Helsinki

  • 617 157
  • 3 726

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Omasta mielestä keskustan pysäköinti on suht ok hintaista. Julkisilla reissu maksaisi jotain 6 euron luokkaa yhteensä ja aikaa kuluisi aivan pirusti enemmän, mielummin suhaan vartilla keskustaan ja maksan vaikka sen 4 euroa asioistani. Kyllähän tuossa mukavuudestakin maksetaan, varsinkin syys/talviaikaan julkisilla sukkuloiminen on ihan perseestä. Tulee kuitenkin niin harvoin oikeasti tärkeää asiaa keskustaan, että tuon maksaa vielä.

Kun olisi vielä vähäpäästöinen auto, niin saisi tosiaan puoleen hintaan parkin. Sitten olisi jo todella helppoa.
Autolla minäkin sinne ajan, nyt korona-aikana ilman isompia ruuhkia säästyy aikaa vielä entistä enemmänkin julkisiin verrattuna, kun täältä Vantaan perukoilta tulee lähdettyä. En pidä pysäköintiä liian kalliina. Just tuo Stockan parkkihalli tai Ruoholahden halli useimmin käytössä, viikonloppuisin etsin hiukan sivummalta paikan, koska ilmainen on aina ilmaista pysäköinnissäkin.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Edullista tuo keskustan pysäköinti mielestäni on, autoilukuluista inhimillisimpiä. Markka-aikana Seutulan pikaparkki tuntui kalliiltaa, euroilla kun on pelattu ei noi tunnu enää missään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helsinki rakentuu ylöspäin, ilmeisesti. Mitä sanoo paikkakunnalla asuvat? Tuhoaako nämä nyt Helsingin kaupunkimaiseman? Ainakin Hesarin keskustelupalstalla on muutosvastarinta kovaa. :)

Kalasataman rakentamisessa ylöspäin ei ole mitään vikaa, päin vastoin, koska siten saadaan mahdollisesti säästettyä väljempiä alueita ja metsää. Noihin kyseisiin torneihin liittyy nähdäkseni kaksi ongelmaa: ulkonäkö ja Lumo. Nuo ovat oikeasti aika huonon näköisiä; rumia läheltä ja rumia ja tylsiä kaukaa. Yksi torneista on kokonaan pelkkää Lumo-kotia, mikä on paitsi tyhmää, myös väärin: a) Lumolla tahkotaan järjetöntä voittoa mm. Helsingin kaupungin sosiaalitoimen kautta joten on järjetöntä antaa tuollaisen yrityksen ja toiminnan käyttöön kokonainen torni Helsingin parhailta tonttipaikoilta (Hekakin voisi tuon hoitaa), b) yleiselläkin tasolla tuollainen tontinluovutussopimus vääristää kilpailua Kojamon eduksi, mikä ei todellakaan kestäisi päivänvaloa tai ainakaan kuntalaisten legitimiteettitestiä jos asiaa enemmän avattaisiin, ja c) toisten tornien asukkaat ovat valitelleet, kun ovat maksaneet isoa rahaa asuinpaikastaan ja vierestä saa saman sossun kautta. Tavallaan ymmärrettävää, toisaalta nillitystä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Samaa mieltä keskustan pysäköinnistä, maksan mielelläni silloin kun sitä käytän, mutta jos mahdollista niin haen parkkipaikkaa vyöhykerajojen takaa.

Esimerkiksi viime sunnuntaina käytiin perheen kanssa Suomenlinnassa ja auto oli 5h Eteläsatamassa parkissa. Maksoihan se 26,32 e pysäköinti ja liput lautalle 11,2e lisää eli yhteensä 37,5e. Noin puolet halvemmalla olisi päässyt kun olisi vienyt auton Vantaankoskelle liityntäparkkiin ja junalla keskustaan, mutta aika mielellään sitä valitsi helpomman vaihtoehdon kun on Suomenlinnassa ihan riittävästi käveltävää muksuille muutenkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi viime sunnuntaina käytiin perheen kanssa Suomenlinnassa ja auto oli 5h Eteläsatamassa parkissa. Maksoihan se 26,32 e pysäköinti ja liput lautalle
Ei tulisi mieleenkään maksaa sunnuntaina pysäköinnistä vaikken muuten siitä aiheesta stressaa
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tulisi mieleenkään maksaa sunnuntaina pysäköinnistä vaikken muuten siitä aiheesta stressaa
Joo, kyllähän sunnuntaisin melkein pitää etsimällä etsiä maksullisia pysäköintipaikkoja ja esim. Kauppatorille voi jättää auton veloituksetta pyhäisin. Tai näin oli ainakin vielä keväällä, en tiedä onko asiaan tullut hiljan muutoksia, kun niin harvakseltaan on keskustaan asiaa. Yleisesti ottaen pysäköinnin hinnoista valittaminen on minunkin mielestäni turhaa ja välillä tuntuu varsin kornilta, kun jengi ajaa 30 tonnia ja siitä ylöspäin maksavilla peltilehmillä, mutta sitten kun pitää maksaa muutama euro pysäköinnistä, niin kamelin selkä katkeaa ja pitää etsimällä etsiä, jos jostain löytyisi ilmainen parkkipaikka.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Asukaspysäköinti on kyllä aika kaksipiippuinen asia.
Sain vihdoin perjantaina asukaspysäköintiluvan kuntoon. Tällä viikolla autoa käytettäneen vain harrastuksiin menoon. Siitä seuraa, että parkkiruutu keskustassa on sidottuna, mutta tietenkin myös se että en kiihdytä ilmastonmuutosta.

Raha ohjaa ihmistä enemmän kuin mikään. Kun on ostanut kautta (12kk) asukaspysäköintiin ja rajatonta matkustusoikeutta junaan asemavälille x-y (30vrk), niin sitä hyötyä haluaa optimoida.
Mutta kun menee pelaamaan sählyä (veskarinvarustekassin kanssa) muutaman kilometrin päähän, tuntuu 5,60€ kohtuuttomalta summalta. Sinne siis mennään autolla.

Jungnerin ehdotus "markkinahintaisesta" asukaspysäköintiluvasta, joka sisältäisi joukkoliikennelipun vyöhykkeille A-B vähentäisi ei välttämätöntä autoilua ennestään. Toisaalta se pahentaisi pysäköintiongelmaa ja saattaisi olla ristiriidassa joidenkin (urpojen) oikeudenmukaisuuskäsityksen silmissä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"markkinahintaisesta"
Tämä tosiaan pitää laittaa voimakkaisiin lainausmerkkeihin, koska markkinahintaisuus ja -ehtoisuus on Helsingin sanahelistelyä. Mikään markkinavetoinen malli ei ole mahdollinen, jos tuotteen tarjoajalla on monopoli, kuten Helsingillä on tonttimaan ja katujen suhteen. Kukaan ei kilpaile Helsingin kanssa tuotteen hinnalla. Niinpä kyseessä on jokin ihan muu kuin markkinaehtoinen malli. Tähän suorastaan valheelliseen eetokseen ei tule upota!

Mitä tulee noihin pysäköinnin tuntiveloituksiin, niin ei kai se kerta nyt kenellekään lovea lompakkoon tee. Enemmän tässä miettii sen toisteisuuden kautta: jos joutuisi vaikka kerran viikossa käymään keskustassa muutaman tunnin asioilla tms. Jos nyt kerran vuodessa joutuu jonkun kympin maksamaan parkkeeraamisesta, vitutus ei siis ole taloudellinen, vaan periaatteellinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Autoilu kallistuu ja itse nielen tappion mukavuuden kustannuksella. Noin kerran viikossa tulee maksettua parkkeja jonnekin, se ei vielä isoa lovea siihen lompakkoon tee, muutamia euroja. Toisin sanoen makselisin kiltisti enemmänkin siitä että pääsen autolla stadiin ja tarvittaessa oven eteen mihin ikinä olen menossakaan. Aika on rahaa ja vaikka liikunnallinen olen niin en pysäköi muutaman euron säästön takia puolen tunnin kävelymatkan päähän, edes periaatteesta. Pätee muun muassa Nordiksen lätkämatseihin.

Niin ja kaiketi se autoilu voi halventuakin jostain toisesta päästä jos ajelee sähköllä ne kaupunkiajot. Itse vasta päässyt siihen vaiheeseen ettei mun auto kuluta satasella kaupungissa enää 15 litraa vaan alle 10 litraa bensaa, joten säästö sekin mun silmissä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Autoilu kallistuu ja itse nielen tappion mukavuuden kustannuksella. Noin kerran viikossa tulee maksettua parkkeja jonnekin, se ei vielä isoa lovea siihen lompakkoon tee, muutamia euroja. Toisin sanoen makselisin kiltisti enemmänkin siitä että pääsen autolla stadiin ja tarvittaessa oven eteen mihin ikinä olen menossakaan. Aika on rahaa ja vaikka liikunnallinen olen niin en pysäköi muutaman euron säästön takia puolen tunnin kävelymatkan päähän, edes periaatteesta. Pätee muun muassa Nordiksen lätkämatseihin.

Niin ja kaiketi se autoilu voi halventuakin jostain toisesta päästä jos ajelee sähköllä ne kaupunkiajot. Itse vasta päässyt siihen vaiheeseen ettei mun auto kuluta satasella kaupungissa enää 15 litraa vaan alle 10 litraa bensaa, joten säästö sekin mun silmissä.
Naulan kantaan. Autoilusta on muutenkin säästäminen melko kaukana, pakollisten menojen ulkopuolella täysin luksustuote, ainakin omasta mielestä. Keskustassa autoilu on ainakin vielä niin mukavaa ja kohtuuhintaista, että maksan mielelläni siitä huvista. Kun heittää julkisilla paskassa kelissä reissun ytimeen, käy asioilla ja takaisin, niin on aivan valmis haudan lepoon.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihan mielenkiinnosta nyt kysyn kun aihe on pöydällä ja itsekin menin auton pitkästä aikaa hankkimaan, niin mihin tänä päivänä kannattaa auto jättää jos keskustaan haluaa sillä tulla? Ei haittaa vaikka maksaa, rahaa on saatana!
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta nyt kysyn kun aihe on pöydällä ja itsekin menin auton pitkästä aikaa hankkimaan, niin mihin tänä päivänä kannattaa auto jättää jos keskustaan haluaa sillä tulla? Ei haittaa vaikka maksaa, rahaa on saatana!
Tämähän riippuu täysin siitä, mihin päin keskustaa olet suuntaamassa, mutta yleisesti ottaen suosisin jotain keskusta-alueen lukuisista parkkihalleista.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan mielenkiinnosta nyt kysyn kun aihe on pöydällä ja itsekin menin auton pitkästä aikaa hankkimaan, niin mihin tänä päivänä kannattaa auto jättää jos keskustaan haluaa sillä tulla? Ei haittaa vaikka maksaa, rahaa on saatana!
Käytännössä mihin vaan, kadunvarsipaikkoja piisaa. Jossain (esim Espalla) taitaa olla max 2 tunnin kertapysäköinti, mikä kannattaa pitää mielessä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämähän riippuu täysin siitä, mihin päin keskustaa olet suuntaamassa, mutta yleisesti ottaen suosisin jotain keskusta-alueen lukuisista parkkihalleista.

Ja millä asialla on. Ei ole pysäköinti ongelma, jos ei joudu esimerkiksi viikon ajaksi keksimään ruutua.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kunhan et mee steissin alle. P-Eliel on 6,20/tunti. Jos menee pari-kolme tuntia, niin yksi jo skruudaa parkkimaksun hinnalla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävinpä päiväkävelyllä Meilahden suunnalla huomisen itsenäisyyspäivän kunniaksi. Luonnollisesti kävelin myös sekä Saulin että Sannan residenssien ohi. Koska olen mieleltäni ehta paparazzi, aloin miettiä muutamia asioita. En toki miettinyt näitä ensimmäistä kertaa, vaan nyt taas kerran.

Mäntyniemi on hyvin suojaisassa paikassa ja sinne ei ohikulkija näe millään, joten Saulin yksityisyys on turvattu. Porteilta on pitkä matka itse asunnolle. Mutta Kesärannan pihalle näkee sen sijaan ihan esteettä. Eli jos Sanna vaikka jumppaisi pihalla, niin sen näkisi helposti. Onhan siinä korkea rauta-aita, mutta ei se näkyvyyttä peitä. Ihmettelen, miten tuohon ympärille ei ole tehty mitään muureja. Ihmisiä kulkee kuitenkin koko ajan ohi, ja pääministerin yksityisyys on vähän siinä ja siinä.

Tietysti tämä kertoo myös siitä, millainen yhteiskunta Suomi on - tai on ainakin ollut. Juuri kukaan suomalainen ei varmaan lähtisi pääministeriä häiritsemään, vaikka hänet pihalla näkisikin. Mikä oikein onkin. Mutta jos itse olisin pääministeri ja asuisin tuolla, niin tuo hyvä näkyvyys ulospäin kyllä kiusaisi. Toki voi olla, että Sannakaan ei hirveästi pihan puolella pyöri, vaan on mieluummin rannan puolella. Mutta sinne rannallekin voisi oikein hyvin kiikaroida ja zoomailla Rajasaaresta, se on nimittäin yllättävän lähellä.

Varmasti maamme keltainen lehdistökin tietää tämän, ja pääministeri saa olla rauhassa siitä syystä, että näin on päätetty. Ja korostetaan nyt myös, etten missään nimessä kehota ketään kyttäämään tai häiritsemään Sanna Marinia, päinvastoin - antakaa hänen olla rauhassa. Ihmettelen vain sitä, miten suojaton paikka tuo Kesäranta periaatteessa on. Minusta pääministerin yksityisyys pitäisi turvata vähän paremmin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
@nummenkallio edustusasunto on edustusta varten ja siksi edustusasunto on sekä sijoiteltu että suunniteltu siten, että voi edustaa. On siellä myös alusvaatejoogaan tai alasti saunomiseen ihan hyvät tilat, jos tarve vaatii. Mutta voi siis edustaa oikein näyttävästi, keskellä kauneinta suomalaista luontoa - tai siis helsinkiläistä, mutta kumminkin.

Tästä tulikin mieleeni, kun joskus vanhoina hyvinä aikoina pv:n rt-koulutuksessa joku innokas sissikoulun luti käskytti naamioimaan ajoneuvon aina kun liike lakkaa. Siihen tuli sitten toimialueen isompi pomo ja huusi, että VITTU TÄNNE OLLA PIILOON TULTU! Ei paljon juu naveja käytetty pasien päällä maailmalla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klyyga
Kulmikas köntti. Iso kivinen aukio. Klyyga yrittää samaan aikaan olla torni ja täyttää tila mahdollisimman hyvin.
Kivointa tässä oli tuo metron sisäänkäyntirakennuksen hyödyntäminen tekemällä siitä ajanviettopaikan. Spurgut pääsevät siihen sitten istuskelemaan. Hyvää on myös vihreys. Tämä rakennus näyttää tukahduttavan aseman välisen tilan täysin eikä myöskään tämän ja Vltavan rakennuksen välille jää tilaa. Ei vaan sytytä.
Tämä voitti kilpailun, kyseessä oleva ehdotus on norjalaista käsialaa. Mielenkiintoista seurata kuinka projekti jatkossa muuttuu ja millaista vastustusta se saa osakseen. Tuskin tuon aukion rakentamista enää pystytä torpoaamaankaan vaikka vastustus noussee kovaksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä voitti kilpailun, kyseessä oleva ehdotus on norjalaista käsialaa. Mielenkiintoista seurata kuinka projekti jatkossa muuttuu ja millaista vastustusta se saa osakseen. Tuskin tuon aukion rakentamista enää pystytä torpoaamaankaan vaikka vastustus noussee kovaksi.
Todennäköisesti muuttuu.

Tämä kilpailuhan ei varsinaisesti ollut kaupungin järjestämä, vaikka tällainen mielikuva on tullutkin. Kaupunki on määritellyt tietyt reunaehdot - joihin ei kuulu edes neliömäärä - eli on otettava huomioon Postitalon ja Rautatieaseman massoittelu, joiden ylitse ei saa mennä.

Itse kilpailu on gryndereiden järjestämä, kaupunki ollut toki mukana. 40000 brm2 on ollut rakennusliikkeiden yläraja. Lisäksi voittajaehdotuksesta annettiin kaksi vaihtoehtoa, alkuun suurempi ja tämä voittanut on pienennetty versio. Alkuperäisestä on itse arkkitehtitoimisto sanonut, että on liian suuri ko paikalle.

Muutoksia varmasti tulee - eikä rakennuslupia tms ole edes haettu, kaavasta en osaa sanoa onko sitäkään muutettu. Tähän varmasti ympätään vielä Kaivokadun sporaliikenteen muutokset, joten ei tämä ihan ensi vuonna lähde rakentumaan.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tämä voitti kilpailun, kyseessä oleva ehdotus on norjalaista käsialaa. Mielenkiintoista seurata kuinka projekti jatkossa muuttuu ja millaista vastustusta se saa osakseen. Tuskin tuon aukion rakentamista enää pystytä torpoaamaankaan vaikka vastustus noussee kovaksi.

Olen yllättynyt, että Klyyga voitti lopulta. Alkuperäinen suunnitelma oli toki paljon erilaisempi kuin tämä jatkokehitetty versio, joka on mielestäni mennyt parempaan suuntaan. Olin kuitenkin kahden jatkoonmenijän perusteella varma Alberon voittavan, joten olen oikeasti yllättynyt.

Odotan aika massiivista vastustusta, koska tämä on sen verta poikkeavaa arkkitehtuuria. Eniten ihmetyttää, kun joidenkin mielestä tuo aukio on jotenkin säilyttämisen arvoinen sen jälkeen, kun bussit siirtyvät siitä Kamppiin. En ymmärrä miksi. Juuri täydellinen paikka rakentaa, kun ei kaadeta puita ja ainoastaan jonkun hotellihuoneiden näkymä heikkenee, niin ei voi niistäkään asioista valittaa. Sijainti avain keskustassa, joka varmasti on haluttua eri tahojen toimesta. Harmi vaan, ettei tähän tule yhtään asuntoja, kun niitä pitäisi saada keskustaan.

Jäädään seuraamaan tilanteen kehittymistä. Alkaakohan rakentaminen vielä tämän vuosikymmenen puolella.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Eilen julkaistiin Makasiininrannan kilpailuehdotukset. Elielinaukion ohella tämä on varmasti toinen tunteita herättävä projekti. Nyt kumminkin puhutaan Helsingin yhdestä merkittävimmistä paikoista. Tämä on kanssa Elielinaukion ohella semmoinen projekti, jonka osalta en voi ymmärtää, jos joku sanoo ettei tuohon saa rakentaa mitään tai että nykytila on jotenkin hyvä.

Ehdotuksia katsellessa huomaa, että niissä on ollut tiukat reunaehdot ja mitään kovin korkeaa tai näyttävää ei ole tarjolla. Ei ole mitään Guggenheimin kaltaisia ihmetyksiä tarjolla. Ja jälleen kerran pitää huokaista helpotuksesta, että tuo hanke kaatui. Näissä esityksissä ei siis ole tuolla Guggenheimin tontille suunniteltua design museota mukana. Joissakin ehdotuksissa näkyy jokin tönö siinä havainnekuvan vuoksi, jotta ei unohdu, että semmoinenkin on suunnitteilla.

Kiva juttu on, että monissa suunnitelmissa on paljon vihreää ja se varmasti piristäisi aluetta kovasti monessakin mielessä. Osassa on ehkä menty vähän överiksi, etenkin kun suurimman osan ajan vuodesta siellä on kumminkin harmaata ja puissa ei ole lehtiä, tai ainakaan vihreitä lehtiä. Tuntuu, että suurimmassa osassa ehdotuksia on kuitenkin oikeasti mietitty, että miten tämä sopisi ympärillä olevaan kaupunkiin ja mitä erilaisia toimintoja siellä voisi olla. Ehkä tiukat reunaehdot ovat pakottaneet toimistot miettimään oikeasti, mitä ehdottavat eikä ole vain huumepäissään piirretty avaruusaluksia niin kuin joskus tuntuu käyvän.

Joissakin ehdotuksissa en ymmärrä miten Olympiaterminaali pystyisi vielä jatkamaan toimintaansa, kun sen ja meren väliin on sijoitettu puita tai rakennettu jotain, mikä ihmetyttää. Aika paljon toimisto- ja kaupallistatilaa on ideoitu osaan. Kaupallisen tilan osalta on vaikea nähdä, että tuosta tulisi ihan hirveän menestynyt tai hyvä kauppapaikka, kun sijainti on jo aika syrjässä ihmisvirtoihin nähden. Toki toimistoissa työskentelevät ihmiset tuovat vähän eloa, mutta ei nyt aivan hirveästi. Olisi tähänkin muutaman asunnon voinut sijoittaa tuomaan eloa, vaikka noiden reunaehtojen takia ei tähän olisi saatu mahtumaan kovin montaa asukasta.

Positiivisimmat fiilikset jätti Merimaili, For Generations, Helsinki Design Promenade, Makasiinipromenadi ja South Park. Helsinki Design Promenade tarjosi poikkeavaa arkkitehtuuria peruslaatikoiden sijaan, joskin en usko suunnitelman jatkoon menoa, koska siinä oli keksitty sijoittaa se museo tuonne terminaalin yhteyteen eli ihan uuteen paikkaan. Merimaili miellytti ehkä eniten näistä kaikista, vaikka siinä on aika överi viidakko keksitty, mikä ei varmastikaan sellaisenaan toteutuisi. Hyvä esitys kuitenkin ja pitkälle mietitty, eikä ole pelkkää laatikkoa rakennukset.

Ehdotukset Ahti, Broadwalk, Punelma ja Saaret eivät itselleni toimineet. Liikaa laatikkomaisuutta eikä yritystä tarpeeksi. Saaresta ei saanut edes juuri mitään selvää huonojen materiaalien takia.

Tässäpä on seuraava merkittävä projekti, jonka edistymistä jäädään seuraamaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oma mielipiteeni on, että siinä missä Elielin aukiolle ei missään nimessä tule rakentaa mitään yli yksikerroksista ja varsin pienimuotoista kummempaa, Etelärantaan sopisi kyllä tehdä jotain tyylikästä. Siellä ei ole ainutkertaista rakennuskantaa, jonka kanssa rakentaminen sotisi, kuten Elielillä. Ranta on jäänyt vähälle käytölle ja sen elävöittäminen tulee ehdottomasti kyseeseen. Nyt vain hieman jännittää se, mitä sinne yritetään tunkea. Mieluummin jotain klassista wauta kuin metrihintaelementtiä. Eli mitä vähemmän tulee mieleen Jätkäsaari ja Kalasatama, sen parempi. Ne alueet ovat jo nyt täysin pilalla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yririn pitää huomenna dinnerin klo 15 alkaen jossain mestassa kuten treffipub tms. missä saisi ruokaa. Mainittu herttoniemeläiskioski sulkee keittiönsä kuitenkin jo kolmelta, eikä aikainen dinneri onnistu. Tsekkasin pari muutakin paikkaa, niin kokonaan kiinni.

Onko stadissa mitään mestaa missä saisi ruokaa klo 15?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös