HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 081
  • 2 098

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tämä nyt tulee väärään ketjuun mutta paljon on moni nimimerkki kirjoitellut siitä että Nybarin touhuista puuttuu ns. "punainen lanka", selkeä strategia ja näkemys mitä kohti mennään. Itse näen asian niin että "isot pojat" kuten Everiltä & kumppaneilta puuttuu urheilulliseen menestykseen pohjautuva strategia koska nyt pöydällä oleva uusi Areena vie energian ja ajan. Ja koska "ylhäältä" asti ollaan kuin lastu laineella muissa kuin Areena-asioissa on lopputulos tämä mitä ollaan vuosikausia jo nähty. Nybari saa puuhastella rauhassa kun esimiehet eivät puutu asioihin eikä Nybarilla itsellään ole hajuakaan sanoista strategia, suunnitelmallisuus ja päämäärien saavuttaminen. Tehdään vähän sinne sun tänne ja toivotaan että joskus natsaisi. Loppujen lopuksi tämä ei edes ole Nybarin syytä vaan hänen esimiehensä jotka antavat tämän tapahtua. Vähän niinkuin laittaisi terveyskeskuksen vahtimestarin tekemään vaativia sydänleikkauksia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toisaalta HIFK pelaa edelleen DDR:ssä, koska meille on aina riittänyt se olemassa oleva. Turha tässä on mitään halleja suunnitella, kelpaahan tässä Nordiksella oleilla vaikka maailman tappiin. Harkimosta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin hän on aina uskaltanut tavoitella suuria, mikä meidän organisaatiosta on puuttunut täysin. Mitään talviklassikkojakaan ei olisi koskaan pelattu, mikäli se olisi meidän officesta ollut kiinni. Siksi ainakin minä olen erittäin tyytyväinen Valtasen ja Everin toimiin. Seuraan virtaa rahaa ja markkinointi ollut hyvällä tasolla. Garden kruunaa toteutuessaan koko homman. Lisäksi urheilulliset asiat eivät HIFK:ssa kuulu Everille sentin vertaa, joten sikälikin outoa kritiikkiä häntä kohtaan. Valtasen toimia voi kyseenalaistaa Nybondaksen osalta, mutta toisaalta Nybondashan aloitti hyvin ja kehityskaari huipentui mestaruuteen, joten tavallaan ymmärrän, että Tompan kanssa ollaan oltu kärsivällisiä. Jos tahti urheilupuolella ei muutu pian, muutoksia on tapahduttava, se on ihan selvä.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ja niin kauan kuin liigassa jaetaan pisteitä voitoista, urheilujoukkueen ykkösprioriteetti pitäisi olla urheilullinen menestys. Ei hallien rakentaminen tai muut sivubisnekset. Tappara on varmaankin tylsä jengi kaukalon ulkopuolella. En muista edes Tampereella pörrätessäni nähneeni Tapparaa katukuvassa. Tarkoitan porukkaa seuran asusteissa, mainontaa etc. Ilves näkyy hyvin ja niillä on aika raflaavaakin markkinointia. Tästäkin huolimatta Tylsä-Tappara, joka pukertaa Hakametsässä lätkää, menestyy siinä mikä on olennaisinta. Ja saa varmasti myytyä Hakametsään tikettejä. Katsojille ja aidoille faneillehan sitä hommaa tehdään.

Mä en kyllä ymmärrä miksi nämä kaksi asiaa pitäisi esitellä jotenkin toistensa vastinpareina. Ylipäätänsä mä haluaisin viedä hallituksen puuttumisen urheilulliseen puoleen ihan minimiiin. Linjan määrittäminen, taloudellisten resurssien varmistaminen ja tulosten tarkistaminen tietyin aikavälein. Poikkeustapauksia varten hallituksella pitää ilman muuta olla veto-oikeus UTJ:n touhuihin. Näiden tapausten pitää toki olla niin poikkeuksellisia, että veto-oikeuden käyttäminen käytännössä aina tarkoittaisi UTJ:n vaihtumista. Esimerkkinä tulee mieleen esimerkiksi tilanne, missä urheilullisilla perusteilla kauteen tulee useampi kuin yksi päävalmentajan vaihto. Muuten mun mielestä on ihan oikein, että hallitus keskittää voimavaransa nimenomaan Helsinki Garden tyyppisiin hankkeisiin.

Pitää muistaa, että tuo Tylsä-Tapparakin on mukana puuhaamassa jäähallia. Toki lähtökohdat ovat kovasti erilaisia, mutta kyllä siellä on ainakin ollut myös Tapparan edustajat voimakkaasti mukana suunnittelemassa Tampereelle uutta jäähallia. Siellä on nyt hetkellisesti urheilullinen puoli mainiossa kunnossa, mikä luonnollisesti helpottaa kannattajien oloa ihan suunnattomasti. Mutta ei silti sovi unohtaa sitä, että kaudella 2011-2012 tämä samainen Tappara sijoittui sijalle 12. Suhdannevaihtelut vaan tuppaavat Liigassa olemaan perkeleen nopeita, eikä mikään seura ole niille immuuni. Lopulta HIFK:n tavoitehan pitäisi olla nimenomaisesti keksiä lääke näihin suhdannevaihteluihin ja varmistaa oma taso vakio välieräjoukkueeksi. Itseasiassa Garden olisi ihan loistava juttu osana tätä tavoitetta.

Valtasen toimia voi kyseenalaistaa Nybondaksen osalta, mutta toisaalta Nybondashan aloitti hyvin ja kehityskaari huipentui mestaruuteen, joten tavallaan ymmärrän, että Tompan kanssa ollaan oltu kärsivällisiä. Jos tahti urheilupuolella ei muutu pian, muutoksia on tapahduttava, se on ihan selvä.

Ei kai Valtasella ole mitään valtaa Nybondasiin, vaikka onkin organisaatiossa korkeammalla postilla. Mnä ainakin olen käsittänyt, että HIFK:ssa on urheilu ja talous eriytetty toisistaan niin totaalisesti kuin se on mahdollista. Eli siis Valtasella ei riittäisi natsat Nyban potkimiseen vaikka mieli tekisikin. Siitä mulla ei ole mitään tietoa, onko Valtsulla intohimoa Nyban potkimiseen vai eikö.
 

Stigu

Jäsen
. Mitään talviklassikkojakaan ei olisi koskaan pelattu, mikäli se olisi meidän officesta ollut kiinni. Siksi ainakin minä olen erittäin tyytyväinen Valtasen ja Everin toimiin. Seuraan virtaa rahaa ja markkinointi ollut hyvällä tasolla. Garden kruunaa toteutuessaan koko homman.
Mä en taas ymmärrä, mitä hyötyä mulle IFK-fanille on siitä, että seuraan virtaa rahaa, markkinointi on hyvää ja Garden kommer. Jos mua kiinnostaisi kassavirrat, seuraisin pörssiä, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hyvä markkinointi, seuraisin mainoksia, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hienot rakennukset, seuraisin arkkitehtuurisia trendejä, en IFK:ta. Mä haluan seurata IFK:ta, joka pelaa lätkää, on Liigan värikkäin valopilkku ja vielä pelaa voittavaa lätkää.

IFK:ssa on erittän pahasti epäbalanssissa tuo taloudellinen ja urheilullinen puoli. Taloudellisella puolella on ammattilaisia, urheilupuolella amatöörejä. Sen takia olen sanonut jo varmaan 5 vuotta sitten, että urheilullinen puoli ei lähde lentoon ennenkuin seura sukeltaa kunnolla taloudellisella puolella. Tähän uskon edelleen. Vaimoni edesmenneen isoäidin sanoin: Tuhkasta nousee Penis-lintu.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Stigun kanssa samaa mieltä. Jos HIFK jääkiekkojoukkuuena ei sytytä, herätä tunteita, menesty jne niin ei kiinnosta paskaakaan vaikka halli jossa pelaavat olisi maailman uudenaikaisin ja hienoin. Mielummin joku Keklu II;nen ruoriin, pelataan Nordiksella ja ollaan aina kärkikahinoissa. Ketä kiinnostaa ulkoiset fasiliteetit jos sisältö on paskaa?!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä en taas ymmärrä, mitä hyötyä mulle IFK-fanille on siitä, että seuraan virtaa rahaa, markkinointi on hyvää ja Garden kommer. Jos mua kiinnostaisi kassavirrat, seuraisin pörssiä, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hyvä markkinointi, seuraisin mainoksia, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hienot rakennukset, seuraisin arkkitehtuurisia trendejä, en IFK:ta. Mä haluan seurata IFK:ta, joka pelaa lätkää, on Liigan värikkäin valopilkku ja vielä pelaa voittavaa lätkää.

Just näin. Tämä on myös oma näkemykseni. Ihmisillä on erilaisia lähestymiskulmia HIFK:honkin. Olen sen verran kerettiläinen, että mua kiinnostaa HIFK:ssa vain lätkä. En esimerkiksi ryhdy katsomaan kotimaista jalkapalloa sen vuoksi, että HIFK nousi Veikkausliigaan. Mulle HIFK = lätkä ja lätkä = puhdasta viihdettä, irti arjesta. En ole edes Gardenista hirveän kiinnostunut, koska menen katsomaan aina vaan lätkää. Matsia joka kestää 3 x 20 minsaa. On ihan kivaa, jos ja kun penkit on hienot, screenit on upeat ja palvelu pelaa. Mutta sanottakoon niin, että ennemmin kävisin katsomassa menestyvää ja räiskyvää HIFK:ta Nordiksella kuin väritöntä keskitason HIFK:ta Gardenissa. Oon ryöstänyt tämän vertauksen eräältä pitkänlinjan narrifanilta, joka ei koskaan syttynyt Jaffala-areenalle. Menestyshän nimittäin loppui siellä kuin seinään juuri siinä saumassa, kun joukkue muutti wanhasta hallista veks. Hjallis uskoi pitkään, että porukka käy katsomassa lätkää hienon hallin takia. Fanit taas olivat kokeneet suurimmat hetkensä Nordiksella. No, aika tekee tehtävänsä tässä. Ehkä uudella hallilla vähän aikaa vedetään jengiä, mutta väittäisin HIFK-fanien olevan niin perinnetietoisia, että lätkää sitä ensisijaisesti mennään katsomaan. Mua kiinnostaa Garden niin vähän, että en ole seurannut oikeastaan ollenkaan sen hankkeen edistymistä. Koko fokus on aina menossa olevassa kaudessa.

Olen siis itse yhtä tylsä kuin Tappara. Kiinnostunut vain pelistä, en puitteista. Enkä taustahenkilöistä - paitsi silloin kun on pakko. Mua kiinnostaa paljon enemmän se, kuka on HIFK:n tuleva ykkösveskari kuin se kuka on Nyban seuraaja.

edit: Kyynikko näköjään samalla astialla!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun kerran tuli taas tällekin palstalle kirjauduttua (ollaan oltu lomilla jo kauan) niin moikataan sitten kollegoita. Teillä on siitä hieno seura, että on periaatteessa yksi ketunturkin hailee missä pelaatte, kolmesta viiteen tuhatta varttunutta rouvaa ostaa kausarin vaikka halliin mahtuisi 2000 ihmistä. Loput sitten sanoo ruotsiksi "peijakas" lähtee bingoon ja omistamiensa kausarien lisäksi ostaa seuraavan matsiin pari irtolippua josko niillä kausarien lisäksi näkisi Hifk:n pelaavan. Jos ei näe niin eihän sekään haittaa, ensi viikko on uusi viikko.

Mitä tuohon Gardenin tulee niin harvinaisen kivinen tie, ihan sam kuin oli areenan kanssa. Aina kun pääset vähän eteen, joku urpo vetää pari takaisin. Kun sitten saadaan vielä vaalit mukaan niin veikkaan Everin olevan kohta kalju. Sama juttu kävi Hjallikselle, mutta Hjallis neuvotteli pirun kanssa diilin, jättivät tukan ja veivät leuan.

Kyllä se Garden sieltä vielä tulee. Mutta edes Garden ei minusta ole se iso juttu. Katselin äsken urheilutuua ja Jari Litmanen puhui jostakin klassikosta tms. Kait sellaisia muuallakin on, jopa isompia kuin meillä, mutta meiltä se nyt puuttuu. Tarkoitan siis paikallisia, tulkaa te hyvä poika pelata venäjä-liiga tai antakaa venäjä liigä kohdata loppu ja jatketaan keskinäistä tappelua. Ihan sama mikä liiga tai halli, kesälomille lähtiessä kaipaan paikallista. Kausi oli kiekkoilullisesti hieno, mutta jotakin puuttui....
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Siitä varmasti 100% HIFK-faneista on samaa mieltä, että mielummin katotaan menestyvää ja räiskyvää joukkuetta Nordiksella kuin väritöntä keskitason jengiä Gardenissa. Mutta onhan siinä muistakin vaihtoehtoja. Paras olisi menestyvä ja räsikyvä HIFK Gardenissa ja huonoin väritön keskitason porukka Nordiksella. Itseasiassa meillä on aika pitkälti toi jälkimmäinen ollut viimeiset vuodet kasassa. Tällä kaudella mun silmään näkyi paljon merkkejä siitä, että ensi kaudella meillä voisi jo olla menestyvä ja väritön jengi Nordiksella. Toisaalta räiskettäkin siellä oli vähän nähtävissä, joten ehkä kahden kauden päästä onkin jo menestyvä ja räiskyvä HIFK Nordiksella. Tässä kehityksessä mun silmään Garden on kiinnostava, oikeanlainen ja merkityksellinen osa jatkumoa.

Suon toki jokaiselle oman tavan seurata HIFK:ta. Jokainen meistä seuraa tätä hommaa omista lähtökohdistaan ja omasta vinkkelistään. Kaiketi me kaikki kuitenkin lopulta samaa asiaa kaivataan ja halutaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaiketi me kaikki kuitenkin lopulta samaa asiaa kaivataan ja halutaan.

Tästä ei kahta sanaa ja parashan olisi (kai?) räiskyvä jengi uudessa hienossa hallissa. Mutta onko kukaan muu veli/sisko ajatellut siltä vinkkeliltä, että kun HIFK tosiaankin tunnetaan sanan varsinaisessa merkityksessä perinneseurana, niin Nordiksen liikuttava halli on valtavan iso osa tätä perinnettämme? Mulle ei ole helppo pala lähteä vanhalta kunnon Nordikselta, vaikka olisi kuinka hieno ja makee mesta! Osa vanhaa HIFK:ta kuolee sillä hetkellä, kun paikka muuttuu. Voi olla, että tämä näkemykseni on hieman yltiöromanttinen ja tunteella vedetty, mutta enpä voi muutakaan sanoa, kun rehellinen olen. Snif. Nordiksella on ihmetelty corndogeja ja muuta maailman menoa aika helvetinmoinen aika yhteenlaskettuna. Laskettiin joskus 2010 paikkeilla frendini kanssa kuinka kauan on tullut vietettyä Nordiksella - laskekaapa kukin huviksenne osaltanne, lukemasta tulee liki mielisairas! Otetaan vaikka imaginäärisesti 10-11 kautta eli päästään aika lähelle kolmeasataa ottelua, jos kaikissa olisi käynyt. Siihen päälle tietenkin harkkamatsit sun muut. Yksi matsi on palttiarallaa 3 tuntia lusimista ja 300 matsia on 900 tuntia eli 37,5 vuorokautta. Ja sitä rataa...

bozik: Hauskaa kun ehdit välillä tänne! Kuten huomaat, täällä on kaikki ennallaan. Tuntuu ihan kuin musta puuttuisi osa, kun emme pääse yhdessä tuskailemaan jengiemme käsittämättömän huonoa panos/tuotos -taivallusta kotimaan liigassa. HIFK ja Jokerit yhteensä ovat hakanneet 2000-luvulla hirvittävät hillot liigajoukkueisiinsa todella vaisuin yhteenlasketuin(kin) tuloksin. Joudumme tällä hetkellä täysin yksinämme pitämään pystyssä Stadilaisen leuhkan urpouden lippua!
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
..... Mutta edes Garden ei minusta ole se iso juttu. Katselin äsken urheilutuua ja Jari Litmanen puhui jostakin klassikosta tms. Kait sellaisia muuallakin on, jopa isompia kuin meillä, mutta meiltä se nyt puuttuu. Tarkoitan siis paikallisia, tulkaa te hyvä poika pelata venäjä-liiga tai antakaa venäjä liigä kohdata loppu ja jatketaan keskinäistä tappelua. Ihan sama mikä liiga tai halli, kesälomille lähtiessä kaipaan paikallista. Kausi oli kiekkoilullisesti hieno, mutta jotakin puuttui....

Hyvä bozik, yksi harvoista asioista, mistä t o d e l l a nautti viime kaudella kaikesta muusta surkeudesta huolimatta oli se, että Nordenskiöldinkadun hallissa ei tarvinnut kertaakaan kuunnella ja nähdä yhtään suippoleukaa. Toinen puoli, haistakaa v....u -huutojen puuttumisen ansiosta kesti erinomaisesti katsella & kuunnella jos jonkinlaisia maitotonkkien paukuttajia.

Yksi mahorkkahalli saa riittää. Pysykää vain poissa, ihan kaikki. Aina ja kaikkialta. Ei kiinnosta pätkääkään.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun täytyy kompata tuota Aurinkotuulta nyt ihan kybällä. Vaikka ymmärrän hyvin että vanhat patut kaipaa sitä aikaa kun pelattiin hyviä paikallisotteluita, niin nuo viime vuodet aiheuttivat kyllä sen että en jää minäkään kaipaamaan. Se ei kuitenkaan koskaan enää tule olemaan sitä rehellistä paikalliskamppailua, ei kentällä eikä katsomossa. Joten toivotan myös onnea sinne mahorkkahalliin, pysykäähän siellä vaan ja oikein paljon menestystä sinne. Ei tarvitse tulla takaisin.

Toivottavasti ensi kaudella on tuo menestyvä (vaikkakin väritön) jengi jäällä. Kyllähän se jo nähtiin että kun mikkihiiret menestyi niin katsomossakin viihtyi vaikkei nähtykään brändilätkää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No mutta - ei esimerkiksi legendaarisesta 2011 -playoffsarjasta narreja vastaan ole kuin 4 vuotta! Se kevät päättyi lopulta mestaruuteen ja käsi sydämelle: eikös mestaruudesta tehnyt aivan erityisen se, että pudotettiin matkalla nimenomaan narrit 4-3? Ja Talviklassikoiden kävijämäärätkään eivät valehtele. Sosiaalista tilausta paikallisille on. Jatkoaika on yyberfanien mesta, minä muiden muassa. Meillä on vähän eri säännöt ja säädöt kuin sillä suurella yleisöllä, joille lätkää kuitenkin tehdään. Ja päätellen hallien täyttöasteesta Jok-HIFK -matseissa molemmissa halleissa - kyllä kunnon paikallisväännöt kiinnostavat.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
No mutta - ei esimerkiksi legendaarisesta 2011 -playoffsarjasta narreja vastaan ole kuin 4 vuotta! Se kevät päättyi lopulta mestaruuteen ja käsi sydämelle: eikös mestaruudesta tehnyt aivan erityisen se, että pudotettiin matkalla nimenomaan narrit 4-3? Ja Talviklassikoiden kävijämäärätkään eivät valehtele. Sosiaalista tilausta paikallisille on. Jatkoaika on yyberfanien mesta, minä muiden muassa. Meillä on vähän eri säännöt ja säädöt kuin sillä suurella yleisöllä, joille lätkää kuitenkin tehdään. Ja päätellen hallien täyttöasteesta Jok-HIFK -matseissa molemmissa halleissa - kyllä kunnon paikallisväännöt kiinnostavat.

Näin juuri. Kyllä liiga-aikoina parhaat kicksit sai poikkeuksetta paikallispelien voittamisesta. Eiköhän teidänkin leirissä voitot narreista maistunnet sina paremmalta kuin voitot maakunta-joukkueista? Päinvastoin, tappiot niissä vituttivat eniten. Kesti puoli vuotta ennen kuin pystyin katsotaan koosteen SEN puolivälieräsarjan game 6:sta.

On kyllä ihme porukkaa, jos ei toivo niitä kunnon paikallisvääntöjä takaisin. Pari viime vuotta oli mitä oli, mutta syksyyn 2012 asti käytiin lähes poikkeuksetta hyviä vääntöjä, joita voi vain ikävöidä.
 

Stigu

Jäsen
On kyllä ihme porukkaa, jos ei toivo niitä kunnon paikallisvääntöjä takaisin. Pari viime vuotta oli mitä oli, mutta syksyyn 2012 asti käytiin lähes poikkeuksetta hyviä vääntöjä, joita voi vain ikävöidä.
Vaikka JD hieman toistaakin itseään (hymiö), niin ikävähän noita paikallisvääntöjä tosiaan on. Lukuunottamatta case Kyykkypaskan jälkeistä aikaa. Ja tähän aikakauteen ja sen erittäin pahaan vereen on kyllä syyllinen myös IFK. Tuo aikakausi edustaa toivottavasti IFK:n historiassa alinta pohjanoteerausta ikinä, sillä IFK oli oikeastaaan brändinsä irvikuva.

No se siitä. Jos IFK saisi vaikkapa parissa vuodessa tehtyä jonkinlaisen ryhtiliikkeen, ja nousisi Liigan kirkkaimpaan kärkeen, olisi kyllä hienoa aloitaa paikallispelit puhtaalta pöydältä. Olettaen tietysti että Ilmalan tuhlaajaveli saapuu myös parin vuoden kuluttua häntä koipien välissä kotiin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yin & Yang, Viha & Rakkaus, Musta & Valkoinen. Kyllä vastakohtaisuuksia tarvitaan mun mielestäni. Ymmärrän toki niitäkin, jotka eivät narreja kaipaa, mutta mielestäni se on liiallista narripakan ihon alle päästämistä, jos niistä niin paljon välittää että haluaa heidän poissaoloaan. Verivihollisen kanssa saa isoimmat elämykset. Se miten vittumaista on hävitä paikallinen, huh! Ja se miten hienoa on voittaa paikallinen! Mulla ainakin sen ratkaisevan vikan talviklassikon jälkeen viime keväänä oli suunnilleen vastaavanlainen euforia kuin mestaruuden jälkeen. Olin puoli metriä irti maasta - voitettiin talviklassikko ja jätettiin seinälle lukemat 106-105 - massiivinen fiilis! Se ei olisi ollut mahdollista ilman viharakkaussuhdetta naapuriin.

HIFK-Bluesista ei koskaan tule kunnon paikallista. Osittain senkin vuoksi, että Espoon halli on HIFK:n toinen kotihalli. Fanimäärämme on niin massiivinen. Paikallisissa pitää olla se koko mystinen paketti: jään tapahtumat, historian painolastit, tutut naamat toisissa faneissa, päiväkausien vittuilu puolintoisin, tasamääräiset raivokkaat fanikatsomot....aijai! Bluesin kanssa on hyviä vääntöjä jäällä, mutta siinä kaikki.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä en taas ymmärrä, mitä hyötyä mulle IFK-fanille on siitä, että seuraan virtaa rahaa, markkinointi on hyvää ja Garden kommer. Jos mua kiinnostaisi kassavirrat, seuraisin pörssiä, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hyvä markkinointi, seuraisin mainoksia, en IFK:ta. Jos mua kiinnostaisi hienot rakennukset, seuraisin arkkitehtuurisia trendejä, en IFK:ta. Mä haluan seurata IFK:ta, joka pelaa lätkää, on Liigan värikkäin valopilkku ja vielä pelaa voittavaa lätkää.

Ymmärrän täysin pointtisi, mutta nuo luettelemasi asiat ovat sellaisia, jotka mahdollistavat urheilullisen menestyksen tavoittelun säännöllisesti. HIFK:n kohdalla voidaan tosin käyttää muotoa "pitäisi mahdollistaa". Mun pointti oli se, että miksi osa porukasta haluaa heivata nämäkin tyypit, jotka hoitavat duuninsa hyvin? En minäkään tiedä, onko Valtasella natsoja Tompan suhteen, eikä missään tapauksessa voi fuduista yksin päättää. Mutta kyllähän nämä henkilöasiatkin tj:lle kuuluvat, eli siksi mainitsin hänet tuossa yhteydessä.
 

Stigu

Jäsen
Mun pointti oli se, että miksi osa porukasta haluaa heivata nämäkin tyypit, jotka hoitavat duuninsa hyvin? En minäkään tiedä, onko Valtasella natsoja Tompan suhteen, eikä missään tapauksessa voi fuduista yksin päättää. Mutta kyllähän nämä henkilöasiatkin tj:lle kuuluvat, eli siksi mainitsin hänet tuossa yhteydessä.
Ymmärrän, ja olen samaa mieltä. Siis tuo epäbalanssi talouspuolen ja urheilupuolen puolella on iso, eikä sitä kannata korjata hankkimalla tomnybondasta myös talouspuolelle. Tilanne on ongelmallinen, koska firma voi kaikenkaikkiaan ilmeisesti ihan hyvin, ainoastaan urheilupuoli sukeltaa.

No, täällä me veivaillaan näitä samoja ongelmia aina tähän aikaan kaudesta, kun Liigan parhaat seurat taistelevat mestaruudesta. Prkl.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No, täällä me veivaillaan näitä samoja ongelmia aina tähän aikaan kaudesta, kun Liigan parhaat seurat taistelevat mestaruudesta. Prkl.

Nimenomaan! Meillä on aikaa miettiä kuka idiootti on päättänyt tämän uusimman Bondin kuvauspaikan! Onhan Forssa siis kiva suomalainen pikkukaupunki, mutta joku roti kuitenkin...

Jymäkkä: Selvyyden vuoksi mainittakoon, että olen kanssasi talouden suhteen samoilla linjoilla ja Valtastahan ei ole mitään syytä vaihtaa, kun HIFK tekee tulosta. Järki sanoo kuitenkin, että jotenkin tuo vanha HIFK ry/Nyba heidän mandaatillaan -kuvio pitäisi räjäyttää. Urheilullinen puoli on se, mikä mättää ja siinä katseet kääntyvät Nybaan. Joka on puolestaan hallituksen luottomiehiä. Mutta vitut näitä nyt jaksa niin hirveesti kelailla. Tämä kausi on lusittu. Oma pointtinihan alunperin oli se, että mulle kelpaa HIFK:n utj:ksi vaikka Mikki Hiiri ja hallituksessa voi istua lauma hänen äpärälapsiaan tai muita sukulaisiaan vaikka millä kytkyllä - kunhan homma kulkee kaukalossa ja meikäläisen ei tarvitse funtsia taustakuvioita ollenkaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Juu, varma kevään merkki: tosijengit pelaa mestaruudesta, meillä etsitään syyllisiä miksei HIFK kuulu tosijengeihin ja kulutetaan aikaa Stiga-ukkoiluun, kuka tulee, kuka lähtee, ja kenen kanssa on soppari muttei siltikään pelaa peliäkään Nordiksella ainakaan petopaidassa. Ja sama taas 2016. Fågelit sjungaa ja gimmat joraa, ainakin Oulussa ja Mansessa.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, varma kevään merkki: tosijengit pelaa mestaruudesta, meillä etsitään syyllisiä miksei HIFK kuulu tosijengeihin ja kulutetaan aikaa Stiga-ukkoiluun, kuka tulee, kuka lähtee, ja kenen kanssa on soppari muttei siltikään pelaa peliäkään Nordiksella ainakaan petopaidassa. Ja sama taas 2016. Fågelit sjungaa ja gimmat joraa, ainakin Oulussa ja Mansessa.

Ja odotellaan messiasta. Tuliskohan OJ....? Tuska ja Kärsimys!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mielenkiintoista nähdä reagoiko Nybari mahdolliseen SBA:n Liigapaluuseen... vaikkei Rocky wanhana herrasmiehenä käskytä tai edes suvaitse mitään sikailuja kaukalossa niin saattaa ensi kaudenkin potentiaalinen kultakuuppa Zabo olla tämän härkämäisen partaveikon saalislistalla :)

Toiveissa olisi, että IFK:llekin joku karju tulisi ennen kauden alkua. Brändi (jos sitä vielä joku pitää yllä??) vaatii sellaista hankintaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Toiveissa olisi, että IFK:llekin joku karju tulisi ennen kauden alkua. Brändi (jos sitä vielä joku pitää yllä??) vaatii sellaista hankintaa.

No kunhan nyt ensin tulisi 5kpl niitä TASOKKAITA pelaajia niin katsellaan testopää-osasto kauden mittaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista nähdä reagoiko Nybari mahdolliseen SBA:n Liigapaluuseen... vaikkei Rocky wanhana herrasmiehenä käskytä tai edes suvaitse mitään sikailuja kaukalossa niin saattaa ensi kaudenkin potentiaalinen kultakuuppa Zabo olla tämän härkämäisen partaveikon saalislistalla :)

Tuskin millään tavalla. Se mitä SBA:n ja IFK:n välillä tapahtui muutama vuosi sitten, on historiaa. Sitä paitsi Semir oli pelkkä räsynukke joka totteli vaan organisaatiota ja valmennusta.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mielenkiintoista nähdä reagoiko Nybari mahdolliseen SBA:n Liigapaluuseen... vaikkei Rocky wanhana herrasmiehenä käskytä tai edes suvaitse mitään sikailuja kaukalossa niin saattaa ensi kaudenkin potentiaalinen kultakuuppa Zabo olla tämän härkämäisen partaveikon saalislistalla :)

Miksi ihmeessä pitäisi reagoida? Johan meiltä löytyy jengistä ukko joka vetää vähintään tasurin SBA:n jos homma menee lentopallomailojen heilutteluksi. Zabo puolestaan kyllä pitää itsestään huolen. Jos homma painiksi menee, niin siinä kyllä Zabo niistää SBA:n.

Ylipäätänsä hassua, että HIFK:n pitäisi muokaa omaa jengiään HIFK:ta huonomman alemman keskikastin poppoon alempien ketjujen laiturin perusteella. Keskittykää te siellä Porissa vaan saamaan Ahonen ja Kuparinen kondikseen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Sääli, että Semiriä pidetään yleisesti paholaisena yhden tapauksen perusteella, jossa Semir joutui vähän niin kuin pakon eteen. Case-Peltonen oli Jarmo Kekäläisen masinoima tapaus, ja Semir joutui noudattamaan esimiehensä käskyä hyökätä Peltosen kimppuun... Kaikki tämä on toisen käden tietoa, jota jokainen voi halutessaan suodattaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös