Muutan ensi viikolla Helsinkiin ja tarkemmin Sörnäisiin. Olen yrittänyt tehdä taustakartoitusta, mutta on paljon asioita, joita ei löydä internetistä. Pyytäisinkin palstaveljien apua, jotka tuntevat aluetta.
Muutaman hämeentien ja sörnäisten rantatien väliselle kaistaleelle. Mitä laadukkaita sapuskapaikkoja lähistöllä on? Mitä hintalaatu-suhteeltaan hyviä takeawaypaikkoja? Kuinka rauhatonta/rauhallista seutu on? Kuinka paljon tuopista pitää maksaa, että ei tarvitse nauttia sitä ns. ihmissaastan seurassa? Ja kaikki mitä voi tulla mieleen. Kiitos.
Terveisin nimim. "olen vain käymässä"
Rauhatontahan alue on, narkkeja, spurguja sun muita päivystää sörnäisten metron tuntumassa läpi vuorokauden. Aika omissa oloissaan ne on, mitä nyt rahaa pummaavat. Kyllä siinä sitten poliisia ja vartijaakin pyörii ihan kohtuullisesti. En mä ole ikinä kohdannut siellä mitään ongelmia, mutta ymmärrän kyllä ettei esim. vaimoke innostunut erityisemmin kävelemään yksin siitä torin halki öisin. Toi sun kämppäs sijaitsee siellä vähän rauhallisemmalla puolella sörnäistä.
Laadukkaista safkapaikoista tulee ekana mieleen
Soul Kitchen, yllättävänkin laadukas ruokamesta, hinta-laatu on hyvä. Bullman Alppiharjussa on kovasti kehuttu, aika konstailematonta kotiruoka henkistä mättöä. Fleminginkadun Cella tarjoaa samanhenkistä ruokaa gastropub hengessä, hyvä olutvalikoima. Cella on näyttelijöiden ja rockareiden suosiossa jonkin verran jostain syystä. Karhupuiston kiinalaista Ken Yauta on myös kovasti kehuttu, itse en ole testannut kun en enää kulmilla asu. Hotelli Fennon yhteydessä toimiva
Papa Carlo on aivan loistava italialainen ravintola, ja hinnatkin ovat kohtuulliset.
Bisselle sun kannattaa suunnata vaikka Vaasankadun alussa olevaan Iltakouluun, ok siisti paikka ja bissekin taitaa olla suht edullista. Siitä pari ovea eteenpäin on sitten Hilpeä Hauki, joka kuuluu Delifoxin kalaravintoloihin. Mukava olutravintola helvetin hyvällä valikoimalla. Hinnat ovat kyllä sitten muita mestoja korkeammat. Kaikkein lähinnä sua on Kolme Kaisaa, joka on heti siinä kurvissa (Hämeentien ja Helsinginkadun kohtaus, missä Hämeentie tekee kurvin ja jatkaa kohti Hermannia) toisessa kerroksessa. Siisti mesta, hyvä olut- ja siiderivalikoima ja röökiäkin saa vetää sisällä vielä vuoden. Onhan siinä kuppilaa vaikka kuinka paljon missä käydä, ihan hesaria tai vaasankatua kävelemällä voi katsella mieleistään. Nyrkkisääntönä tietysti että mitä halvempi kalja, sitä suurempi todennäköisyys hörhöihin.
Pizzaa ja kebabia on tarjolla lähes yhtä paljon kuin thai-hierontaa. Joka kulmassa on joku mesta, kokeilemalla oppii.
Mäkikuplan pizzoja on kovasti hehkutettu, isoja ja edullisia, en osaa sanoa kun en niin noista innostu.
Edit. Multa kans ääni Capriksen ihan ok pizzoille. Paskempiakin tullu niillä kulmilla syötyä monia. Sivuraidetta kannattaa ainakin välttää...