HIFK eilen, tänään ja huomenna

  • 30 551
  • 217

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Minä olen ainakin niin kyllästynyt tähän nyky IFK meininkiin että olen valmis vaihtamaan miehiä aivan vain vaihtamisen ja mielenkiinnon lisäämisen takia - ja olen varma että kyvykkäitä tulijoita löytyy aivan joka postille. Huoltajasta puheenjohtajaan.

Onneksi valtuutesi tehdä tämä on yhtä todennäköinen kuin se, että voit valita Vuoden Jatkoaikakirjoittajan :)

Olisi mukava keskustella realistisella tasolla ja vähemmällä vaahtoamisella tästäkin asiasta. Kuitenkin, kun lukee muiden 'isojen seurojen' osioiden tekstejä, huomaa melkein kaikissa samankaltaista pettymystä nykytilanteeseen. Liigan tasoittuminen on Liigan etu, eikö vaan? Dynastiat murenevat, eikä joka vuosi voi voittaa. Tällä hetkellä ainakin TPS tuntuu ajattelevan kovin samoin - miksi ei ole tullut menestystä kauden 2001 jälkeen? Omasta mielestäni meillä on sentään hauskempaa katsomossa...
Edelläkirjoitettu ei sulje pois sitä, etteikö oman organisaatiomme olisi syytä pärjätä paremmin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Flancke kirjoitti:
Tämäkin on tätä samaa jauhamista - mitkä nimet tilalle - mistä tiedetään että ne sitten onnistuvat?

Minä olen ainakin niin kyllästynyt tähän nyky IFK meininkiin että olen valmis vaihtamaan miehiä aivan vain vaihtamisen ja mielenkiinnon lisäämisen takia - ja olen varma että kyvykkäitä tulijoita löytyy aivan joka postille. Huoltajasta puheenjohtajaan.

Ja haluaisin myös että sana VASTUU astuisi jatkossa selvästi suurempaan rooliin kuin nyt. Nykyisessä hallituksessa ei tehdä muuta kuin piiloudutaan toisten selkien taakse - ja kuin vihdoin joku astuu esiin sanomaan jotain on sanoma kuin 5 vuotiaan suusta.

Uusia miehiä vanhojen tilalle - samalla kun tietyt "nuoret" (lue Tuohimaa, Nybondas) voidaan vielä pitää remmissä mikäli halua ja taitoa riittää.

Mutta jos ainoa siirto tulevaisuudessa on siirtää joku Nybondas tj tai utj pallille samalla kuin muut jäävät on muutos olematon.

Ei se ole ihan saman jauhamista. Kyllä minäkin toivon muutosta HIFK:n toimintaan, uusien tuulien mukana olisi vaan tultava oikeaa rahaa mukaan kuvioihin minun konseptissani. Ei meillä loppujen lopuksi ole kovinkaan suurta erimielisyyttä siitä, että joku muutos tarvitaan HIFK:n palauttamiseksi suurseuraksi. Minä näen vaan asian niin, että se ei onnistu vain johtohenkilöitä vaihtamalla. Ihan btw. onkohan kukaan muuten koskaan selvittänyt haluaisiko kaupunki myydä HIFK-hockeylle Nordiksen ja mitä halli maksaisi.

Siitä, että nykyisellä johdolla pitäisi olla suurempi vastuu asioista, jos homma ei toimi, olen samaa mieltä. Yleensähän tulilinjalla on ensin tj ja sitten vasta hallitus. Jos mitään ei tapahdu ja menestystä ei tule urheilu-, eikä talouspuolella, niin sitten koko porukka. Minä yhdistän menestyvän HIFK:n tunnusmerkkeihin vielä viihdyttävän lätkän pelaamisen, joka puoli on nyt Sheddenin HIFK:ssa kunnossa.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
UTJ:n tai yleensäkin lisähenkilökunnan palkkaamista HIFK-hockeylle en kannata, kuulostaa vain lisäkuluilta minun korvissani ja talouden heikentämiseltä.

Tuossakin pitäisi arvioida se kuinka suuri mahdollisuus sillä panoksella on toimintaa parantaa. Ikävä kyllä harvalla täällä riittää siihen tietotaito tai faktat. Yleensähän niitä johtajia pidetään ihan turhina, eihän ne tee muuta, kuin juoruaa ja juo kahvia. Mutta sitä kautta ne kärjistetysti juuri niitä tuloksia tekevätkin. Sillonhan ne vasta turhia olisivatkin, jos teksivät samaa kuin muut. Ellei mennä puhtaalla hyväveli-meiningillä niin eipä yhden UTJ:n palkka seuran taloutta kaada. Jää kyllä kauas useimmistä pelaajista. Mä olen sitä mieltä, että tuo homma on kuitenkin niin vaativa jä tärkeä, että sitä ei voi jättää jonkun vasurilla tehtäväksi. Silloin tehdään vain kaksi työtä huonosti. UTJ:n ja muiden mahdollisten tärkeiden henkilöiden puuttuminen on vain taas yksi esimerkki ammattilaiseuran amatöörimäisestä johtamisesta.

Johannes kirjoitti:
Minä näen edelleenkin ratkaisuna joko Nordiksen ostamisen HIFK:lle tai n. 9000-9500 katsojan uuden hallin rakentamisen. Tähän vaaditaan oikeita rahamiehiä mukaan kuvioihin ja heille riittävästi valtaa, että haluavat mukaan toimintaan. Tiedän, että HIFK-hockey:n omistaa ry, jonka takana on emoseura. Jos muutokset olisivat järkeviä ja nostaisivat seuran tulopuolta riittävästi, niin tuskin sielläkään jonkinlaista omistusosuuden laskua HIFK-hockeyssä vastutettaisiin. Iso ja kannattava HIFK varmaan maksaisi kunnon osingot osakkeenomistajilleen, jossa suurena omistajana olisi tietenkin edelleen emoseuran ry.
Tuon kokoisen hallin voisi kapasiteetin kannalta ehkä vielä rakentaa. Mutta mihin? Tuskin Nordista ainakaan voi sileäksi lanata, eikä sitä Vantaallekaan oikein voi rakentaa. Mutta oma halli ylipäänsä voisi olla oikeansuuntainen ratkaisu, jos siis vihdoinkin toimintaa kehitetään vaikka 10 vuoden eikä vain yhden kauden aikajänteellä.

Täältä http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,708007,00.html näkyy vähään Ruotsiin uusittujen/uusittavien areenojen kapasiteetteja ja hintoja. Yksi euro on noin 9,6 kruunua. Useissa noissa on jätetty vain seinät pystyyn ja kaikki muu on revitty ja rakennettu uudestaan.

Södertäljessä todella perusteellinen remontti maksoi noin 12 miljoonaa euroa. http://www.sodertaljesk.se/eventarena/?show=byggbilder

HV71:n uusittu areena noin 10 miljoonaa. http://www.hv71.se/arenan.asp

12 miljoonaakin on paljon, mutta jaettuna 10-15 vuodelle se ei olekaan niin paljon. Varsinkin, jos yleisömäärät ja sitä kautta lippu-, ym tulot lisääntyvät.

Sitä voi miettiä mitä maksaa sekin, kun esim. Raumalla on tässä noin 10 vuoden aikana tehty pikkuremppaa peräjälkeen. Kummallakohan olisi lopulta saatu parempi tulos. Kerralla se summa likoon ja alusta asti rakennettu halli uudestaan, vai tämä nykyinen tyyli, jossa silloin tällöin tehdään jotain huonosti, kun aina jokin paikka asettaa esteitä kunnolliselle remontille.

Ehkä Hifk:n ei tarvitsisi edes noin radikaaleihin toimiin ryhtyä. Ruotsissahan noi useimmat hallit ovat elämääkin vanhempia eikä moniin ole vuosiena varrella tehty juuri mitään uudistuksia. Sitä en osaa kuitenkaan arvioida, että mitä Nordenskiöldin hallin lunastaminen maksaisi ja haluaisko kaupunki edes myydä. Tosin voisi olla kapungin kannalta taloudellisempaa luopua hallista ja ostaa tarvittavat tapahtumat uudelta omistajalta. Jos ostamisen jälkeen ei jää rahaa hallin parantamiseen niin silloin se ei kannata.
 
Viimeksi muokattu:

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flancke kirjoitti:
Roope S: Sinulla soi nyt koko ajan sama levy.

Päinvastoin. Sinulla soi sama levy koko ajan. Lue omat viestisi.
Ainoa teoriasi on "olen väsynyt nyky-HIFK:hon, ukkoja vaihtoon vaikka vain periaatteesta".

Flancke kirjoitti:
Sanot myös "HIFK säilyy perinteitä vaalien stadilaisena seurana". Voisitko selittää millä tavalla tämä asia on näkynyt viime kausina?

Junioritoiminnan tuottamien omien kaverien suosiminen ja nostaminen liigatasolle. Vältetään "ostoporukkaideaa".

Flancke kirjoitti:
Ja mikäli puhut IFK:n pelityylistä niin kyllä katsojat sitten äänestävät jaloillaan jos ei tyyli kelpaa.
.

En lähtisi leikkimään uudella omistajalla ja tyylillä vain tarkistaakseni jos katsojat äänestävät jaloillaan. HIFK.n brändin tärkeimpiä tekijöitä on sen kannattajat. JA nyt en puhu pelkästään B2 ja E9 porukoista, vaan A.n ja C.n ikifanien joukosta, jota ei sovi unohtaa.

Flancke kirjoitti:
Ja miksi ei voisi saada 10 000 katsojaa halliin joka ilta? Lätkä on tämän maan ykkösurheilulaji joten kilpailijoita ei ole, eikä tule. Ja enemmän porukkaa muuttaa koko ajan pääkaupunkiseudulle joten potentiaalisia katsojia tulee lisää. Kyse ei tietysti ole yhden yön visiosta vaan 4-5 vuoden ajasta.

Mutta ilman visioita on tietysti turha lähteä rakentamaan yhtään mitään - eikö niin Roope - ja paikalla polkeminen onkin turhan tuttua puuhaa kun katsotaan IFK:ta ja sen lähimenneisyyttä.

Visiota pitää nimenomaan olla, ja realistisia sellaisia. Olen ammattiurallani joutunut tekemisiin jos jonkulaisten visionäärien kanssa. Ja tällaisten täysin epärealististen visioiden luojat ovat myös äännekkäimmät, ja ne jotka järjestäen epäonnistuvat. vrt. IT-kuplat.

HIFK:sta ei kannata tehdä jotain pientä hauskaa leikkikenttää jollekin ns. "visionäärille". Onnistuneiden visioden toteuttamisen salaisuus on siinä, että ne ovat hyvin tehty, makaavat realistisella pohjalla, ja niitä ovat toteuttamassa kaverit jotka ovat olleet pitkään alalla, ja tietävät mitä tekevät.

Ja visiosta pitää kantaa vastuuta, jota peräät myöhemmissä viesteissäsi.
Samaten kun pitää omasta kirjoittamisesta kantaa vastuuta.


Flancke kirjoitti:
Ps. Sinä et ollut ehdolla Vuoden Jatkoaikalaiseksi...

Hehee. Ja sinulla ei tule koskaan olemaan valtuuksia sen tittelin jakamiseksi.
Mutta kun itse haukut esim. HIFK.n johtoa siitä, että se on sisäpiiriläistä, onkin mielenkiintoista nähdä, että itse arvostat sellaisia kavereita jotka ajattelavat samalla tavalla kun ajattelet itse.

Viimeiseksi ehdottaisin, että välttäisit HIFK.n hallitusten jäsenten nimittelemistä 5 vuotiaiksi. Avasit tänään sana-arkkusi toteamalla, että pelikieltosi oli oikeutettu. Et tainnut oppia viikon aikana paljon.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Jos tehdään muutos, niin tavoitteiden pitää olla riittävän suuria, esim €10m liikevaihdolla toimiva seura, muuten voidaan jatkaa kyllä nykyisellä johtoryhmällä. Minun HIFKini voi kyllä ihan hyvin nytkin, tänään on taas hienoa mennä Nordikselle peliä katsomaan.


Miksi muutoksen pitää lähteä liikevaihdosta? Muutos on jatkuva prosessi. Koko ajan pitää toimintaa muuttaa, muuten tulee noutaja. Mailma on pullollaan esimerkkejä siitä, mitä tapahtuu jos (urheiluseura) jää vain paikalleen katselemaan mailman menoa. Muut tulevat takaa ohi.

Rahaa IFK:lla on tarpeeksi käytettävissä, vika on jossain muualla.

Miksi IFK ei menesty? Koska IFK ei palkkaa oikeita pelaajia. Miksi ei? Oma veikkaus on, että ei osata. Ei se ole sen kummallisempaa. Flanke kysynyt erään erittäin hyvän kysymyksen jo 100 kertaa. Kuka on vastuussa? Viimeinen "virallinen" vastaus taisi olla Aravirta. Vastaus on väärä...

Myös fanien asenteissa muutos olisi minusta tervetullut.IFK keskustelun puolella, tärkeimmäksi asiaksi on muodostunut "kouluttaminen", eli paperilla hurjien pelaajien ostaminen. Ja jos viellä saadaan hankittua joku, joka on myös Jokereiden kiikarissa, Pena kouluttaa koko universummia. Itse koen jonkinlaisena ongelmana sen, että pelaajat pelaavat huonosti IFK:ssa. (ei olla scoutattu)

Nyky IFK on pikkuhiljaa muodustumassa joksikin sairaaksi brändiksi. Brändi voi hävitä ottelun, mutta ainakin se voittaa tappelun. Mielestäni on huvittavaa lukea kuinka aikuiset(?) ihmiset ovat oikeasti täysin tolaltaan, koska Norton voitti Murphyn tappelussa. Entä sitten? IFK voitti pelin ja ei "alpoillut".

On niin masentavaa lukea näitä, "IFK:n tyylinen pelaaja" juttuja jatkoajasta. Kuka on suosituin pelaaja viimeisen 10 vuoden aikana. Sanoisin Jan Caloun, filmaava mikkihiiri.

En halua voittaa mestaruutta pelaamalla samalla tavalla kun Kärpät/Tappara/Jokerit/HPK/jne. Ihan oikeasti, uskotteko te tuohon. Helvetin hyvä tapa kuitata vastustajan fanille, mutta oikeesti....

En minä tietenkään voi tai saa päättää kuka tai minkälainen ihminen IFK:ta kannattaa. Toivoisin kuitenkin, että johto markkinoisi seuraa vähän eri tavalla. "Aina sattuu ja tapahtuu", just. Jokereilla taisi olla joku "poika palaa kotiin" slogani pari vuotta sitten. Minusta lauseissa on eroa, itseasiassa ihan mieletön ero. Jokerit uhoaa voittavansa mestaruuden, IFK uhoaa että jotain (kamalaa?)tapahtuu. Ja vahvistetaan tätä typerää imagoa.


Eli mitä yritän tässä sanoa. IFK:n on uudistuttava. En halua loukata ketään (todennäköiseti saan taas hirveät kasat paskaa niskaani ja käskyn lähteä ilmalaan). IFK kuihtuu yksinkertaisesti pois, ellei jotain kohtapuolin ala tapahtua. Moni kausikorttilainen on jo äänestänyt jaloillaan, eihän se missään näy kun tilalle on saatu näitä yritysvieraita. Eivät hekään/yritykset kauaa enää tällä menolla jaksa. Muistan ajan jolloin IFK oli voittava, taisteleva,ylpeä ja fyysinen. Nykyään seura on keskinkertaisesti menestyvä häirikkö. Tosi hieno homma.

Avatkaa silmänne....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
.IFK keskustelun puolella, tärkeimmäksi asiaksi on muodostunut "kouluttaminen", eli paperilla hurjien pelaajien ostaminen. Ja jos viellä saadaan hankittua joku, joka on myös Jokereiden kiikarissa, Pena kouluttaa koko universummia.
Avatkaa silmänne....

Näin se menee. Tänne palstalle on muutama kirjoittaja "sisäänajanut" tämän kyseisen kouluttamistermin. Täällä sitten peesaajat&muut opetuslapset sitä toistelevat viesti toisensa perään.

Välillä tuntuu siltä että ne jotka niitä tappeluita ja kouluttamisia jatkuvasti kaipaavat ovat napanneet nahkaisen vyölaukun taskusta liian suuren määrään steroideja kerralla. Vähemmästäkin rupeaa salihousut pyörimään jaloissa, ajatus sumenee ja kulli kutistuu. Jotain dramaattista tässä on taustalla, mahdollisuus voi olla sekin että lapsuuden hiekkalaatikkoleikkien aikaan on äiti pitänyt komerossa vankina.


Nuoremmalta Nelsonilta erinomainen kirjoitus ja täyttä asiaa.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RoopeS kirjoitti:
Viimeiseksi ehdottaisin, että välttäisit HIFK.n hallitusten jäsenten nimittelemistä 5 vuotiaiksi. Avasit tänään sana-arkkusi toteamalla, että pelikieltosi oli oikeutettu. Et tainnut oppia viikon aikana paljon.


Kuules Roope - sinä saat ehdottaa aivan mitä haluat mutta pidä hyvänäsi oma visiosi IFK:n tulevaisuudesta äläkä turhaan rupea kertomaan ketä minä nimittelen 5 vuotiaaksi ja miksi. Kyllä tässä maailmassa asiat on niin että sen saa mitä tilaa.

Muistan että aikaisemmin olet täällä nettipoliisin ominaisuudessa myös pauhannut tyyliin "Kova syytös. Kannattaa ehkä varoa mitä näppiksestään päästää, tämä on jo lähellä herjausta, ellet pysty todistamaan".

Uskon että mikäli joku Moberg haluaisi lähteä hakemaan oikeutta herjaamisesta niin näin olisi tapahtunut aikoja sitten. Kyseisen herran ansioluettelon tuntien siitä tosin tulisi pelkkä pitkä farssi josta kaikki roskalehdet saisivat kirjoitettavaa monta vuotta - joten hänelle on kyllä parempi pysyä piilossa - kuten nyt.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalkun rusakko kirjoitti:
Näin se menee. Tänne palstalle on muutama kirjoittaja "sisäänajanut" tämän kyseisen kouluttamistermin. Täällä sitten peesaajat&muut opetuslapset sitä toistelevat viesti toisensa perään.

Välillä tuntuu siltä että ne jotka niitä tappeluita ja kouluttamisia jatkuvasti kaipaavat ovat napanneet nahkaisen vyölaukun taskusta liian suuren määrään steroideja kerralla. Vähemmästäkin rupeaa salihousut pyörimään jaloissa, ajatus sumenee ja kulli kutistuu. Jotain dramaattista tässä on taustalla, mahdollisuus voi olla sekin että lapsuuden hiekkalaatikkoleikkien aikaan on äiti pitänyt komerossa vankina.


Nuoremmalta Nelsonilta erinomainen kirjoitus ja täyttä asiaa.
Eiköhän kannattaisi silti erottaa oikeat bodarit väkivaltaa ihannoivista aaseista, ennen kuin alkaa tuollaisia laukomaan. Ja kyllä niitä tappeluvaatimuksia tuntuisi tulevan enemmän KOFF-lippispäisiltä Corollaa ajavilta, ympäri Suomen. Ja teineiltä tai sille tasolle jääneiltä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nuorempi Nelson kirjoitti:
Miksi muutoksen pitää lähteä liikevaihdosta? Muutos on jatkuva prosessi. Koko ajan pitää toimintaa muuttaa, muuten tulee noutaja.

Rahaa IFK:lla on tarpeeksi käytettävissä, vika on jossain muualla.

Miksi IFK ei menesty? Koska IFK ei palkkaa oikeita pelaajia. Itse koen jonkinlaisena ongelmana sen, että pelaajat pelaavat huonosti IFK:ssa. (ei olla scoutattu)

Nyky IFK on pikkuhiljaa muodustumassa joksikin sairaaksi brändiksi.
Kuka on suosituin pelaaja viimeisen 10 vuoden aikana. Sanoisin Jan Caloun, filmaava mikkihiiri.

Toivoisin kuitenkin, että johto markkinoisi seuraa vähän eri tavalla. "Jokereilla taisi olla joku "poika palaa kotiin" slogani pari vuotta sitten.

Jokerit uhoaa voittavansa mestaruuden, IFK uhoaa että jotain (kamalaa?)tapahtuu. Ja vahvistetaan tätä typerää imagoa.


IFK kuihtuu yksinkertaisesti pois, ellei jotain kohtapuolin ala tapahtua. Moni kausikorttilainen on jo äänestänyt jaloillaan, eihän se missään näy kun tilalle on saatu näitä yritysvieraita. Eivät hekään/yritykset kauaa enää tällä menolla jaksa. Muistan ajan jolloin IFK oli voittava, taisteleva,ylpeä ja fyysinen. Nykyään seura on keskinkertaisesti menestyvä häirikkö. Tosi hieno homma.

Avatkaa silmänne....

Abre los Ojos, siitä tehtiin jenkkileffa Vanilla Sky. "Abre los ojos" tarkoittaa "avatkaa silmänne" n. suurinpiirtein Suomeksi.

Uskon, että olet oikea HIFK-kannattaja ja tarkoitat kirjoituksellasi hyvää. Tässä on minun näkemykseni ja odotan asiallista vastausta.

1. Oikeaan muutokseen, ei vain henkilöiden vaihtamiseen, tarvitaan lisää rahaa HIFK-hockeyn toimintaan. Oma halli olisi hyvä alku oikean suuntaiselle isolle muutokselle. Se oma halli voi olla Nordis.

2. HIFK:lla on riittävästi rahaa jatkaa nykytyylillä toimintaansa. Saman verran rahaa on käytössä vuosittain ainakin Kärpillä, Jokereilla, Bluesilla ja TPS:lla. Haluan, että meillä on enemmän rahaa käytössä pitkässä juoksussa kuin pääkilpailijoillamme.

3. HIFK palkkasi kesällä Salmelaisen ja Hauhtosen, menipäs kehnosti jälleen kerran. White on ainoa oikea hutiostos, jonka kohtalo on varmaan vaaka-laudalla. Esim. Kekäläisen aikana 96-99 suunnilleen 50% ostoksista meni pieleen ja HIFK:n tuulikaapissa pyöri ovet molempiin suuntiin kuin jossain tavaratalossa, kun pelaajia tuli ja meni. Lopulta palaset loksahtivat kohdalleen, mutta tuskin Kekäläinen hankki viimeistä tärkeää lenkkiä mestaruuskauden HIFKiin itse. Puhun tietysti Olli Jokisesta, jonka Kingsit lähetti vielä "kotiin kasvamaan" meidän onneksi. Sattumallakin voi olla osuutta asioihin.

4. Brändin väittäminen sairaaksi on hyvin pienen piirin mielipide, sanoisin täysin merkityksettömän pienen. Jan Caloun oli ja on taiteilija jäällä, samanlaiset oli oikutkin. Ottaisin Pubin takaisin HIFKiin vieläkin, vaikka omat suosikkini HIFK:ssa ovatkin enemmän Ruudun veljesten, Karalahden, Rafalskin ja Tony Salmelaisen tyylisiä pelaajia.

5. Jokerit oli voittanut mestaruuden edellisellä kaudella, kun heillä oli tuo slogan "poika palaa kotiin". Sitä sillä tarkoitettiin ja Ilmalassa ollaan oltu sen jälkeen ihan eri sloganeilla liikenteessä. HIFK on voittanut yhden mestaruuden kausina 97-05, samoin Jokerit. Koko Helsingin lätkä on ollut tämän ajan lievässä menestyskriisissä.

6. Minusta HIFK:n kiekossa on imua suureen yleisöön päin ja yritysvieraisiin myös tällä kaudella. Kiitos tästä kuuluu paljon Sheddenille ja uusille tähtipelaajillemme (Salmelainen, Hauhtonen).

7. HIFK ei kuihdu minnekään. Voitko väittää, ettei Sheddenin HIFK esim. taistele, voita ja ole fyysinen.

8. Valitettavaa, että sinulle on muodostunut tuollainen suhde HIFKiin, otan osaa. Tämä jääkiekkohan on vain maailman tärkein turha asia.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RoopeS kirjoitti:
HIFK:sta ei kannata tehdä jotain pientä hauskaa leikkikenttää jollekin ns. "visionäärille". Onnistuneiden visioden toteuttamisen salaisuus on siinä, että ne ovat hyvin tehty, makaavat realistisella pohjalla, ja niitä ovat toteuttamassa kaverit jotka ovat olleet pitkään alalla, ja tietävät mitä tekevät.
Niin, tai jos saivarellaan niin toteutetaanko niitä visioita, vai strategioita, jotka on laadittu vision saavuttamiseksi. Kumma kyllä ulospäin näyttää välillä aika paljon siltä, että pitkään alalla olleetkaan eivät tosiaan tiedä mitä tekevät. Pelaajia ja valmentajia osataan ehkä hankkia, mutta jääkiekkoseuran johtamisessa sekin on vain yksi osa isommasta kokonaisuudesta. Ei ole ainakaan mun mielestä ammattimaista seuran johtamista, jos UTJ:n hommatkin hoitaa joku takatukka vasurilla. En kritisoi Penaa vaan yleensä sitä, että joillain tuntuu olevan liian suuret luulot omista kyvyistään, ja välillä liian pienet luulot työn vaatimuksista. Samaa ilmiötä on nähtävissä esim. Jokereissa, jossa sielläkin pitäisi olla kokeneen liikemiehen puikoissa. Eikä Tepsikään kauas jää, tai muutkaan. Oikeassa yrityksessä monon kuvaa olis tullut ja lujaa. Ja jo kauan sitten.

Ja jos hallista vielä puhutaan, niin kyllä mun mielestä kunnollisessa hallissa voisi päästä 9000 keskiarvoihin. Ja silloin riittäisi ihan se 9000 kapasiteetti. Ei olisikaan mitään järkeä rakentaa hallia, jossa on 13 000 paikkaa. Eli ihan realistinen visio se olisi. Nykyisessä hallissa se ei onnistu. Kyse ei niinkään ole pelkästään koosta vaan hallin vanhan-aikaisuudesta, elikkäs esim. arkkitehtuurista. Rälläkkää isolla kädellä ja betonin valamista uudelleen niin voisi saada vielä paljon paremman.

Ja jos puhutaan vielä visioistakin niin ei olisi tässä maassa esim. Hartwall-Areenaa. Moni HIFK:n kannattaja tietysti sanoo, että ei sitä tarvittaisikaan, mutta kyllä sillä on ollut suuri vaikutus Jokereidenkin toimintaan, vaikka se ei aina niin täynnä olekaan, mutta siihen on pääsyyt muualla kuin itse hallissa. Oman hallin avulla toimintaa voidaan sekä rahoittaa, että rakentaa sitä huomattavan terveemmällä pohjalla. Eikä sitäkään olisi ilman rohkeaa visiota tullut. Ja se visio oli juurikin realistinen, saavutettavissa oleva ja myöskin riittävän kannustava.
 
Viimeksi muokattu:

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos halutaan kehittää toimintaa yrityksiin päin, niin niillä on myös kovat vaatimukset. Ei se vaan nykyään riitä, että voi tarjota muovipenkin ja makkaran sinapilla ja ketsupilla. Ja on turha sanoa, että näitä katsojia ei tarvitakaan, koska ne eivät omassa katsomossaan ketään häiritse ja firmojen kanssa yhteistyötä tehdessä kyse ei ole vain siitä, että on logo paidassa tai paikkoja varattu hallista, vaan kokonaisuudesta. Nykyisessä hallissa ei tuota puolta pystytä ehkä mahdollisimman tehokkaasti hoitamaan.

Mä en tiedä HIFK:n ja esim. Koffin perimmäisiä syitä tehdä yhteistyötä, mutta iso osa on varmaan sillä, että ne suhteet on osattu hoitaa oikein. Tosin luonnollista on myös Koffilta olla mukana pk-seudun kaljatappelussa Karjalan kanssa. Olisi typerää jättäytyä mainoskilpailusta pois tärkeällä osa-alueella. Lisäksi löytyy pari muuta hyvää yhteistyökumppania. Se tunnustus täytyy antaa, että HIFK:ssa on ainakin ilmeisesti nyt viime vuosina osattu rakentaa pitkät ja kestävät yhteistyösuhteet. Ainakin budjetin perusteella saadaan vähemmiltä firmoilta enemmän rahaa ja se näkyy liigan tyylikkäimmissä peliasuissa asti. Mutta voisiko sitä silti parantaa. Mikä olisi esim. Koffin halukkuus olla mukana hallin ostossa/rakentamisessa.

Jos Koff esim. alkaa vähentää sponsorointia niin olisi hyvä varmistaa, että mainokset kyllä häipyvät muiden paidoista, mutta omassa säilyy. Lisäksi voisi olla saumoja vielä suurempaan summaan, jos Koff vähentää kokonaiskuluja muualta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Abre los Ojos, siitä tehtiin jenkkileffa Vanilla Sky. "Abre los ojos" tarkoittaa "avatkaa silmänne" n. suurinpiirtein Suomeksi.

Uskon, että olet oikea HIFK-kannattaja ja tarkoitat kirjoituksellasi hyvää. Tässä on minun näkemykseni ja odotan asiallista vastausta.

1. Oikeaan muutokseen, ei vain henkilöiden vaihtamiseen, tarvitaan lisää rahaa HIFK-hockeyn toimintaan. Oma halli olisi hyvä alku oikean suuntaiselle isolle muutokselle. Se oma halli voi olla Nordis.

2. HIFK:lla on riittävästi rahaa jatkaa nykytyylillä toimintaansa. Saman verran rahaa on käytössä vuosittain ainakin Kärpillä, Jokereilla, Bluesilla ja TPS:lla. Haluan, että meillä on enemmän rahaa käytössä pitkässä juoksussa kuin pääkilpailijoillamme.

3. HIFK palkkasi kesällä Salmelaisen ja Hauhtosen, menipäs kehnosti jälleen kerran. White on ainoa oikea hutiostos, jonka kohtalo on varmaan vaaka-laudalla. Esim. Kekäläisen aikana 96-99 suunnilleen 50% ostoksista meni pieleen ja HIFK:n tuulikaapissa pyöri ovet molempiin suuntiin kuin jossain tavaratalossa, kun pelaajia tuli ja meni. Lopulta palaset loksahtivat kohdalleen, mutta tuskin Kekäläinen hankki viimeistä tärkeää lenkkiä mestaruuskauden HIFKiin itse. Puhun tietysti Olli Jokisesta, jonka Kingsit lähetti vielä "kotiin kasvamaan" meidän onneksi. Sattumallakin voi olla osuutta asioihin.

4. Brändin väittäminen sairaaksi on hyvin pienen piirin mielipide, sanoisin täysin merkityksettömän pienen. Jan Caloun oli ja on taiteilija jäällä, samanlaiset oli oikutkin. Ottaisin Pubin takaisin HIFKiin vieläkin, vaikka omat suosikkini HIFK:ssa ovatkin enemmän Ruudun veljesten, Karalahden, Rafalskin ja Tony Salmelaisen tyylisiä pelaajia.

5. Jokerit oli voittanut mestaruuden edellisellä kaudella, kun heillä oli tuo slogan "poika palaa kotiin". Sitä sillä tarkoitettiin ja Ilmalassa ollaan oltu sen jälkeen ihan eri sloganeilla liikenteessä. HIFK on voittanut yhden mestaruuden kausina 97-05, samoin Jokerit. Koko Helsingin lätkä on ollut tämän ajan lievässä menestyskriisissä.

6. Minusta HIFK:n kiekossa on imua suureen yleisöön päin ja yritysvieraisiin myös tällä kaudella. Kiitos tästä kuuluu paljon Sheddenille ja uusille tähtipelaajillemme (Salmelainen, Hauhtonen).

7. HIFK ei kuihdu minnekään. Voitko väittää, ettei Sheddenin HIFK esim. taistele, voita ja ole fyysinen.

8. Valitettavaa, että sinulle on muodostunut tuollainen suhde HIFKiin, otan osaa. Tämä jääkiekkohan on vain maailman tärkein turha asia.

1. Olen eri mieltä. Nykyinen budjetti on "mitallisijoilla", joukkue ei. Suurempi budjetti ei takaa mitään. Rahaa tulee osata käyttää. Halli kysymys on erittäin tärkeä, täysin samaa mieltä.

2. Täysin samaa mieltä. En vain ymmärrä miksi rahaa saa tuhlata ilman vastuuta.

3.Minusta meni taas kerran kehnosti. Kirjoitan tätä järkyttävän huonon Jyp ottelun jälkeen. Joukkue tulisi rakentaa pitkällä tähtäimellä, ei vuosi kerrallaan.Miksi Jypin kolmossentterin ja Salmelaisen hankinta on jotain niin hienoa? Ihan perushankintoja, joita pitäisi tehdä jatkuvasti. Seura on IFK, bujetti on liigan suurimpia. Mitä niin hienoa siinä on, että hankitaan pari hyvää pelaajaa? Miksei hankittu pakkeja?

Mitä kekäläiseen tulee, huteja oli. Tottakai niitä oli. Hänellä oli myös hyviä hankintoja. Hän voitti mestaruuden ja oli loppuottelussa. Aikaa tähän kului 3 vuotta. Matikaisen aikana ei menestystä ole tullut. Kenen vika? Kekäläisellä oli onnea ja Matikaisella huonoa onnea, just...

4. Brändillä pyritään perustelemaan surkea menestys. Ei me edes haluta voittaa, jos pitää kahvata jne. Täyttä roskaa. Valhetta, joka menee ikävä kyllä ainakin jatkoajassa läpi.

5. IFK markkinoi tuotetta uhomalla/vetoamalla seuran maineseen "väkivaltaisena". Pirun tyhmää ja minusta jopa lapsellista. Ja kyllä minä pidän kovasta pelistä, siitä ei ole kyse.

6. Niinkö. Perustele. Minusta taas ei. Istun c-katsomossa ja kyllä siellä yritysvieraita on, mutta myös tyhjiä penkkejä. Omista tuttavistani moni on luopunut kausikortista ja ne jotka käyvät ovat kurkkuaan myöten täynnä sitä roskaa jota meille vuodesta toiseen tarjotaan. Tänään oli muuten hauskaa kun halli vihelsi IFK:n "ylivoimalle". B kakkonen tietenkin riensi apuun ja alkoi kannustaa. Huvittavaa...

Sheddenin julistaminen neroksi on täysin ennenaikaista. 5 ottelun voittoputki, ja äijä on nero....Puhuu toki kauniisti jääkiekosta, jopa kauniimmin kun Juhani Tamminen. Ei se hänestä neroa tee.Katsotaan kauden jälkeen...

7. Voin. Tänään IFK ei ollut taistelevampi,fyysisempi tai voittavampi kuin Jyp. Lopussa brändin mukainen tappelukin oli hyvin vaisuhko.

8. Ja lopuksi se pakollinen. Suhteeni IFK:hon on vääristynyt koska minusta seuraa johdetaan surkeasti.
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Nuorempi Nelson kirjoitti:
7. Voin. Tänään IFK ei ollut taistelevampi,fyysisempi tai voittavampi kuin Jyp. Lopussa brändin mukainen tappelukin oli hyvin vaisuhko.
Muuten en ota kantaa tuohon teidän kahdenväliseen ajatustenvaihtoon, mutta eikö juuri ns. "brändin" kuvaan kuulu se fyysisyys ja taistelu, eli tänään juuri ei pelattu "brändin" vaatimalla tavalla ja häviö tuli.

Edit: Asia selvä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
puna-hundi kirjoitti:
Muuten en ota kantaa tuohon teidän kahdenväliseen ajatustenvaihtoon, mutta eikö juuri ns. "brändin" kuvaan kuulu se fyysisyys ja taistelu, eli tänään juuri ei pelattu "brändin" vaatimalla tavalla ja häviö tuli.

