Kun aiemmin oli puhetta että IFK:lla on ollut valtava määrä pelaajia joukkueessa tällä kaudella, niin musta se on tavallaan ollut vähän musta valkoista puhetta. 15 pelaajaa on pelannut alle 10 peliä ja mukana on tyylin 5. veskari joka istui penkillä, kuten Jani Nieminen myös. Jan Lundell, Holopainen, Väänänen, Myllylä, Rannisto, Taponen pelasivat yhdet pelit ja osa ei edes pelannut vaan istui käytännössä penkillä.
Mun mielestä pelaaja määrä on ihan kohtuullinen kun huomioi että Kanki ja Kangasniemi siirtyivät muualle, jotka olivat hyviä ratkaisuita ja että joukkuetta vielä täydennettiin. And on pelannut vain 3 matsia ja aika maltillisesti on paikkaajia otettu kun ukkoa on ollut 8-14 pois askista loukkaantumisen tai flunssan takia. Ydin porukka on kuitenkin ollut suht tiivis ja Kolleista on sitten nostettu Heljankoa, Lamberttia, Teräväistä, Hämäläistä ym. paikkaamaan vähäksi aikaa sekä kasvamaan korkoa yläkertaan.
Mä olen aika tyytyväinen tän kauden jengiin. Nyt Winberg on saanut hyvää näytönpaikkaa ja Teräväinenkin saanut pari matsia alle. Sitten hankittiin vielä leveyttä puolustukseen ja leveyttä hyökkäykseen. Tyrväinen oli ihan hyvä rouhijaketjussa tänään. Saikkujen kasaantuessa Heljanko, Engberg ja Lambert ovat ihan hyvin pystyneet paikkaamaan ja lähtökohtaisesti rotaatiossa odottelevat ovat olleet hyviä, esim. J. Keränen parantaa, Åsten ollut hyvä jne.
Ihan hyvä fiilis tästä kaudesta kasatun joukkueen osalta, varsinkin kun on pystytty nyt tällä viikolla jo kaksi kovaa ja top5 jengiä voittamaan yhteismaalein 9-1.
Paajanen, Sallinen, Lundell, Dyk ja Saarinen sekä Tallberg ja J. Keränen ovat hyvin kannatelleet joukkuetta ja täytyy muistaa että pitkässä juoksussa tuo leveys voi ratkaista. Nytkin puuttui Turunen, Leskinen, M. Keränen sekä Jääskä.