Mä olen kyllä todella luottavainen ensi kauden suhteen. Nyt Puustisen jatkon myötä kaikki tärkeimmät palaset on saatu joukkueessa pidettyä. Runko pysyy hyvin kasassa ja viime kaudella flopanneista ja "flopanneista" pelaajista pitäisi kassaan vapautua kivasti euroja vahvistamaan viime kaudella jengiä kiusanneita puutteita. Nybbe on omalla toiminnallaan saattanut itsensä asemaan, missä ihan muutamalla hankinnalla meillä on ihan oikeasti helvetin kova rosteri kasassa. Nyt vaan pitää enää hankkia ne puuttuvat palaset. Muistelisin, että jossain välissä ilmoitettiin sopimuksia olevan 25 kappaletta. Alla merkittynä ne, joista on seuran osalta jossain kohtaa tullut vahvistus.
Zaborsky - Ramstedt - Rask
Puustinen - Elkins - X5
Luttinen - Nykopp - Ikonen
X7 - X4- Åsten
+ Leino, Lamberg, Saarelainen
X1 - Taipalus
Grillfors - Auvitu
Generous - X3
X6
+ X8, X9, Moberg, Heikkinen
X2
Lankinen
+ Heljanko
Kyllähän tosta lukumääräisesti vielä ukkoa puuttuu, pakko myöntää. Ohessa omat toiveet puuttuviksi palasiksi, osa vaihtoehdoista taitaa tosin olla täysin saavuttamattomissa;
X1 = Puolustuksen johtaja. Pelaaja, jonka tuleminen joukkueeseen kasvattaa muita puolustajia vähintään 10cm.
Melart, Järvinen, Laakso, Hersley, Nakladal
X2 = Kokenut jo tasonsa osoittanut maalivahti Lankisen kaveriksi. Ehdottomasti kierrettävä kaukaa kaikki pitkän sairaslistan omaavat maalivahdit.
Irving, Salak, Engren, Säteri
X3 = Kiekollinen pakki joka ei pelkää antaa myös kovuutta
Porseland, Mozik, Roth, Kivistö
X4 = Nelosen erikoismies. Kokoa, kovuutta ja asennetta. Olli Jokinen 2010-luvun Christian Ruuttuna tähän rooliin olisi ihanuutta, mutta lienee valitettavasti utopiaa.
X5 = Kärkiketjujen laitahyökkääjä joka tuo lisää taitoa hyökkäykseen.
Keränen, Aaltonen, Polak, Umicevic, Huml
X6 = Kokemusta porukkaan tuova allaround pakki, nykypäivän Kurvinen.
Viitanen, Vallin, Laurila
X7 = Puolustuspelaamista, taklauksia ja torikokouksia.
Partanen, Ahtola, Kolehmainen, Tyrväinen
X8 & X9 = Pelipaikkaa kärkkyvä nuori puolustaja. Upgrade Teppo-Nyqvist-Salmi-akselille.
Vainio, Auvinen, Lukka
Se on kyllä pakko sanoa, että en mä oikeen syty näistä huhutuista Saarisista, Somervuorista, Koivistoista ja kumppaneista.