HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 480
  • 2 098

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vaan niele selityksiä materiaalin riittämättömyydestä, ainakaan paperilla. Mun silmään suurempi ongelma oli reagoimattomuus kauden aikana.

No olihan se jo pitkälti kauden alusta lähtien nähtävissä, että HIFK uudisti niin paljon jengiä(ja liian 'kokemattomaksi'), ettei sillä päätyyn asti mennä. Vaikka asiaa kääntelee miten tahansa, oli tämän kauden pakisto todella surkea työnäyte joukkueen rakentajalta.

Se mikä mua huolettaa on Nyban kyky reagoida kesken kauden tapahtuneisiin loukkaantumisiin.

Nostan hattua siitä, että jaksat uskoa vielä Tom Nybondaksen kykyyn rakentaa tasapainossa oleva Kanisteri-ehdokas. Tämä siis ilman piruilua. Itse en tuohon tasapainon saavuttamiseen usko, ellei Stögö ala töniä ammattitaitoa mieheen kevään ja kesän aikana. Yeah right.

Tuntuu, että nyt on saatu projekti helvetin hyvään vauhtiin, ja vauhti ei kun vaan on kiihtymässä. Se on sitten organisaation tehtävä tajuta tällä kertaa se kaava millä voidaan olla ihan oikeasti kestomenestyjä tässä sarjassa. Viisas oppii toisten virheistä, idiootti ei omistakaan. Parin vuoden päästä nähdään sitten, onko HIFK-organisaatio täynnä idiootteja vai ihan meitä tavallisia taatelintallaajia.

Jep. Taas on projekti käynnissä ja menestys häämöttää horisontissa. HIFK sössi jo kerran yhden menestyksen siinä, ettei organisaatiossa ollut tarpeeksi nöyryyttä ja ammattitaitoa jatkaa kovaa työtä. Tähän päälle sitten se ikävä fakta, että puikoissa on kaveri ketä on suurin syyllinen nykyisen oman junnutuotannon läpisurkeaan tilaan. Pisteenä iillä on sitten hallitus, ketä unelmoi konulaseista Gardenin aitiossa samalla kun Suzkin tytär odottaa vuoroaan.

Justicen mainitsema parin vuoden odotus ei niinkään kiinnosta koska tässä on jo useampi vuosi nähty mihin meidän UTJ pystyy. Tulos on valitettavan surkea mutta vielä jaksetaan mennä. Tätä enemmän mä odotan sitä päivää kun VP& Co:n duuni alkaa näkyä junnupuolella.

Ihan lopuksi on pakko piruilla vähän: Hankista pisteet? Siis sen saman kaverin takaisintuomisesta, kenet edellinen mestarikoutsi ulosti ensimmäisen tilaisuuden tullen? Tätä on ammattimaisuus HIFK:ssa. Joko Porthen on bongattu loundgessa? No eis vaan. Piis ja laav.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
No olihan se jo pitkälti kauden alusta lähtien nähtävissä, että HIFK uudisti niin paljon jengiä(ja liian 'kokemattomaksi'), ettei sillä päätyyn asti mennä. Vaikka asiaa kääntelee miten tahansa, oli tämän kauden pakisto todella surkea työnäyte joukkueen rakentajalta.

Mä olen kyllä isosti eri mieltä tosta pakistosta. En mä väitä, että se olisi ollut Liigan paras, mutta mä kyllä uskon, että kaiken natsatessa, eli siis paperilla, se olisi ollut riittävä menestykseen tällä kaudella. Mun mielestä pakisto muodostui ongelmaksi vasta siinä kohtaa, kun kaikki ei mennytkään kuten Strömsössä ja asiaan ei reagoitu mitenkään. Ehkä mä sitten arvotin Auvitun ja Taipaluksen paremmiksi kuin sinä.

Nostan hattua siitä, että jaksat uskoa vielä Tom Nybondaksen kykyyn rakentaa tasapainossa oleva Kanisteri-ehdokas. Tämä siis ilman piruilua. Itse en tuohon tasapainon saavuttamiseen usko, ellei Stögö ala töniä ammattitaitoa mieheen kevään ja kesän aikana. Yeah right.

Kyllä minä jaksan uskoa Tom Nybondakseen kauden 2014-2015 jälkeen. Aiemmin on tehnyt paljon tiukempaa. Mun mielestä Tomppa antoi ihan hyvän näytön nyt, ja paransi osakkeitaan roimasti solmimillaan jatkosopimuksilla. Ja tokihan se pitää meidän kaikkien muistaa, että oikean valmentajan knassa Nyba on kykenevä kanisteriehdokkaan rakentamaan, tästähän on ihan näyttöäkin.

Jep. Taas on projekti käynnissä ja menestys häämöttää horisontissa. HIFK sössi jo kerran yhden menestyksen siinä, ettei organisaatiossa ollut tarpeeksi nöyryyttä ja ammattitaitoa jatkaa kovaa työtä. Tähän päälle sitten se ikävä fakta, että puikoissa on kaveri ketä on suurin syyllinen nykyisen oman junnutuotannon läpisurkeaan tilaan. Pisteenä iillä on sitten hallitus, ketä unelmoi konulaseista Gardenin aitiossa samalla kun Suzkin tytär odottaa vuoroaan.

Mun mielestä jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden. Organisaatio ryssi kerran, ja isosti ryssikin. Nyt nimenomaisesti pitää viedä tämä Törmäs-projekti loppuun kunnialla ja sen jälkeen ottaa siitä kaikki positiivinen irti ja monistaa, monistaa ja monistaa sitä tuleville kausille. Ylimielisyyteen, laiskuuteen ja ammattitaidottomuuteen ei enää ole millään muotoa varaa, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Toki homma on myös niin, että mikäli tämä Törmäs-projekti ei onnistu tai se onnistuu, mutta siitä ei opita mitään, pitää päitä pudota ja urakalla.

Mitä taas tulee tuohon hallituksen tekemiseen, niin minun on pakko kysyä sinulta, että mitä hallituksen sinusta pitäisi tehdä. Minusta Garden on juuri sellainen hanke, jonka hoitamiseen meillä hallitusta tarvitaankin. Parempi se on, että ne neuvottelee kaupunkimme isien ja äitien kanssa siitä saako ne rakentaa talon vai eikö kuin, että olisivat kukin hankkimassa meille pelaajaa eri maanosata. Everi hoitaa yhden Afrikasta, Leo-Benkku yhden Aasiasta jne... Toki Gardenia, markkinointia ja muita vastaavia juttuja pitää tehdä sen jälkeen, kun hallitus on tehnyt kaikille organisaatiossa työskenteleville selväksi mitkä ovat Oy HIFK-Hockey Ab:n toimitavat, arvot ja urheilulliset tavoitteet.

Ihan lopuksi on pakko piruilla vähän: Hankista pisteet? Siis sen saman kaverin takaisintuomisesta, kenet edellinen mestarikoutsi ulosti ensimmäisen tilaisuuden tullen? Tätä on ammattimaisuus HIFK:ssa. Joko Porthen on bongattu loundgessa? No eis vaan. Piis ja laav.

Kyllä Hankista pisteet ja vielä papukaijamerkki päälle. Jos Hank olisi hankittu kauden alussa meille ei siitä olisi irronnut yhtään pistettä. Siinä tilanteessa missä Hank meille tuotiin, oli pakko saada pakkeja ihan vaan jo lukumääräisestikin jengiin. Sieltä oli kuitenkin Söden saikuttelun lisäksi tippunut Taipalus ja Grilli edellisissä otteluissa. Yhden Rauman persraiskauksen jälkeen Nyba hankki meille kuukauden diilillä lähes 300 matsin konkarin. Tuolla aikataululla minusta varsin hyvää toimintaa, täydet pisteet ja papukaijamerkki tulevat tuosta kuukauden diilistä. Voit itse käydä tarkastamassa mikä täälläkin oli yleinen mielipide Hankin jatkon suhteen kun kuukausi rupesi olemaan täynnä. Toki siellä oli epäilyjäkin, mutta silti se kortti oli siinä kohtaa katsottava loppuun asti.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä mä sitten arvotin Auvitun ja Taipaluksen paremmiksi kuin sinä.
Ei, kyllä meidän ero tulee siinä miten ajattelemme pakiston fyysisyydestä. Jo tämän kohdalla oli helppo havaita kauden alkaessa, että huonolta näyttää.

Kyllä minä jaksan uskoa Tom Nybondakseen kauden 2014-2015 jälkeen. Aiemmin on tehnyt paljon tiukempaa. Mun mielestä Tomppa antoi ihan hyvän näytön nyt, ja paransi osakkeitaan roimasti solmimillaan jatkosopimuksilla. Ja tokihan se pitää meidän kaikkien muistaa, että oikean valmentajan knassa Nyba on kykenevä kanisteriehdokkaan rakentamaan, tästähän on ihan näyttöäkin.

Ja kuten jo sanoin, en missään nimessä irvaile tästä vaan aidosti nostan hattua. Positiivisuutta tarvitaan ja tietty määrä uskoa. Mutta mä en koe jatkosoppareiden pelastavan Nybarin nahkaa. UTJ on niin hyvä miten tasapainoisen(+tietty menestyvän) jengin hän rakentaa. Nyban viimekauden jengissä hyökkäys oli top3 luokkaa ja pakisto onkin jo käyty läpi. Mulle ei riitä, että Top3 budjetilla operoiva jengi vetelee tällä tasolla.

Mun mielestä jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden. Organisaatio ryssi kerran, ja isosti ryssikin. Nyt nimenomaisesti pitää viedä tämä Törmäs-projekti loppuun kunnialla ja sen jälkeen ottaa siitä kaikki positiivinen irti ja monistaa, monistaa ja monistaa sitä tuleville kausille. Ylimielisyyteen, laiskuuteen ja ammattitaidottomuuteen ei enää ole millään muotoa varaa, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Toki homma on myös niin, että mikäli tämä Törmäs-projekti ei onnistu tai se onnistuu, mutta siitä ei opita mitään, pitää päitä pudota ja urakalla.

Monta kertaa Nybari saa uuden mahdollisuuden? Kyseessä on monesko, seitsemäs kausi jo menossa? Surkea junnutuotanto, runkosarjan sijoitukset ja pleijarirekordi(kyllä, myös UTJ:llä on hyvä laskea näitä). Kirsikkana päälle nämä pelaaja+agenttipiireissä sekä junnupuolella puhutut ylimielisyyskeissit. Ihan oikeasti, missä tahansa muualla tuollaisen tason bisneksessä kaveri olisi vedetty kölin ali jo monen monta kertaa. Mutta sisäsiittoisus ja countryclubit, oh yeah baby.
Miksikö mua pelottaa Stögön jälkeinen aika jo nyt? Koska meidän UTJ ei itsekään tiedä minkälaista identiteettiä HIFK:lla pitäisi olla vaan poukkoilee parin vuoden välein siellä täällä ja puhuu projekteista ja day oneista.

Mitä taas tulee tuohon hallituksen tekemiseen, niin minun on pakko kysyä sinulta, että mitä hallituksen sinusta pitäisi tehdä. Minusta Garden on juuri sellainen hanke, jonka hoitamiseen meillä hallitusta tarvitaankin. Parempi se on, että ne neuvottelee kaupunkimme isien ja äitien kanssa siitä saako ne rakentaa talon vai eikö kuin, että olisivat kukin hankkimassa meille pelaajaa eri maanosata. Everi hoitaa yhden Afrikasta, Leo-Benkku yhden Aasiasta jne... Toki Gardenia, markkinointia ja muita vastaavia juttuja pitää tehdä sen jälkeen, kun hallitus on tehnyt kaikille organisaatiossa työskenteleville selväksi mitkä ovat Oy HIFK-Hockey Ab:n toimitavat, arvot ja urheilulliset tavoitteet.

Olisi suotavaa jo hallituksen itsensä, mutta varsinkin HIFK:n organisaation kannalta, että seura alkaisi menestymään. Nyt tahkotaan halliprojektia samaan aikaan kun vanha halli ei edes täyty ja joukkue ei menesty. HIFK rummutti CHL:ää toisena tulemisena, panostus ENSIMMÄISEEN kauteen oli tragikoomista(kts. ensimmäinen kappale). Kyllä mä hattua nostan siitä, että uskalletaan yrittää ja runtataan Gardenia kulisseissa läpi päivä päivältä. Mutta hallitus on loppupeleissä vastuussa lafkasta ja juuri nyt ei sillä ole kauhean kehuttava meno. Koska on viimeksi tultu johdosta julkisuuteen ja puhuttu tavoitteista? Suunnitelmista jne? HIFK pesee likapyykkinsä suljettujen ovien takana kuten pitääkin. Mutta sieltä ovien takaa pitäisi aina välillä tulla käymään esillä ja puhella muutakin kuin koirien haukkumisia ja karavaaneja. Tai huokailla HBL:lle kauden jälkeen.

Hankista en sanokaan enää mitään muuta kuin siinä jälleen mun mielestä näkyi tämä HIFK:ta vaivaava 'mistä aita matalin'.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei, kyllä meidän ero tulee siinä miten ajattelemme pakiston fyysisyydestä. Jo tämän kohdalla oli helppo havaita kauden alkaessa, että huonolta näyttää.

No tässä me tullaan kyllä siihen, miten me on toi puolustus nähty. Mä pidin ennen kauden alkua Taipalusta, Grilliä, Södeä, Teppoa ja Honkaheimoa kyllä riittävän fyysisinä pakkeina tähän sarjaan. Ilkeys oli se, mikä mun mielestä sieltä puuttui. Jälkikäteen pystyn kyllä myöntämään, että Honkkeli ei ollut ihan sitä mitä mä odotin fyysisyydeltään ja Taipaluksen kohdalla mä arvioin tän puolen ihan pieleen. Mutta kyllä mä kauden alla pidin puolustusta riittävänä menestykseen. Jos kaikki olisivat kunnossa, niin pitäisin yhä edelleen. Laajuuttahan siitä kyllä puuttui koko kauden.

Ja kuten jo sanoin, en missään nimessä irvaile tästä vaan aidosti nostan hattua. Positiivisuutta tarvitaan ja tietty määrä uskoa. Mutta mä en koe jatkosoppareiden pelastavan Nybarin nahkaa. UTJ on niin hyvä miten tasapainoisen(+tietty menestyvän) jengin hän rakentaa. Nyban viimekauden jengissä hyökkäys oli top3 luokkaa ja pakisto onkin jo käyty läpi. Mulle ei riitä, että Top3 budjetilla operoiva jengi vetelee tällä tasolla.

En minä irvailuna mitään ottanutkaan. Kyllähän asioista pitää pystyä keskustelemaan ja omat mielipiteet pitää uskaltaa sanoa ilman, että pitää pelätä tulevansa leimatuksi irvailijana. Pakistosta meillä on osaltaa eri näkemys, toki me päädytään hyvin lähelle toisiamme lopulta, mutta jotain näkemyseroja siellä on. Mutta noi jatkosopparit. Mun mielestä ne kielii siitä, että jotain on opittu. Onhan Nyba tehnyt ihan törkeen paljon virheitä. Muta kun viimeisen parin kauden aikana on tullu kanssa plajon hyviä juttuja. Mun mielestä se on UTJ:lta ihan kova näyttö, että saa pidettyä meillä Elkinsin ja Zabon kaltaisia ukkoja useamman sopimuksen ajan. Ei plussan puolelle vievä näyttö, mutta käyrän kääntävä kuitenkin.

Monta kertaa Nybari saa uuden mahdollisuuden? Kyseessä on monesko, seitsemäs kausi jo menossa? Surkea junnutuotanto, runkosarjan sijoitukset ja pleijarirekordi(kyllä, myös UTJ:llä on hyvä laskea näitä). Kirsikkana päälle nämä pelaaja+agenttipiireissä sekä junnupuolella puhutut ylimielisyyskeissit. Ihan oikeasti, missä tahansa muualla tuollaisen tason bisneksessä kaveri olisi vedetty kölin ali jo monen monta kertaa. Mutta sisäsiittoisus ja countryclubit, oh yeah baby.
Miksikö mua pelottaa Stögön jälkeinen aika jo nyt? Koska meidän UTJ ei itsekään tiedä minkälaista identiteettiä HIFK:lla pitäisi olla vaan poukkoilee parin vuoden välein siellä täällä ja puhuu projekteista ja day oneista.

Minä en uudella mahdollisuudella viitannut Nybaan vaan HIFK-organisaatioon. Koko organisaatiolla on nyt oppimisen paikka siitä, miten hyviin juttuihin liittyvä tietotaito pidetään organisaatiossa. Sitten kun hyvä kaava on löydetty sitä vaan toistetaan, toistetaan ja toistetaan. Sitten kun se rupeaa tuntumaan tylsältä etsitään uudet toistajat. Ja perkele aina pitää olla koviten töitä tekevä organisaatio. Tämä on se suurin yksittäinen asia mitä mä uskon Stögön tonne mukanaan tuovan. Se jää sitten tulevaisuudessa nähtäväksi saako Stögö istutettua työnteon tuohon porukkaan ja ennen kaikkea säilyykö se asenne siellä Stögön poistumisen jälkeenkin.

Mitä taas tulee Nyban uusiin mahdollisuuksiin, niin niitä on annettu liian monta. Mutta kun sellainen on nyt päätetty antaa, niin se päätös pitää pitää myös loppuun asti. Kirjoitin kauden päättymisen yhteydessä, että minusta Nyba pitää pitää meillä nyt vähintään siihen asti, kun koko ensi kauden runko on kasattu. Olen yhä sitä mieltä. Ja toisaalta mä en kyllä lähtisi pomona potkimaan ketään duunistaan pihalle, jos hän olisi osoittanut kehittymisen merkkejä tai toimiva kombinaatio olisi löytymässä ja tästä olisi merkkejä havaittavissa. Mun mielestä Nyba on parantanut otettaan nyt parin viimeisen kauden aikana, mistä syystä mä en häntä just tässä ja nyt potkisi hommastaan pihalle.

Olisi suotavaa jo hallituksen itsensä, mutta varsinkin HIFK:n organisaation kannalta, että seura alkaisi menestymään. Nyt tahkotaan halliprojektia samaan aikaan kun vanha halli ei edes täyty ja joukkue ei menesty. HIFK rummutti CHL:ää toisena tulemisena, panostus ENSIMMÄISEEN kauteen oli tragikoomista(kts. ensimmäinen kappale). Kyllä mä hattua nostan siitä, että uskalletaan yrittää ja runtataan Gardenia kulisseissa läpi päivä päivältä. Mutta hallitus on loppupeleissä vastuussa lafkasta ja juuri nyt ei sillä ole kauhean kehuttava meno. Koska on viimeksi tultu johdosta julkisuuteen ja puhuttu tavoitteista? Suunnitelmista jne? HIFK pesee likapyykkinsä suljettujen ovien takana kuten pitääkin. Mutta sieltä ovien takaa pitäisi aina välillä tulla käymään esillä ja puhella muutakin kuin koirien haukkumisia ja karavaaneja. Tai huokailla HBL:lle kauden jälkeen.

Mä en oikeen varma onko se osakeyhtiön hallituksen probleema, jos urheiluseura ei menesty. Tämähän on se täällä kirottu juttu, mutta nykyisen hallituksen aikanahan Oy HIFK-Hockey Ab on tehnyt ihan hyvää tulosta. Osakeyhtiölain vaatimus voiton tavoittelusta on täytetty ja perkele se tavoite on moneen otteeseen saavutettukin. Mun mielestä urheilullinen menestys ei vaan oikeen ole hallituksen probleema, ei edes siinä kohtaa kun jotain uutta markkinoidaan isosti. Edelleen mä olen sitä mieltä, että hallitus linjatkoon arvot, toimitavat ja tavoitteet ja sen jälkeen keskittykööt markkinointistrategiaan ja Gardeniin, brandypäissään tai ei, ihan miten itse haluavat.

Hankista en sanokaan enää mitään muuta kuin siinä jälleen mun mielestä näkyi tämä HIFK:ta vaivaava 'mistä aita matalin'.

Let's agree to disagree.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se kertoo Kärppien ylivoimasta tällä hetkellä, että he ovat ulostaneet kauden aikana Haatajan, Deschampsin ja onko muitakin? Nämä paikataan Kasparilla ja Maxwellilla. Nyt sitten Kaspar ja Patrick Davis filaan ja rosteriin on ottaa silti Sebastian Aho ja Saku Mäenalanen, jotka huom. eivät mene pelaamaan mitään jämäminuutteja neloseen, vaan isoon rooliin ja molemmat tehoille. Tämän mahdollistaa kaksi asiaa. 1. Pelitapa on Marjamäen toimesta täysin selkäytimessä ja muutokset rosterissa eivät sekoita peliä. 2. Oma juniorityö. Joo voidaan aina sanoa, että Kärpät voi hankkia puolen Suomen pelaajat junioripuolelle. Totta mutta kyllä he paljon rekrytöinnissä ja pelaajien kehittämisessä tekevät oikein. Granlundeja edes HIFK ei saanut pilattua.

MIkäli HIFK:lla olisi ollut noin kova turbulenssi kauden aikana rosterissa, niin meillä olisi ihan täysi sirkus päällä. Jos kuvitteellisesti Deschamps olisi hankittu meille ykkössentteriksi. (Kuullostaa muuten ihan HIFK:n hankinnalta, kun miettii mitä on tehnyt Kärpistä lähdön jälkeen. Yleensähän näiden p-amerikan hakujen viimeinen jääkiekkoilullinen palvelus on HIFK.) Anyway, Deschamps olisi todennäköisesti kiekkoillut meillä väkisin koko kauden ja toivottu sitä täälläkin palstalla, että kyllä se pudotuspeleissä herää, kuten Joel Perrault, Ryan Thang "tekivät" tai lukemattomat muut...ei vaan nytt tule ketään mieleen. Mikäli olisi ulostettu, niin vaihtoehdot korvaajaksi ykkösen keskelle olisi siirtää kakkonen ykköseksi ja niin edelleen, Micke-Max Åsten, noppahaku farmisarjasta, vakiohaku Tyler Redenbach ja Jukka Seponkin puhelinnumeroakin olisi hiplailtu jo älypuhelimen kosketusnäytöltä. Hyökkäyksessä ei olisi ikinä varaa laittaa kahta nimimiestä filaan kesken pudotuspelisarjan ja saada rosteriin kaksi kiekolliseen peliin pystyvää pelaajaa. HIFK:lta rosteriin nousisi hyvässä tapauksessa pelaajia tasoa Åsten, Tamminen, Juutinen, Saarelainen tai joku muu junnu, joka vääntänyt kolmatta kauttaan A:ssa tehden sen 0,5 pistettä/peli. Yhtä todennäköinen vaihtoehto olisi nelosketju Eemeli Heikkinen-Micke Max Åsten-Otto Honkaheimo. Haatajalla olisi ollut naamavippi Apolloon ja pelannut olisi totta kai.
 

F#21

Jäsen
Kyllähän se kertoo Kärppien ylivoimasta tällä hetkellä, että he ovat ulostaneet kauden aikana Haatajan, Deschampsin ja onko muitakin? Nämä paikataan Kasparilla ja Maxwellilla. Nyt sitten Kaspar ja Patrick Davis filaan ja rosteriin on ottaa silti Sebastian Aho ja Saku Mäenalanen, jotka huom. eivät mene pelaamaan mitään jämäminuutteja neloseen, vaan isoon rooliin ja molemmat tehoille.

Nojoo - muuten olen samaa mieltä kanssasi, mutta Ahon ja Mäenalasen minuutit olivat pelissä 11:19 ja 12:49. Aikalailla samoja minuutteja kuin HIFK:n nelonen pelaisi. Pääsivät kuitenkin nämä vaihdot pelaamaan Pirneksen kanssa ja nimellisesti 2. ketjuun. Eivät kuitenkaan päässeet isoon rooliin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tässä me tullaan kyllä siihen, miten me on toi puolustus nähty. Mä pidin ennen kauden alkua Taipalusta, Grilliä, Södeä, Teppoa ja Honkaheimoa kyllä riittävän fyysisinä pakkeina tähän sarjaan. Ilkeys oli se, mikä mun mielestä sieltä puuttui. Jälkikäteen pystyn kyllä myöntämään, että Honkkeli ei ollut ihan sitä mitä mä odotin fyysisyydeltään ja Taipaluksen kohdalla mä arvioin tän puolen ihan pieleen. Mutta kyllä mä kauden alla pidin puolustusta riittävänä menestykseen. Jos kaikki olisivat kunnossa, niin pitäisin yhä edelleen. Laajuuttahan siitä kyllä puuttui koko kauden.

No joo, ostan ton. Pakiston pelasti oikeastaan Grillin huikeus ja Auvitun pikkihiljaa ottamat kehitysaskeleet. Taipalus joutui liian isoon rooliin ja Honkaheimosta odotettiin mielestäni alunperin käsittämättömän paljon. Raumatla ei kertaakaan kuultu miehen 'kankimaisista' otteista. Siihen päälle liian iso vastuu/luotto Teppo-Nyqvist-Tarkkanen-Moberg jne akselille. Jos alusta alkaen olisi tuotu 1 VL pakki ja ekan mj-tauon jälkeen se ilkeys mitä Generous edusti, olisi voinut näyttää totaalisen erilaiselta. Muistissa ne Husson yliajelut ja flegmaattiset HIFK-pakit.


Mutta noi jatkosopparit. Mun mielestä ne kielii siitä, että jotain on opittu. Onhan Nyba tehnyt ihan törkeen paljon virheitä. Muta kun viimeisen parin kauden aikana on tullu kanssa plajon hyviä juttuja. Mun mielestä se on UTJ:lta ihan kova näyttö, että saa pidettyä meillä Elkinsin ja Zabon kaltaisia ukkoja useamman sopimuksen ajan. Ei plussan puolelle vievä näyttö, mutta käyrän kääntävä kuitenkin.

Myös tämä menee läpi, mutta ei kokonaan. Nybari on mun mielestä tilanteessa, missä kovat jatkosopparit ei enää kokonaisuutta nosta ollenkaan. Tottakai on hieno juttu, että Zabo-Elkins-Puustinen-Grilli jatkaa. Todellinen kivijalkanelikko. Mutta ollaan helvetin kaukana tasaisesti suorituksesta ja koska jo 7(?) kautta tahkottu tätä niin...
Intressantti pointti: Nyba tekee kovia jatkoa silloin kun koutsina on todellinen ammattikaveri. KJ:n aikana sai jatkot mm. PW-Kousalle. Nyt nämä neljä+Nykopp(ei pidä unohtaa sitäkään). Eli vedetäänkö jotain johtopäätöksiä vai annetaanko olla? Mä vedän seuraavan: Nybari ei yksinään kykene näkemään jatkuvuuden tukijalkoja tai sitten ei saa itsestään irti sitä 'vittu mä haluan tän pysyvän meillä vaikka fyrkkaa palaakin'- vaihdetta. Aavistelen tässä pienen ylimielisyyden siemenen, 'ai et haluu skulata HIFK:ssa tähän hintaan?'. Voin olla väärässä. Nyt kun on ammattimies taustalla vaatii niin mies saa vaihteen silmään ja tulosta tulee. Sattumaa vai salaliittoa?

Mun mielestä Nyba on parantanut otettaan nyt parin viimeisen kauden aikana, mistä syystä mä en häntä just tässä ja nyt potkisi hommastaan pihalle.
Ainoa kohta mistä olen eri mieltä. Nyban hyvät ja mulle kelpaavat kaudet ovat olleet -11(Kanisteri) ja heti sen jälkeen(Cacan aika). Sekin rosteri oli niin helvetin nimekäs, että kaadan koko touhun kaatumisen Paskansyöjän niskaan(ne pleijarit). Vaikka sielläkin oli fyysistä puutetta(hyökkäys) niin ei se mikään välieristä-rannalle jengi ollut. Sitten koko Soppa-Rami-Kiva tripla: Täyttä sekundaa. Nimenomaan Cacan jälkeen HIFK sairastui taas ylimieliseen ammattitaidon puutteeseen ja laiskuuten ja sitä hintaa me maksettiin vielä tällä kaudella. Siksi ensi kausi on se aallonharja jolloin tekosyyt on käytetty: Itse olisi jo kenkinyt mutta sitä ei tapahdu joten nyt: Stögö sisällä seurassa ja toimintatavoissa ja Nybarin kanssa rakentaa jengiä. Ei selityksiä.

Pinkistä meidän ei tarvitse olla enää mitään mieltä toivottavasti. Eihän ensikauden ketjussa puhuta ex-pelaajista? :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nybondaksen onnistumisessa kannattaa ottaa 7 vuoden kokonaisuus huomioon. Heikkoa on, vaikka asiaa kuinka kääntelisi
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nybondaksen onnistumisessa kannattaa ottaa 7 vuoden kokonaisuus huomioon. Heikkoa on, vaikka asiaa kuinka kääntelisi

Se on hyvin heikkoa oikeasti! Pitää ajatella rahasummia jotka Nybari on saanut tuhlattua alle keskinkertaiseen, se on saavutus se. Ja surkeaan rahankäsittelyyn kun lisätään syntilistaan erittäin huonosti hoidettu juniorityö vuosikaudet niin ei voi olla tyytyväinen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän oikeastaan riippuu vähän Lahdesta. Tai ei oikeastaan, Lahdesta kun ei oikeastaan tule mitään muuta kuin kova tuuli.
Janne Lahti on vähän niinkuin yhden kauden ihme. Miika Lahti on niin hirvittävän ruma ruuhkatukka, että tekisi pahaa katsella sitä omissa riveissä ja Lahti muuten on vain liian Lahti.
Toki jos joku näistä onnistuisi (jälkimmäisestä tätä on kovin vaikea uskoa) heti alkuunsa, niin kansitakki kääntyisi nopeammin kuin kukaan ehtisi todeta "Lahdessa tuulee aina". Ei mulla muuta. Hyvää torstaita vaan kaikille.

Mulla rotsi kääntyi jo aikoja sitten ja olisin ottanut ruuhkatukan. Taisi olla näitä aikoja: JYP passitti Jokerit laulukuoroon - ”Rotta-Lahti kyykytti Jarkko Ruutua” | Jääkiekko | Urheilulehti

Eikä tämäkään huonolta referenssiltä vaikuta:
Oulun Kärpät ‏@OulunKarpatFi 6m6 minutes ago
Miika Lahti vie JYPin 4-2 johtoon. #Kärpät #liiga
 

Stigu

Jäsen
Se on hyvin heikkoa oikeasti! Pitää ajatella rahasummia jotka Nybari on saanut tuhlattua alle keskinkertaiseen, se on saavutus se. Ja surkeaan rahankäsittelyyn kun lisätään syntilistaan erittäin huonosti hoidettu juniorityö vuosikaudet niin ei voi olla tyytyväinen.
Kyllä, ja kuten olen pariin otteeseen paasannut, Nybarin fyrkkamäärä suhteessa muihin jengeihin pienenee lähivuosina. Ei varmasti radikaalisti, mutta pienee kuitenkin.

Olen kelaillut, että mistä löytyisi työelämästä sellainen duuni, että jos onnistuu kerran seitsemässä vuodessa , saa silti pitää duuninsa. Jos joku tietää, kertokaa ihmeessä meikäläiselle, vaikka OT:na.

Vituttaa kyllä katsella esim. Jypin ja Kärppien peliä tänään. Perkele, että on hienoa kamppailua ja hienoja pelaajia. Jypistä pistää silmään Lahti ja Pihlman etunenässä, mutta heidän lisäkseen tuolla on Hännikäistä, Tuppuraista ja Löfmania. Ja siis vitutus tulee siitä, kun miettii milloin IFK pelaa seuraava kerran välierissä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Intressantti pointti: Nyba tekee kovia jatkoa silloin kun koutsina on todellinen ammattikaveri. KJ:n aikana sai jatkot mm. PW-Kousalle. Nyt nämä neljä+Nykopp(ei pidä unohtaa sitäkään). Eli vedetäänkö jotain johtopäätöksiä vai annetaanko olla? Mä vedän seuraavan: Nybari ei yksinään kykene näkemään jatkuvuuden tukijalkoja tai sitten ei saa itsestään irti sitä 'vittu mä haluan tän pysyvän meillä vaikka fyrkkaa palaakin'- vaihdetta. Aavistelen tässä pienen ylimielisyyden siemenen, 'ai et haluu skulata HIFK:ssa tähän hintaan?'. Voin olla väärässä. Nyt kun on ammattimies taustalla vaatii niin mies saa vaihteen silmään ja tulosta tulee. Sattumaa vai salaliittoa?

Lisätään listaan vielä Luttisen Arttu, jonka jatkoa pidän itse vähintään yhtä arvokkaana kuin Pudin tai Nypsin.

Mitä tulee tohon sun pointtiin, niin mä en sitä kyllä ihan täysin osaa allekirjottaa. Kyllä Nybbe on mun mielestä osannut aikas hyvin aina kiinnittää oikeat pelaajat jatkamaan meillä, Liigan sisällä siis. Kankaanperä ja Haataja toki isoja ryssiä tältä osin. Noistahan Haatajan poistuminen sattui vielä KJ:n ajanjaksolle olkoonkin, että poistuminen tapahtui samaan aikaan.

Mä olen käsittänyt, että Nyban ongelmana on laiskuus sitä päivittäistä duunia kohtaan. Äijä tykkää pousailla HIFK:n treeneissä ja matseissa, mutta kun se ei ole hänelle oikea paikka. Nyban pitäisi olla joka liigarundilla tsekkaamassa joku ottelu, missä HIFK ei pelaa. Kyllä valmennus kertoo mielipiteensä sopimuksenalaisista pelaajista, Nybben tehtävä olisi hankkia itselleen tietoa tulevien kausien jengejä varten. Tätä työtä hän ei tee, minkä seurauksena hän on melkolailla täysin sidottu skouttiosaston ja valmennuksen näkemyksiin pelaajista. Kyllä Nyban pitäisi nähdä kauden aikana vähintään 200 matsia joissa HIFK ei pelaa. Toikin määrä taitaa olla aikalailla alakanttiin. Eihän se kyllä ole kauheen kliffa tilanne, että meidän UTJ on täysin riippuvainen valmennuksen tietotaidosta.

Mä olen jo aiemmin kirjoitellut omia näkemyksiäni HIFK:n organisaatiorakenteesta ja sen älyttömyyksistä ja puutteista. Vaikka Nyba onkin keskeinen henkilö monilta osin tässä hirviössä, niin mä oon edelleen käsityksessä, että organisaation tuki Nyballe tämän toimessa UTJ:na ei ole ihan parhaalla tasolla. Tällä viittaan lähinnä hallituksen tekemiin valmentajavalintoihin. Lopulta mulle on ihan sama mikä se HIFK:n menestysresepti on. Jos se vaatii Päävalmentajan joka koutsaa samalla Nybaa, niin hankitaan semmonen sitten joka kerta. Ja tätä ei pidä lukea niin, että Nyba on pyhä lehmä jota ei voisa poistaa organisaatiosta. Totta helvetissä voidaan, ja pitääkin kun oikea hetki siihen koittaa. Mun mielestä se oikea hetki ei vaan ole siinä kohtaa kun työjälki on selkeästi parantunut. Nyba kuitenkin kokosi 14-15 paljon paremman joukkueen kuin 12-13 tai 13-14. Historian surkea urheilullinen menestys on minusta poispyyhitty siinä kohtaa kun tähän Stögö-projektiin lähdettiin Nyba UTJ:na. Surkean historian vaikutus mun silmissä on enää se, että nyt on Nyban viimeinen mahdollisuus. Sen takia mä myös painotan enemmän kehitystä 13-14 => 14-15 kuin ajanjaksoa ennen kulunutta kautta.
 

444

Jäsen
Olen kelaillut, että mistä löytyisi työelämästä sellainen duuni, että jos onnistuu kerran seitsemässä vuodessa , saa silti pitää duuninsa. Jos joku tietää, kertokaa ihmeessä meikäläiselle, vaikka OT:na.
Mä oon kanssa kelaillut, että mistä löytyisi työelämästä sellainen duuni, jonka tuloksia voidaan mitata ilmeisesti vain kerran vuodessa. Ja jos firma ei silloin ollut alansa paras, niin tämä lasketaan epäonnistumiseksi. Kerrothan, kun keksit? Voin vaikka tarjota oluen seuraavan kerran, kun osutaan jäähallille samaan aikaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Täälläkin moni on haikaillut HIFK;lle OIKEATA ammattilaista Utj;ksi kuten Jukka Holtari. Tuollainen kaveri pitäisi naarata meille 10 vuodeksi. Mutta ongelmahan taitaa olla se ettei esim Holtari ole "sisäpiirin" miehiä, osa perhettä, dinojen kaveri jne. Siksi HIFK;n Utj;n hommia hoitaa suojatyöpaikan omaava laiskimus.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka sen viime kädessä määrittää kuka on vastenmielinen? Sinäkö? Ihminen voi näköjään tehdä jääkiekon seuraamisesta itselleen monella tapaa kurjan harrastuksen. "Emmä kattele kun toi pelaa, se on niin vastenmielinen."

Kyllä, minä sen määritän. Tietenkin. Kysehän on mun omasta mielipiteestäni tai -kuvastani jostain henkilöstä. Jokaisella on omat kriteerinsä esim. sen suhteen, millaisia pelaajia HALUAA HIFK:ssa nähdä ja mulla on omat kriteerini. Yllättävän kivasti ovat muuten natsanneet yhteen joukkueen kasaajien kanssa, heh. Näen vuosittain viitisenkymmentä HIFK:n peliä livenä plus tv:stä loput, joten kovin huolissaan mun jääkiekon seuraamisen mielekkyydestä ei tarvitse olla. Varmaan se on muillakin sama, eli seura ja joukkue ennen yksittäisiä pelaajia. Mutta kyllä mä miellyttäviä tyyppejä seuraan huomattavasti mielummin kuin omaan silmään tavalla tai toisella vastenmielisiä.

Nybondas vois kasata jengin, joka nostais kannun keväällä. Se olis kiva ylläri.
 

Stigu

Jäsen
Mä oon kanssa kelaillut, että mistä löytyisi työelämästä sellainen duuni, jonka tuloksia voidaan mitata ilmeisesti vain kerran vuodessa. Ja jos firma ei silloin ollut alansa paras, niin tämä lasketaan epäonnistumiseksi. Kerrothan, kun keksit? Voin vaikka tarjota oluen seuraavan kerran, kun osutaan jäähallille samaan aikaan.
Olet ilmeisesti kunnalla duunissa? Siinä tapauksessa valotan hieman: Vapaassa markkinataloudessa firman tuottavuutta mitataan hyvin yksinkertaisesti tuotos per panos-periaatteella. Eli kuinka paljon firma tuottaa rahaa verrattuna siihen sijoitettuun rahaan. Ja sitä mtataan hyvin tyypillisesti kerran neljännesvuodessa, puhutaan kvarttaalitaloudesta. Eikä tietenkään firman tarvitse olla alansa paras, riittää kun tietty positiivinen trendi on nähtävissä. Mutta voisin kuvitella, että jos firma toimii markkinoilla, joissa on esim. 12 kilpailijaa, ja firman budjetti on vuosi toisensa jälkeen TOP3-luokkaa, ei markkinoiden 6-7's sija tyydytä firman omistajia. Tämä siis vapaassa markkinataloudessa.

Eli rakkaaseen seuraamme ja Karavaanariin vapaasti sovellettuna: Minkä sijan seura saavuttaa tietyllä pelaajabudjetilla? Esim. tällä kaudella IFK:n runkkaripiste maksoi pelaajabudjettiin nähden kolmanneksi eniten, turkulaiset ja en muista mikä muu seura olivat meitä huonompia. Taidettiin olla toiseksi huonoin myös lopullisen sijoituksen perusteella. Ja olemme tuolla listalla häntäpäässä vuosi toisensa jälkeen. Lukuunottamatta kerran 13 vuodessa tapahtuvia nytkähdyksiä.

Otan kylmän Koffin. IFK:n ensimmäisessä kotimatsissa?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisätään listaan vielä Luttisen Arttu, jonka jatkoa pidän itse vähintään yhtä arvokkaana kuin Pudin tai Nypsin.

Ilman muuta! Miten unohdinkaan ikisoturimme! Luttinen on btw Liigatasolla jäätävän haluttu kaveri, joten tästä lisäpointseja Nybbelle.

Mä olen käsittänyt, että Nyban ongelmana on laiskuus sitä päivittäistä duunia kohtaan. Äijä tykkää pousailla HIFK:n treeneissä ja matseissa, mutta kun se ei ole hänelle oikea paikka. Nyban pitäisi olla joka liigarundilla tsekkaamassa joku ottelu, missä HIFK ei pelaa. Kyllä valmennus kertoo mielipiteensä sopimuksenalaisista pelaajista, Nybben tehtävä olisi hankkia itselleen tietoa tulevien kausien jengejä varten. Tätä työtä hän ei tee, minkä seurauksena hän on melkolailla täysin sidottu skouttiosaston ja valmennuksen näkemyksiin pelaajista. Kyllä Nyban pitäisi nähdä kauden aikana vähintään 200 matsia joissa HIFK ei pelaa. Toikin määrä taitaa olla aikalailla alakanttiin. Eihän se kyllä ole kauheen kliffa tilanne, että meidän UTJ on täysin riippuvainen valmennuksen tietotaidosta.

Niin. En mä nyt halua inttää juupas-eipäs tyyliin ja muutenkaan olla v-mäinen nätkyttäjä, mutta tuo yllä kuvaamasi(ostan sen 100%) toiminta on juuri sitä, minkä takia multa ei löydy luottoa, uskoa ja respektiä Nybaria kohtaan enää juuri ollenkaan. It's like this: Nybari on henkeen ja vereen HIFK:n mies. Ei ole muita. Mutta kun mies on päässyt asemaan missä käytellään valtaa JA ollaan vastuussa isoista kuvioista, on käynyt hullunkurisesti-> HIFK:n etu ei olekaan enää se päämäärä vaan nyt se on ylpeilyn aihe, juttu mitä suojellaan viimeiseen asti. Tämä ei missään nimessä ole tarkoituksenmukaista mutta niin siinä on vain päässyt käymään. Muussa tapauksessahan me oltaisiin nähty suoranaisia muutoksia miehen työskentelyssä. Nope, koirat haukkuu edelleen jne.
Kun se pitäisi: pää kolmantena jalkana mennä ympäri lätkäympyröitä, hioa verkostoja aina uudelleen kondikseen, käydä tutustumassa lupaaviin pelaajiin paikanpäällä ja samalla jaksaa koko ajan olla mukana junnuympyröissä tukemassa koutseja ja puhumassa nuoria pelaajia HIFK:n suuntaan muistaen realismin olevan very important factor näissä keskusteluissa.

Saatko kiinni? Ei siis olla hirveän kaukana mutta jotenkin mä näen Nybarin KEHITYKSEN utj:nä junnaavan paikallaan since KJ:n eka kausi. Sen jälkeen ei hommattu brennaneja(viihdyttävä sälli, snif!) vaan höristettiin korvat auki ja kuunneltiin mitä ammattikoutsi tarvitsi ja halusi. Sitten yhtäkkiä oltiinkin mestareita. Sitten tapahtui jotain, hyvänolontunne iski ja yhtäkkiä...niin. Tässä me nyt ollaan. Siksi mä en nosta enää näitä jatkosoppareita kovin korkealle, siksi mä vaadin uutta tuuletusta HIFK:n utj:n pallilla. Pena sai toimia pitkään ja tulos oli laiha. Me ollaan hyvää vauhtia valumassa siihen suuntaan. Nybbe ei vaan yhtä legendaarinen mutta muuten.

Mutta kyllä mä saan kiinni mitä tarkoitit viimeisessä kappaleessa. Nyballahan tässä mennään edelleen ensi kausi joten best of luck. Usko ei ole korkealla mutta toivo sitäkin enemmän. Kaksi vitun ärsyttävää kaveria kun puhutaan ammattilätkästä mutta minkäs teet.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Olet ilmeisesti kunnalla duunissa? Siinä tapauksessa valotan hieman: Vapaassa markkinataloudessa firman tuottavuutta mitataan hyvin yksinkertaisesti tuotos per panos-periaatteella. Eli kuinka paljon firma tuottaa rahaa verrattuna siihen sijoitettuun rahaan. Ja sitä mtataan hyvin tyypillisesti kerran neljännesvuodessa, puhutaan kvarttaalitaloudesta. Eikä tietenkään firman tarvitse olla alansa paras, riittää kun tietty positiivinen trendi on nähtävissä. Mutta voisin kuvitella, että jos firma toimii markkinoilla, joissa on esim. 12 kilpailijaa, ja firman budjetti on vuosi toisensa jälkeen TOP3-luokkaa, ei markkinoiden 6-7's sija tyydytä firman omistajia. Tämä siis vapaassa markkinataloudessa.

Yks snadi ongelmahan tässä tietysti on. Oy HIFK-Hockey Ab meinaa toimii vapaassa markkinataloudessa sen sääntöjen mukaan. Kyllä siellä tuottoa mitataan markkinatalouden sääntöjen mukaan. Ja taitaapa perkele tämä Oy HIFK-Hockey Ab tuottaa vielä ihan hyvin suhteessa suoriin kilpailijoihin. Toki, jos haluamme laajentaa sektorin jääkiekkoseuroista urheiluseuroihin tai jopa vapaa-ajanvietto markkinoihin, niin voi olla, ettei firma enää niin paljoa suhteessa kilpailijoihin tuotakaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Saatko kiinni?

Kyllä mä uskon saavani. Meillä on tässä sinänsä hassu juttu, että meillä on yhtä paljon bisseä, mutta silti mulla on enemmän, mikä sitten lopulta johtaa siihen, että olemalla samaa mieltä samoista asioista me päädytään eri johtopäätökseen ilman, että kumpikaan on väärässä. No ehkä toi ei ole mielipiteen muodostuksessa niin erikoista, mutta tiedemaailmassa se olisi ihan vitullinen ihme. Me oltais tiedemaailman jeesuksia.

Mä ymmärrän ihan täysin miksi sulla ei ole enää luottoa Nybaan. Lähtökohtaisesti ei ole mullakaan. Mun ajatuksenkulku tässä asiassa menee jokseenkin erikoisia mutta kuitenkin ihan loogisia latuja. Ei Nybbe missään nimessä hyvin ole hommaansa pitkällä aikavälillä hoitanut. Edes mä en ole niin sekaisin, että tommosta lähtisin väittämään.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Mutta kyllä mä miellyttäviä tyyppejä seuraan huomattavasti mielummin kuin omaan silmään tavalla tai toisella vastenmielisiä.

Vaikka katselenkin kiekkoa mielummin pelin itsensä kuin pelaajien mielyttävyyden takia, ymmärrän myös sinun näkökantasi. Sorry, ei ollut tarkoitus kuulostaa hyökkäävältä. Olis pitäny varmaan joku hymiö lisätä tohon alkuperäiseen tekstiin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on tässä sinänsä hassu juttu, että meillä on yhtä paljon bisseä, mutta silti mulla on enemmän, mikä sitten lopulta johtaa siihen, että olemalla samaa mieltä samoista asioista me päädytään eri johtopäätökseen ilman, että kumpikaan on väärässä.
Hieno vertaus :D yhtä legendaarinen kuin BOL:n leveyttä syvyyteen. Mutta ei tässä kaukana tosiaan olla. Eikä susta saa mitään Nybarin ikipuolustajan viboja, se titteli menee täällä ihan eri suuntaan. Ehkä me katotaan samaa asiaa katsomon vastakkaisilta puolilta ja se näyttää hieman erilaiselta mutta loppupeleissä ollaan samoilla linjoilla = perkeleen linjadumari! Sen moka!
Jos yhtään avaa näkökulmaani niin mä puolustin mm. Teppoa koko syksyn ja vasta runkkarin 5/6 jaksolla aloin kääntää mielipidettäni. Olin myös syksyn loppuvaiheessa sitä mieltä, että Auvitu on täysin arsesta. Nyt mä fanitan sitä pirun patonkia täysillä. Tällaista se on. Enkä muuten häpeä tätä yhtään. Ne ketkä tulee jeesustelemaan tiedoillaan ja 'mähän sanoin jo silloin syksyllä, että...' on vitun ärsyttäviä tapauksia, turpaansa saavat jos hallilla tulevat tollasta aukomaan.

Jumaleisson. Jos Nyba hommaa meille ensikauden ALKUUN ne puuttuvat palaset mitä 97% täällä esim. kirjottaneista on huomannut niin mä annan isoa vapautus-passia koko kaudesta. Sitten vielä ne tarvittavat reagoinnit puutteisiin kauden aikana ja varaan seuraavaksi patsaan perustukset. Siihen päälle jatkosopparit kauden onnistujille niin mä varaan seuraavaksi kirkon. Näin se fanitus menee.

Mutta juuri nyt mulla on avioeropaperit pöydällä allekirjoitettuna ja Nyben nimi puuttuu niistä. Faija ratkesi loppupeleissä deekikselle, mutta sitäkin pahemmalta tuntuu se tapa millä se lähti rundille: ennen sentään Dodge hurautti pihaan ja takapenkin misut vilautti säärtä ja iski silmää kun mutsi ei katellut. Nyt sieltä tuli se vitun prius ja kuskina oli esapirneksen näköinen kaveri joka kuunteli yötä. Perhe itki ja mä oksensin salaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka katselenkin kiekkoa mielummin pelin itsensä kuin pelaajien mielyttävyyden takia, ymmärrän myös sinun näkökantasi. Sorry, ei ollut tarkoitus kuulostaa hyökkäävältä. Olis pitäny varmaan joku hymiö lisätä tohon alkuperäiseen tekstiin.

Mahtavaa! Enkä ottanut itseeni "hyökkäystäsi" kuin korkeintaan HIFK:n dynastian verran :).

Se saattaa olla sillä tavalla, että kun pelillinen anti on vuodesta toiseen vähän sinne päin tai "kerran viikossa saunan jälkeen", on enemmän aikaa ottaa kantaa tällaisiin oikeasti sivuseikkoihin. Toisaalta, koska kysymyksessä on mitä suurimmassa määrin tunnelaji (ainakin itselleni), tarvitaan tyyppejä, joissa on sitä jotakin. Ja jos jossakin henkilössä on enemmän sellaista, johon ei voi mitenkään samaistua tai eivät edusta itselle HIFK:ta, on vaikeampaa olla joka solulla messissä. Näin siis minun kohdallani. Tuskin edustan ainoata näkökulmaa, mutta tuskin myöskään olen yksin fiilisteni kanssa. Järjellähän on näissä asioissa tosi vähän tekemistä eivätkä ne välttämättä näyttele mitään roolia lätkän ulkopuolisessa elämässä. Vaikka juntteja en kyllä kestä missään olosuhteissa. Rauhaa ja rakkautta!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oon monesti ennenkin sanonut: ihannemaailmassa lätkäfanin ei tarvitse välittää hevonvittua siitä ketkä istuvat seuran hallituksessa ja kuka on kenen kaveri ja miksi? Pääasia on se, että homma kaukalossa toimii. Kuulun niihin tyyppeihin, joiden puolesta HIFK:n hallituksessa voivat istua vaikka Aira Samulin, Vladimir Putin ja Timo TA Mikkonen, jos joukkue tekee jäätävää jälkeä kaukalossa. UTJ:ksi mulle kelpaa Suzki tai hallin vaksi, jos hän kokoaa kovan jengin. Niinpä loppupeleissä musta ei aidosti ole kovin kiinnostavaa ja hedelmällistä keskustella UTJ:n henkilöstä tai hallituksen kokoonpanosta. Kun ostan lipun HIFK:n matsiin, menen katsomaan kulloisenkin valmentajan liidaamaa kiekkojoukkuetta. En UTJ:ta tai hallitusta.

On siis masentavaa, että näitä tausta-asioita joutuu täällä kelailemaan. Kun leffafani ostaa lipun uuteen Bondiin, hän olettaa saavansa rahalleen sellaisen vastineen, että kulloinenkin Bondin esittäjä seikkailee näyttävästi ja käy naisissa. Bond on brändi, joten vaikka näyttelijä vaihtuu, roolihenkilö on aina samanlainen machomouhoaja. Se, kuka on hoitanut leffan rahoituksen, cateringin tai valaistuksen, jopa herranjumala ohjauksen on täysin yhdentekevää! Paitsi, jos tilanne menee siihen, että Daniel Craig möheltää huonoissa lavasteissa epäuskottavaa tarinaa pelastaessaan Ransu-koiraa Tohlopin käytäviltä ja Bond-naisetkin ovat seinästä revittyjä hirviöitä. Lisäksi sivuosien esittäjät ovat jostain selittämättömästä syystä kaikki kääpiöitä (he eivät maksa paljon). Kyllä silloin rupeaa pikkuhiljaa kiinnostamaan sekin, kuka tästä kaikesta vastaa! Kuka pilasi meidän HIFK-Bondin? HIFK:n pitäisi olla samanlainen brändi kuin Bond. Vaikka miehitys vaihtuu, meno säilyy samana! Mä haluaisin istua penkissä, syödä poppareita, hurrata taklauksille, ylilyönneille ja myllyille ja sen lisäksi vielä 3 pinnan voitoille. Joten jos kausi 15/16 on hyvä, ei ole ehkä syytä miettiä vaihdoksia. Mutta jos kohellus jatkuu, pitää kaivaa esille ne. jotka tästä vastaaavat. Kuka on tuottanut, ohjannut ja käsikirjoittanut tätä scheibaa viimeiset 7v? Timo Koivusalo?
 
Siis ehdotetaanko tuossa yllä, että Nyballe annetaan yhtä monta ottoa IFK:n kanssa, mitä ohjaajat, valaisijat ja cateringväki saavat jokaista Bondia tehdessään? Joko toi on ihan totaalisen paska vertaus tai sitten usko on ihan mielettömän kova.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös