinen kulma. IFK kun sattui voittamaan nii sekin sattui "rupusakkia" vastaan.
Hei, vielä tähän vanhaan juttuun kommentit.
En ole kirjoittanut rupusakista mitään. Totesin vain mielipiteenäni, että tuon Salzburgin jengin ei pitäisi olla samaa tasoa kuin oman Liigamme huiput (en aivan tässä sanamuodossa).
En myöskään mielestäni löytänyt mitään ihmeen negatiivista. Kunhan totesin ettei matsi enää kiinnostanut (siirryin seuraamaan yleisurheilumaaottelua) ja samalla kirjoitin minkälainen kokoonpano mielestäni olisi ihanteellinen. Toki kommentoin vertailuna pakistoa viime vuoteen.
Lopetin myös positiiviseen lauseeseen:
"Huolestuttavaa, mutta kaikilla meillä on kova luotto, kyllä Salmelainen ja Pikkarainen hoitavat homman."
Kaiketi täällä on tarkoitus, että saa tuoda mielipiteitä esille ja olla eri mieltä. Ikävää, jos sain niskakarvat nousemaan joillekin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Teidän kahden jutut on kyllä niin yhtenevän sekavia, että en yhtään yllättyisi vaikka olisitte yksi ja sama henkilö. Kieltämättä melkoista analyyttisyyttä Barfforossolta ja vieläpä selkeästi! "Kaikenlainen paska" tuntuu menevän teillä lähinnä väärään kurkkuun.

Se, että kaveria "ottaa pataan" etsiä "positiivisisa" asioita kun on vedetty pari harkkapeliä on jo kyllä jonkin tason suoritus. Noin akuuttiin vitutukseen suosittelen baletin ääreen siirtymistä – huomattavasti vähemmän stressaava laji, ounastelen. Suosittelen myös kertaalleen lukemaan ne omat viestit ennen sitä "lähetä vastaus"-napin painamista.

Korkki kiinni tai foorumi kiinni – ennen kuin nolaat itseäsi enempää.
Hyvä herra Kaukalo (oletan, että olet miespuolinen nimimerkistä päätellen), tässä viestissäsi menet aikalailla henkilökohtaisuuksiin. Se ei minua haittaa yhtään, mutta turhaan vedät kritiikkiisi mukaan toisen palstakolleegan - se minua häiritsee.
Jos haluat haukkua, hauku sitten minua. Se minkä toteat, on myös mielestäni asiatonta. En suinkaan ole pelkästään ollut negatiivinen. Toisaalta voisin kirjoittaa pelkkää positiivista, mutta sekin saattaisi johtaa joiltakin tahoilta kritiikkiin. Olen yrittänyt esim. löytää positiivista sanottavaa maalivahdeistamme, kun erästä on jatkuvasti moitittu ja paljon mielestäni aiheetta. Saat vapaasti sanoa mielipiteesi ja niin pitääkin, mutta yritä pysyä asiallisena.
No hard feelings, not even there below.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitään varsinaista mielihyvää en koe, kun yritän tulkita jonkun kännisen ajatuksen kulkua.
Tätä en oikein osaa pitää arvossa, ja kertoo jotakin kyllä teikäläisestä että teet tällaisia johtopäätöksiä. Sattumalta kun -vaikka en absolutisti olekaan - en harrasta dokaamista, enkä siis näin ollen varmastikaan ole ikinä kännissä kun tänne kirjoitan.

Jos siis teet sellaisia johtopäätöksiä ihmisistä ja heidän näkemyksistään, että jos eroavat sinun näkemyksistäsi ja eivät siis jaa maailmankuvaasi, niin se on kännisen kirjoittelua niin kyllä se minusta on melkoista itsensä korottamista halusit sen myöntää tahi et.

Ja jotta ei nyt tule kellekään mitään seurauksia, niin vastaan edelleenkin, että FIK on marinoinut meikäläistä sellaisessa keskinkertaisuuden liemessä, että mä olen ottanut oikeudekseni haukkau ihan aina kun jokin asia touhussa ei mene kuten olisi näillä resurssein tarkoituksenmukaista.

Korostan edelleen, että juuri nyt näyttää ehkä paremmalta kuin vuosiin - siis lähtökohdiltaanm ja nimenomaan tässä vaiheessa kautta - mutta en mää nyt mitään kärrynpyöriä ala tekemään, koska on nähtävissä että vieläkin parempaa duunia olisi pitänyt pystyä tekemään.

Se voi olla lapsellista, but so what? En vaan diggaa sellaisesta touhusta jossa puheita riittää mutta teot jäävät usein varsin keskinkertaisiksi kun niitä sitten loppuviimeksi arvioidaan.

Tämä menisi vielä, jos ei kyseessä olisi ammattilaisksi vihkiytyneitä ihmisiä vaan sellaisia jotka ovat täällä vain opettelemassa asioita. Mielestäni kuitenkaan euroopan huipulle tähtäävän ammattilaisurheiluseuran henkilökunnassa ei sellaisia pidä olla kuin käppäilemässä niiden ammattilaisetn kintereillä oppimassa, ei siis vastaamassa touhusta.

Mun mielestä edelleenkin pn varsin merkityksestönät jokin lokaali pronssimatsi kun mestaruuksista ja CHL-paikoista pelataan. Näin ollen en ole nyt nähdyn ja joukkueen kokonaisrakenteen suhteen ollenkaan vakuuttunut siitä,e ttä yhtään enempää menestystä olisi nytkään luvassa, mutta se käsitys toki voi johtua siitä kyynisestä suhtautumisesta joukkueeseen, sillä niin monesti se on pettänyt niin puheensa kuin ne odotetut tavoitteensa.

Olen siis ehkä tullut vähän sellaiseksi "anteeksiantamattomaksi" IFK:n suhteen, ja nyt on itsellä aika, että puheiden sijaan pitää alka anäkymään niitä tekoja, joilla kaikki puheet ja uhot realisoituvat jatkuvaksi menestykseksi. Ehkä se tosiaankin on tämä kausi josta se alkaa, ja olen siitä ihan varmasti onnellinen kun ja jos niin tapahtuu. Anteeksi siis kyynisyyteni, sekä jo ihan pieniinkin huonoihin hetkiin puuttuminen negatiivisesti. Katsellan jos vaikka saisi suuntaa vaihdettua sen suhteen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huhuketjusta tänne kun liittyy enempi tänne.

Peli nopeutuu ja mielestäni sellainen "lihanuija-ajattelu" alkaa olla vähän vanhanaikaista.

Kyllä, enkä uskokaan, että kukaan tuonne mitään entisaikojen tyylistä lihanuijaa haluaa. Moderni lihanuija on mallia Joonas Järvinen joka liikkuu hyvin ja avaa peliä hyvin, ja on tietenkin todella fyysinen ja ikävä pelata vastaan. Tuommoista kaveria IFK tuonne mielestäni tarvitsee, tällä hetkellä sanoisin IFK:ta vastaan olevan liian helppoa pelata. Se räpellys mitä Tallberg ja Jääskä esitti siinä vaiheessa peliä eilen kun Turusta vedettiin polvitaklauksella niin oli säälittävää, tuolloin pitäisi kyllä joukkueesta löytyä asennetta puolustaa omaa tähtihyökkääjää. Toinen asia mikä pisti silmään oli ettei meidän hyökkääjät hakeutuneet maalinedustalle ollenkaan, yksi laadukas voimahyökkääjä olisi ihan perusteltua hankkia tuonne joka aiheuttaa vastustajan pakeilla vähän mustelmia pelien aikana ja hakeutuu tuonne sota-alueelle hakkaamaan irtokiekkoja sisään. Ylivoimallekin tämmöinen kaveri olisi todella arvokas.

Oma toivelista olisi puolustaja mallia "Joonas Järvinen", laadukas voimahyökkääjä kenties Max Wärn (?) ja nelossentteri.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
kerran grillibileissä oli sanottu, että Jääskää aiotaan peluuttaa laidalla (?)

Ei, vaan Dyk kertoi Sallisen luultavasti sentteröivän tutkaparia Saarinen-Dyk ja Sallinen itse myös kertoi pelaavansa keskellä. Lundell taas kertoi, että tulee pelaamaan koko kauden keskellä (kun kysyin onko mahdollista että häntä peluutettaisiin laidalla) ja Kangasniemi kertoi ykkösen olevan muodossa Turunen-Paajanen-Kangasniemi. Joten ihan itse päättelin, ettei Jääskälle täten jää sentteripaikkaa kaikkien ollessa terveinä (ellei sitten nelosessa pelaa, mutta tuskin). Jääskä itse sanoi ilman muuta haluavansa pelata keskellä, mutta ottaa vastaan sen roolin mikä on tarjolla. Kysyessäni pelaisiko hypoteettisesti mielummin kakkosen laidassa vai nelosen keskellä, hän kuitenkin pienen miettimisen jälkeen valitsi kakkosen laidan. Olisi ehkä pitänyt laittaa vaihtoehdoiksi nelosen keskusta ja kolmosen laita.

Jos kolmonen on muodossa Jääskä-Lundell-X, eikä esim. Nordgren tai Myllylä pysty tuota oikean laidan paikkaa lunastamaan, tulisi siihen hankkia pelaaja. Tämä pelaaja ei voi olla mikään Wärn, joka on aikalailla samantyylinen kuin Jääskä. Siihen tulisi hankkia joku "Miro-Pekka Saarelainen" tai "Kristian Tanus".

Fyysisyyden puute on kyllä ihan validi pelko, mutta ei Wärn ole siihenkään erityisen hyvä ratkaisu, eikä sen fyysisyyden lisääminen kolmosketjussa auta juuri mihinkään. Enemmänkin tuo fyysisyyden puute voi muodostua ongelmaksi kahdessa kärkiketjussa, mutta on siellä sentään Paajanen ja Sallinen. Pakistoon olisi hyvä saada se "Järvinen", "Melart" tai mieluiten "Jokipakka". Myös neloseen olisi hyvä hankkia hyvin aloittava ja puolustava sentteri, ja tämä "JonneVirtanen" voi toki myös tuoda sitä kaivattua fyysisyyttä.
 
J

Just-Ice-Hockey

Meidän kärkiketjuissa fyysisyyttä tuovat Paajanen, Sallinen ja Saarinen. Katsokaa viime keväältä miten Saarinen ajaa meitä vastaan maalille, lanaa Lyytisen (?) Pois tieltä ja iskee kiekon maaliin. Pienessä pakkauksessa on paljon ruutia ja asennetta. Mikäli Jääskä ja Lundell todella pelaavat samassa, tarvitaan toiseen laitaan ehdottomasti vääntövoimaa ihan perinteistä kovuutta. Toki edelleen parasta olisi, mikäli yhdellä sentterihankinnalla saataisiin Sallinen laitaan ja Jääskä ja Lundell eri ketjujen keskushyökkääjiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Olen kyllä varovaisen innostunut ennen kauden alkua. On ollut hienoa nähdä, että korkea prässi(kamppailupelaaminen ottaa kierroksia heti kun kausi menee eteenpäin), pelinopeus, vahva suunnanmuutos peli löytyvät sieltä. Pikkarainen ei puhunut kauden lopulla paskaa, että tämä on se pelitapa miten IFK:n kuuluu pelata. Ja minä allekirjoitan sen, että se on juuri sellainen IFK jonka haluan nähdä, Taitava,sitkeä ja periksiantamaton. Pelitavan toteuttaminen on ollut vahvaa ja nousujohteista koko harjoituskauden vaikka tuloksesta huolimatta.

Tästä ennakosta voin oikeastaan allekirjoittaa koko tekstin.

HIFK hyvistä asemista mestaruustaistoon - ennakoidusta heikkoudesta on tullut vahvuus

@Walkin Ottaisin sisään Järvisen ja Wärnin tai vastaavan C/W tyyppisen kaverin joka lähtlkohaisesti pelaa 3. - 4. ketjussa, Sitten ne sentterit on kyllä siinä, yhtään enempää en usko IFK:hon tulevan ilman vakavaa loukkantumista.
 

Yhdeksän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jääskä kieltämättä oli ihan helvetin hyvä näissä red bulli peleissä, mutta en mä silti usko että murtautuis EHT-tasolle tällä kaudella. Tulee olemaan tärkeä pala kyllä tälle kaudelle.

Sallinen tulee olemaan varmaan arvokkain palanen koko jengiä kun on jo ennen kauden alkua osoittanut pystyvänsä olemaan 1. ketjun sentteri vaikkakin laituriksi hänet jengiin tuotiin.

Pakiston kiekollinen osaaminen kyllä huolestuttaa paljon enemmän kun sentterit tai hyökkääjät. Kousa oli viime kauden pleijareissa aika näkymätön meitä vastaan eikä kyllä tässä off seasonilla ole vakuuttanut yhtään. Lyytinen taas vaikuttaa uudelle Tommi Taimelle kun tuntuu ettei perussyötötkää. Toisaalta onneks on vasta offseason keväällähän sitä pojat mitataan vasta :)

Mitä hankintoihin tulee, en usko että ilman loukkaantumisia hankitaan ketään ennen tammikuuta. Nuoret saa näytönpaikan ansaitusti.

Hyvä kausi tulossa joka tapauksessa. Paljon nuoria, paljon jo tasonsa näyttäneitä rutinoituneita pelaajia.

Alkaispa jo.
 

Lihahopliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika jännä, että muutama kuukausi mestaruudesta pitää muistuttaa HPK:n kannattajaa siitä, että Paajanen valittiin ansaitusti pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi ja johdatti kapteenina joukkueensa mestaruuteen. Tämäpä vielä 26-vuotiaana. En tiedä millä hänestä saa leivottua nelossentteriä ifklle.

Niin, pelasi elämänsä kevään kuten sanoin, Paajasen valinta pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi oli hieman erikoinen enkä ollut ainoa joka oli tätä mieltä. En vaan usko että Hifk saa Paajasesta sellaista vahvistusta kuin kuvittelevat, mutta aika tämänkin näyttää. Luetun ymmärtäminen ei selvästi ole sinun vahvuutesi joten sanon nyt vielä etten usko että Hifk nelossentteriä Paajasesta hakee, mutten pidä ihmeenä vaikka pelipaikka sieltä jossain vaiheessa löytyy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lyytinen taas vaikuttaa uudelle Tommi Taimelle kun tuntuu ettei perussyötötkää.

No se kauden 2015-16 Tommi Taimi kelpaisi enemmän kuin hyvin, silloin Taimi oli ihan sarjan kärkipakkeja. Seuraava kausi oli sitten mitä oli.

En vaan usko että Hifk saa Paajasesta sellaista vahvistusta kuin kuvittelevat, mutta aika tämänkin näyttää.

Ensinnäkin kun tulee toisten ketjuihin keskustelemaan niin onko väärin vaatia, että kirjoittaisi edes sitten joukkueen nimen oikein? Se on HIFK, tai IFK, ei Hifk. Toisekseen, mitä luulet HIFK:n kuvittelevan saavan Paajasesta? Paajasen kanssa sopimus on ilmeisesti tehty kumminkin jo hyvissä ajoin viime kauden aikana, ei vasta silloin kun valinta pudotuspelien parhaaksi pelaajaksi on tullut julki. En usko, että HIFK:ssa odotetaan Paajasesta mitään kiekollista virtuoosia vaan vahvaa kahdensuunnan pelaamista, kenties johtajuutta ja toki semmoista peliä, että miehen pystyy heittämään kiekollisten kaverien väliin ilman, että on esteenä ketjun kiekolliselle pelaamiselle. Nyt miestä ollaan istuttamassa Turusen ja Kangasniemen väliin, eiköhän nuo laiturit hoida sen kiekollisen puolen enemmän ja Paajanen vähän katsoo sitten balanssin perään.

30-40 pistettä on itselläni odotuksissa Paajaselle. Tähän päälle vahva kahdensuunnan pelaaminen pelistä toiseen. Niin, ja pitäisin kyllä ihmeenä jos Paajanen tippuisi jossain vaiheessa nelosketjun keskelle vaikka se on ihan mahdollista, että ensi kaudella Sallinen ja Lundell ovatkin parempia senttereitä kuin Paajanen.
 

Yhdeksän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No se kauden 2015-16 Tommi Taimi kelpaisi enemmän kuin hyvin, silloin Taimi oli ihan sarjan kärkipakkeja. Seuraava kausi oli sitten mitä oli.

Pelkäänki sitä jälkimmäistä, mutta toivotaan parasta.

Paajasen kohdalla on kyllä varmasti tämä että IFK odotti hänestä tasaista 2-3 ketjun sentteriä syksyllä kun joukkueeseen hankittiin, mutta ottikin isoja steppejä keväällä ja löi lopulta päädystä läpi. Todennäkösesti tulee pelaamaan Turusen ja Kangasniemen kanssa kolmikon ollessa terveenä ja takoo sen 30-40 pistettä kuten @Walkin sanoikin edellä.

Turunen - Paajanen - Kangasniemi -> luutavasti aika kiveen lyötynä.

Loput ketjut onkin sitten mielenkiintoisempia ja vaikeempia lyödä lukkoon millään tavalla kun ei tiedä miten Pikkarainen haluaa ne iskeä. Mennäänkö selvillä tulosviisikoilla vai leveellä tasapainosella?

Sallinen-Lundell-Tallberg
Saarinen-Jääskä-Dyk
Petrell-Nykopp-Keränen

Oliskohan tossa jotain sitä mitä haettais kauden avaukseen jos ja kun kaikki ovat terveinä?
e. henkilökohtaisesti näkisin mieluummin kokoonpanossa kyllä Åstenin kuin Nykoppin, mutta menköön noin tällä kertaa
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Uskon, että (kaikkien ollessa ehjinä) kauden ensimmäiseen peliin lähdetään tällä:

Turunen-Paajanen-Kangasniemi
Dyk-Sallinen-Saarinen
Jääskä-Lundell-Tallberg
Petrell-Nykopp-Keränen

Kousa-Ahonen
Varakas-Lyytinen
Motin-Laakso
Kankaanperä / junnu.

Hyökkäyksen osalta ei ole mitään ongelmaa. Ollaan liigan vahvimpia jengejä tolla kokoonpanolla jos vain on yritystä ja tuo Pikkaraisen tuoma pelisysteemi saadaan uusien kavereiden ytimeen.

Mutta yksikin virhe alakerrassa voi maksaa pelejä ja olisi paljon rauhallisempi olo jos sieltä se "Järvinen" tulisi vielä ennen kautta. Muiden hankintojen kohdalla ei ole kiire.

Ja täytyy edelleen muistaa, että jos malttaa odottaa artistirajaan niin säästö on ihan kohtuullinen. Sitä ei saa noissa Järvisissä ja Jokipakoissa (ja siksi varmaan noita kotimaisia huippuja kytätään nyt), mutta sitten noiden Mr.Beginningien kohdalla on varaa ostaa parempaa laatua sieltä AHLstä jos odottelee hieman ja antaa junnuille pelejä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kousa oli viime kauden pleijareissa aika näkymätön meitä vastaan eikä kyllä tässä off seasonilla ole vakuuttanut yhtään.

Mä mietin ihan samaa, mutta toisaalta pelasi vain 4/6 ja siellä oli jotain loukkaantumista ilmeisesti taustalla. Oliko ekan matsin jälkeen 2 peliä pois ja sen jälkeen näytti liike vajaalta. Pelsut sanoi ettei liittynyt Santalan "taklaukseen" vaan olisi ollut jotain muuta, miksi huilasi.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sallinen-Lundell-Tallberg
Saarinen-Jääskä-Dyk
Petrell-Nykopp-Keränen

Tuota 2-3 kenttää on nyt paljon hahmoteltu muotoon;

Saarinen Sallinen Dyk
Jääskä Lundell ?

Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla, ottaisin mieluummin paperilla tuon sun hahmotelman, koska mun mielestä sillä voisi saada Tallbergistä enemmän irti mutta samalla myös Jääskästä.. ehkä jopa Lundellista. Sallinen ja hänen peluutus voi ennakoida tulevaa mutta mä jotenkin olen miettinyt, että ehkä häntä peluutetaan eri paikoilla ja katsotaan mikä sopivin. Jotenkin näkisin noiden treenipelien perusteella mieluummin Jääskän keskellä (kokonaisuuden kannalta). Vai voisiko lopulta olla paras hahmotelma, jos sun papereissa Sallinen ja Saarinen vaihtaisi paikkaa?

No, oli miten oli, mukavaa että ongelmat on tätä tasoa hyökkäyksen osalta tässä vaiheessa kautta.
 

Lihahopliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ensinnäkin kun tulee toisten ketjuihin keskustelemaan niin onko väärin vaatia, että kirjoittaisi edes sitten joukkueen nimen oikein? Se on HIFK, tai IFK, ei Hifk.

Ok mielipiteeni on selvästi sitten väärä ja pisteet voidaan katsella kauden loputtua, mutta tämä on kyllä jo naurettavuuden huippu. Olen tosi pahoillani että tulin sinun hiekkalaatikolle kirjoittamaan seuran nimen ihan väärin. Toivottavasti ei mennyt kaikkien muidenkin päivä pilalle, ensi kerralla koetan muistaa miten se hifki kirjoitetaan. Mulle on ihan sama jos joku toisen joukkueen kannattaja tulee kirjoittamaan kertsin puolelle vaikka hPk, toisille nämä on näemmä vakavia asioita. Varmaan pistäisiin tähän vielä nauruhymiön jos jaksaisin.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mulle on ihan sama jos joku toisen joukkueen kannattaja tulee kirjoittamaan kertsin puolelle vaikka hPk, toisille nämä on näemmä vakavia asioita.
Joo, täällä ne otetaan astetta vakavammin. Jopa omat ampuvat toisiaan jalkoihin, mikäli kirjoitusasu ei ole just eikä melkein.
 

StadiForEver

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KQ ei ole tehnyt EP:n mukaan sopimusta mihinkään. Mun mielestä voitais mennä näillä pakeilla verorajalle asti, että nuoret saa näyttää kykynsä ja sit KQ sisään. Ehtii päästä hyvin pelirytmiin sisään ja pelitapa on jo tuttu. Riskitön ja laadukas isäntä kevääksi.
 
J

Just-Ice-Hockey

Mikäli huhut tarjouksesta Jokipakalle pitävät paikkansa, on aivan varmaa, että IFK naaraa isoa kalaa puolustukseensa markkinoilta koko ajan. Yhtälailla on selvää, että pinkkaa on vielä jäljellä. Ihan jo senkin perusteella, että Salmelaisen ilmoitettua joukkueen olevan kahta pelaajaa vailla ei joukkueeseen ole liittynyt yhtään uutta pelaajaa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
KQ ei ole tehnyt EP:n mukaan sopimusta mihinkään. Mun mielestä voitais mennä näillä pakeilla verorajalle asti, että nuoret saa näyttää kykynsä ja sit KQ sisään. Ehtii päästä hyvin pelirytmiin sisään ja pelitapa on jo tuttu. Riskitön ja laadukas isäntä kevääksi.

Mä olisin odottanut enemmän. Olisi saanut olla vähän nopeampi ja ottaa vähemmän jäähyjä. Musta välillä näytti että ei ehkä ollut motivaatio ihan 100% mutta hienoa että oli viime kauden meillä. Jokipakka, Melart ja Järvinen menee mun muistilapuissa ohi.

@Provider Olin siinä käsityksessä että puheissa oli 1 puuttuva pala. 2 toki aina parempi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös