HIFK kaudella 2015–2016

  • 581 754
  • 2 098

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Media kyllä nostaa IFK:n tosi korkealle rankingeissa, näyttäisi olevan mestaruuskausi tulossa! No, ehkä vielä pari kuukautta katsotaan ja vaaditaan lokakuun lopussa Pandan eroa.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en oikeastaan edes haluaisi, että jengiin hommataan ketään ennen verorajaa. Paperilla jengi on todella kova ja tasapainoinen ilman mitään isoja puutteita - vahvistuksia voisi siis nyt hommata lähinnä periaatteella "yritetään arvata kuka floppaa tai loukkaantuu". Parempi katsella pari kuukautta niin että oikeasti tiedetään kuka on yllättänyt negatiivisesti, kuka positiivisesti, ja missä ne joukkueen heikkoudet tosiasiassa ovat.

Stögölle nyt tietty huudetaan fuduja heti kun satutaan häviämään pari matsia putkeen, mutta se kuuluu vain asiaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta pakisto on juuri niin hyvä kuin se vain voi olla. Kousaa ei ole mielestäni järkevää hankkia joukkueeseen, koska silloin joukkueen roolitus menee sekaisin ja uskoisin myös Taipaluksen tai Taimen pelihalujen tällöin laskevan. Kumpikin noista jätkistä on alustavasti ansainnut mestansa joukkueen kiekollisena moottorina.

Hyökkäykseen mahtuu yksi kiekollinen laituri, tai sitten yksi ''Savinainen'', joka harmikseni ei tullutkaan HIFK:n...

Minulla ei ole pelaajistosta mitään valittamista. Hyvin kasattu joukkue!
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Stögölle nyt tietty huudetaan fuduja heti kun satutaan häviämään pari matsia putkeen, mutta se kuuluu vain asiaan.

Juuri näinhän se on tulosurheilussa ja kun vain yksi voi voittaa, niin se on enemmän sääntö kuin poikkeus :)

Mä olen myös varsin tyytyväinen näkemääni jengin osalta. Hyökkäyksen leveyttä voisi tietysti aina kasvattaa ja Zabolla on näytön paikka, mutta muuten näyttää varsin hyvältä.

Sellainen huomio, että kyllä Kousa mahtuisi silti aina mun jengiin. Ehkä kuitenkin odottaisin ja vahvistaisin sitä paikka, mistä alkaa miehiä pudota. Kohta alkaa meiltäkin ukkoja pudota sairastuvalle, kuten osalta jengeistä on jo aika ikävästi pudonnut.

Hienoa, että kausi alkaa. On tätä odotettukin.
 

Stigu

Jäsen
Joo, hyvin on pullat uunissa. Alakerta on Liigan TOP3, hyökkääjistö TOP3, ja valmentajakin omissa papereissani TOP3. Jos loukkaantumisia ei tule, saatetaan IFK nähdä pitkästä aikaa jopa välierissä. Milloinkohan viimeksi oli näin psykedeelis-positiiviset fiilikset jengistä? Taisi olla Petun aikoja.. (Hienoa, muuten, että Petu nähdään taas Liigassa!)

Ja ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta kertokaas nyt, miten ATK:sta näkee parhaiten/halvimmalla IFK:n matsit? Perkele menee sekaisin noin Neloset, Ruudut ja DNA:t. Mulla on siis ATK:na Nokian MikroMikko 2 (valkoinen, painaa 3,5 kiloa ilman lerppuasemaa) ja siitä menee yksi johto seinään ja toinen modeemiin.
 

hiji91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Melbourne Football Club
Joo, kyl näillä on hyvä aloittaa kausi. Olis tärkeetä saada hyvä fiilis näin alkuun, nii sit varmasti lähtee hyvin pyörii.
Jengistä ei kyl puutu mitään. Ainoo jonka ottaisin on OJ, mut sen todennäköisyys ei oo nii korkee.
 

oxymoron

Jäsen
Ja ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta kertokaas nyt, miten ATK:sta näkee parhaiten/halvimmalla IFK:n matsit? Perkele menee sekaisin noin Neloset, Ruudut ja DNA:t. Mulla on siis ATK:na Nokian MikroMikko 2 (valkoinen, painaa 3,5 kiloa ilman lerppuasemaa) ja siitä menee yksi johto seinään ja toinen modeemiin.
www.ruutu.fi – Lätkä/urheilufanin unelma? | sivu 156 | Jatkoajan keskustelupalsta
Linkki viestiin ruutu.fi-keskustelussa
Toiseksi halvin vaihtoehto on 3kk ruutu+-koodin metsästys ja sen jälkeen jatkuva tilaus viimeiseksi 4-5 kuukaudeksi. Jatkuva tilaus mahdollistaa myös myöhemmin kauden aikana mahdollisesti tarjolla olevien koodien käytön, sekä kikkailun tilauksen jaksottamisessa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tänään vihdoin alkaa; oon jo vähä venannutkin...

Omia huomioita kokoonpanosta seuraavassa;
- Veskarit; jees, ei tarvetta vahvistaa

- Pakit; tosi jees, Suomen Liigan ykköstasoa, ei tarvetta vahvistaa, vaikka 1-2 äijää tippuisikin hetkeksi sivuun, mm. Teppo on mun mielestä parantanu koko ajan,pystyy paikkaamaan lähes missä vaan( Järvistä nyt ei sentään)

- Hyökkääjät; noin 6-8 ukon osalta oikein tosi jees, muutamien otettava steppejä eteenpäin vakiinnuttaakseen tonttinsa.
Puuttuu; Muulia lukuunottamatta nelosketjusta rouheat laiturit, ehkä Tamminen vois olla sellainen, ja kakkosesta toinen laituri Puustisen lisäksi, en tiedä olisko Partasesta jo vihdoin tähän, epäilen.
Kolmoseen;Nykopp, Arttu, Jasse. Se on hyvällä mallilla.
Jonkun, Parru/Leino/ Saarelainen kolmikosta otettava askeleita kehityksessä, ja ansaittava selkeä asema ketjuista 3-4. Kaikilla näillä toki potentiaalia pelata jopa 1-2 ketjuissa, tulevaisuus näyttää miten realisoituu...
Nuoremman polven äijistä on joidenkin edellä mainittujen nostettava tasoaan, niin hankintoihin ei ole tarvetta ja saadaan kilpailutilannekin aikaiseksi.
Lamberg(neloseen), Hintz(2-3 ketju) tonne menis, mutta kylmänä ollessaan niiden varaan on paha rakentaa.
Syksy näyttää, miten tää lähtee, mutta mä olen jostain syystä tosi luottavainen.
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ei kuulu ketjun aiheeseen, mutta kertokaas nyt, miten ATK:sta näkee parhaiten/halvimmalla IFK:n matsit? Perkele menee sekaisin noin Neloset, Ruudut ja DNA:t. Mulla on siis ATK:na Nokian MikroMikko 2 (valkoinen, painaa 3,5 kiloa ilman lerppuasemaa) ja siitä menee yksi johto seinään ja toinen modeemiin.

Itse sain Urheilusanomien tilaajan tarjouksen joka oli; Ruutu+ 6kk/90€. Kyllähän tuo piti ostaa...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yksi sentteri pitää saada, en luota Leinoon ja Hintziin keskellä ja myös Nykopp kolmosketjussa herättää kysymyksiä. Leinolle ja Hintzille tervehdyttyään mahdollisuus pelata kakkosketjussa, mutta jos ei toimi niin pitää löytää top-6 laiturikin. Pakisto on mielestäni hyvässä kunnossa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pennit jonoon ja tämä ukko sisään, Eliteprospects.com - Roman Cervenka

Mikaiköhän on muuten edelleen ilman sopimusta, onko klesana vai tähyileekö NHL:n suuntaan.

Vakavissaan puhuen, Cervenkan tyylinen kaveri olisi sitä mitä kaipaisin.

Cervenka on tosiaan KHL:ssäkin ihan parhaiten palkattuja pelaajia, joten ei valitettavasti taitaisi roposet riittää yhdelläkään joukkueella kotoisessa liigassa. Mutta samaa mieltä, että kyseisen tyylin pelaaja olisi sitä mitä joukkue kaipaa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mun silmiin tän kauden IFK on sellainen jengi joka vie pelejä vauhdin ja taidon avulla.
Mutta ennen kaikkee tää on jengi, jonka silmille ei hypitä, äsken kun katto Märkä-Simon turhautunutta räkytystä, johon JJ sano, että; älä ny enää viitti ja hymyili päälle, niin ei voinu kun hymyillä!!
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En lähtisi tuolle tielle. HIFK:n kärkipakisto on liigaan todella hyvä.
Tämän allekirjoitan täysin. Pitkästä aikaa HIFK:n puolustus on laadukas, tasapainoinen ja hyvin roolitettu. Tähän ei tulla tällä kaudella kaatumaan, mutta kuitenkin kaipaisin joukkueeseen puolustajaa, joka olisi jäätävä ratkaisussaan YV:llä ja osaa tehdä myös viivalta maaleja. Taimi ja Grillfors ovat kuitenkin "all-around" pakkeja. Järvinen ja Generous vahvoja puolustuspäässä suoriutujia. Auvittu välillä väläyttää, mutta ei ole tasainen suorittaja hyökkäyspäässä ja luvalla sanoen YV:ssä ei oikeastaan mikään pelote huonon ja epätarkanlaukauksen takia. Ainoastaan Taipalus on puhtaasti mies paikallaan, kun YV:tä pyöritetään. Kyllä sinne mielestäni yksi YV-pakki mahtuisi Kousan muodossa YV-pelotteeksi. Kilpailu pelipaikoista vaan kovenisi, eikä siitäkään mitään haittaa pitäisi olla. Jos siitä joku pelaaja vetää herneen nenään, niin pelaa väärässä paikassa.

Sen kyllä allekirjoitan, kuten moni on todennut, että jos jotain hankitaa, niin ensisijaisesti hyökkäykseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Teppo on muuten parantanut ihan saatanasti otteitaan. Jäätäviä ratkaisuja nyt alakerran lisäksi ylhäällä, mistä tämä itseluottamusbuusti? Helvetin hienoa ja toki olen hyväksynyt pitkään Miihkalin normikokoonpanoon vähintään 7. pakiksi mutta nyt hätyyttelee jo yv-kentällisiä.

Joku vanhanliitonmies täällä Jatkoajassa vuosi pari sitten sanoi että Teppo on satavarma EHT-tason pakki tulevaisuudessa ja nyt alkaa ilmeisesti konkretisoitua potentiaali. Hieno homma että meillä ainakin nyt alkukaudesta tuntuu onnistuvan joukkue kauttaaltaan joka osa-alueella, tämänkin lajin ehdoton edellytys on itseluottamus jota tietenkin ruokkii onnistumiset.

_
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teppo on muuten parantanut ihan saatanasti otteitaan. Jäätäviä ratkaisuja nyt alakerran lisäksi ylhäällä, mistä tämä itseluottamusbuusti?

Heitän villit arvaukset: Nyt kun oma vastuu ei ole niin suuri, pakistosta löytyy niitä oikeita tulosjätkiä ja peliaika vastaa omaa taitokynnystä, NIIN tulos alkaa olemaan kuten mainitsit. Tottakai, vuosi enemmän taas kokemusta. Eikä sitä alkuperäistä potentiaaliakaan voi unohtaa. Mutta nyt pitääkin tason nousta, muussa tapauksessa alkaa olemaan uusi haverinen->salmi- tiketti kourassa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teppo on muuten parantanut ihan saatanasti otteitaan. Jäätäviä ratkaisuja nyt alakerran lisäksi ylhäällä, mistä tämä itseluottamusbuusti? Helvetin hienoa ja toki olen hyväksynyt pitkään Miihkalin normikokoonpanoon vähintään 7. pakiksi mutta nyt hätyyttelee jo yv-kentällisiä.

Joku vanhanliitonmies täällä Jatkoajassa vuosi pari sitten sanoi että Teppo on satavarma EHT-tason pakki tulevaisuudessa ja nyt alkaa ilmeisesti konkretisoitua potentiaali. Hieno homma että meillä ainakin nyt alkukaudesta tuntuu onnistuvan joukkue kauttaaltaan joka osa-alueella, tämänkin lajin ehdoton edellytys on itseluottamus jota tietenkin ruokkii onnistumiset.

Teppo kyllä yllätti positiivisesti, hyvää peruspelaamista, tukee hyökkäyksiä oikea aikaisesti ja turhat höntyilyt saanut pois. Kokeilisin jatkossa ehdottomasti YV:llä, tuskin on heikompi YV:llä kuin esimerkiksi Auvitu jota on satunnaisesti peluutettu. Nykyisillä otteilla Teppo menee 6.pakiks ohi Generousin. Generous on ollut ihmeen heikko kaksinkamppailuissa, noilla mitoilla pitäisi kulmassa pysyä paremmin pystyssä. Lukko-pelissä tuntui että Generous oli jatkuvasti katollaan. Maalinedustalla Generous pelaa hyvin miestä pois ja vihellysten jälkeen Husso voi olla rauhassa kun Matt tai J.J on kentällä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyökkäykseen mahtuu yksi kiekollinen laituri, tai sitten yksi ''Savinainen'', joka harmikseni ei tullutkaan HIFK:n...

Zaborskyn maanmies Michel Miklik tupsahti vastikään vapaille markkinoille. Minneköhän suuntaa? EP-profiili: Eliteprospects.com - Michel Miklík .. Jäi itselleni positiivisesti mieleen toissa vuoden MM-kisoista. Tosin uskon, että ainakin Hintzin tilanne halutaan katsoa loppuun asti ennen vahvistusten hankkimista.
 

riimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Avs, Preds, Leijonat
Ylen uutisten mukaan Jokisen olli ei ole mahtunut yhdellekkään harjoitusleirille. Josko muutto tänne, Nybari lyö tukun käteistä, sitten tekemään HIFK-paidassa muutamat maalit, syömään vähän kiekkoja ja nostelemaan kannua. Sitten makaronilaatikkoa naamaan punkun kera ja hyppimään cigge suussa parvekkeelta uima-altaaseen.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tämän päivän pelin jälkeen tekee mieli heittää, että 3,2 milj. käytetty tohon nippuun. Jos todellakin kaikki olisi käytetty niin saman liikkeen Nybarille saisi tehdä kuin Penalle v. 2008. Suorastaan ala-arvoista. Tohon hyökkäykseen on pakko saada kilpailua paikoista. Muuten ei tule hommasta yhtään mitään. Jätkät voi vetää miten sattuu. Pelipaikka on kuitenkin taattu ensi peliin. Vittu, ei todellakaan näin. Pe on pakko olla ihan vitun paljon parempi ilme kuin tänään.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipahan jätkät tonttiin ainakin kun kahdella voitolla aloitettiin. Itse olin varma, että Lukko jo tiputtaa pilvistä sen blegiteurastuksen jälkeen.

Duunia vaan. Turha tosta vedellä sen kummempia johtopäätöksiä vaikka vituttaakin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä oon kyllä nyt kovasti eri linjoilla @Stigu ja @JHag kanssa nelosen dumaamisesta. Tai sanotaan niin, että mä oon ihan perkeleesti eri mieltä, saadaanko meidän materiaalista, kun terveystilanne paranee, laadukas nelonen, minkä lisäksi Åstenin arvosta ja tasosta mulla on varsinkin Stigun kanssa kovasti eriävä näkemys. Joo kundit otti tänään oikeen kunnolla kakkoseen SaiPan 2-0 maalissa, ja joo kundit on kokemattomia. Mutta hei, jos täällä puhutaan lyhyestä muistista, niin ei se Trio Rosvolaumakaan aiheuttanut ensimmäisissä matseissaan mitään hurraa huutoja. Jämät laitettiin yhteen, ja kevääseen mennessä niistä oli kasvanut koko sarjan paras nelosketju.

Åsten jos kuka on oikeen prototyyppi nelosketjun pelaajasta. Ärsyttää vastustajaa ja omia ihan joka helvetin tilanteessa. Lisäksi kaveri taklaa joka vaihdossa useamman kerran. Turhia jäähyjä kundille tulee liikaa, ja tässä onkin ehdoton oppimisen paikka Åstenilla. Peli-ilme kundilla on ihan sama kuin viime keväänä, enkä kyllä näe mitään syytä, miksi MMÅ ei pystyisi koko kautta samalla tasolla. Suurin ongelma tällä hetkellä on pelipaikka, MMÅ on laituri, ei keskushyökkääjä. Tähän tilanteeseen toivottavasti saadaan korjaus kunhan Nykopp palaa takaisin kokoonpanoon.

Tamminen on myös nyt kolmen ottelun aikana osoittanut hyviä otteita. Nuori mies jakelee painavia taklauksia ja lukee peliä hyvin. Liike ja pelinluku riittävät ehdottomasti fyysisen laiturin rooliin Liigassa. 17 liigamatsin kokemuksella ei tietenkään vielä voi olla valmis liigapelaaja, mutta milläs sitä valmiiksi liigapelaajaksi kypsyykään, jos ei saa pelejä alle. Tässä kohtaa on taas pakko heiluttaa Trio Rosvolauma-korttia.

Miro-Pekka Saarelainen on tällä hetkellä nelosen heikoin lenkki. Saarelainen on täysin väärän pelaajatyypin edustaja nelosketjuun. Kundin oikea paikka olisi ehdottomasti ylemmissä ketjuissa maalintekijän roolissa. Tämä on kuitenkin siinä määrin vastuullinen rooli, että sitä ei ole syytä harjoitella, ainakaan ihan alusta asti, HIFK:n liigajengissä. Itse koen, uskon ja toivon Saarelaisen viilettävän nelosen laidassa tällä hetkellä loukkaantumisista johtuvana pakkona. Toivottavasti, loukkaantuneiden palattua, MPS siirretään pelaamaan Vantaalle isoon rooliin. Kuvittelisin tämän olevan paras vaihtoehto niin HIFK:n kuin MPS:n kannalta.

Mitä taas tulee tohon meidän materiaaliin, niin kyllähän Luttisesta, Nykoppista, Åstenista, Tammisesta ja Lambergista saa rakennettua ihan pirun laadukkaan nelosketjun tähän sarjaan. Toki HIFK voisi, ja ehkä sen tulisikin, hankkia vielä yksi alempien ketjujen keskushyökkääjä, ihan vaan koska yllä luetelluista kundeista Nykopp on ainoa sentteri. Käytännössä tämä johtaa sekä siihen, että kilpailua nelosen sentterin roolista ei ole että siihen, että Nykopp joutuu skulaamaan väärässä roolissa. Kundi on kuitenkin omilla otteillaan ansainnut paikan kolmosen keskellä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Justice samaa mieltä periaatteessa aika monesta kohdasta. Åstenin viimekevään suoritukset ainakin meni suoraan meikäläisen sydämeen. Ja vaikka itse olen myös kaivannut uutta Trio Roistoja, myönnän pienen 'aika kultaa muistot'. Esim. Bobby Nyholm oli aika turisti kunnes koitti kevät. Åsten häviää myös mm. Märkäsimolle siinä, ettei ole niin näyttävä touhuissaan. Ihan kelpo nelosen jätkä tähän liigaan.

Yksi asia mikä tänään näkyi ikävällä tavalla on johtajuuden puute. Kaikki kunnia ikisoturi Luttiselle, tuolle viimeiselle Old School hemmolle, mutta kyllä tuo jengi kaipaa sellaista liideriä, joka vihaa häviämistä viimeiseen sekuntiin asti ja on valmis menemään kipualueelle jotta saataisiin se yksi seuraava hyökkäys. Kumma kyllä tätä kirjoittaessani tuli mielee Zaborsky viimekeväältä. Pitäskö sen kerran tiputtaa hanskat niin alkais taas sydän sykkimään jokaisen logon takana?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli aika virkamiesmäinen peli. Jengi ei oikein syttynyt taistelemaan missään vaiheessa, ja pelitaktisesti HIFK oli selkeästi SaiPaa huonompi. Huono yhdistelmä, jonka seurauksena tulos oli tuollainen.

Perjantaina uusi yritys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös