HIFK - Kärpät Pe 19.11.2004

  • 104 933
  • 1 026
Tila
Viestiketju on suljettu.

VonShark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tsadin kundien oppitunnit eikun jatkuvat. Ammattimies tarkoittaa sen verran kylmähermoista kaveria, että sen päälle saa vaikka kusta ilman että keskittyminen itse otteluun herpaantuisi. On miljoona silminnäkijää Nylanderin tekemisille ja Nylanderin sanomisista huomataan kyllä ristiiriidat. Vaan on näitä eriävyyksiä muidenkin tarinoissa. Nythän on jo useampi silminnäkijä sylkemiselle, jota sylkijä itse ei tunnusta. Vai olisiko muisti mennyt?

Tottakait pelaajan tulee kestää katsojien kuittailut, mutta on siellä katsojallakin vastuu huudoistaan ja tekemisistään. Sen lisäksi, että ammattimiehen pitäisi kylmähermoisesti kestää ihan mitä vaan itse ottelun aikana, ammattimiehen hermojen tulisi olla sen verran rautaa ettei hän tee herjaukselle mitään itse ottelutapahtuman jälkeenkään. Erikoista meininkiä teillä siellä sivistyneessä etelässä, kun jäähallissa saa tehdä ihan mitä vaan ilman mitään vastuuta tekemisistään. Menkää itseenne.

Kiekko-Kalevan keskustelussa tuli vastaan tällainen, melkoisen huolestuttava, kommentti:

"itse olin paikan päällä katsomassa pelija ja seurasin jäähyaition tapahtumia noin 10m päästä
eikä tosiaan käy kateeksi kärppä pelaajia.kun hesalaiset aasit rupes sylkeen ja solvaamaan nylanderia niin menin järkkärin luo pyysin puuttumaan asiaan vaan ei pirun aasi välittäny mitään,vaan tokaisi et ei kuulu mulle."
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onkohan Micken paita pesty? Jos Nylanderin päälle on syljetty, silloin voitaisiin paita lähettää Saksan tai Englannin laboratorioihin tutkittavaksi, että löytyykö sieltä jälkiä vieraasta dna:sta (sylkemisestä).

Kyllä Nylanderin Kiekko-Kalevan kommentit olivat raukkamaisia ja täysin perättömiä. Näin vierestä omin silmin, kun Nylander haastoi katsojia tappeluun.

Itse aion lähettää välittömästi viestin Helkovaaralle ja perätä sm-liigalta sanktioita Nylanderille. Sm-liigan hyssyttelyt saa riittää, vähintään vuoden loppuun pelikieltoa Nylanderille. Jos kyseessä olisi ollut Ruudun Jakke tai Jere, Helkovaara olisi virkansa puolesta kommentoinut kyseisen tempun tosi törkeäksi ja Muukkonen olisi antanut jo ennen jokerit-matsia pelikiellon.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Se yksittäinen neiti tässä on tällä hetkellä SM-liiga, jos se antaa pelaajien lyödä mailalla katsojia. Osui tai ei, niin sanktioita pitää tulla. Ennakkotapauksia on, niiden mukaan pitäisi toimia. Lyönti on lyönti, vaikka olisi homoksi sanottukin.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Rebel
Se yksittäinen neiti tässä on tällä hetkellä SM-liiga, jos se antaa pelaajien lyödä mailalla katsojia. Osui tai ei, niin sanktioita pitää tulla.

Jos Nylander löi mailallaan kaidetta, kuten kaksi silminnäkijähavaintoa osoittavat, miten voit väittää Nylanderin lyöneen katsojia? Jos Nylander olisi suutuksissaan polkenut jalalla maata, kirjoittaisitko: "Se yksittäinen neiti tässä on tällä hetkellä SM-liiga, jos se antaa pelaajien potkia luistimellaan katsojia. Osui tai ei, niin sanktioita pitää tulla."?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
eikös tästä ole ennakkotapaus?

NHL-ssä joskus 90-luvulla, Tie Domi istui boxissa ja joku häirikkö romahti pleksien kanssa aitioon. En muista sanktiota, mutta Domi ei jäätynyt tilanteessa.

Tässähän on molemmilla oikeusjutun ainekset, Nylander voi haastaa herjauksesta ja laittomasta uhkauksesta (homottelu ja uhkaus tulla vetämään turpaan) ja toisaalta sällit pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta. Edellyttäen, että kummallekin tarinalle löytyy todistajia.

Tietenkään en hyväksy Nylanderin toimintaa, mutta ymmärrän sen. Sen sijaan järjestysmiesten toimimattomuutta en ymmärrä.

Minusta vastuu on tapahtuman järjestäjillä siitä, että pelaaja saa istua rauhassa aitiossa.

Ei voida odottaa, että vierasjoukkue joutuu pyytämään pleksejä suojakseen.

Tai asetetaan vierasjoukkueiden fanikatsomot mahdollisimman lähelle kotijoukkueen vaihto/ jäähyaitiota. Pääsevät osallistumaan kivalla tavalla peliin ja saavat vastinetta rahoilleen.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes
Kyllä Nylanderin Kiekko-Kalevan kommentit olivat raukkamaisia ja täysin perättömiä. Näin vierestä omin silmin, kun Nylander haastoi katsojia tappeluun.

Paikanpäällä olleiden katsojien kommentit ovat täysin toisarvoisia. Täällähän on jo kymmenet oululaiset todistaneet, että Nylander ei haastanut riitaa vaan pelkäsi, hänen päällensä räittiin ja lyönti osui vain kaiteeseen. Kyllä kotisohvalta näkee paremmin.

Ja sitten vielä tämä jeesustelu "..jos se pleksi olis ollut paikallaan..". No helvetti kun se nyt ei vaan ollut, sitä ei saa enää jälkikäteen korjattua. Olennaista tässä varmaan on kuitenkin se, onko Nylander osunut mailalla vai ei, oli ko. katsojat kuinka kusipäitä tahansa.

Jos J. Ruutu löisi Raksilassa mailalla oululaiskatsojaa, puolustelisivatko Kärppä-fanit J. Ruutua?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: MTV3+ HN

Viestin lähetti foobar
Mahtoiko tilanne tallentua Hockey Night -lähetykseen?

No ei tallentunut, eli ei tuota tapausta näytetty tippaakaan MTV3+:n lähetyksessä.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Kuka on sylkenyt?

Se mikä minua ihmetyttää kaikkein eniten on nämä väitteet sylkemisestä - minkä Porot on ottanut ihan faktana. Ainoa näyttö asiasta on tietääkseni Nylanderin oma kertomus. Ei epäillyn omalle kertomukselle oikeudenkäynnissä noin keskimäärin anneta hirveästi painoarvo; ainakaan, jos vastanäyttöä on todistajien muodossa olemassa.

Mutta silti: sylkijät -> tunnustakaa heti! Ehkäpä JA:n otteluketjulla on näyttöarvoa mahdollisessa tulevassa oikeudenkäynnissä, suntaan tai toiseen :-)
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti punainenpeto
Se mikä minua ihmetyttää kaikkein eniten on nämä väitteet sylkemisestä - minkä Porot on ottanut ihan faktana. Ainoa näyttö asiasta on tietääkseni Nylanderin oma kertomus.
Ainakin Zone55 (ei Kärppäfani) kertoo tässä ketjussa nähneensä tuon sylkemisen:

Viestin lähetti zone55
Mutta miettikääpä jokainen omalle kohdalle. Jos joku tulee räkimään (tämän olen omilla silmilläni nähnyt E6 katsomosta Case Nylander tapauksessa) niskaan ja kommentoimaan jotain niin voimakasta (en kuullut mitä) että tähtipelaaja jonka profiilin omaavia pelaajia me tänne haluamme tulevan ja jotka nostavat tämän liigan arvoa, kuumenee noin paljon, mikä olisi reaktiosi?
Voi tuolla keskustelussa olla muitakin silminnäkijöitä, mutta en jaksa kahlata läpi noita kaikkia viestejä. Tietyllä varauksella noihin silminnäkijähavaintoihin pitää tietysti suhtautua, mutta enemmän minä noihin uskon, kun havainnoista kertoo joku "ulkopuolinen".
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Hohhoijjaa..

Itse asiassa, sillä ei ole merkitystä lainkaan, miten paljon tai miten vähän Nylander joutuu sakkoja pulittamaan tai pelejä katsomosta seuraamaan. Mitä väliä? Mieshän nyt ei muutenkaan Kärpissä jatka, joten "so not"?

Naurettavaa hurskastelua tämä koko paletti on, molemmin puolin. Sanon vielä kerran sen, että suurin vastuu laiminlyöntiensä vuoksi, on tapahtuman järjestäjillä. DDR-hallissa olisi kenties syytä keskittyä siihen omaan tekemiseen?

Räkivätkö känni-ääliöt vai eivät? Ei mitään väliä, tyhmästä päästä kärsii tyhmä ruumis. Mitäs menitte? Ämmämäistä alkaa jälkeenpäin jotain rikosilmoituksia säveltämään. "Hei Reiska, tällähän me voidaan yrittää jotain tienata, tai ainakin saadaan naama Iltikseen". Taliaivot.

Nylander? Jos ei hermo pidä, se ei pidä. Osu maila tai ei? Mitä väliä, pidä se maila alhaalla, ei sitä kentälläkään saa nostaa hartiatason yläpuolelle! Itsetutkiskelun paikka ammattimiehellä.

Turhaa paskaa, sanoisin. Ämmäilyä. Pthyi!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti punainenpeto
Se mikä minua ihmetyttää kaikkein eniten on nämä väitteet sylkemisestä - minkä Porot on ottanut ihan faktana. Ainoa näyttö asiasta on tietääkseni Nylanderin oma kertomus. Ei epäillyn omalle kertomukselle oikeudenkäynnissä noin keskimäärin anneta hirveästi painoarvo; ainakaan, jos vastanäyttöä on todistajien muodossa olemassa.

Mutta silti: sylkijät -> tunnustakaa heti! Ehkäpä JA:n otteluketjulla on näyttöarvoa mahdollisessa tulevassa oikeudenkäynnissä, suntaan tai toiseen :-)

Todistajana voitaneen käyttää jäähyllä aiemmin istuneita viittä muuta kärppäpelaajaa, joista ainakin osan päälle oli syljetty.
 

VonShark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Jermu
Kyllä kotisohvalta näkee paremmin.

Lukutaitokin riittää. Tässä ketjussa näitä silminnäkijöitä on enemmän kuin tarpeeksi. Myös sylkemiselle on useampi silminnäkijä. Toki todistaminen oikeudessa on eri asia, eikä se minua kiinnosta pätkääkään.

Kuten olen jo aiemmin maininnut, Nylander saakin joutua teostaan vastuuseen. Vastuuseen saa joutua myös HIFK/halliyhtiö: pleksin puuttuminen ja järjestysmiesten välinpitämättömyys tapahtumista riittää perusteluiksi vallan mainiosti. Vastuuseen saisi joutua myös itse laama. Lukuisista yksistään Nylanderiin keskittyvistä viesteistä voikin päätellä, että puusilmäisimmät löytyvätkin pääkaupunkiseudulta - he kun näkevät hallissakin huonommin kuin me täällä kotisohvillamme.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Ilta-Sanomat

Onko HIFK vastuussa tapahtuneesta ottelutapahtuman järjestäjänä?

- Katsomme, että me olemme ulkopuolisia. Olemme vuokranneet jäähallin käyttöömme ja ostamme järjestyksenvalvonnan ja kaiken muunkin halliyhtiöltä, HIFK:n toimitusjohtaja Pentti Matikainen sanoo.
Mielestäni SM-liiga saisi enemmän kiinnittää huomiota järjestyksen valvontaan ja yleensä hallien olosuhteisiin. Jos olosuhteet eivät ole kunnossa niin ottelua ei palata.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Kärpät#18
Todistajana voitaneen käyttää jäähyllä aiemmin istuneita viittä muuta kärppäpelaajaa, joista ainakin osan päälle oli syljetty.

Ja kyseessä on vielä HIFK:n kausikorttikatsomo. Todella ala-arvoista toimintaa, ei voi muuta sanoa. Silti Nylanderin tapauksen hyssyttely Kärppien joh... eikun SM-liigan johtaja Rajalan toimesta on uskomatonta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Re: Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti cobol
Ja kyseessä on vielä HIFK:n kausikorttikatsomo. Todella ala-arvoista toimintaa, ei voi muuta sanoa. Silti Nylanderin tapauksen hyssyttely Kärppien joh... eikun SM-liigan johtaja Rajalan toimesta on uskomatonta.
Ei, kyllä tuo sinun rinnastuksesi on vieläkin uskomattomampi.
Laitahan trollisi painikkeeksi pari faktaa.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Fireblade
Ainakin Zone55 (ei Kärppäfani) kertoo tässä ketjussa nähneensä tuon sylkemisen.

Zone55 istui kertomansa mukaan E5 katsomossa. On "suhteellisen" kaukana tapahtumapaikalta. Me A5:ssä - jäähyaition takana - emme nähneet räkimistä.

Haluan kuitenkin korostaa, että jos räkimistä kuitenkin kaikesta huolimatta olisi tapahtunut, on se ala-arvoista käyttäytymistä. Tällaiset henkilöt voisi mielestäni huoletta poistaa pysyvästi kausikorttikatsomosta. Kuitata saa verbaalisesti, mutta muu häiritseminen on anteeksiantamatonta. Räkiminenkään ei kuitenkaan poista rikosoikeudellista vastuuta, kuten ei myöskään muu provosointi, mikäli Nylander todetaan syylliseksi lyöntiin. Minun havaintoni mukaan Nylanderilla pimeni ja hän huitaisi mailalla siten, että katsoja välittömästi tapahtuman jälkeen alkoi pitämään kiinni käsivarrestaan. Kädessä ollut ruhjevamma luonnollisesti vahvistaisi tapahtuneen.

Nylanderin käytös (tappeluun haastaminen) tapahtuman jälkeen oli myös naurettavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pantteri78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No alkaahan asia saamaan oikeat mittasuhteet. Ainoa asia mikä itseäni harmittaa on leima jonka muuten niin hienot IFK fanit saavat tästä tapauksesta. Yksi tekee tyhmyyksiä - koko porukka on idiootteja. Näinhän se menee. Valitettavasti.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Re: Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti punainenpeto
Zone55 istui kertomansa mukaan E5 katsomossa. On "suhteellisen" kaukana tapahtumapaikalta. Me A5:ssä - jäähyaition takana - emme nähneet räkimistä.
Hän kylläkin puhuu E6:sta, jos ollaan tarkkoja. Toisaalta hänellä ei ole silmillään HIFK-laseja, joiden läpi sinä katselet maailmaa. ;)
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Pantteri78
tekee tyhmyyksiä - koko porukka on idiootteja. Näinhän se menee. Valitettavasti.
Kuka muistaa Nylanderin viime vierailun yhteydessä ollutta kohua? Ei kukaan.

Ei jyväskyläläiset siitä sen kummempaa leimaa saaneet, ja eiköhän tämäkin unohdu heti kun Nylander kurvailee muilla mailla.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Re: Re: Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Fireblade
Hän kylläkin puhuu E6:sta, jos ollaan tarkkoja. Toisaalta hänellä ei ole silmillään HIFK-laseja, joiden läpi sinä katselet maailmaa. ;)

Totta puhut. Sitten hän on ollut vielä kauempana. Hänelläkään ei varmaan ole ollut värillisiä laseja. :-)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Ei, kyllä tuo sinun rinnastuksesi on vieläkin uskomattomampi.
Laitahan trollisi painikkeeksi pari faktaa.

Sama teko seuraavilta:

Jere Karalahti
Roman Vopat
Jarkko Ruutu
Pasi Nielikäinen
Sami Helenius
Tomek Valtonen

ja jokainen heistä istuisi jo pelikiellossa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Kärpät#18
Todistajana voitaneen käyttää jäähyllä aiemmin istuneita viittä muuta kärppäpelaajaa, joista ainakin osan päälle oli syljetty.

Ehkä sittenkin niinpäin, että todistajina voitaneen käyttää sekä järjestysmiestä että jäähyaition toimitsijaa, jotka kummatkin ovat istuneet jäähyaition kummallakin puolella. Ihmettelen suuresti tätä "räkä" -juttua. Miksi järjestysmies tai toimitsija ei ole reagoinut? Nyt järjestysmies reagoi vasta Nylanderin lyönnin jälkeen.

Mikäli häiriötä esiintyy on järjestysmiesten asia hoitaa "häiriköt".
Muutama kausi sitten herra Jortikka, silloin TPS:n ruorissa, pyysi järjestysmiehen jäähyaition viereen koska katsomosta häirittiin TPS -pelaajia. Silloin ei ollut edes järjestysmiestä plekseistä puhumattakaan.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Re: Re: Re: Kuka on sylkenyt?

Viestin lähetti Svante
Nyt järjestysmies reagoi vasta Nylanderin lyönnin jälkeen.

Ai reagoi? Mun mielestä järkkäri oli ihan jäässä = pihalla. Se ei tehnyt mitään ennen kuin skoudet haki katsojat pois.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että Kärppä -pelaajien kommentit eivät ole vahvaa näyttöä asiassa. Sitä paitsi eivät he ole olleet paikalla, kun Nylander istui kakkostaan.
 

Johnny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes ja muut Pohojanmaan joukkueet, EtPo, HCAP
Sylkeminen

Vai käyttäytyy ne ison kaupungin punaiset fanit kuin AKT:n lakkovahdit. No ei omena kauaksi puusta putoa - fanit ovat vain joukkueensa näköisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös