HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 370
  • 2 098

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Pientä rajaa vaatimuksiinkin, "mitä jos 2 sentteriä on poissa", eihän mikään jengi kestä tuollaista tai siis ei siihen voida varautua kauden alussa. Tietty on hyvä jos on laitureita joita voi sitten peluuttaa keskellä ja niin meillä käsittääkseni on Leinon ja Luttisen kohdalla ainakin. Mut joo kun nyt jo on tiedossa pari pitkä-aikaista potilasta niin ehkäpä sinne jotain vahvistusta voisi hankkia, ellei Auvitusta ole kuoriutunut kelpo liigahyökkääjä.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tiedän että sama kuin ehdottaisi makaronilaatikkoa Joulupöytään mutta miten ois Sami Blomqvist taas tryoutille tuuraamaan? Eihän se lähes miltään maistu mutta nälkä lähtee ja tiedetään mitä sadaan
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ahaa, musta aiemmin viikolla puhuttiin että tryout päättyi ilman diiliä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Okei, Eliteprospectin tiedot hämäsivät minua. Pahoittelut.
No meille sitten vaan tryoutille, kelpaisi minulle ja veikkaan että pärjäisi paremmin kuin Moberg hyökkäyksessä. Voihan tietty olla että haluaa koko kauden diilin, jota IFK ei olisi valmis tarjoamaan. Itse voisin melkein tarjota sitäkin, sillä pelaajia tulee olemaan lasaretissa myös kauden aikana.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä pestaisin Blomqvistin takaisin tuuraamaan. Ihan kelpo mies tuuraajan roolissa.

E: palkkaisin saman tien loppukaudeksi jos suostuu tuollaiseen rooliin ja on valmis taistelemaan pelipaikasta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä pestaisin Blomqvistin takaisin tuuraamaan. Ihan kelpo mies tuuraajan roolissa.

E: palkkaisin saman tien loppukaudeksi jos suostuu tuollaiseen rooliin ja on valmis taistelemaan pelipaikasta.

Samaa mieltä. Blomqvistin pelaamisessa oli paljon hyvää. Pienikokoinen pelaaja, joka ei kuitenkaan pelkää mennä tilanteisiin ja jopa hyvä kulmapelaaja. Väläytteli kauden mittaan kiekollista osaamistaankin. Toki niitä onnistumisia olisi voinut tulla enemmänkin. Siinä mielessä hyvä pelaaja, että asenteensa puolesta voi vetää alemmissakin ketjuissa, mutta kuitenkin myös kiekollista potenttiaalia on, eli pystyy ajoittain myös tekemään tulosta peienstä roolista huolimatta.
 

riimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Avs, Preds, Leijonat
Katoin just tuon Auvitun haastiksen ja ihan tyytyväiseltä mies vaikutti ja meno oli että oli rooli mikä tahansa niin täysillä pelataan. Eli asenne ainakin kohdillaan.

Palaakos tuo Blomqvist nyt junnuihin vai minne? Nopsasti luin tänään ettei edarirosteriin mahdu tosiaan omassa tiimissä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt vois Törmänen ja Nybbis tosiaan reagoida vähän noihin poissaoloihin, ja ottaa pari laina-/koepelaajaa jostain noihin tämänviikon Bern (pe) ja Linköping (su) -otteluihin. Viime perjantaina esimerkiksi Elkins joutui pelaamaan kahdessa kentässä, ja siinä ei ole oikein järkeä, koska muitakin ratkaisuja varmasti on olemassa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Nyt vois Törmänen ja Nybbis tosiaan reagoida vähän noihin poissaoloihin, ja ottaa pari laina-/koepelaajaa jostain noihin tämänviikon Bern (pe) ja Linköping (su) -otteluihin. Viime perjantaina esimerkiksi Elkins joutui pelaamaan kahdessa kentässä, ja siinä ei ole oikein järkeä, koska muitakin ratkaisuja varmasti on olemassa.

Eikös Zabokin vetänyt ainakin jossain välissä kahdessa kentässä? Tosin lukuisat jäähyt sotki peluutusta aikalailla. Oliko Moberg kokoonpanossa lainkaan? En nähnyt kentällä kertaakaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikös Zabokin vetänyt ainakin jossain välissä kahdessa kentässä? Tosin lukuisat jäähyt sotki peluutusta aikalailla. Oliko Moberg kokoonpanossa lainkaan? En nähnyt kentällä kertaakaan.

Joo ne jäähyt sotki peluutusta aika kovin, mutta voi hyvin olla, että Zabokin pelasi kahdessa ketjussa tasakentin. Mobbea en kyllä nähnyt (välillä luulin näkeväni, mutta Taimen #33 numero vaan hämäsi). Toivotaan Törmänen osaa vaatia sitä reagointia nyt ja heti.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Nyt vois Törmänen ja Nybbis tosiaan reagoida vähän noihin poissaoloihin, ja ottaa pari laina-/koepelaajaa jostain noihin tämänviikon Bern (pe) ja Linköping (su) -otteluihin. Viime perjantaina esimerkiksi Elkins joutui pelaamaan kahdessa kentässä, ja siinä ei ole oikein järkeä, koska muitakin ratkaisuja varmasti on olemassa.

Mitenkäs muuten, eikös näissä CHL-kokoonpanoissa ole kuitenkin joku rajoitus kuinka monta uutta pelaajaa voi lisätä sen jälkeen kun sarjan alettua on ilmoitettu kokoonpanot? Tyyliin 1 hyökkääjä, 1 pakki, 1 maalivahti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitenkäs muuten, eikös näissä CHL-kokoonpanoissa ole kuitenkin joku rajoitus kuinka monta uutta pelaajaa voi lisätä sen jälkeen kun sarjan alettua on ilmoitettu kokoonpanot? Tyyliin 1 hyökkääjä, 1 pakki, 1 maalivahti.

Koitin vähän googlettaa tuota asiaa, mutta en löytänyt ko. infoa rajoituksesta. Nimimerkki Tshekki77 on ollut erittäin hyvin kärryillä näistä CHL-kuvioista, joten toivottavasti hän osaa antaa mahdollisesti varmistuksen tuolle.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Vaikka mielenkiinnolla luen kaiken, mitä CHL:stä löydän, niin näille siirtokuvioille en ole vielä tarkemmin altistunut. Googlen kautta löysin viime vuotiset säännöt, jotka näyttäisivät juuri siltä, mitä Saskatoon yllä kuvaili. (Tosin itselle jäi se mielikuva näistä, että ne 1+2 pelaajaa voidaan lisätä vasta lohkopelien jälkeen. En muista tarkalleen, miten nuo lohkopelit viime vuonna ajallisesti meni.) Löytyvät joltain ilmeisesti itävaltalaiselta kiekkosivustolta. Eli jos säännöt eivät tälle kaudelle ole muuttuneet ja IFK on jo tuon 30 pelaajan listan antanut, niin vissiin vasta lohkopelien jälkeen voidaan lisätä se 1+2 pelaajaa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Voisikohan olla mahdollisesti niin että jos on jätetty paikkoja tuohon 30:n listaan niin sitä voi täydentää kauden edetessä? Tosin muistelen että viime kaudella Hanky ei päässyt pelaamaan CHL pelejä juuri siitä syystä että joukkue oli jo ilmoitettu.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Voisikohan olla mahdollisesti niin että jos on jätetty paikkoja tuohon 30:n listaan niin sitä voi täydentää kauden edetessä? Tosin muistelen että viime kaudella Hanky ei päässyt pelaamaan CHL pelejä juuri siitä syystä että joukkue oli jo ilmoitettu.

Hankin kohdalla tuo johtui siitä, että tuli vasta siirtorajan jälkeen. Siis jos ymmärsin oikein niin viime vuonna piti sarjan alkuun mennessä ilmoittaa se 30 pelaajaa, sitten alkulohkojen jälkeen sai ilmoittaa lisää nuo 1+1+1 ja sitten joskus lokakuun lopussa (oliko sitten 26.10) oli raja minkä jälkeen ei saanut ilmoittaa enää uusia pelaajia. Hank tuli jengiin pari päivää tuon jälkeen. Sitä en sitten tiedä miten noita pystyy lisäämään matkan varrella mikäli ei ilmoita sitä täyttä 30 pelaajaa listalle heti alussa.

HIFK:n sivuilla olevan Luttisen haastattelun mukaan Puustinen ja Leino ilmeisesti lähtevät ainakin reissuun mukaan, pelaaminen perjantaina vielä epävarmaa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken järjen mukaan IFK:lla pitäisi olla vielä varaa johonkin kahteen kovan luokan hankintaan. Meinaan tämän kauden pelaajabudjetti on 3,2 miljoonaa, joka on koko SM-Liigan suurin. Veikkailisin että semmonen 2,7 - 2,8 miltsiä on nyt mennyt tuohon joukkueeseen ja todennäköisesti loka-marraskuussa tulee taas vahvistusta joukkueeseen, kuten on ollut tapana.

Roope Hintzin varaan ei ilmeisesti kannata ladata nyt yhtään mitään, koska kundi ei ole koko kesänä edes ollut jäällä, joten kondikseen pääseminen tulee viemään aikaa, eikä välttämättä edes onnistu tällä kaudella. (Meinaan siis että hänestä olisi joukkueelle apua)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yks sentteri ja laituri tekisivät tuohon hyökkäykseen kyllä terää niin pystyttäis haastamaan myös CHL:ssä kenet vaan ( Liiga-seurat ei saa olla ainoat mihin joukkuetta verrataan vaan myös CHL:n kovimpiin seuroihin pitää verrata ja yrittää laittaa kampoihin ). Joko se Hamill on jo löytänyt uuden seuran, olisi mielestäni hyvä hankinta tänne? Pillu meni sitte Columbukseen koeajalle, mutta jos tämä ei Keklua ja kumppaneita vakuuta niin HIFK:hon? Kelpais kyllä.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Yks sentteri ja laituri tekisivät tuohon hyökkäykseen kyllä terää niin pystyttäis haastamaan myös CHL:ssä kenet vaan ( Liiga-seurat ei saa olla ainoat mihin joukkuetta verrataan vaan myös CHL:n kovimpiin seuroihin pitää verrata ja yrittää laittaa kampoihin ). Joko se Hamill on jo löytänyt uuden seuran, olisi mielestäni hyvä hankinta tänne? Pillu meni sitte Columbukseen koeajalle, mutta jos tämä ei Keklua ja kumppaneita vakuuta niin HIFK:hon? Kelpais kyllä.
Pihlström ei ole tulossa Suomeen pelaamaan johtuen maassaolopäivistä ja verotuksesta, lähde itse Antti. Olisi kyllä varmasti huikea pelaaja liigaan, KHL:ssäkin parhaimmillaan erittäin hyvä pelaaja.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä selvä eli Pihlström voidaan unohtaa! Mun mielestä tuonne kakkosketjun vasempaan laitaan pitää löytää joki tekijämies Elkinsin ja Puustisen rinnalle.
 

Stigu

Jäsen
Nähtyjen muutaman harkkapelin perusteella IFK:lla on kunnossa alakerta. Molemmat veskarit ovat vakuuttaneet. Pakiston TOP5 lienee paras liigassa. Kuudentena sitten Gene ja Teppo, jotka voivat paikata väliaikaisesti alakerran eliittiviisikkoa.

Hyökkäyksessä on laatua kolmeen kentälliseen. Elkins, Puustinen, Rask, Zabo, Ramstedt, Ikonen, Luttinen, Nykopp ja Hinz muodostayvat mielestäni Liigan TOP3 hyökkäyksen. Ongelmana hyökkäyksen suhteen on se, että näiden yhdeksän laatupelaajan jälkeen tulee hyökkäyksessä ammottava kuilu. Se näkyy tällä hetkellä niin, että kun 2 noista yhdeksästä hyökkääjästä on saikulla, ei laadukkaita paikkaajia löydy. Partanen lienee lähimpänä breikkausta, mutta hänenkin suhteen on liian aikaista arvioida, tuleeko hänestä uusi jerryahtola vai miikkatuomainen.

Stögön nelonen näyttää tällä hetkeltä siltä, että sinne tungetaan kaikki ylijäämäpelaajat. Eli siinä on mielestäni meidän akilleenkantapää.

Pelitaktiikasta, nähdyn perusteella Stögö on pyrkinyt tuomaan lisää kiekollista pelaamista alakerran hyökkäyksiinlähtöihin, mikä on mielestäni erittäin positiivinen asia. Ongelmat ovat tällä hetkellä hyökkäyspäässä, jossa saadaan liian vähän laadukkaita maalipaikkoja.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmat veskarit ovat vakuuttaneet.

Muuten viestistäsi oikeestaan täysin samaa mieltä, mutta puutun nyt tähän kohtaan. Ei pelkästään sinulle vaan huomiona yleensä.

Lankista on mun mielestä hehkutettu täällä aika paljon. On nostettu täysin Husson tasolle. Minä se vaan olen tuosta eri mieltä. Ei Lankinen huono ollut, mutta ei myöskään Husson tasolla. Vaikea selittää mutta joku siinä Lankisen pelissä ei mua vakuuttanut. Lähinnä se mielikuva tuli siitä, että mun mielestä Lankinen pomputteli lähes kaikki kiekot minne sattuu ja oli todellisia vaikeuksia saada katkoja aikaiseksi, jonka takia vastustajan pyöritykset jatkuivat turhan pitkään. Hussolle tulleet vedot taas vastaavasti liimaantuivat hänelle hyvällä prosentilla ja saatiin katko aikaiseksi ja uusi startti. Kirjoittelin samasta asiasta jo otteluketjuihin. Hussolle toki meni ehkä heppoisasti se yksi maali, mutta en takerru yksittäisiin tilanteisiin, vaan kokonaiskuvaan joka mulle on pitkässä juoksussa se merkitsevin asia. Samansuuntaisia näkemyksiä ei ole tullut. Päinvastoin juurikin mun mielestä Lankisen varmuutta on korostettu liikaa. Toki tilanteet ja ottelut ovat erilaisia ja ne nähdään myös erilailla.

Toivon todellakin että olen oman näkemykseni kanssa totaalisen väärässä ja saan pyörtää mielipiteeni kunhan SM-liiga on edennyt jonkin matkaa. Kaksi tasaista huippuvireistä maalivahtia olisi ihannetilanne meille faneille sekä joukkueelle. Palaan asiaan kunhan olen nähnyt molemmilta ainakin sellaisen reilut viisi matsia. Mikäli mun näkemys on väärä ja ristiriidassa yleisen sekä valmentajien mielipiteen kanssa, niin molemmat saanee tuon määrän täyteen jo kohtalaisen nopeasti. Mikäli Hussokaan ei romahda tai jompi kumpi ei loukkaannu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös