Helsinkiläisille

  • 45 301
  • 298

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Meidän bändi on nyt asunut 7 vuotta Helsingissä, ensin Etelä-Haagassa, sitten Pajamäessä ja nyt viimeiset +3 vuotta Viikissä.
On tää vaan uskomattoman makee kaupunki. Mahdanko ikinä muuttaa täältä enää pois? Jostain syystä tämän asian esille tuominen entisillä kotikulmillani aiheuttaa närää, etenkin sukulaisteni keskuudessa. Kaikki tuntuvat aina odottavan uutisia siitä kuinka kamalaa siellä Helsingissä on, ja mikäli työt eivät siellä pidättelisi niin heti olisimme muuttokuormaa väsäämässä. Toki kesämökki (vaikka ei oma olekaan) lännessä on erittäin sikajees ja kesäloman jälkeen kaupunkiin palaaminen tuntuu nihkuselta. Mutta tämä lienee ihan luonnollista?

Parasta Helsingissä mielestäni on se, että täällä saa olla ihan rauhassa jos haluaa. Ei tarvitse kuulua leijoniin tai marttoihin tai susikoiraharrastajiin tai autosuunnistajiin jos ei halua. Pikkupaikkakunnalla pitää aina hankkia joku ihmeellinen lauma jonka parissa kokoonnutaan joka keskiviikko ja sunnuntai. Täällä Viikissä on kiva mennä muksun kanssa ulos, luonto on heti tuossa, lehmiä on 500 metrin päässä, leikkipuistossa on aina lapsia ja omalle mukulalle seuraa. Bussi ja metro vievät tarvittaessa keskustaan melko nopeasti. Jos ahdistaa voi mennä Malmin hautausmaalle ruokkimaan oravia, ovat muuten kesyjä. Miinusta on se, että päiväkodit ovat aivan täynnä, tyttärenikin on hoidossa Pihliksessä - tosin matkaa tulee vain n. 3 km. Ei paha.

Joskus ajattelin että onni on muuttaa takaisin länteen kun on hankittu tarpeeksi työkokemusta täällä. Nykyään ajattelen toisin. Ehkä joskus pystyn hankkimaan sen omankin kesäpaikan lännestä? Lisäksi on suuri uhka siitä että tyttärestäni (mikäli kiinnostuu jääkiekosta) saattaa tulla Jokeri-, HIFK- tai jopa Blues-kannattaja!
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Vaikkakin itse olen asunut nyt jo reilut viisi vuotta vain parin kilometrin päässä tuosta hyppyrimäestä, niin löysin sen ensimmäisen kerran vasta viime viikonloppuna, kun olin sattumoisin siellä päin kävelylenkillä. Oli aika ihmeellinen fiilis, kun sitä ennen en tiennyt ollenkaan että Helsingissä on tuollainen paikka.

Muutenkin tässä viime päivinä ja viikkoina on tullut kierreltyä erilaisissa minulle uusissa paikoissa täällä pääkaupungissa. Tänään kävin huvikseni kävelemässä Vartioharjun Linnavuoren muinaislinnan raunioilla. Netistä sattumoisin löysin tietoa tuollaisesta paikasta, ja kävin sen paikan päällä etsimässä. Ens viikolla tai joskus voisin käydä kiertelee ja kattoo jos löytäisin Pihlajamäen hiidenkirnut.

Täältä Helsingistä löytyy oikeasti vaikka millaisia paikkoja ja "nähtävyyksiä". Mä en oikein tiedä tietääkö niistä monikaan muualla Suomessa, tai oikeastaan edes täällä Helsingissäkään. Ei tietenkään kaikkia kiinnosta esimerkiksi mitkään luonnon oikut, mutta kuitenkin.
Meilahdesta löytyy pronssiaikainen hautapaikka
Tarkempi paikka on se kallio sairaalaa vastapäätä merellepäin, siinä mistä ajetaan Seurasaareen. Oliskohan se Paciuksenkatulla
 

scholl

Jäsen
Toki kesämökki (vaikka ei oma olekaan) lännessä on erittäin sikajees ja kesäloman jälkeen kaupunkiin palaaminen tuntuu nihkuselta. Mutta tämä lienee ihan luonnollista?

Se on jännä, että ajattelutavat ovat niin erilaisia. Minusta juuri kesällä täällä on kaikista siisteintä. Ei ole niin paljon ruuhkia, vaan auton saa helpommin parkkiin. On hyviä terasseja, missä voi ottaa ruokaa ja juomaa. Kaduilla on kansainvälisempää fiilistä, ihmiset ottavat brunaa ja ovat paljon iloisemmanoloisia kuin muina vuodenaikoina, yökerhoissa on kova meno ja kun on valoisaa ja lämmintä niin voi mennä vähissä vaatteissa koko ajan. Lisäksi kun katsoo visuaalisesti niin vaikkei Helsingissä megaöverisaaristoa olekaan niin kyllähän se merentuntumassa juuri kauneinta kesällä on.

Kyllä Helsingistä kesällä muualla voi käydä, mutta toivon mukaan ei joudu olemaan montaa päivää poissa, eikä varsinkaan viikonloppuisin. Se kesämökki pitäisi olla sellaisessa paikassa, missä on lämmintä silloin, kun täällä on kylmää.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on jännä, että ajattelutavat ovat niin erilaisia. Minusta juuri kesällä täällä on kaikista siisteintä.

Jep. Minä olen tästä ihan samaa mieltä. Kesällä Helsingissä on ehdottomasti kaikkein ihaninta. Juuri se kansainvälinen tunnelma on se, mikä on viehättävintä. Tai aamukahvin nauttiminen Ursulan terassilla... Kesä on Helsingin parasta aikaa. Mökillä ehtii käymään sitten syksymmällä.

Meidän oma mökkimme on tunnin ajomatkan päässä Helsingissä joka on ideaalia. Jos tekee mieli lähteä järveen uimaan ja hieman saunomaan, voi ajaa sinne, grillailla, uida ja tulla illaksi takaisin Helsinkiin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Snägäreitä?

Pistetäänpä tänne, eikä sekalaisten kysymysten ketjuun:

Eli onko Ruoholahdessa, tai sen välittömässä läheisyydessä nakki- eli grillikioskeja? Entisenä Kallion asukkaana kaipaan uudesta naapurustostani tällaista suomalaiskansallista iltapalaa, jota Hese tai Mäkki eivät voi kokonaan korvata. Pitkänsillan pohjoispuolella vaihtoehtoja oli sentään useita, ja joskus tuli iltasella kotiin kävellessä ensin asioitua yhdellä ja nälän kasvaessa syödessä vielä toisella...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Pistetäänpä tänne, eikä sekalaisten kysymysten ketjuun:

Eli onko Ruoholahdessa, tai sen välittömässä läheisyydessä nakki- eli grillikioskeja? Entisenä Kallion asukkaana kaipaan uudesta naapurustostani tällaista suomalaiskansallista iltapalaa, jota Hese tai Mäkki eivät voi kokonaan korvata. Pitkänsillan pohjoispuolella vaihtoehtoja oli sentään useita, ja joskus tuli iltasella kotiin kävellessä ensin asioitua yhdellä ja nälän kasvaessa syödessä vielä toisella...
Samaa kaipaillaan Lauttasaaressa. Tuntuu että klo 16.30 jälkeen ei koko saaresta löydy mitään paria kalliimpaa ruokaravintolaa lukuunottamatta.
 

scholl

Jäsen
Pitkänsillan pohjoispuolella vaihtoehtoja oli sentään useita, ja joskus tuli iltasella kotiin kävellessä ensin asioitua yhdellä ja nälän kasvaessa syödessä vielä toisella...

Jos kotiin kävelet niin Kampissa ainakin nyt on. Jos ihan ydinkeskustasta kävelet niin voit Simonkadulla ylämäessä ottaa ensimmäisen ja sitten Kampissa siinä Fredan ja Et. Rautatiekadun (muistaakseni) kulmassa kiskaista toiset annokset huiviin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei ole Larussa snägäreitä eli joutuu aina lähteen kauemmaksi jos tekee mieli kunnon burgeria.

Itse ajan Bembööleen asti silloin kun OIKEIN tekee mieli kunnon burgeria, sieltä löytyy stadin parhaat (varmaan myös isoimmat) burgerit
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Samaa kaipaillaan Lauttasaaressa. Tuntuu että klo 16.30 jälkeen ei koko saaresta löydy mitään paria kalliimpaa ruokaravintolaa lukuunottamatta.

Ja sama pätee myös Espooseen. Vanhan liiton snägäreitä ei tunnu löytyvän mistään. Harmi juttu kun tulee vietettyä paljon aikaa Lauttasaari-Matinkylä akselilla. Tyttöystäväni isä vei aina lapset snägärille Kallioon asti, kun Lauttasaaresta ei löytynyt vastaavaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei ole Larussa snägäreitä eli joutuu aina lähteen kauemmaksi jos tekee mieli kunnon burgeria.

Itse ajan Bembööleen asti silloin kun OIKEIN tekee mieli kunnon burgeria, sieltä löytyy stadin parhaat (varmaan myös isoimmat) burgerit
Bemböle ei ole stadissa vaan Espoossa.

Wikipedia tarjoaakin mielenkiintoista tietoa Bembölestä.

Tarkoittaa näköjään suomeksi Hölmölää ja sijaitsee keskellä Espoota. Oikeastaan koko Espoo voisi olla Bemböle.
 

scholl

Jäsen
Granin Momsissa ja Pickalan golfklubilla on molemmilla hyvät burgeriannokset ja voi syödä terassilla. Ei ihan snägärijuttua, mutta kunnon burgeri ei olekaan snägäriruokaa.

Tänään kun on God bless America päivä niin ajattelin kyllä grillata itse burgerit.

edit. Bembölen snägäri voisi kiinnostaa siinä mielessä, että syksymmällä kun taas tulee käytyä talsimassa Nuuksiossa niin sehän on matkan varrella se Bemböle
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Bemböle ei ole stadissa vaan Espoossa.

Wikipedia tarjoaakin mielenkiintoista tietoa Bembölestä.

Tarkoittaa näköjään suomeksi Hölmölää ja sijaitsee keskellä Espoota. Oikeastaan koko Espoo voisi olla Bemböle.

Niin ja missä kohtaa väitin että Bemböle tai Espoo on stadissa? Sanoin että itse ajan Bemböleen jos tekee oikein mieli kunnon burgeria, en sanonut että se on stadissa.

Lauttasaari on oikeasti itä-Espoota, paljon lähempänä Espoota noin poliittisesti, henkisesti ja yleiskuvaltaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei ole Larussa snägäreitä eli joutuu aina lähteen kauemmaksi jos tekee mieli kunnon burgeria.
Aikanaan Larussa oli ostarilla Tuomas Grillit-snägäri, joita oli tuon lisäksi ainakin Kasarmitorilla Fabbarin ja Kallen välissä, sekä muistaakseni Fredallakin yksi. Onko kellään havaintoa onko Tuomas Grillejä olemassa vielä jossain?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Niin ja missä kohtaa väitin että Bemböle tai Espoo on stadissa? Sanoin että itse ajan Bemböleen jos tekee oikein mieli kunnon burgeria, en sanonut että se on stadissa.

Lauttasaari on oikeasti itä-Espoota, paljon lähempänä Espoota noin poliittisesti, henkisesti ja yleiskuvaltaan.

Ei ole Larussa snägäreitä eli joutuu aina lähteen kauemmaksi jos tekee mieli kunnon burgeria.

Itse ajan Bembööleen asti silloin kun OIKEIN tekee mieli kunnon burgeria, sieltä löytyy stadin parhaat (varmaan myös isoimmat) burgerit
Jos Bembölestä löytyy mielestäsi stadin parhaat burgerit, voisi olettaa kyseisen mestan mielestäsi olevan myös stadissa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos Bembölestä löytyy mielestäsi stadin parhaat burgerit, voisi olettaa kyseisen mestan mielestäsi olevan myös stadissa.

Ooops, olet oikeassa. Pahoitteluni Alamummulle, tarkoitukseni oli tietenkin puhua parhaista burgereista noin yleisesti, ei pelkästään stadissa.

EDIT: itse en laske Laruakaan stadiksi, paljon Espoolaisempi paikka kuin Helsinki.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:
Jos kotiin kävelet niin Kampissa ainakin nyt on. Jos ihan ydinkeskustasta kävelet niin voit Simonkadulla ylämäessä ottaa ensimmäisen ja sitten Kampissa siinä Fredan ja Et. Rautatiekadun (muistaakseni) kulmassa kiskaista toiset annokset huiviin.

Kiitoksia vastauksesta, vaikka nuo on tullut jo bongattua. Ilmeisesti lähempänä ei sitten ole. Aina ei ole kuitenkaan tulossa keskusta suunnasta, tai edes kävellen - taksin käyttö on hieman lisääntynyt ikääntyessä...

Kalliossa asuessa snägäreitä oli joka puolella, eli oli sitten tulossa mistä tahansa, niin aina oli matkan varrella joku. Ja joskus harvoin kun kotiuduin taksilla, saatoin ottaa kyydin Harrin nakille ja kävellä siitä yöllistä saalista mutustellen viimeiset metrit...
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Samaa kaipaillaan Lauttasaaressa. Tuntuu että klo 16.30 jälkeen ei koko saaresta löydy mitään paria kalliimpaa ruokaravintolaa lukuunottamatta.

Eihän Casa Mare kallis ole
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bemböle ei ole stadissa vaan Espoossa.

Wikipedia tarjoaakin mielenkiintoista tietoa Bembölestä.

Tarkoittaa näköjään suomeksi Hölmölää ja sijaitsee keskellä Espoota. Oikeastaan koko Espoo voisi olla Bemböle.

En tiedä onko tämä se grilli mitä Daespoo tarkoittaa, mutta ainakin Bembölessä on grilli jonka katolla seisoo 'Hölmölän burger grilli'. Ei ne mun mielestä nyt mitenkään erityisen isoja ole, mutta maukkaita kyllä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En tiedä onko tämä se grilli mitä Daespoo tarkoittaa, mutta ainakin Bembölessä on grilli jonka katolla seisoo 'Hölmölän burger grilli'. Ei ne mun mielestä nyt mitenkään erityisen isoja ole, mutta maukkaita kyllä.

Puhun siitä mestasta joka on Ikean ja Jorvin välissä vanhalla turuntiellä, sieltä löytyy aivan helvetin isoja burgereita. En muista mikä sen mestan nimi on tosin.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Puhun siitä mestasta joka on Ikean ja Jorvin välissä vanhalla turuntiellä, sieltä löytyy aivan helvetin isoja burgereita. En muista mikä sen mestan nimi on tosin.

Kyseessä tosiaan on yhdessä viestissä mainittu Hölmölän grilli. Aivan helmi mesta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei se kyllä mikään halpis paikkakaan ole, jos yritetään jtn snägärimättökolikkoyösapuskaa löytää *-)

Tähän tosiaan ainoa mesta on Larun Esso, jonka Sibyllan suolisotkut ovat kyllä sitä itseään. Joskus silti niitäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös