Mä oon kyllä nyt kovasti eri linjoilla
@Stigu ja
@JHag kanssa nelosen dumaamisesta. Tai sanotaan niin, että mä oon ihan perkeleesti eri mieltä, saadaanko meidän materiaalista, kun terveystilanne paranee, laadukas nelonen, minkä lisäksi Åstenin arvosta ja tasosta mulla on varsinkin Stigun kanssa kovasti eriävä näkemys. Joo kundit otti tänään oikeen kunnolla kakkoseen SaiPan 2-0 maalissa, ja joo kundit on kokemattomia. Mutta hei, jos täällä puhutaan lyhyestä muistista, niin ei se Trio Rosvolaumakaan aiheuttanut ensimmäisissä matseissaan mitään hurraa huutoja. Jämät laitettiin yhteen, ja kevääseen mennessä niistä oli kasvanut koko sarjan paras nelosketju.
Åsten jos kuka on oikeen prototyyppi nelosketjun pelaajasta. Ärsyttää vastustajaa ja omia ihan joka helvetin tilanteessa. Lisäksi kaveri taklaa joka vaihdossa useamman kerran. Turhia jäähyjä kundille tulee liikaa, ja tässä onkin ehdoton oppimisen paikka Åstenilla. Peli-ilme kundilla on ihan sama kuin viime keväänä, enkä kyllä näe mitään syytä, miksi MMÅ ei pystyisi koko kautta samalla tasolla. Suurin ongelma tällä hetkellä on pelipaikka, MMÅ on laituri, ei keskushyökkääjä. Tähän tilanteeseen toivottavasti saadaan korjaus kunhan Nykopp palaa takaisin kokoonpanoon.
Tamminen on myös nyt kolmen ottelun aikana osoittanut hyviä otteita. Nuori mies jakelee painavia taklauksia ja lukee peliä hyvin. Liike ja pelinluku riittävät ehdottomasti fyysisen laiturin rooliin Liigassa. 17 liigamatsin kokemuksella ei tietenkään vielä voi olla valmis liigapelaaja, mutta milläs sitä valmiiksi liigapelaajaksi kypsyykään, jos ei saa pelejä alle. Tässä kohtaa on taas pakko heiluttaa Trio Rosvolauma-korttia.
Miro-Pekka Saarelainen on tällä hetkellä nelosen heikoin lenkki. Saarelainen on täysin väärän pelaajatyypin edustaja nelosketjuun. Kundin oikea paikka olisi ehdottomasti ylemmissä ketjuissa maalintekijän roolissa. Tämä on kuitenkin siinä määrin vastuullinen rooli, että sitä ei ole syytä harjoitella, ainakaan ihan alusta asti, HIFK:n liigajengissä. Itse koen, uskon ja toivon Saarelaisen viilettävän nelosen laidassa tällä hetkellä loukkaantumisista johtuvana pakkona. Toivottavasti, loukkaantuneiden palattua, MPS siirretään pelaamaan Vantaalle isoon rooliin. Kuvittelisin tämän olevan paras vaihtoehto niin HIFK:n kuin MPS:n kannalta.
Mitä taas tulee tohon meidän materiaaliin, niin kyllähän Luttisesta, Nykoppista, Åstenista, Tammisesta ja Lambergista saa rakennettua ihan pirun laadukkaan nelosketjun tähän sarjaan. Toki HIFK voisi, ja ehkä sen tulisikin, hankkia vielä yksi alempien ketjujen keskushyökkääjä, ihan vaan koska yllä luetelluista kundeista Nykopp on ainoa sentteri. Käytännössä tämä johtaa sekä siihen, että kilpailua nelosen sentterin roolista ei ole että siihen, että Nykopp joutuu skulaamaan väärässä roolissa. Kundi on kuitenkin omilla otteillaan ansainnut paikan kolmosen keskellä.