Off-topicin kautta aasinsillalla aiheeseen:
Ohi IFK-ketjun aiheen pahoittelut siitä, niin esim Jokinen maksaa itsensä aika hyvin takaisin vetäen loppukauden runkkaritkin suht täyteen, eikö siellä ole välillä ollut vaikeaa saada jengiä hallille vaikka peli kulkee. Tuollainen reilu kilo per peli enemmän katsojia on jo aika hyvä tulos, tietoa ei tosin Jokisen palkasta loppukauteen ole.
Tuskin ilmaiseksi pelaa, ja kyllä, varmasti lisää katsojia runkosarjan loppupuolella. Mutta aasinsiltana sellainen asia, että kun nyt Jokista ollaan istutettu tuohon Lasun ja Leskisen rinnalle, niin itse asiassa siinä on aika paljon järkeä. Jokisen tuloon saakka ykköskentästä on puuttunut pelinrakentaja. Siinä ovat tähän asti vuorotelleet pääasiassa Koblizek ja Lindsten, mutta ovat vähän toisen tyyppisiä pelaajia. Jokisen tulo joukkueeseen on jopa perusteltu, vaikka kuten me kaikki varmaan tiedetään, tuskin kukaan kuitenkaan olisi voinut kieltäytyäkään. Nyt kuitenkin ykkösketju muistuttaa aika paljon kakkosta (Pyörälä - Kupari - Heponiemi) roolitukseltaan: Pyörälä ja Lasu kahden suunnan pelaajina, Heponiemi ja Jokinen peliä rakentavana kahden suunnan pelaajina, ja Kupari ja Leskinen sitten omilla vahvuuksillaan.
Kun tuossa
@Gilmore sanoi aiemmin, että viime aikoina Ruohomaata lukuunottamatta mestaruuksia on voitettu kahden suunnan ykkössenttereillä, niin en kuitenkaan suoranaisesti allekirjoita sitä. Totta on, että itse arvostan kahden suunnan pelaajat todella korkealle, koska heille on käyttöä kaikissa pelitilanteissa (yli- ja alivoima, takaa-ajoasema ja johtoaseman suojelu). Siitä huolimatta en näe mitään sellaista tendenssiä, ettäkö ykkössentterin - jos sellaista on - pitäisi mestaruusjoukkueessa olla kahden suunnan sentteri. Enemmän se mielestäni on kiinni kentällisten roolituksesta, siitä, että kenttä on tasapainoinen: siis että esim. nyky-Kärpillä yhdessä kentässä kahden suunnan hyökkääjä on sentteri (Lasu) ja toisessa kentässä laituri (Pyörälä).
Ei ole mun mielestä mitään syytä, etteikö tuolla HIFK:n sentterikalustolla voisi mestaruuksia voittaa. Ei varmasti ole siitä kiinni, ei ainakaan mun mielestä.