HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 409
  • 2 098

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
@Justice: Mä tuolla peliesitykset-ketjussa itsekin totesin jo pari tuntia sitten, että eihän tässä ole nelosen suhteen hädänpäivää, jos se saadaan muotoon Åsten-Nykopp-Lamberg. Rupeaa olemaan liigan vittumaisimpia vitjoja tuossa formaatissa ja siis mulla ei ole mitään Åstenia vastaan. Lasken hänet jo vakaaksi liigapelaajaksi. Lisäksi muistan edelliseltä kaudelta Jasse Ikosen kelvot otteet nelosessa. Kaikkiaan tämän illan perusteella kannattaa ilman muuta olla paljon enemmän huolissaan ykkösestä/Ramusta kuin nelosesta. First things first ja 1-ketjukin tulee ennen 4-ketjua.

edit: Mielestäni Liivikiä ja Åstenia ei oikein voi verrata, ovat ihan erilaisia pelaajatyyppejä. Liivik on karu ja painava voimahyökkääjä, jolla on kohtuuhyvät kädetkin. Åsten on tyylipuhdas enforcer/ärsyttäjä ja tosi hyvä parhaimmillaan tappamaan vastustajan peli-ilon. Åstenilla itsellään ei ole oikein palaa taistella tehopisteistä ja niinpä hän kyllä uhraa koko panoksensa vastustajan lietsomiseen. Liivik yrittää roiskia pisteitä siinä samalla ja tekeekin välillä aika isoja maaleja. Lisäksi hän on taklaajana selkeästi kovempi kuin Åsten. Molemmat hyviä ja ihannejengissäni pelaisivat samassa nelosessa!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En nyt vielä revi pelihousujani vaikka Lappeenrannassa hävittiinkiin. Saipalla on hurmos päällä. Nokelainen on saapunut johtavaksi pelaajaksi ja naaraa koko jengiä suoriutumaan 15% pinnaan paremmin. Meillä vasta kone käynnistyy.

Mutta joukkue ei ole valmis. Joko sieltä tulee OJ pelaamaan 25 minsaa pelissä tai sitten tulee joku muu. Siltä se tuntuu. Jos alakertaan ei tule suurempia loukkaantumisia, niin sinne ei tarvitse hommaa lisämiehitystä. Olen samaa mieltä, että se nelosen ilkeä sentteri olisi sittenkin pitänyt kaapia markkinoilta. Ehkä se Josh Green olisi täyttänyt ruudun.

Itse en ole nimittäin vakuuttunut Leinon tämän hetken pelistä (en tosin katsonut tämän päivän peliä), jolloin Nykopp mennee Luttisen ja Ikosen väliin. Siitä tulee tähän sarjaan kova 3.kenttä.

Silloin olisi ihanaa, jos vaihtoehtona neloseen olisi tosiaan esim. Muuli-"AngryCanuck"-Lamberg.

Ramusta en vielä kommentoi mitään. Oli viime keväänä niin kova, että jos se tuosta vain vähän lämpenee pyöräilykesän jälkeen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
@JHag Huomasin tuon viestisi eilen sen jälkeen kun olin omani kirjoittanut. Tuo sommittelemasi nelonen vaikuttaa kyllä hyvältä, todella hyvältä. En kyllä pitäisi mitenkään huonona myöskään vaihtoehtoa Åsten-Nykopp-Tamminen. Minusta Tamminen on osoittanut ihan riittävästi potentiaalia, että häntä voi huoletta peluuttaa nelosessa vaikka koko kauden. Jassen unohdin tyystin kun viestiäni rustailin, nolo moka meikäläiseltä. Jengin ongelmista me ollaan täysin samaa mieltä. Mä pelkäsin viime kauden jälkeen, että Ramu ei ole riittävän laadukas pelaaja HIFK:n ykkösen keskelle, enkä ole kyllä asiasta vieläkään millään muotoa vakuuttunut. Kaikki palaset miehellä toki on olemassa, mutta tasaisuus ja tappajanvaisto puuttuvat. Ne jos saa jostain kaivettua, tulee olemaan hurja pelaaja, jos ei niin kyseessä on vaan pikkunäppärä surffaaja. Kortelaisen sanoin, HIFK:n huonoin hyökkääjä CHL:ssä.

No ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin; Mika Partanen on nostanut tasoaan todella paljon. Mun silmään kundi oli eilen ylivoimasesti meidän paras hyökkääjä. Kuljetusliikkeestä on tullut, ainakin väliaikaisesti, jakelufirma.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tilanne on koko alkukauden ollut se, että meiltä löytyy kaksi oikeaa sentteriä kokoonpanosta. Sitten löytyy kaksi raakiletta "enemmän laitahyökkääjää kuin sentteriä", jotka joutuvat tällä hetkellä pelaamaan keskellä kun ei ole muitakaan. Hintzillä selkä klesana enkä hänen varaan laskisi yhtään mitään ainakaan tämän vuoden puolella. Jos on pienikin mahdollisuus saada OJ remmiin, niin nyt sitä paalua tiskiin. Ei voi olla, että Liigan kärkibudjetilla operoivalla joukkueella jää vuodesta toiseen jokin osa-alue vajaaksi.
 

riimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Avs, Preds, Leijonat
En nähnyt matsia, joten kysäisen että millaiselta maalivahtipeli tuntui? Vai pupelsiko pakisto niin, että ei oikein voi sanoa tarkalleen?
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
En nähnyt matsia, joten kysäisen että millaiselta maalivahtipeli tuntui? Vai pupelsiko pakisto niin, että ei oikein voi sanoa tarkalleen?

Lankinen pelasi ok pelin, mutta Kevinin heikkokohta on viivavedot. Sylkee eteensä aika pahan näkösEsti ja näistä Saipakin rokotti eilen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lisäksi mun mielestä se 5-3 yv:llä tullut veto meni helpon näköisesti, vaikka tietysti sitä edelsi hyvä poikittaissyöttö.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Tähän veska juttuun pitää mun mielestä ottaa kylmä NHL tapa! Meillä on voittava maalivahti Ville Husso, hän pelaa. Piste. Jos ei voita, Lankinen saa mahdollisuuden näyttää. Ei lätkäjengi ole mikään demokratia tai "Nuori Suomi" yhdistys. Okei nyt Lankinen sai yhden pelin alle ja Liiga kauden auki hänen omalta osaltaan, Turpaan tuli, kolme omiin on liikaa (neljäs meni tyhjiin), aivan sama miten sitä asiaa pyörittelee. Se että IFK pelasi tehottomasti koko joukkueena on toinen juttu ja on varmasti se suurin syy miksi hävittiin Lappeenrannassa. Mutta ei se Lankinenkaan mitään GameSavereita esittänyt tai mitään muutakaan ihmeellistä että olisi jotenkin turvallinen olo hänen ollessa maalissa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vähän siltä tuntuu, että Husso on kesän aikana repinyt eroa Lankiseen. Viime kauden lopussa olivat vielä aika tasainen kaksikko.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mitä on tapahtunut Generoukselle? Miehen pitäisi olla alakerran isäntä mutta kerta toisensa jälkeen häviää kaksinkamppailun. Tällä hetkellä generouksen lisäarvo joukkueelle on aika lähellä nollaa tai no pystyy kelvollisesti antamaan lepoaikaa kärkipakeille. Ennen kaikkea ihmetyttää tuo heikkous noissa kaksinkamppailuissa, yllättävän usein se on Generous joka niitä kamojaan keräilee.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei mahdu näköjään kahta alfaurosta alakertaan, Järvinen kun saapui joka osaa pelata niin kiekollisesti kuin taklatakin tapahtui jotain Generouksen habitukselle, Matista tuli lapanen. Mutta itse olen peleissä nähnyt hänet ok rivimiehenä koska vaihtoehdot on vähissä, eemeliheikkiset ja sebumobergit ei kuitenkaan edes tuolle tasolle pääse kun pitää vääntää isojenkin hyökkääjien kanssa. Viime kaudella Generous tosiaan oli framilla kun paukutti jossain matsissa parikin maalia ja jopa tappeli samoihin aikoihin, tuli kerralla tutuksi IFK-faneille. Silloin oli huutava tarve fysiikasta alakertaan ja tuollainen sisääntulo ylitti jopa odotukset.

NHL-harjoituskausi starttasi, mihin suuntaa Päällikkö. Onko edes harjoitellut missään vai lepääkö laakereilla?

_
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL-harjoituskausi starttasi, mihin suuntaa Päällikkö. Onko edes harjoitellut missään vai lepääkö laakereilla?
_

Muistelisin että jossain uutisoitiin viime viikolla Jokisen jääneen ilman näyttöpaikkaa kokonaan. Vaikuttaa kyllä ihmeelliseltä että mikään NHL-jengi ei ottanut edes harjoitusleirille. Tulis vaan himaan. Toisi kyllä kaivattua johtajuutta meille ja uskoisin myös pelillisesti nousevan kovaan arvoon varsinkin keväällä.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Ramun nykyesityksillä ottaisin OJ:n mielellään ykkösen keskelle ja sijoittaisin Ramun kolmoseen tuomaan käsiä Luttisen/Leinon ja Ikosen keskelle. Elkinsin ketjua tässä vaiheessa en sotkisi, koska on ainoa toimiva kokonaisuus. Jokisen hankinnan myötä olisi mahdollisuus sijoittaa Leino laitaan tuomaan käsiä, sentteripeli ei Leinolla ole riittävällä tasolla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiiä, mutta itse olen kyllä tykännyt Generousin tekemisestä. Kovia taklauksia nähdään ja ainahan Matt on siellä missä tapahtuu. Toki tasapaino on miehellä hieman heikohko, mutta muuten kyllä ihan hyvää tekemistä mieheltä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyökääs toimistolla sille Kousalle nyt paperi nenä eteen ja sanokaa, että vedä tohon nimesi. Ihan vaan varmuuden vuoksi, jos tuo Taimi rupeaa tohon tahtiin saikuttamaan.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Lyökääs toimistolla sille Kousalle nyt paperi nenä eteen ja sanokaa, että vedä tohon nimesi. Ihan vaan varmuuden vuoksi, jos tuo Taimi rupeaa tohon tahtiin saikuttamaan.

Kousan tähtäin on ulkomailla. Tosin IS:n haastiksen mukaan takaraja sinne on kuun lopussa eli sitten saattaisi olla saatavilla jos päättää pelata liigaa tällä kaudella.

Miksi 27-vuotias suomalainen huippukiekkoilija ei löydä työpaikkaa? ”Onhan tämä henkisesti raskasta” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Tämä on sanottu jo aikaisemminkin mutta sanotaan uudelleen: me tarvitaan sentteri. Tämänpäiväisistä sentterin paikkaa pelanneista Elkins on pelannut alkukauden hyvin, Mieho mukiinmenevästi, Leino on ollut liian näkymätön ja Ramun taso heittelee liikaa.

Tämä on selkeästi meidän heikoin osa-alueemme, Nykopp toki palannee parin viikon sisällä ja tuo alaketjuihin ison lisän, mutta se ei yksin riitä. Leino ei riitä kolmosen keskelle eikä sovellu neloseen. Mieho on junnu enkä kaikella kunnioituksella, usko kaverin jaksavan tällä tasolla koko kautta läpi. Hintzin paluuaikataulua ei kukaan tiedä ja miehen kokemus sentterin tontilta Liigassa on hyvin vähäinen.

Yhdelle kärkiketjujen sentterille olisi siis tilausta. Nyt olisi esimerkiksi Päällikkö Jokiselle isoa ruutua (ei Jarkko) tarjolla. Miltäs kuulostaisi:

Jokinen
Ramu/Elkins
Elkins/Ramu
Nykopp

Liigan paras sentteriosasto. Uskon Ramstedtin kyllä pystyvän nostamaan tasoaan kauden aikana, mutta tällä hetkellä ykkösketjun peli kärsii aivan liikaa miehen alavireestä. Mieho, Leino ja Åsten stunttaisivat tarvittaessa. Nybari nyt sitä luuria käteen ja Päällikkö Stadiin!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Täysin samaa mieltä Lhutuurin kanssa! Leino tällä hetkellä täysi turhake ja Ramstedt ei ole lähellekään palkkansa väärti!

Kukahan mahtoi olla Zabon vieressä katsomossa istunut tummahipiäinen kaveri? Uusi pelaaja?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tänään ennen pelin alkua Kiva-Harri jutteli mukavia J-P Jalon kanssa. Samalla mies kävi kaikki HIFK:n pelaajat läpi pikaisesti. Ramstedtia kurmuutti, suhteessa muihin arvioihin, verrattain kovallakin kädellä. Vähemmän yllättäen kritiikki kohdistui epätasaisuuteen ja taipumukseen hakea liian vaikeita ratkaisuja. Se mikä oli ainakin minulle yllätys oli miehen puheet Robert Leinosta. Nosti joukkueen tasaisimmaksi sentteriksi, joka antaa senttereistä eniten siimaa pakkien nousuille. Tarkkaan en enää kaikkia Kivan kivoja juttuja muista, mutta kyllä minulle ainakin syntyi vaikutelma, että mies pitää Leinoa alkukauden osalta jengin parhaana sentterinä. Joka tapauksessa äijä oli kovasti tyytyväinen Bobbyn otteisiin.

Itse en kyllä Rindellin näkemyksiä jaa, vaan olen samaa mieltä Lhutuurin ja Frankien kanssa siitä, että keskikaistaa tulisi vahvistaa yhdellä pelaajalla. Omissa kirjoissani Leino olisi tällä hetkellä se ensimmäinen tiputettava tuosta kokoonpanosta, mutta vittuako minä mistään mitään tiedä. Tai no tiedän mä sen, että mä tiedän ja ymmärrän lätkästä paljon vähemmän kuin Kiva-Harri.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Samaa mieltä, ykköseen tarvitaan sentteri. Miltäköhän näyttää meritoituneiden ja kovatasoisesten sentterien markkina?
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Saarelainen näytti tippuvan tokassa erässä pois. Toivottavasti ei mitään pahempaa. Tosiaan yhtä sentteriä itsekin kaipailisin, mutta jos hyökkäjiä tätä tahtia tippuu niin ei yksi laiturikaan pahaa tekisi. Tietääkö kukaan mikä Zabon tilanne on?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Aika outoja puhuu Kiva-Harri, jos sen mielestä Leinon kentällä ollessa pakkien on helpoin nousta. Sehän on ihan onneton puolustus-suuntaan(kin). Elkinsin jälkeen sentteri-tilanteessa on kolme tonttia, joita yrittää täyttää tällä hetkellä kolme epätasaista ja epäluotettavaa ja löysästi pelaavaa sentteriä, jokainen laittakoon ne mieleiseensä järjestykseen. Johan nyt on perkele, ettei tota Ramua saa suorittamaan omalla hyvällä tasollaan illasta toiseen.
Leino ei kuulu kokoonpanoon, joku fiksaatio pitää Stögöllä olla siitä miehestä. Taantunut rajusti viime vuodesta.
Mieho ei mielestäni nouse ikinä sen roolin Liiga-sentteriksi, jollaisena on junnuissa pelannu. Ikää on 20. Kärpissä ja Tapparassa 3 vuotta nuoremmat lahjakkuudet vetää kun aikamiehet. Ei ikä sitä pelaajan lahjakkuutta enää lisää. Hyväksi synnytään. Hyvät ominaisuudet kehittyy, jos on kehittyäkseen, ei niitä enää uusia mistään ilmesty, vrt. Jesse Niinimäki, Teemu Riihijärvi tai vaikkapa kaikkien kuplien kupla Alexander Daigle ja monta muuta 1-kierroksen varausta joista ei oo tullu aikuisena minkäänlaista huippu-pelaajaa. Lahjakkuus ei ole riittäny.
Nyt tarvitaan Olli sisään johtamaan joukkoja, niin Ramu voi operoida kolmosessa ja YV:lla, sen se osaa hyvänä päivänä. Mutta itseä silti ihmetyttää, että mihin se kevään huippukuntoinen peliä johtava Ramu on hävinny?
Sillon se oli huippu-sentteri tähän sarjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös