Jotain vielä
Omasta mielestäni teko olisi ollut vältettävissä.Levokari ei tullut tilanteeseen tappomielialalla mutta ratkaisevaa tässä oli se,että Suutarinen oli selin Levokariin nähden,lopettanut jo pelaamisen,ja se on se syy,miksi Levokarin olisi pitänyt yrittää välttää teko.Oliko pilli soinut vai ei,sillä ei ole merkitystä siihen,että Suutarinen oli selin eikä nähnyt Levokarin tulevan.
Nyt hän turhaan ja ilkeän näköisesti tuuppasi Suutarisen nurin.Varomaton teko,törkeäkin,jos niin haluaa sanoa.Itse olisin ehkä antanut tilanteesta 2+10 mutta eipä tuo 5+20 väärinkään ole,niinkuin joku jo sääntökirjaa lainaten toi ilmi.Tuomarit tulkitsivat sen nyt näin.
Ymmärrän,että nuoren pelaajan loukkaantuminen aiheuttaa täälläkin tunteen purkauksia,eikä siinä sinänsä mitään väärää ole,tunteella eletään,mutta katsokaa kaikki sitä itse tekoa,älkää seurausta.Esim. täällä vaahdotaan paljon vähemmän Pikkaraisen laitataklauksesta,joka oli tekona se törkeämpi.Sillähän ei herkuteltu tv:ssä.Siinäkään ei olisi oikeusmurhaa tapahtunut,jos Piku olisi heitetty pihalle.Siis nimenomaan teosta,ei siitä,että Rajamäki loukkasi itseään.
Levokarille on luvassa pelikieltoa,se on jo varmaa.Hockey Night aloitti jo alustuksen,iltapäivälehdet jatkoivat ja epäilemättä seuravana soi Helkovaaran päässä ja Tervosen hiillostus on valmis.Tulkoon mitä tulee,tärkeintä näissä päätöksissä on a)riippumattomuus Saukkosesta ,b)linjanveto tulevaa varten ja c)näissä linjauksissa myös pysytään.
Yhteenvetona Levokarin teosta: turha,varomaton ja johti ikävään loukkaantumiseen.Toivottavasti mies oppii,hänellä on mahdollisuuksia kehittyä liigatason peruspuolustajaksi ilman tällaisia temppujakin.Ja olkoon opiksi muillekin,kovaa saa ja pitää pelata,mutta vastustajan näyttäessä selkää,pitää olla varovainen ja maltti mukana.
Edit:Lukaisinpa tuossa äsken tuon "Syy&seuraus"-viestin ja tarkennetaan nyt hieman.Siis:tuleehan noista selvistä loukkaantumisiin johtaneista tilanteista antaa kovemman kautta mutta tarkoitin tuolla "katsokaa tekoa,älkää seurausta"-kommentilla sitä,että liian paljon täällä Jatkoajassa tuomitaan pelkästään seurauksen mukaan eli tehdään johtopäätöksiä loukkaantumisen mukaan ilman että otetaan kantaa itse tekoon.
Sekavaa mutta menköön taas.