Minulta kysyttiin:Voinko väittää että Sheddenin IFK ei taistele voita tai ole fyysinen. Vastasin vain kysymykseen.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuorempi Nelson kirjoitti:
5. IFK markkinoi tuotetta uhomalla/vetoamalla seuran maineseen "väkivaltaisena". Pirun tyhmää ja minusta jopa lapsellista. Ja kyllä minä pidän kovasta pelistä, siitä ei ole kyse.
Itse näkisin että HIFK markkinoi itseään uhoamalla toki (sehän tavallaan kuuluu kaikkeen urheiluun), muttei väkivaltaisena, pikemminkin kovaa peliä pelaavana. Taitavat olla nämä "äijä" -fanit, (jotka täällä jatkoajassakin kirjoittavat) jotka haluavat antaa seurasta väkivaltaisen kuvan. Se on todellakin pirun tyhmää ja lapsellista.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nuorempi Nelson kirjoitti:
1. Olen eri mieltä. Nykyinen budjetti on "mitallisijoilla", joukkue ei. Suurempi budjetti ei takaa mitään. Rahaa tulee osata käyttää. Halli kysymys on erittäin tärkeä, täysin samaa mieltä.

2. Täysin samaa mieltä. En vain ymmärrä miksi rahaa saa tuhlata ilman vastuuta.

3.Minusta meni taas kerran kehnosti. Kirjoitan tätä järkyttävän huonon Jyp ottelun jälkeen. Joukkue tulisi rakentaa pitkällä tähtäimellä, ei vuosi kerrallaan.Miksi Jypin kolmossentterin ja Salmelaisen hankinta on jotain niin hienoa? Ihan perushankintoja, joita pitäisi tehdä jatkuvasti. Seura on IFK, bujetti on liigan suurimpia. Mitä niin hienoa siinä on, että hankitaan pari hyvää pelaajaa? Miksei hankittu pakkeja?

Mitä kekäläiseen tulee, huteja oli. Tottakai niitä oli. Hänellä oli myös hyviä hankintoja. Hän voitti mestaruuden ja oli loppuottelussa. Aikaa tähän kului 3 vuotta. Matikaisen aikana ei menestystä ole tullut. Kenen vika? Kekäläisellä oli onnea ja Matikaisella huonoa onnea, just...

4. Brändillä pyritään perustelemaan surkea menestys. Ei me edes haluta voittaa, jos pitää kahvata jne. Täyttä roskaa. Valhetta, joka menee ikävä kyllä ainakin jatkoajassa läpi.

5. IFK markkinoi tuotetta uhomalla/vetoamalla seuran maineseen "väkivaltaisena". Pirun tyhmää ja minusta jopa lapsellista. Ja kyllä minä pidän kovasta pelistä, siitä ei ole kyse.

6. Niinkö. Perustele. Minusta taas ei. Istun c-katsomossa ja kyllä siellä yritysvieraita on, mutta myös tyhjiä penkkejä. Omista tuttavistani moni on luopunut kausikortista ja ne jotka käyvät ovat kurkkuaan myöten täynnä sitä roskaa jota meille vuodesta toiseen tarjotaan. Tänään oli muuten hauskaa kun halli vihelsi IFK:n "ylivoimalle". B kakkonen tietenkin riensi apuun ja alkoi kannustaa. Huvittavaa...

Sheddenin julistaminen neroksi on täysin ennenaikaista. 5 ottelun voittoputki, ja äijä on nero....Puhuu toki kauniisti jääkiekosta, jopa kauniimmin kun Juhani Tamminen. Ei se hänestä neroa tee.Katsotaan kauden jälkeen...

7. Voin. Tänään IFK ei ollut taistelevampi,fyysisempi tai voittavampi kuin Jyp. Lopussa brändin mukainen tappelukin oli hyvin vaisuhko.

8. Ja lopuksi se pakollinen. Suhteeni IFK:hon on vääristynyt koska minusta seuraa johdetaan surkeasti.

Hyvä kirjoitus Nuorempi Nelson! Varsinkin kohdat 1 & 4 on 100% totta!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Nuorempi Nelson kirjoitti:
1. Olen eri mieltä. Nykyinen budjetti on "mitallisijoilla", joukkue ei. Suurempi budjetti ei takaa mitään. Rahaa tulee osata käyttää. Halli kysymys on erittäin tärkeä, täysin samaa mieltä.

2. Täysin samaa mieltä. En vain ymmärrä miksi rahaa saa tuhlata ilman vastuuta.

3.Minusta meni taas kerran kehnosti. Kirjoitan tätä järkyttävän huonon Jyp ottelun jälkeen. Joukkue tulisi rakentaa pitkällä tähtäimellä, ei vuosi kerrallaan.Miksi Jypin kolmossentterin ja Salmelaisen hankinta on jotain niin hienoa? Ihan perushankintoja, joita pitäisi tehdä jatkuvasti. Seura on IFK, bujetti on liigan suurimpia. Mitä niin hienoa siinä on, että hankitaan pari hyvää pelaajaa? Miksei hankittu pakkeja?

Mitä kekäläiseen tulee, huteja oli. Tottakai niitä oli. Hänellä oli myös hyviä hankintoja. Hän voitti mestaruuden ja oli loppuottelussa. Aikaa tähän kului 3 vuotta. Matikaisen aikana ei menestystä ole tullut. Kenen vika? Kekäläisellä oli onnea ja Matikaisella huonoa onnea, just...

4. Brändillä pyritään perustelemaan surkea menestys. Ei me edes haluta voittaa, jos pitää kahvata jne. Täyttä roskaa. Valhetta, joka menee ikävä kyllä ainakin jatkoajassa läpi.

5. IFK markkinoi tuotetta uhomalla/vetoamalla seuran maineseen "väkivaltaisena". Pirun tyhmää ja minusta jopa lapsellista. Ja kyllä minä pidän kovasta pelistä, siitä ei ole kyse.

6. Niinkö. Perustele. Minusta taas ei. Istun c-katsomossa ja kyllä siellä yritysvieraita on, mutta myös tyhjiä penkkejä. Omista tuttavistani moni on luopunut kausikortista ja ne jotka käyvät ovat kurkkuaan myöten täynnä sitä roskaa jota meille vuodesta toiseen tarjotaan. Tänään oli muuten hauskaa kun halli vihelsi IFK:n "ylivoimalle". B kakkonen tietenkin riensi apuun ja alkoi kannustaa. Huvittavaa...

Sheddenin julistaminen neroksi on täysin ennenaikaista. 5 ottelun voittoputki, ja äijä on nero....Puhuu toki kauniisti jääkiekosta, jopa kauniimmin kun Juhani Tamminen. Ei se hänestä neroa tee.Katsotaan kauden jälkeen...

7. Voin. Tänään IFK ei ollut taistelevampi,fyysisempi tai voittavampi kuin Jyp. Lopussa brändin mukainen tappelukin oli hyvin vaisuhko.

8. Ja lopuksi se pakollinen. Suhteeni IFK:hon on vääristynyt koska minusta seuraa johdetaan surkeasti.

1. Joukkue ei vielä ole mitalisijoilla. Shedden aloitti työnsä HIFK:ssa 1.8.2005 ja todellisuudessa sen jälkeen jengiä on alettu muokkaamaan hänen mielensä mukaiseksi. Täytyy vain toivoa, että homma ehtii valmiiksi ennen 31.1.2006 vastaan tulevaa siirtorajaa. Minusta Shedden ei ole nero, mutta on tuonut ajattelemisen aihetta suomalaiseen valmennukseen ainakin siinä mikä on voitontahdon merkitys ottelun lopputulokseen. Viimeiset 4 peliä puhuvat tietysti sen puolesta, että tämä kortti on jo vähän käytetty.

2. Täysin samaa mieltä, vastuu pitää olla.

3. Nykyään on vaikea rakentaa yli vuoden tähtäimellä. Kauden 06/07 joukkueesta voi sanoa jo nyt, että Pikkarainen ja Salmelainen ainakin lähtevät NHL/AHL:n. Kaikkien joukueiden on pakko elää tämän asian kanssa, vaikka periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi.

4. Brändääminen ei ole ihan täyttä roskaa. Kyllä sillä on lisätty katsojamääriä, silloinkin kun peliesitykset ovat olleet kehnoja. Valmentajavalinnat ovat vaan joskus olleet tosi outoja, kuten Alpo Suhonen, brändin kannalta.

5. Minusta me ei uhota väkivaltaisuudella, vaan fyysisellä kanadalaistyylisellä jääkiekolla, jossa taistellaan voitosta loppuun saakka. Tässä on kyllä pieni ja selvä näkemysero. Se miten HIFK toteuttaa väitettään yksittäisissä runkosarjan peleissä ei tietenkään aina vastaa väitettä. Onko HIFK ollut väkivaltainen tällä kaudella yhdessäkään pelissä. Minusta mies miestä vastaan tappelu jäällä ei ole väkivaltaisuutta, vaan esimerkiksi mailalla sormen lyöminen poikki.

6. Voi olla, että osa porukasta ei käy peleissä, vaikka maksaa lipuista. Se on tietysti huolestuttavaa kehitystä ja muistuttaa sitä miten on Jokereille käynyt yleisön kanssa. Minä olen huolissani myös siitä, että HIFK:lla ei ole halpoja fani-kausikortteja, kuten Jokereilla ja Bluesilla nuorisolle. Me HIFK:n kannattajat ollaan kohta yhtä vanhoja kuin SDP:n nuoriso-osaston keski-ikä.

7. Nyt on tyypillinen jokavuotinen syyslama menossa, en ole huolissani tappioista, elleivät ne jatku myös sarjatauon jälkeen. JYP on yksittäisenä vastustajana ollut jostain syystä jo pitkään tosi vaikea voitettava HIFK:lle.

8. No comments, mutta aina voi parantaa.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Johannes kirjoitti:
1. Oikeaan muutokseen, ei vain henkilöiden vaihtamiseen, tarvitaan lisää rahaa HIFK-hockeyn toimintaan. Oma halli olisi hyvä alku oikean suuntaiselle isolle muutokselle. Se oma halli voi olla Nordis.

3. HIFK palkkasi kesällä Salmelaisen ja Hauhtosen, menipäs kehnosti jälleen kerran. White on ainoa oikea hutiostos, jonka kohtalo on varmaan vaaka-laudalla. Esim. Kekäläisen aikana 96-99 suunnilleen 50% ostoksista meni pieleen ja HIFK:n tuulikaapissa pyöri ovet molempiin suuntiin kuin jossain tavaratalossa, kun pelaajia tuli ja meni. Lopulta palaset loksahtivat kohdalleen, mutta tuskin Kekäläinen hankki viimeistä tärkeää lenkkiä mestaruuskauden HIFKiin itse. Puhun tietysti Olli Jokisesta, jonka Kingsit lähetti vielä "kotiin kasvamaan" meidän onneksi. Sattumallakin voi olla osuutta asioihin.

6. Minusta HIFK:n kiekossa on imua suureen yleisöön päin ja yritysvieraisiin myös tällä kaudella. Kiitos tästä kuuluu paljon Sheddenille ja uusille tähtipelaajillemme (Salmelainen, Hauhtonen).
Osallistutaan nyt itsekin tähän suht mielenkiintoiseen keskusteluun.

1. En nyt jaksa enää vääntää juttua näistä johdon vaihdoksista, mutta tämä vastuu asia on kyllä mielenkiintoinen, ja sen pakoilemisessa IFK on kunnostautunut usein. Koko 2000-luvun huono menestys on aina laitettu milloin valmentajien tai milloin maalivahtien syyksi. Heitä voidaan toki syyttää, mutta lopullisen vastuun joukkueen menestyksestä kantaa kuitenkin toimitusjohtaja. Kuinka kauan Matikainen saa teidän mielestä olla toimitusjohtajana ilman, että IFK pelaa edes finaalissa? Tämän kauden jälkeen tulee viisi vuotta täyteen. Haluaisin kuulla vastauksen muutamilta nimimerkeiltä (mm. Isaksson, Jermu, RoopeS, Senior, Johannes).

Minusta vanhasta jäähallista ei saa luopua vaan sitä voidaan edelleen ehostaa ja tehdä siitä toimivampi. Näinhän ollaan jo pitkään toimittu (itseasiassa siitä lähtien, kun Jokerit muuttivat Ilmalaan). Palveluja siellä pitäisi ensisijaisesti parantaa ja reilu tuhat katsomopaikkaakin lisää olisi riittävä.

2. Kekäläinen toimi vaan siinä suhteessa viisaammin useiden ulkomaalaisten kanssa, että hän ei solminut heti sopimusta vaan otti heidät try-outille. Tarkoitan nyt lähinnä kahta viimeistä kautta. Ja toisekseen Kekäläisen joukkueissa oli se yksi ulkomaalaispaikka vapaana, joten tarpeen tullen voitiin ottaa try-outille pelaaja poispotkimatta aikasempia ulkomaalaisia. Matikaisen aikana ns. hädän hetkellä ulkomaalaiskiintiö on ollut täynnä, ja treillet ja kump. ovat istuneet katsomossa tai potkittu pihalle. Tämä johtuu siitä, ettei joukkue ole ollut koskaan tarpeeksi valmis ennen kautta, ja paniikkiratkaisuilla ollaan yritetty paikata joukkuetta. Tällä hetkellä ns. turhia ulkomaalaisia ei rosterissa ole onneksi kuin White, joten suurta vahinkoa ei ole syntynyt.

Tämähän vaikuttaa myös kausikorttien myyntiin, kun vielä ennen kauden alkua joukkue näyttää liigan keskitason joukkueelta.

6. Olen lähes varma, että IFK-tyylisellä voittavalla pelillä IFK:n katsojakeskiarvo olisi helposti 7 500 katsojaa. Viime kaudella oltiin yli 7 000 katsojan, ja jos Shedden olisi ollut valmentajana, niin 7 500 ei olisi ollut mahdottomuus. Kyllä IFK kiinnostaisi vielä paljon enemmän, jos asiat seurassa hoidettaisiin paremmin.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä Pointteja Jake 74!!

Valitettavasti IFK:ssa vain on asiat niin ettei kukaan kanna lopullista vastuuta - ja sen kanssa on vain elettävä. Tulokset toki ovat myös sen mukaisia kuten olet itsekin huomannut.

Sinun hallivisio on ihan ok. Totta kai Nordenskiöldin kortit voidaan katsoa loppuun, mutta kyllä nickname "DDR halli" kertoo totuuden kyseisestä rakennuksesta. Ei sitä loputtomiin voi/kannata suurentaa. Jos saadaan lisää peflettejä niin pitää myös suurentaa ryyppypisteitä jne jne...

Kekäläisen ja Matikaisen vertailu pitäisi heti lopettaa - toinen on edennyt huippuvirkaan NHL joukkueessa - toinen jatkaa suojatyöpaikassa jota hänen ikinä ei olisi edes pitänyt saada - säälittävä vertauspari.

Sinun katsojakeskiarvotavoite 7 500 on kyllä saavutettavissa mutta siihen vaaditaan taitoa, päämäärätietoisuutta, uusia miehiä ja ennen kaikkea voittoja.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jake74 kirjoitti:
Kuinka kauan Matikainen saa teidän mielestä olla toimitusjohtajana ilman, että IFK pelaa edes finaalissa? Tämän kauden jälkeen tulee viisi vuotta täyteen. Haluaisin kuulla vastauksen muutamilta nimimerkeiltä (mm. Isaksson, Jermu, RoopeS, Senior, Johannes).

Mun puolesta tasan niin kauan, kun nauttii esimiestensä luottamusta.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Mun puolesta tasan niin kauan, kun nauttii esimiestensä luottamusta.

Tämä on Isaksson loistava "ajatusperiaate" silloin kun ollaan sodassa ja esimiehesi Kersantti Muukkonen käskee sinun yksin tekemään rynnäkkön kokonaista venäläistä jääkäridivisioona vastaan.

Mutta nyt ei olla onneksi sodassa vaan kiekkokentällä - ja täällä saa/pitäisi käyttää myös omia aivoja.
 

Fist of God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charleston Chiefs
Jake74 kirjoitti:
6. Olen lähes varma, että IFK-tyylisellä voittavalla pelillä IFK:n katsojakeskiarvo olisi helposti 7 500 katsojaa. Viime kaudella oltiin yli 7 000 katsojan, ja jos Shedden olisi ollut valmentajana, niin 7 500 ei olisi ollut mahdottomuus. Kyllä IFK kiinnostaisi vielä paljon enemmän, jos asiat seurassa hoidettaisiin paremmin.

Tämä olikin Mobergin ajan paradoksi: hallissa kävi 5000 katsojaa "no matter what", olisi varmaan käynyt vaikka oltaisiin pudottu divariin. Moberg piti tiukasti talouden tasapainossa mutta ei uskaltanut ottaa minkäälaista riskiä. Joukkueeseen tehtiin pakolliset ostot mutta mitään "yllätyksiä" ei tullut (Larionov olisi kyllä ollut huikea kaappaus) ja kansa sai normi -peliä ifk -paidoissa.

Kekäläinen ottikin sitten ihan eri tavalla riskiä tai ainakin hänellä oli joku perusajatus minkälaista jääkiekkoa joukkueen pitäisi pelata ja minkälaisella rosterilla sitä voitaisiin tavoitella. Yleisö ainakin piti näkemästään sillä yleisökeskiarvo nousi huimasti, ainakin halliin tuli lisää elämää. Liekö sitten Mobergille tullut taas "huimauskohtaus" huomattuaan mitä homma kustansi ja palattiin taas palettiin johon hankitaan pari staraa mutta ilman minkäänlaista joukkueen kokoajan ideaa kokonaisuudesta.

Tämä on jäänyt suurimpana erona mieleen Kekäläisen aikoihin: muistan parikin lehtihaastattelua joissa Kekäläinen kertoi ajatuksestaan joukkueen kokoamisessa. Mestaruuskauden '98 aikanahan ko. ongelma kärjistyi naapurileirissä Jokerien sukeltaessa todellisella tähtiä tuikkivalla kokoonpanolla.

Nykyiseltä johdolta haluaisinkin kuulla mielipiteen siitä (Matikainen kun jossain haastattelussa mainitsi ettei urheilutoimenjohtajaa tarvita) minkälaisia pelaajia ifk: n halutulla pelityylillä pelaava joukkue menestyäkseen tarvitsee ja miten varmistetaan, että junnuistakin vähän väliä tulee tähän pelityyliin ja joukkueeseen tarvittavia palasia (tällähän junnutoiminta perustelee olemassaolonsa organisaatiossa).
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jake74 kirjoitti:
Osallistutaan nyt itsekin tähän suht mielenkiintoiseen keskusteluun.

1. Kuinka kauan Matikainen saa teidän mielestä olla toimitusjohtajana ilman, että IFK pelaa edes finaalissa? Tämän kauden jälkeen tulee viisi vuotta täyteen. Haluaisin kuulla vastauksen muutamilta nimimerkeiltä (Johannes).

Minusta vanhasta jäähallista ei saa luopua vaan sitä voidaan edelleen ehostaa ja tehdä siitä toimivampi. Palveluja siellä pitäisi ensisijaisesti parantaa ja reilu tuhat katsomopaikkaakin lisää olisi riittävä.

Minulle HIFK:n lätkäjengi on aina suurempi kuin kukaan yksittäinen seurassa töissä esim. tj:n paikalla toimiva henkilö. Pentit tulee ja menee. Tj:n toimiajan päättää hallituksen pj, joka nyt on Harri Tuohimaa. Hän itse sanoi jossain mediassa pari kuukautta sitten, että HIFK-hockeyn hallituksen pj:n tärkein tehtävä on palkata tj ja tarvittaessa erottaa tj. Kannatan Penttiä toimitusjohtajana niin kauan kuin hän nauttii hallituksen luottamusta.

Nordista voi kehittää, mutta hyöty ei tule HIFK:lle, jos hallin omistaa kaupunki.

Kekäläisen aikana oli 5 ulkolaispaikkaa, nyt on 4. Toinen Kekäläisen onnenpotku oli Eavesin ohari kesällä -97 ja sen seurauksena voitiin palkata W + S.

edit. Tässähän ollaan ihan kuin jonkun totuuskomission edessä, vaikka olemme vain isolla sydämellä HIFK:n lätkäjengiä kannattavia henkilöitä. Olen ihan varma että, jos HIFK voittaisi mestaruuden kaudella 05-06, niin seuraava kysymys olisi. Johannes ja kumppanit: "Kuinka on mahdollista, että kausi 06-07 meni jo pieleen, vaikka on jo kevät 2006 ja ei kai siellä juhlita mestaruutta".
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Flancke kirjoitti:
Tämä on Isaksson loistava "ajatusperiaate" silloin kun ollaan sodassa ja esimiehesi Kersantti Muukkonen käskee sinun yksin tekemään rynnäkkön kokonaista venäläistä jääkäridivisioona vastaan.

Tämä on Flancken todella kaukaa haettu "huuhaaesimerkki".

Sitäpaitsi venäläisillä ei ole mitään "jääkäridivisoonia". Moottoroitua jalkaväkeä, Maahanlaskujoukkoja, Merijalkaväkeä jne... kylläkin.
Jääkäri = Jäger (saksaa jy nöy)
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Animal kirjoitti:
Sitäpaitsi venäläisillä ei ole mitään "jääkäridivisoonia". Moottoroitua jalkaväkeä, Maahanlaskujoukkoja, Merijalkaväkeä jne... kylläkin.
Jääkäri = Jäger (saksaa jy nöy)

No sehän se oli se Flancken pointti. Urpo.
Ei muuta kuin laita ne 25cm paksut punalasit takaisin päähän ja jatka hymistelyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös